Les retallades arriben a TMB i FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Les retallades arriben a TMB i FGC

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 20/12/2011 12:11

Acabat de publicar:

Nota de premsa d'FGC

FGC aprova una reorganització del servei per ajustar l’oferta a la demanda i racionalitzar despeses a les línies metropolitanes

- A partir del 7 de gener de 2012, s'elimina el servei nocturn dels dissabtes a les línies L6, L7 i L8.
- El Funicular de Gelida només funcionarà els caps de setmana i festius. Els feiners se suplirà per una línia de bus.
- Supressió de l'aeri d'Esparreguera i substitució per un servei de bus. Des de l'1 de gener.
- Recuperació dels semidirectes a la línia Llobregat - Anoia a partir del 23 de juny de 2012.
- Implementació de l'agent únic al Cremallera de la Vall de Núria.
- Estalvi energètic a La Molina.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 20/12/2011 12:19

Nota de premsa de TMB

TMB aplicarà mesures de racionalització per reduir en 56 milions d'euros la despesa el 2012

Generals
- Es manté el metro nocturn.
- Implementació de la primera fase de la xarxa RetBus durant el primer semestre.

Corporatives
- Reducció de despeses de publicitat (-42%), comunicació (-47%), tecnologia corporativa (-10%), estudis (-32%) i altres partides, així com deixar d'imprimir la revista corporativa (que només serà digital).

Bus
- Ajust de l'oferta en feiners en 14 línies de bus.
- Ajust de l'oferta en caps de setmana en 9 línies de bus.
- Supressió de les línies de bus 31, 35, 105 i 108.
- Supressió del servei de les línies 58, els dissabtes; la 75, dissabtes i festius; i la 91, només els festius.
- 20 línies de Bus del Barri (excepte la 111 i 116) deixaran de circular els festius.

Metro
- No es faran prolongacions de servei amb motiu d'actes lúdics com ara partits de futbol.
- Ajust de l'oferta en diumenges i festius a les línies L1, L2, L3, L4 i L5, que resulta en un increment d'interval de 35 segons.
- Ajust de l'oferta els matins de dissabtes, diumenges i festius entre les 9 i les 13 h, per seguir més fidelment la corba de demanda.
- Ajust de l'oferta en hores vall dels dies feiners (de 10 a 17 h), a les línies L1, L2, L3 i L5, amb un increment mitjà de l'interval de 18 segons.

Laborals
- Contenció salarial i de plantilla.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/12/2011 13:28

D'aquests temes se'n parla a http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=12053&start=60 i a http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=12039&start=20 , però bé, al tenir tanta relació aquí podem parlar de FGC a Barcelona i del metro, en concret.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/12/2011 18:30

http://www.lavanguardia.com/vida/201112 ... anoia.html

Ferrocarrils elimina el servicio nocturno los sábados y modulará la oferta en la línea Llobregat-Anoia

Esta restructuración, según la empresa, comportará un ahorro anual de 4 millones de euros en las líneas metropolitanas



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 20/12/2011 20:44

Quant a FGC és un encert adequar la freqüència a la demanda de les diferents hores del dia i més si permet recuperar els antics semidirectes, però molt mala notícia la que fa referència al funicular de Gelida i l'Aeri d'Esparreguera i les mesures a Núria i La Molina precisament de les poques activitats de l'empresa que són rentables, bé algunes poden ser una millora potser, igualment tampoc es pot malgastar però espero que no es caigui en la desinversió.

Quant a TMB No acabo de veure clar reduir la freqüència de pas al metro, tot just ara que s'estan pagant uns trens entregats i reformats fa no gaire i que ara faran molts menys km, sense parlar dels que ja estiguin entregats a l'espera de que s'obri la línia 9, malgrat tot serà un estalvi, si disminueix la demanda s'ha d'adequar la situació a l'igual que al revés.

