Sants, un horror

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Enllaç de metro

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/09/2013 18:50

A l'EdF acosta una línia de metro (i, a més, la pitjor, més enrevessada i més mal connectada de la xarxa), a Sants dues, i les que passen per més llocs d'interès.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 09/09/2013 20:04

Jo crec que no es tracta de que cada escú aposti per una o altra cosa, sino que siguem racionals i, per exemple, fem una llista de coses positives que aporta la proposta i de coses negatives.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 09/09/2013 22:38

a mi em sembla bé.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 10/09/2013 9:22

Abans de l'arribada de l'AVE a Sants i avans de la implantació de l'Euromed al País Valencià, vaig agafar unes quantes vegades l'Intercity Barcelona-València que sortia de l'Estació de França, parava a Passeig de Gràcia i a Sants. D'allí directe a Tarragona, crec recordar. I amb una 448 en colors «danone».

L'EDF és molt més bonica i amable cap al viatger, però Sants és el hub ferroviari de Catalunya. Estaria bé que els trens amb origen Barcelona (almenys els d'ample ibèric) surtin de l'EDF però, sisplau, que facin una breu parada a Sants !!!

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 22/09/2013 11:02

Soc D'Igualada i abans anava a Valencia o a Cordoba bastant sovint i m'he de clavar 1h 30min per arribar a Barcelona i es igual que agafi FGC o fer canvi a Martortell per arribar a Sants amb RENFE.

Si he d'anar a EDF per agafar un Tren hauria de fer més trajecte i més transbords i encara que m'agrada molt el tren crec que començaria a odiar la xarxa de ferrocarrils de Catalunya i hauria de tirar de cotxe per el tema temps.

Si els trens paren a Sants a part de tenir 2 linies de metro i una estació d'autobusos tenim tota la xarxa de Rodalies.

Crec que es necessari continuant parant a Sants per molt maca i amable que sigui EDF.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 22/09/2013 12:46

ortegote ha escrit:Soc D'Igualada i abans anava a Valencia o a Cordoba bastant sovint i m'he de clavar 1h 30min per arribar a Barcelona i es igual que agafi FGC o fer canvi a Martortell per arribar a Sants amb RENFE.

Si he d'anar a EDF per agafar un Tren hauria de fer més trajecte i més transbords i encara que m'agrada molt el tren crec que començaria a odiar la xarxa de ferrocarrils de Catalunya i hauria de tirar de cotxe per el tema temps.

Si els trens paren a Sants a part de tenir 2 linies de metro i una estació d'autobusos tenim tota la xarxa de Rodalies.

Crec que es necessari continuant parant a Sants per molt maca i amable que sigui EDF.

Salutacions.
La idea no es convertir EdF en estación central, sino de usarla más como terminal para sacar trenes de los túneles. Por ejemplo refuerzos de la R1.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 22/09/2013 17:19

alf_ ha escrit:
ortegote ha escrit:Soc D'Igualada i abans anava a Valencia o a Cordoba bastant sovint i m'he de clavar 1h 30min per arribar a Barcelona i es igual que agafi FGC o fer canvi a Martortell per arribar a Sants amb RENFE.

Si he d'anar a EDF per agafar un Tren hauria de fer més trajecte i més transbords i encara que m'agrada molt el tren crec que començaria a odiar la xarxa de ferrocarrils de Catalunya i hauria de tirar de cotxe per el tema temps.

Si els trens paren a Sants a part de tenir 2 linies de metro i una estació d'autobusos tenim tota la xarxa de Rodalies.

Crec que es necessari continuant parant a Sants per molt maca i amable que sigui EDF.

Salutacions.
La idea no es convertir EdF en estación central, sino de usarla más como terminal para sacar trenes de los túneles. Por ejemplo refuerzos de la R1.
En eso si estamos de acuerdo.

Yo tambien pienso que se deberia usar como terminal (hasta locamente para haber echo llegar los TGV de Francia mientras la Sagrera no este construida)

De hay a que no paren en Sants ya es otra historia.

Saludos.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 09/10/2013 21:00

Segons @Maquinistilla han col·locat una gran hèlix per a fer de ventilador a les andanes 7 i 8 baixant les escales costat Hospitalet.

Link → http://t.co/vQrU9R1Lcl



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 26/08/2014 23:39

Se sap què ha passat amb el ventilador que van instal·lar a les vies 7-8 de Sants?



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimecres 27/08/2014 16:07

Jo fa un mes vaig tornar de València en un Talgo (que va arribar amb més de 80 minuts de retard), i a la sortida de l'andana (crec que era la 12 potser) em vaig topar amb un problema de seguretat, pel meu gust, bastant greu:

Al final de les escales mecàniques, la gent que hi anava al principi de la cua es va trovar amb els seus familars, coneguts, etc. que l'esperaben, aixó va provocar que el final de l'escala, casi tota la gent s'aturés per saludar-los, i mentrestant seguia pujant-hi més gent, fins el punt que es feia una montonera. Se que si hi hagués cap problema es pot parar l'escala, però no es podria fer una mena de línia de "prohibit el pas" com la dels aeroports per la gent que espera? I aixó va passar més cops, ja que mentre jo m'allunyava seguia mirant l'escena i va passar unes tres o quatre vegades més.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 16/10/2014 21:31

He vist que s'ha proposat que els trens de LD surtin de l'EDF i no parin a Sants. Sincerament, crec que tenen que seguir parant a Sants, però això no vol dir que no es pugui reduir el nombre de passatgers de LD a Sants. Se m'ocorre que els Talgo, Euromed, IC... cap al sud tinguin el preu del bitllet més barat si surts d'EDF i així que no hi vagi tanta gent a Sants. Què us pareix?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 16/10/2014 21:58

