Reforma estació Hospitalet

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
albe6
N8
N8
Entrades: 956
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Reforma estació Hospitalet

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 25/03/2013 16:03

Si l'arxiu és img, a la mateixa galeria fotogràfica del Windows tens botons per anar girant horariament i antihorariament les imatges.

Si l'has escanejat, i l'escàner te la treu directament en pdf o altres formats, hauràs de "jugar" a escanejar-la de diverses maneres i a veure que surt.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 26/03/2013 20:36

Ja han començat les obres d'ADIF LH.

Aquest matí una VAIACAR retirava la via 4 desde la Via 3. Així doncs ja estan fora de servei aquestes dues vies.

Imatge

Imatge



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 26/03/2013 23:40

pcongre ha escrit:Del PDI 2011-20, http://www.atm.cat/web/pdf/ca/_dir_pdi/ ... ol2012.pdf (p.172-3):

"Amb l'objectiu de superar aquesta disfuncionalitat, s’ha proposat
una actuació que permet solucionar les mancances
operatives d'aquesta estació en un termini temporal curt i
amb uns costos assumibles, la qual es basa en una remodelació
del traçat de les vies 1 a 4 per tal d’aconseguir una configuració
de dues vies generals envolvents.
L’alternativa escollida defineix la via 3 com a topall, amb una
longitud que permet l'estacionament en aquesta via de trens
Civia de 5 cotxes en doble composició. Els estudis realitzats
per Adif demostren que és possible aconseguir aquesta longitud
sense necessitat d'ampliar el pas inferior a la capçalera
de Barcelona Sants."

Imatge
Esquema original inclòs al PDF (es veu igual de malament, allà).

Salut!
Fa molt bona pinta aquesta obra. Les vies 2 i 3 queden com a topalls de forma que evitaran el cisallament de les vies generals al entrar i sortir trens desde/cap a Sants. Sembla una molt bona solució.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 30/03/2013 23:46

Jo hagués deixat les vies 2 i 3 sense topalls finals. Mai se sap (exemple: les obres del Calaix, on es va fer servir l´estació de L´Hospitalet de terminal dels regionals del sud).
De tota manera, el que faran és molt millor que el què hi ha ara, la qualitat de l´explotació millorarà molt. :brindis



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 31/03/2013 14:12

437.001 ha escrit:Jo hagués deixat les vies 2 i 3 sense topalls finals. Mai se sap (exemple: les obres del Calaix, on es va fer servir l´estació de L´Hospitalet de terminal dels regionals del sud).
De tota manera, el que faran és molt millor que el què hi ha ara, la qualitat de l´explotació millorarà molt. :brindis
Me lo imagino o tiene que ver con que los andenes quedan desplazados, al faltar efectivamente espacio para todos los andenes? Es decir, que una de las vías acaba en topera para luego dar lugar al andén de la otra via. Al menos da la impresión la imagen... :?



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 31/03/2013 20:35

alf_ ha escrit:
437.001 ha escrit:Jo hagués deixat les vies 2 i 3 sense topalls finals. Mai se sap (exemple: les obres del Calaix, on es va fer servir l´estació de L´Hospitalet de terminal dels regionals del sud).
De tota manera, el que faran és molt millor que el què hi ha ara, la qualitat de l´explotació millorarà molt. :brindis
Me lo imagino o tiene que ver con que los andenes quedan desplazados, al faltar efectivamente espacio para todos los andenes? Es decir, que una de las vías acaba en topera para luego dar lugar al andén de la otra via. Al menos da la impresión la imagen... :?
Precisamente. Pero no veo muy bien la necesidad de esta disposición, ya que lado montaña hay espacio para un andén.
Y el andén de las vías 2 y 3, al ser andén de origen/final, no necesita una ampliación, sino un mejor emplazamiento de los pasos inferiores y ascensor.

Pero en fin, como ya digo, lo que se hace es mejor que lo que hay ahora, o sea que me callo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23369
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 31/03/2013 23:49

437.001 ha escrit:Pero en fin, como ya digo, lo que se hace es mejor que lo que hay ahora, o sea que me callo.
Però si sobre la millora hi ha una proposta encara millor, no hi ha perquè callar-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 01/04/2013 3:41

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:Pero en fin, como ya digo, lo que se hace es mejor que lo que hay ahora, o sea que me callo.
Però si sobre la millora hi ha una proposta encara millor, no hi ha perquè callar-ho.
A aquestes altures no serveix de gran cosa, les obres ja han començat, i millor que sigui així, quan abans s´acabin els problemes a L´Hospitalet, millor.
El servei millorarà sí o sí, el què passa és que la meva proposta (ara no recordo si la vaig fer aquí o a un altre fòrum) tenia en compte el cas d´un tall entre L´Hospitalet (i Bellvitge), i Sants, tot i que potser no garantís unes andanes més amples.

