Reforma estació Hospitalet

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Re: Reforma estació Hospitalet

Entrada Autor: mikado » Divendres 16/08/2013 23:26

Es manté la via 1 , pero canvien 2 i 3 que ara són terminals en topall i la via 4 que abans no tenia andana i anava sobre la via 3 del grafic. Ara la via 4 és passant cap a Cornellà



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 16/08/2013 23:48

Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 17/08/2013 0:04

gatvell ha escrit:Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Sempre hi ha hagut via 4. El plànol que indiques és de Rodalies i allà només surten les vies "útils" per viatgers lògicament. Com que la via 4 no tenia andana, no surt al dibuix. Així, efectivament la via 4 queda com a passant.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dissabte 17/08/2013 8:57

gatvell ha escrit:Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Ostres que si n'hi ha! La passant en direcció Cornellà té com a numeració definitiva (i coincideix amb l'antiga quan era una via de maniobres) la número 4.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 17/08/2013 15:38

gatvell ha escrit:Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Gatvell, si et fixes a la pg 3 d'aquest mateix post, vaig deixar un esquema (primitiu) però esquema de l'actual configuració de vies amb VIA 4 inclosa



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 21/08/2013 15:42

Avui per primer cop, he sentit l'anunci per megafonia dins el tren, avisant que aquest pot patir endarreriments de 10 minuts entre Sants i L'Hospitalet, obviament per les obres d'aquesta darrera estació.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 26/08/2013 23:41

Definitivamente L'Hospitalet ha perdido la vía 2 pasante. Ya se ha construido una topera permanente y definitiva de hormigón y hierro.

Imatge



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 27/08/2013 0:19

No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 27/08/2013 1:03

MZA_1600 ha escrit:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Veuràs (no vull cridar al mal temps) però algun problema al setembre ja donarà per haver deixat la via 2 com a terminal.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 28/08/2013 1:00

MZA_1600 ha escrit:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 28/08/2013 9:00

Toni ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).
Pregunto per desconeixement total del tema senyalització, perqué abans la antiga via 3 (ara escapçada per la nova andana), s'utilitzava per estacionar material buit i era igualment passant cap a Cornellà?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 28/08/2013 10:20

mikado ha escrit:
Toni ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).
Pregunto per desconeixement total del tema senyalització, perqué abans la antiga via 3 (ara escapçada per la nova andana), s'utilitzava per estacionar material buit i era igualment passant cap a Cornellà?
En aquella via solien parar també trens amb final a l'Hospitalet i per tant necessites l'andana per fer baixar el passatge.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 28/08/2013 11:33

Miquel ha escrit:
mikado ha escrit:
Pregunto per desconeixement total del tema senyalització, perqué abans la antiga via 3 (ara escapçada per la nova andana), s'utilitzava per estacionar material buit i era igualment passant cap a Cornellà?
En aquella via solien parar també trens amb final a l'Hospitalet i per tant necessites l'andana per fer baixar el passatge.
Sí, d'acord, per això ho dic. Arribaven trens, deixaven passatge al costat del pas inferior i avançaven quasi fins a final d'andana i estacionaven sense problema i era via passant. Com ara la via 2 que han tallat.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 28/08/2013 11:43

Toni ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).
Es una explicación razonable. Pero como de cuantos metros estaríamos hablando? El andén de la vía 2 se prolonga hacia donde corresponde con el de la vía 3, la que tiene la topera junto a las escaleras. Si se hacía pasante la vía 2 los trenes habrían parado un poco más atrás, usando también (o más parte de) ese andén angosto que queda entre las vías 2 y 3. Lo que quiero decir es, la ventaja de tener esa vía pasante para lo que fuera no superaba la molestia de que el tren tuviera que parar más atrás y usar el anden tan angosto que hay entre las dos vias?



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 29/08/2013 0:10

alf_ ha escrit:
Toni ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).
Es una explicación razonable. Pero como de cuantos metros estaríamos hablando? El andén de la vía 2 se prolonga hacia donde corresponde con el de la vía 3, la que tiene la topera junto a las escaleras. Si se hacía pasante la vía 2 los trenes habrían parado un poco más atrás, usando también (o más parte de) ese andén angosto que queda entre las vías 2 y 3. Lo que quiero decir es, la ventaja de tener esa vía pasante para lo que fuera no superaba la molestia de que el tren tuviera que parar más atrás y usar el anden tan angosto que hay entre las dos vias?
El detalle puede ser complicado pero supongo que las distancias útiles de estacionamiento han variado totalmente de lo que había antes ya que en la cabecera del lado Sants se han puesto un montón de desvíos. Si tu lo que quieres es maximizar el estacionamiento (para eso explican que se ha hecho la obra, para tener esas vías para estacionar los trenes que vienen de Sants), es posible que tengas que irte más que antes hacia Cornellà. Está claro que la vía 2 es mucho más larga que la 3 así que evidentemente un tren se podría estacionar en la 2 en paralelo a donde se estaciona en la 3 y le sobrería un montón de metros de vía. Imagino por eso que lo que se ha intentado es meter dos trenes en la vía 2 en lugar de 1 como está en la vía 3, y es posible que eso obligue a irse "a tope" hacia Cornellà haciendo imposible la conexión con la vía 4 por el tema del deslizamiento. Esa podría ser una explicación...



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 09/09/2013 2:47

M'he fixat que desprès de fer reformes a la catenària s'ha baixat l'alçada, abans es veia que els pantògrafs pujaven més alçada i ara és bastant menys.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 09/09/2013 23:25

albert28 ha escrit:M'he fixat que desprès de fer reformes a la catenària s'ha baixat l'alçada, abans es veia que els pantògrafs pujaven més alçada i ara és bastant menys.
Suposo que si s´han aprofitat els pals de catenària antic ara el pòrtics rígids tenen més cantell i per tant el fil ha baixat, però entenc que dins la tolerància que hi ha lògicament. Cap problema i moltes millores respecte del que hi havia abans, els pòrtics rígids son molt millors i eviten molts problemes.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 10/09/2013 0:31

Toni ha escrit:
albert28 ha escrit:M'he fixat que desprès de fer reformes a la catenària s'ha baixat l'alçada, abans es veia que els pantògrafs pujaven més alçada i ara és bastant menys.
Suposo que si s´han aprofitat els pals de catenària antic ara el pòrtics rígids tenen més cantell i per tant el fil ha baixat, però entenc que dins la tolerància que hi ha lògicament. Cap problema i moltes millores respecte del que hi havia abans, els pòrtics rígids son molt millors i eviten molts problemes.
Si això em referia, era més un tema de curiositat :)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 13/09/2013 12:49

Foto de l'estat actual de la topera (provisional i definitiva) de la via 2 de l'Hospitalet:
Fitxers adjunts
via2.jpg
Tope de la via 2 de l'Hospitalet
via2.jpg (45.86 KiB) Visualitzat 8934 cops


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 14/09/2013 21:30

Trobo que en falten bancs en les andanes 2-4 sobretot per als caps de setmana i festius que entre que esperes els 20' dels R4 es fa molt pesat. Normalment la gent s'asseu a les escales dels trens aturats a l'andana 2.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”