Eliminació de línies d'autobús, el 35 era una línia que ningú sabia ben bé per a què servia altres poden tenir duplicitat amb altres línies, d'altres línies realment s'haguessin pogut restructurar fa anys.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Edgar
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: Edgar » Dissabte 31/12/2011 3:12

Aquest matí he sentit a l'estació de Provença que a partir del 16 de gener, la línia 7 quedaria restringida a un tren llançadora des de la Plaça Molina fins l'Avinguda Tibidabo. Això es per les retallades o per les obres a l'estació de Gràcia?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 31/12/2011 11:52

Si és des de Plaça Molina, deu ser cosa de les obres de Gràcia.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 12/01/2012 17:18

es increïble la pujada espectacular dels bitllets senzills de l'ATM o CASAS no se de qui depen, el bitllet senzill BCN - Mataró directe per autopista ha pujat dels 3,05 als 3,60 € ! una pujada bestial, a partir d'ara T-10 de 3 zones



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/01/2012 1:16

He separat els missatges sobre el conflicte laboral a TMB en un nou fil, bàsicament perquè afecta bus i metro. Per tant, es troba al subfòrum de Transport en General.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 20/04/2012 14:51

http://www.lavanguardia.com/vida/201204 ... letes.html
El Metro de Barcelona anula casi el 10% de máquinas expendedoras de billetes
TMB prevé ahorrar 250.000 euros anuales con esta medida, pero garantiza que mantendrá dos por vestíbulo como mínimo

Vida | 18/04/2012 - 17:19h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El Metro de Barcelona ha anulado 66 máquinas expendedoras de billetes, casi el 10% de las 700 que tiene la red, con lo que prevé ahorrar 250.000 euros anuales, han explicado este miércoles a Europa Press fuentes de la empresa que lo gestiona, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

La medida forma parte de un plan de optimización de estas máquinas y, tras su estudio en 2011, ha decidido anular las innecesarias sin mermar servicio, pues se garantizan un mínimo de dos por vestíbulo y que el usuario no tenga que esperar más de 30 segundos para comprar un billete.

Se ven afectadas estaciones de todas las líneas excepto la L9/10 y, de las 66 máquinas que ya no están en marcha, 50 se han dejado en su sitio tapadas y, entre las 16 restantes, algunas se han retirado y otras han servido para sustituir a las más viejas, han agregado las mismas fuentes.

Esta medida se suma a las que ya están en marcha, y con las que se pretende ahorrar 56 millones de euros, entre las que figuran la eliminación de líneas de autobuses y reducción del servicio en fines de semana y festivos, y la disminución de frecuencias del metro.

En paralelo, la Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aplicó en enero una importante subida de tarifas, que el alcalde de la capital catalana, Xavier Trias, ya ha afirmado que no se repetirá pese a que el Estado reduzca más de lo previsto sus aportaciones al transporte público barcelonés.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/04/2012 15:09

Està molt bé que retallin, però algunes mesures arriben amb uns quants anys de retard, o millor dit, corregeixen unes situacions que mai s'haurien hagut de produir. Per exemple, en una estació tan poc concorreguda com Penitents, què hi feien durant anys 3 MAEs?

I que no em vinguin amb èpoques passades de vaques grasses, que TMB ha generat des de sempre dèficit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 20/04/2012 18:12

Guigui ha escrit: I que no em vinguin amb èpoques passades de vaques grasses, que TMB ha generat des de sempre dèficit.
Que dèficit n'han fet sempre d'acord, però com que les administracions no preguntaven i tothom passava els diners que "feien falta" això del sobredimensionament era la norma de la casa. Està molt bé que retallin així, però imagineu-vos el que ens hauríem estalviat si mai s'haguéssin arribat a comprar! Caldria saber si han tret els rotlles de bitllets de dins!!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 23/04/2012 13:27

victorcasta ha escrit:- A partir del 7 de gener de 2012, s'elimina el servei nocturn dels dissabtes a les línies L6, L7 i L8.
Al final no funciona FGC la nit de dissabte a diumenge? Es que a la web de FGC posa que si que circula: http://fgc.cat/downloads/horaris/pdf/le ... alunya.pdf I si no circula tota la nit, que sabeu a quina hora tanca i a quina torna a obrir? (Necessito la L7) Gracies!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 23/04/2012 14:20

Doncs estan desactualitzats. Aquí tens la nota de premsa, a part de que la notícia va sortir als mitjans de comunicació l'últim dissabte.