Bàsicament, es tractava de fer una andana costat muntanya a la via 4, i de deixar com a passants les vies 2 i 3.
El problema seria la ubicació de l´ascensor a l´andana de les vies 2 i 3.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 03/04/2013 16:10

mikado ha escrit:Ja han començat les obres d'ADIF LH.
Aquest matí una VAIACAR retirava la via 4 desde la Via 3. Així doncs ja estan fora de servei aquestes dues vies.
http://i133.photobucket.com/albums/q56/ ... 122022.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q56/ ... 122210.jpg
Ja estan quasi les dues vies desmantelades

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 04/04/2013 19:22

437.001 ha escrit:
alf_ ha escrit:
437.001 ha escrit:Jo hagués deixat les vies 2 i 3 sense topalls finals. Mai se sap (exemple: les obres del Calaix, on es va fer servir l´estació de L´Hospitalet de terminal dels regionals del sud).
De tota manera, el que faran és molt millor que el què hi ha ara, la qualitat de l´explotació millorarà molt. :brindis
Me lo imagino o tiene que ver con que los andenes quedan desplazados, al faltar efectivamente espacio para todos los andenes? Es decir, que una de las vías acaba en topera para luego dar lugar al andén de la otra via. Al menos da la impresión la imagen... :?
Precisamente. Pero no veo muy bien la necesidad de esta disposición, ya que lado montaña hay espacio para un andén.
Y el andén de las vías 2 y 3, al ser andén de origen/final, no necesita una ampliación, sino un mejor emplazamiento de los pasos inferiores y ascensor.

Pero en fin, como ya digo, lo que se hace es mejor que lo que hay ahora, o sea que me callo.
Hombre, dir que l´andana de les vies 2 i 3 no necessita una ampliació... amb prou feines cap l´escala que a més és estreta.... evidentment qualsevol canvi que es plantegi cal que faci accessible l´andana i evidentment això no és possible si no s´amplia l´andana actual. Fer una altre andana a la via 4 generaria una altre andana igual o més petita que l´actual de la via 2-3 (i plena de postes de catenària a més) i no permitria fer accessible ni l´actual andana ni aquesta que es fes a la via 4. Així, sí que cal ampliar l´andana actual 2-3 i l´única manera és fer-ho a l´espai de les vies actuals, és menjar-se un troç de via com s´ha decidit. Crec que és una bona solució.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 06/04/2013 5:16

Toni ha escrit:Hombre, dir que l´andana de les vies 2 i 3 no necessita una ampliació... amb prou feines cap l´escala que a més és estreta....
Amb el destí que espera a l´andana de les vies 2 i 3, ampliar-la no seria gens necessari, no hi ha perill d´aglomeracions.
És més perillosa ara, l´andana, que no quan acabin la reforma (es faci com es fa o com havia proposat jo).

De tota manera, no hi ha res més a dir, perquè les obres estan en curs, i ja he dit que no em sembla una mala solució, tal i com ho fan.
Simplement és que jo ho hagués fet d´una altra manera. Però ja està, cas tancat.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 07/04/2013 0:32

437.001 ha escrit:
Toni ha escrit:Hombre, dir que l´andana de les vies 2 i 3 no necessita una ampliació... amb prou feines cap l´escala que a més és estreta....
Amb el destí que espera a l´andana de les vies 2 i 3, ampliar-la no seria gens necessari, no hi ha perill d´aglomeracions.
És més perillosa ara, l´andana, que no quan acabin la reforma (es faci com es fa o com havia proposat jo).

De tota manera, no hi ha res més a dir, perquè les obres estan en curs, i ja he dit que no em sembla una mala solució, tal i com ho fan.
Simplement és que jo ho hagués fet d´una altra manera. Però ja està, cas tancat.
Tal i com està dissenyat, tot sembla indicar que les vies 2 i 3 serà terminal pels trens, o sigui que aquí donaran la volta trens que ara ho fan a les vies de topall actuals. Si es posen les vies 2 i 3 com a terminal per exemple de la R1 (o bona part), jo crec que farà falta una escala molt gran perquè hi haurà un volum de gent molt important.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 20/04/2013 20:35

Anant direcció Sants on la tercera via acaba en un pont verd, sembla l'allargaran perquè passat aquest pont ja està el camí ben net de pedres i aplanat de sorra.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 22/04/2013 8:37

Aquesta remodelació de l'Hospitalet té bona pinta. Caldrà veure amb les 2 vies que tindran terminals quins trens podran gestionar perquè hi facin el "rebot", si seran només R1 o com anirà. Donat que poden ampliar notablement l'andana de les actuals vies 2 i 4 crec que podran fer una escala àmplia per accedir al pas inferior, amb ascensor i potser hi cabria una escala mecànica i tot segons com ho orientin. També pensava amb el tram d'andana estreta que quedarà per a la via 4 però de fet només cal que doni servei a una via si és necessari i poden posar una tanca a l'actual via 2 per donar major seguretat.



