Ús del xiulet al baixador de Castellarnau (Sabadell)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Ús del xiulet al baixador de Castellarnau (Sabadell)

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 21/08/2012 21:39

No se si es el millor lloc on preguntar-ho però ja fa temps que em pica la curiositat, no se si algú em pot donar una explicació o em pot informar dels possibles motius de tocar el clàxon en el següent cas, ja fa poc mes d'un any que els rodalies de la R4 toquen el clàxon al seu pas per l’antiga estació de Castellarnau (estació sense servei), si no m'equivoco des de que van construir la ronda nord (passa per sota la via del tren i van construir un pont nou pel tren) no el toquen a totes hores però si freqüentment, sobretot passades les 11 de la nit, des de casa meva sento el clàxon i això que no visc molt a prop de les vies, d’aquí la meva curiositat, com es que encara segueixen tocant el clàxon a altes hores de la nit ( 11, 12 de la nit) quant ja no es fan obres en aquell tram i no hi ha perill.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/08/2012 23:01

Sokjo ha escrit:No se si es el millor lloc on preguntar-ho però ja fa temps que em pica la curiositat, no se si algú em pot donar una explicació o em pot informar dels possibles motius de tocar el clàxon en el següent cas, ja fa poc mes d'un any que els rodalies de la R4 toquen el clàxon al seu pas per l’antiga estació de Castellarnau (estació sense servei), si no m'equivoco des de que van construir la ronda nord (passa per sota la via del tren i van construir un pont nou pel tren) no el toquen a totes hores però si freqüentment, sobretot passades les 11 de la nit, des de casa meva sento el clàxon i això que no visc molt a prop de les vies, d’aquí la meva curiositat, com es que encara segueixen tocant el clàxon a altes hores de la nit ( 11, 12 de la nit) quant ja no es fan obres en aquell tram i no hi ha perill.
Realment, el fil d'on penjava inicialment aquest missatge, massa a veure...Per això l'he separat.



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimecres 22/08/2012 10:11

Me imagino que por precaucion logicamente, siempre puede haber gente rondando por la zona a cualquier hora del dia... sea que adif/renfe, o vecinos de los alrededores...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 22/08/2012 10:43

Probablement, l'ús del càxon sigui degut a la presència d'una 'S' a dins d'un senyal rectangular.

:D


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Divendres 24/08/2012 1:53

Hola!

Els trens no disposen de "clàxon", sino de xiulet. Els trens de rodalies disposen de dos xiulets, un de greu i un altre de agut.

Jo xiularia a Castellarnau encara que no hi hagués cap senyal "S" (Art. 234 fig. A RGC Título II; la qual ordena al Maquinista fer el xiulet d'atenció) pel sol fet de ser un baixador abandonat i que es pot creuar lliurement les vies, mai se sap qui pot aparèixer per allà i els trens acostumen a passar rondant els 120.

Mai se sap quan hi pot haver o no perill a la via i, enlloc de cap normativa de ADIF o Renfe diu quan i quan no es pot xiular. Per a més informació, Art. 253 del Título II del RGC.
Més amunt del baixador direcció Terrassa hi ha diversos camins i caminets paral·lels o gairebé paral·lels a la via, mai se sap. Si mai passa cap desgràcia, el primer que miren és si el Maquinista ha fet us del xiulet i del frè d'urgència.

Salut.-



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/08/2012 2:07

He adaptat el títol del fil a la terminologia més correcta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”