l'Entrellat de Glòries

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
3gracia
N3
N3
Entrades: 26

l'Entrellat de Glòries

Entrada Autor: 3gracia » Dimarts 26/06/2012 1:21

Tinc un dubte molt gros amb l'Entrellat de Glòries les vies que van per sota de Glòries.

Quan surts de l'EDF primer túnel que hi ha es el de sota Ciutadella i al arribar a Glòries les vies de l'esquerra que es separan van a un túnel que s'ajuntan amb les vies que venen de Arc de Triomf (R1) i les de la dreta s'endinsen molt per sota terra passant per sota de la R1. Després Pasant per sota de la R1, No de la R4. La bifurcacio r1-r4 esta després de que passi la R2. Quant la R2 es fica sota la R1 aquestes vies encara son comuns R1-R4. Pasades aquestes vies pasa sota la R2 de Passeig de gracia a Clot llavors Gira a la Esquerra I se incorpora al tunel d la R2 per entrar a Gràcia.

Algú em podria aclarir millor?



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Dimarts 26/06/2012 11:51

Una imatge val més que mil paraules:

http://www.trenscat.com/renfe/linia15_ct.html



França451
N9
N9
Entrades: 2251
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 26/06/2012 14:39

El esquema de Borràs no está claro. Hay que verlo de cerca. según dicho esquema, todo tren procedente de EdF cortaría todas las circulaciones entre Passeig de Gràcia y Clot-Aragò, al atravesar las vías a nivel, lo cual no es cierto porque va per sota, aunque no lo tengo comprobado del todo, la impresión que se ve es esa, el túnel de EdF va por debajo de las vías de Gràcia a Clot y posteriormente se incorpora a la vía general por la derecha, cap a Passeig de Gràcia. Lo que Ramón quiere decir es que analicemos VÍA A VÍA, sentido a sentido, por dónde va cada vía, qué vías cruza a nivel en cada momento y cuales van por debajo o por encima.

Yo tengo una teoría: entre Arco y Sagrera, en la r4, al salir de Arco, te desvías, y de repente ves las dos vías generales desaparecer por arriba. El tren hace un giro hacia la izquierda, muy cerrado y baja de nivel en una pendiente muy pronunciada. Digo yo que para pasar por debajo de las vías de la R1 a clot no hace falta ese giro tan cerrado, no? Ni descender hasta los infiernos. Si baja tanto de cota es porque el túnel evita algo más que las vías de la R1 a Clot, no?

Otra cosa. Desde la R1 de Arco a Clot, donde la estación de Marina, ves un montón de vías. Quiero saber cuántas hay exactamente y a dónde va cada una. Y si pasan por debajo o por encima de otras vías, que se diga de cuales.

Esa es la idea de este hilo. En Metro (cómo no siempre Metro) tenéis hilos enteros y fotos del llop y otros usuarios muy concretas y precisas sobre las vías de líneas 3 y 4 en la bifuacación Passeig de Grácia, y tenéis un estudio muy completo sobre dichos túneles, que hacía cada vía en cada uno y demás. Queremos que en Rodalies tengamos también un hilo muy concreto, a ser posible con imágenes o vídeos desde la cabina, en diferentes tramos, para saber cómo ha quedado exactamente todo el conglomerado de Glòries desde su soterración en los 60/70.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/06/2012 16:13

L'esquema d'en Trenscat ho diu tot: entre Passeig de Gràcia i el Clot no hi ha cap salt de moltó, sinó un cisallament, dels de tota la vida. L'esquema gràfic és molt simple, però no pot ser més explicatiu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 26/06/2012 17:48

Sí, l'esquema és totalment correcte i pot apreciar-s'hi el cisallament entre Passeig de Gràcia i Clot-Aragó, però no ajuda a comprendre l'entramat de vies, unes que pugen, altres que baixen, bifurcacions, calaixos, ponts soterrats, etc. que poden veure's des de la finestra del tren al pas per Glòries.

Una vegada, fa temps, vaig llegir un fil on s'explicava detalladament el que en França451 demana. He mirat de trobar-lo però no he pogut (de fet, ja ni me'n recordo de si el fil era d'aquest fòrum o del de TrenSim).



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 26/06/2012 18:23

A veure si aquest video aclareix les dubtes.....
http://youtu.be/wS6Romu0Li0



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Dimarts 26/06/2012 18:26

Javi M ha escrit:Una vegada, fa temps, vaig llegir un fil on s'explicava detalladament el que en França451 demana. He mirat de trobar-lo però no he pogut (de fet, ja ni me'n recordo de si el fil era d'aquest fòrum o del de TrenSim).
Potser et referies a això.



3gracia
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: 3gracia » Dimarts 26/06/2012 23:53

carles10000 ha escrit:A veure si aquest video aclareix les dubtes.....
http://youtu.be/wS6Romu0Li0
Hauriem de posar un video desde Clot (r1) fins a Arc de Triomf i veureu el que es veu...

Jo l'altre dia vaig agafar un civia desde Clot (R1) fins a Arc de Triomf i vaig veure desde el vidre que separa la Cabina del conductor com primer es desviava el desvio cap a l'EDF per l'esquerra meva i després més endavant és veuen dos vias a la dreta que surten de sota que crec que son les que vene de la meridiana (r3, r4) i aquestes tornen a desapareixer en un tunel a la dreta i un cop superat aquest túnel és veu com desapareix la via de la esquerra dela r1 per on vaig jo i surt una tercera via de la dreta i s'ajunta a la via en la que circula el meu tren. Més endavant torna apareixer l'altre via. Jo diria que alla hi ha un salt de Carnero com diuen on s'ajunten les dos vies de la R3i R4 amb la R1. Algú que passi fotos d'allà Siuspalu jo estic per intentar que em deixen els de Renfe ferles desde Cabina.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/06/2012 9:31

Recordo que en un informe del CIAF havia sortit un esquema, l'he cercat i l'he trobat :D

No es gran cosa, però si es verídic, pot ajudar a saber l'entramat.

http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/ ... 11CIAF.pdf

És a la plana 4.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”