Miquel
Administrador
Entrades: 4111
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 22/04/2013 20:09

Trenscat ha escrit:Aquesta remodelació de l'Hospitalet té bona pinta. Caldrà veure amb les 2 vies que tindran terminals quins trens podran gestionar perquè hi facin el "rebot", si seran només R1 o com anirà. Donat que poden ampliar notablement l'andana de les actuals vies 2 i 4 crec que podran fer una escala àmplia per accedir al pas inferior, amb ascensor i potser hi cabria una escala mecànica i tot segons com ho orientin. També pensava amb el tram d'andana estreta que quedarà per a la via 4 però de fet només cal que doni servei a una via si és necessari i poden posar una tanca a l'actual via 2 per donar major seguretat.
Si eliminen el mur interior de l'estació i refan l'exterior, es pot guanyar si fa no fa, un metre, m'he fixat que el mur interior (el vell) acaba per sota de l'exterior i a la part superior te com una petita zona enjardina, sobretot a la part Barcelona de l'estació. Cal pensar que aquesta andana ha de tenir també els senyals, enllumenat i per suposat, els "pals" que sostenen les catenàries, per tant, s'ha de guanyar espai com sigui.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 23/04/2013 8:12

Comienza la modernización de catenaria entre Hospitalet de Llobregat y Castellbisbal

Esta actuación en la red de cercanías de Barcelona mejorará el suministro de energía eléctrica en una de las principales líneas de enlace norte-sur.

Adif ha iniciado obras de modernización de la catenaria en el tramo Hospitalet de Llobregat-Castellbisbal de la red de cercanías de Barcelona. El objetivo de esta actuación, que supone una inversión de 3.547.998 euros es mejorar el suministro de energía eléctrica a un elevado número de circulaciones ferroviarias en una de las principales líneas de enlace norte-sur en el núcleo de cercanías de Barcelona.

Este contrato tiene carácter de obra por cuenta del Estado en el marco de las actuaciones de mejora de infraestructura, vía e instalaciones de líneas convencionales y rehabilitación de instalaciones de electrificación.

Los primeros trabajos consisten en la ejecución de catas para la localización de diferentes redes de cableado, además de la excavación y hormigonado de macizos de cimentación y de anclaje para postes de catenaria.

Estas obras corresponden a la primera fase del proyecto de rehabilitación de la catenaria entre Hospitalet de Llobregat y Villafranca del Penedés, en la línea de ancho convencional Barcelona-Villafranca-Sant Vicenç de Calders.

Descripción de las obras

Los trabajos se desarrollarán en un tramo de dieciocho kilómetros de vía doble entre Hospitalet de Llobregat y Castellbisbal, incluidas las estaciones de Cornellá de Llobregat, Sant Joan Despí, Molins de Rei, El Papiol y la propia estación de Castellbisbal, así como en las vías secundarias.

Las principales actuaciones consistirán en la renovación parcial de los hilos de contacto y de sustentación, la instalación de péndolas equipotenciales, la mejora de las protecciones eléctricas, la colocación de nuevos pórticos rígidos y la ejecución de operaciones de compensación.

Como en otras actuaciones de similares características, Adif ha realizado una detallada planificación para minimizar las afectaciones al servicio ferroviario y compatibilizar la circulación de trenes con la ejecución de estos trabajos, que se llevarán a cabo en horario nocturno.

Mejora de la electrificación en la red de cercanías de Barcelona

A estas se suman otras actuaciones que Adif ha ejecutado para la mejora de los sistemas de electrificación y de la catenaria en otros puntos de la red de cercanías de Barcelona, tales como la instalación de catenaria rígida en los túneles de Barcelona y Sabadell, la renovación de la línea aérea de contacto en los trayectos La Sagrera-Sant Adriá de Besós, El Prat de Llobregat-Sant Vicenç de Calders y Tarrasa-Manresa, así como en las estaciones de Montcada-Bifurcació, Granollers-Centre y Mataró.

También destacan obras de modernización en una decena de subestaciones eléctricas y la construcción de nuevas, como las de Sant Adriá de Besós, Blanes, Cardedeu o Gualba.

www.vialibre-ffe.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 290
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Diumenge 19/05/2013 11:31

Les vies 11,12,13 i 14 estan tallades també, hi han un parell de camions d'aquells de manteniment de via ? catenària ?


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 20/05/2013 22:46

vermer3 ha escrit:Les vies 11,12,13 i 14 estan tallades també, hi han un parell de camions d'aquells de manteniment de via ? catenària ?
Exacte, hi han 2 camions de COMSA, un de Madrid i un altre de Reus. Estàn fents massisos de fonamentació de catenària a les andanes i possant nous pals metàl.lics.

Les vies 3 i 4 tallades i aixecades amb anterioritat també han patit canvis. El que era via 3 ara és un mur de blocs de formigó i ferro on recolzarà la nova andana.

No sé com ho fan ara sense 4 vies terminals i 2 que s'utilitzaven com a tals perque el trànsit és el mateix que abans.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 20/05/2013 23:04

Només tenen que canviar la rotació de material i ferla més dinàmica. Que importa que un tren que ha vingut de Maçanet vagi a Vic, etc. El que te que descansar es el conductor, no el tren, es pot fer com a Pl.Catalunya FGC, que arriba un tren, el xòfer baixa i en puja un altre i als 6 minuts torna a sortir.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 22/05/2013 8:01

Vies 11,12,13 i 14 ja operatives després del cap de setmana, s'han traslladat pals de catenària i fet nous massisos de fonamentació i ja s'està treballant al Pont de Matacaballos.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”