Jo estaria d'acord que els IC Barcelona-València comencin/acabin el seu recorregut també en aquesta estació. De totes maneres, baixant els preus no crec que pugi el nombre de viatgers.
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 16/10/2014 22:00, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 16/10/2014 21:58

marc_bcn_2 ha escrit:Jo fa un mes vaig tornar de València en un Talgo (que va arribar amb més de 80 minuts de retard), i a la sortida de l'andana (crec que era la 12 potser) em vaig topar amb un problema de seguretat, pel meu gust, bastant greu:

Al final de les escales mecàniques, la gent que hi anava al principi de la cua es va trovar amb els seus familars, coneguts, etc. que l'esperaben, aixó va provocar que el final de l'escala, casi tota la gent s'aturés per saludar-los, i mentrestant seguia pujant-hi més gent, fins el punt que es feia una montonera. Se que si hi hagués cap problema es pot parar l'escala, però no es podria fer una mena de línia de "prohibit el pas" com la dels aeroports per la gent que espera? I aixó va passar més cops, ja que mentre jo m'allunyava seguia mirant l'escena i va passar unes tres o quatre vegades més.
A mi em va pasar una cosa similar a un rampa remontadora d'esqui, a la Molina. Alguns no podien sortir de la rampa (no saviem quasi esquiar) i vaig prémer un botó d'emergència, una ''seta'', que hi havia per allà i és va parar. Com que no posava res tipus ''l'us indegut serà sancionat'' no m'ho vaig pensar dos cops; era això, o caure'm :x


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 16/10/2014 22:02

Renfe451 ha escrit:Els Euromed fa poc que utilitzen l'EDF com a inici/final del seu recorregut, de la mateixa manera que el Talgo Torre del Oro que va cap a Sevilla. Jo estaria d'acord que els IC Barcelona-València comencin/acabin el seu recorregut també en aquesta estació.
Ja ho sé, però el bitllet et costa igual que si surts de Sants. Si estiguera més barat incitaria a la gent a agafar-lo d'EDF.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 17/10/2014 2:28

Per moments puntuals d'aglomeració es poden adoptar solucions puntuals com això de barrar el pas si hi ha aglomeració, o algú de seguretat vigilant que la gent no s'aturi davant les escales, etc. però pel problema general d'aglomeració a Sants s'ha d'anar pensant amb que la realitat es la que es, i es que s'ha quedat petita per lo que es Barcelona. Barcelona es molt semblant a Berlín en quant a habitants i a densitat (em refereixo a l'aglomeració urbana, independentment de la divisió municipal), i resulta que Berlín te la Hauptbahnhof (est.central) amb 14 vies (com Sants), la Zoogarten (a l'oest) amb 6 i la Oostbahnhof (a l'est) amb 9, a més d'un munt de paradetes de rodalies, un gran anell circunval·latori, intercanviadors molt ben situats, etc. això fa que tot i que hi ha moltíssima mes gent que agafa el tren que a Barcelona, aquests mai es col·lapsin.
Si es fa d'una punyetera vegada un 3r tunel, p.ex.per Diagonal, això ja alliberaria molt Sants, ja que la R1 podria anar per allà. O si no es per Diagonal doncs per qualsevol altre lloc, ara rai, que amb les tuneladores es pot passar per sota dels edificis.
Ademés, les vies tindrien que tenir més escales i ascensors, així no es faria coll d'ampolla, i fins i tot si fos necessari si es fa un tunel per un altre lloc, les andanes de Sants es poden ampliar a costa de reduir nº de vies, encara que no crec que faci falta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/10/2014 9:50

El problema principal de Sants són els sistemes d'evacuació. Cada tren de LD que hi arriba fa que es col·lapsi tota l'andana, afectant també l'accés al tren que hi hagi estacionat a l'altra via. No sé com passa amb els trens de rodalia, perquè tinc la sort de no haver d'utilitzar Sants per a aquests serveis. Per començar, haurien pogut habilitar moltes més sortides amb escales estàtiques i mecàniques cap al vestíbul, perquè la llargada ho permet, com també haver-hi posat trams dobles d'escales mecàniques. Després, hi ha uns blocs al mig que a vegades deixen un espai molt reduït entre la paret d'aquests blocs i la via.

D'acord que l'espai total en amplada és el que és i que el nombre de vies total és el que és, però haurien pogut distribuir-lo millor, aprofitant les diferents obres que hi han fet. I dubto molt que aquelles instal·lacions passin una inspecció de seguretat amb cara i ulls.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 17/10/2014 11:18

Guigui ha escrit:D'acord que l'espai total en amplada és el que és i que el nombre de vies total és el que és, però haurien pogut distribuir-lo millor, aprofitant les diferents obres que hi han fet. I dubto molt que aquelles instal·lacions passin una inspecció de seguretat amb cara i ulls.
El problema és que les andanes són llargues però els accessos són pocs i la gent es concentra en una zona petita. Això és perquè l'ampliació de Sants ja preveu un nou accés a cada andana per distribuir la gent en llargada, però per falta de diners l'ampliació està parada.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 17/10/2014 17:10

Renfe451 ha escrit: De totes maneres, baixant els preus no crec que pugi el nombre de viatgers.
Evidementment, també hi hauria que ver una gran campanya i que al comprar un bitllet de Barcelona cap al sud o al revés, t'informin de que sortint d'EDF és més barat.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”