L'últim L7 de dissabte surt de Plaça Catalunya a les 02h00. El primer de diumenge, a les 05h58.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/02/2013 20:32

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/02/ ... ar-costos/

TMB es planteja reduir un 3% el servei del metro per estalviar costos

Actualitzat el 12.02.2013 a les 14:56

Segons fonts dels treballadors, la direcció de personal de TMB ha comunicat aquest dimarts al Comitè d'Empresa que a partir del mes de març es reduirà un 3% el servei del metro per estalviar costos. Això afectaria la freqüència de pas dels combois. Fonts de TMB han dit a BTVNotícies que només es pronunciaran sobre el tema si s'arriba a fer efectiu.

Segons ha pogut saber BTVNotícies, la reunió s’ha produït aquest dimarts a la seu de la direcció de persones a l’estació del Paral·lel. Fonts del Comitè han dit que l’empresa els ha comunicat que a partir del mes de març es reduirà un 3% el servei de metro i es retiraran 90 distribuïdores de venda de bitllets. Això, segons els sindicats, afectarà la freqüència de pas dels combois i la comoditat de l’usuari, ja que previsiblement els vagons aniran més plens.

Un portaveu del Comitè d’Empresa ha dit que els treballadors no comparteixen en absolut aquestes mesures, perquè “no es pot apujar el preu del bitllet als ciutadans i reduir el servei”. Segons el Comitè d’Empresa, les raons que argumenta l’empresa es basen en les dades fetes públiques a final de gener, en què es constatava la disminució d’un 4% del nombre de passatgers de la xarxa de metro (uns 70.000 viatges diaris menys, segons els sindicats). A això, s’hi suma l’argument de l’estalvi energètic que suposaria una menor circulació de combois.

Els sindicats consideren que hi ha mesures alternatives, com ara reduir la circulació de vehicles durant algunes franges nocturnes, quan “hi ha combois que circulen pràcticament buits, amb 700 o 800 persones en tota una nit”.

TMB es pronunciarà si s’arriba a fer efectiu

Fonts de TMB no han volgut confirmar ni desmentir a BTVNotícies que s’hagi produït la reunió, ja que han argumentat que no és habitual fer públiques trobades internes de treball a l’empresa. Una portaveu de TMB ha dit que l’empresa comentarà la mesura “si s’arriba a fer efectiva”.

La reducció del servei pot arribar mesos després que TMB retirés el 10% de màquines expenedores de la xarxa de metro per estalviar costos i només cinc dies després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, anunciés que no descartava ajustos en el transport públic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/02/2013 21:12

Amb tanta quadratura de cercle, com és que encara mantenen el metro nocturn?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 13/02/2013 10:14

Guigui ha escrit:Amb tanta quadratura de cercle, com és que encara mantenen el metro nocturn?
La pregunta del milió!



adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Divendres 01/03/2013 19:22

Confirmació de la notícia anterior.
TMB confirma una reducció del servei de metro d’un 3% aquest 2013
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/03/ ... uest-2013/



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 01/03/2013 20:37

Ferry1ac1 ha escrit:
Guigui ha escrit:Amb tanta quadratura de cercle, com és que encara mantenen el metro nocturn?
La pregunta del milió!
El metro nocturno los sábados tiene el incentivo de que se reduce la accidentalidad en las calles. Probablemente sale más rentable tenerlo funcionando esas tres horas entre las 2 y las 5 que no los accidentes que se sumarían, y los gastos que esto implica.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/10/2015 12:03

Refloto aquest fil per constatar que el manteniment a metro continua empitjorant cada dia que passa.
En les estacions per on passo cada vegada és més habitual veure coses que abans eren impensables: fluorescents que deixen de funcionar i setmanes després continuen fora de servei, pintades que duren fins i tot setmanes abans que algú es digna a netejar-les, trens que fan fàstic de tant bruts que van.
També m'he fixat que aquestes retallades es noten sobretot en accessos secundaris mentre que els instal·lacions més utilitzades continuen amb un manteniment acceptable.
El gran problema és que la desídia s'acumula i al final serà insostenible.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”