Alarma per vibracions a la L2

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Alarma per vibracions a la L2

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/05/2012 11:47

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ns-1730884

El Govern investiga les vibracions de la L-2 que alarmen els veïns

Els edificis tremolen al passar trens entre Sant Antoni i Sagrada Família, un tram obert el 1995

TMB rebaixa temporalment la velocitat per frenar unes tremolors «molestes però no perilloses»

Dimarts, 1 de maig del 2012

RAMON COMORERA
BARCELONA

Centenars de pisos i locals d'un costat a l'altre de l'Eixample pateixen notables tremolors pel pas dels metros de la L-2 entre les estacions de Sant Antoni i Sagrada Família. El fenomen ha alarmat els veïns que des de principis de l'any passat han presentat nombroses queixes a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Per intentar eliminar les vibracions, l'operadora diu que ha actuat en tots els aspectes dels trens en què podia fer-ho. Però el problema persisteix perquè podria tenir l'origen en una degradació de les vies i la seva base prefabricada de formigó, feta el 1995 amb un sistema italià únic a Barcelona i Espanya. Per conèixer la causa exacta d'aquestes tremolors generalitzades, la Conselleria de Territori ha encarregat un estudi que s'acabarà a l'estiu. Mentrestant, per pal·liar un problema que és «molest però no perillós», segons la Generalitat, es redueix per sectors la velocitat dels metros.

La tremolor de parets i sostres, que veïns del barri de la Sagrada Família assistents a una assemblea que es va celebrar fa uns dies van arribar a descriure com a «espectacular», ha baixat entre les estacions de Passeig de Gràcia i Monumental gràcies al fet que s'ha reduït de 65 a 40 quilòmetres per hora la velocitat dels combois. La segona setmana de maig, aquest alentiment del trànsit s'aplicarà també entre Monumental i Sagrada Família. Queda per a més endavant aplicar-la en el tram inicial deteriorat de Sant Antoni a Passeig de Gràcia, ja que abans s'ha de fer un estudi sobre les conseqüències que tindrà en el funcionament de tota la línia.

SUPERAR LA NORMATIVA /La Conselleria de Territori reconeix que les vibracions mesurades en molts punts de la línia arriben als 75 decibels, que és el màxim que permet la normativa, i que aquesta xifra en alguns casos arriba fins als 80 decibels. Amb aquests valors, les molèsties són clarament perceptibles (de fet ja ho són a partir de 60), sempre dintre d'una intensitat molt variable, depenent del tipus, l'antiguitat o la ubicació dels edificis al voltant dels túnels que transcorren en bona part sota la Gran Via i el carrer de Marina.

Els tècnics de la conselleria afirmen, no obstant, i així ho expliquen en les reunions informatives que fan per tranquil·litzar els veïns, que una cosa és la percepció d'aquestes tremolors i una altra és el valor del seu impacte en les estructures dels immobles. Hauria d'augmentar «entre 10 i 20 vegades» perquè pogués causar fissures o fins i tot esquerdes a les parets i tenir alguna conseqüència en la integritat dels edificis.

Les tremolors resulten «molestes però estan molt lluny de ser perilloses», insisteixen els experts de la Conselleria de Territori. Quan l'informe sol·licitat als tècnics de l'empresa pública d'enginyeria Ineco, del Ministeri de Foment, estigui acabat i indiqui l'origen del problema, Territori encarregarà un projecte per reparar els 3,5 quilòmetres de via i de túnel.

La informació obtinguda fins ara apunta a una degradació desconeguda de la base del túnel com a origen del problema. Des de fa mesos, TMB ha millorat sense èxit les rodes dels moderns metros, així com els rails i les seves unions.

Mireu aquest comentari. Algun badaloní que ho corrobori?

Ramon31 - 01/05/2012 10:05

Si algun responsable de TMB lee este comentario, le suguiero que haga un estudio de temblores en el nº 551 de la Avenida Alfonso XIII de Badalona. Va a flipar....



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimarts 01/05/2012 13:01

"Territori encarregarà un projecte per reparar els 3,5 quilòmetres de via i de túnel."

O sea:que ahora que [parece] han acabado los cortes veraniegos anuales del tramo La Pau-Badalona,vamos a tener que aguantar un lustro más de cortes veraniegos en el tramo inaugurado en 1995 ? :twisted:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/05/2012 16:54

No trobo que sigui res anormal. També es noten a la Ronda Sant Pere, Via Laietana, Rambla i Paral·lel, i suposo que molts altres carrers on encara no ho he constatat personalment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 01/05/2012 20:04

Les més espectaculars que he vist han estat a Creu Coberta (L1, Hostafrancs), és bestial la tremolor i el soroll, però no passa res.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 01/05/2012 21:20

Guigui ha escrit:No trobo que sigui res anormal. També es noten a la Ronda Sant Pere, Via Laietana, Rambla i Paral·lel, i suposo que molts altres carrers on encara no ho he constatat personalment.
La Trinitat Nova (els pisos del C/Aiguablava que són just a sobre de l'estació), i la majoria de trams de l'L4


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 02/05/2012 9:10

quan es va inaugurar la L2 ens van vendre que el sistema de via sobre formigó era supermodern i el millor del món mundial......després resulta que el nivell sonor dins dels trens era el més elevat que recordo


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 02/05/2012 9:25

Tambe recordo que al CAP del C/Rosselló, al costat dels bombers es notava molt.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimecres 02/05/2012 23:53

Jo trobo que no es molt adequat el tipus de via utilitzat a la línia 2, en placa de formigo, ja que no crec que ajudi a disminuir les vibracions que causen els trens al seu pas per una corba tan tancada. A mes, s'ha de dir que a la corba de monumental el túnel es troba molt pròxim als ciments d'alguns edificis. De tota manera, fins a cert punt es lògic que es notin vibracions. Cada cotxe de metro pot pesar mes de 30 tones...

PD: Mentre escric aixo estic notant el pas d'un comboi de la L4 sota la meva casa :D



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 03/05/2012 19:45

Tengo una tía que vive en Ramón Albó con Maragall,con lo que son dos las líneas de metro que le pasan por debajo de casa.Las vibraciones siempre han sido muy fuertes.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 03/05/2012 22:41

pau5321 ha escrit:La Trinitat Nova (els pisos del C/Aiguablava que són just a sobre de l'estació), i la majoria de trams de l'L4
I que ho diguis! A la Trinitat el metro vibra bastant, dono fe d'això ja que visc en aquest barri... Bé, si vas a la Via Júlia i ets en el segon o tercer pis d'un edifici també es noten els temblors de la L4... Si ets pel carrer i justament ets a sobre d'on hi ha un punt de dilatació a la via en molts llocs pots arribar a sentir les rodes del metro i tot.

Vibrar vibrar quasi a tot arreu on hi ha metro n'hi ha... I a Plaça Catalunya amb metro, Rodalies i FGC no vibra el terra?

Per cert, entre Sant Roc i Artigues-Sant Adrià, per Alfons XIII i tot això a veure, vibra bastant però tampoc crec que sigui tan alarmant (en la meva opinió, ja que caminant he passat poques vegades per la zona...).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 05/05/2012 14:40

metring ha escrit:Mireu aquest comentari. Algun badaloní que ho corrobori?

Ramon31 - 01/05/2012 10:05

Si algun responsable de TMB lee este comentario, le suguiero que haga un estudio de temblores en el nº 551 de la Avenida Alfonso XIII de Badalona. Va a flipar....
Ho corroboro, ho corroboro. ;) Aquest tram és un dels que més sofreix vibracions de la L2. El tremolor al pas dels trens sempre s'ha notat al tram entre el riu Besòs i l'Av. del Maresme, és a dir, sota les avingudes Pi i Margall (Sant Adrià Nord) i Alfons XIII (Artigues).

Llegiu els altres tres comentaris d'aquest lector, que no tenen desperdici:
Ramon31 a [i]El Periódico[/i] ha escrit:Estos temblores también se notan en Badalona, concretamente en la Avenida Alfonso XIII, y también justo al paso de los convoyes de la L-2. Entre la estación de Artigues-Sant Adrià y la Avinguda del Maresme (cuando el trazado se curva para encarar la estación de Sant Roc....), todo el suelo y los bloques de viviendas tiemblan. Me extraña que ahora se preocupen, y sólo en el Eixample, porque los vecinos de Badalona hace AÑOS que sabemos esto.
Ramon31 a [i]El Periódico[/i] ha escrit:Cuando el actual tramo entre La Pau y Pep Ventura pertenecía a la L-4, no habían problemas de temblores en Alfonso XIII (lo que he descrito en el comentario anterior). Creo que el problema puede ser, como describe el artículo, la base de hormigón sobre la cual se sustentan los raíles. El Alfonso XIII hay grietas en algunos edificios, y precisamente desde el momento en que se convirtió ese tramo de la L-4 a la L-2.
Jo personalment, he notat els tremolors sempre, des que aquest tram formava part de l'L4. De totes formes, la base de formigó del tram ex-L4 no és la mateixa que a la resta de la línia. A l'Eixample i Sant Martí és base en plaques prefabricades, i aquí és una base comuna.

Però, sí és ben cert que des que es va canviar la base en aquest tram, cada estiu està tallat per obres de manteniment i renovació de la base de formigó. I aquest lector es fa la mateixa pregunta que ens fem tots:
Ramon31 a [i]El Periódico[/i] ha escrit:Pregunta: ¿Por qué todos los veranos, durante el mes de Agosto, el tramo de la L-2 entre La Pau y Pep Ventura queda suspendido y se sustituye el servicio de metro por autobuses....?????, ¿Aprovechan el mes de Agosto para trabajar sobre la infraestructura....???, ¿Conocen el problema y se lo callan como pu......????


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/05/2012 17:38

Una pregunta sobre la base de formigó: la de l'L2 és com la d'FGC? Perquè mireu que passo sovint per la Via Augusta, i mai he sentit el tremolor de cap tren que passa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 08/09/2016 14:22

07/09/2016 PC. TM-12002.3
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu per a la millora de les condicions mecàniques de la superestructura de via de la Línia 2 de FMB, utilitzant la solució Vanguard. Tram: Universitat - Monumental. Clau: TM-12002.3
Pressupost de licitació: 78.800,00 € (sense IVA)



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 08/09/2016 22:35

Aquí teniu un ellaç amb un renderitzat del concepte de les fixacions per a via en placa tipus "vanguard", per si algú té curiositat. A algun tram de la L2 ja s'utilitza aquest sistema (crec que a la zona de La Verneda).

Si remeneu una mica pel web de RailTech, podreu trobar un bon grapat de coses interessants, com ara els diferents tipus de fixacions tant de via en placa com sobre balast i embeguda.



PizzaiPinya24
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Dimecres 27/03/2024 20:41

No he sabut trobar un fil més adient per a aquesta notícia (n'hi ha uns quants de vibracions en trams concrets, però cap de vibracions en general; i al de talls de metro tampoc hi va, perquè diu que seran tot treballs nocturns...)https://beteve.cat/mobilitat/obres-14-t ... -dos-anys/
Obres a 14 trams del metro per reduir les vibracions i molèsties a veïns

TMB invertirà un milió d'euros en els treballs, que es faran de nit a l'L1, l'L2, l'L4 i l'L5 per no interrompre el servei


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”