ICV proposa modificació zones Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

ICV proposa modificació zones Rodalies

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 15/05/2013 13:53

http://www.iniciativa.cat/cunit/news/45058

El Parlament debatirá abaratar el tren del Baix Penedès a Barcelona

El Parlament de Catalunya debe votar el próximo miércoles una propuesta presentada por Iniciativa per Catalunya-Els Verds (ICV) que pide que las estaciones de Renfe de Calafell, Segur, Cunit, El Vendrell, L'Arboç y Sant Vicenç de Calders dejen de estar, al menos hasta 2016, en las zonas de tarificación 5 y 6 de la red de Cercanías de Barcelona. La propuesta pide que las estaciones pasen a considerarse de la zona 4, como Vilanova i la Geltrú o Sitges, para tener un billete más barato con la Ciudad Condal.

Más de 3.000 personas toman el tren hacia Barcelona a diario desde cada una de las estaciones costeras del Baix Penedès y han visto cómo se ha incrementado notablemente el precio del billete este año.

Los precios

El abono mensual de la zona 4, donde está Vilanova i la Geltru, hasta Barcelona cuesta 76,30euros, mientras que el de la zona 5 es de 92,20 y para la zona 6 el precio esde110,50 euros. Por su parte el billete sencillo de ida tiene un coste de 3,80 para la zona 4 mientras que es de 4,55 euros(zona5) y cuesta 5,70 para la zona 6. En el Baix Penedès la estación de Sant Vicenç de Calders está en la zona 6mientras que las de Cunit, Segur de Calafell, Calafell, El Vendrell y L'Arboç están en la zona 5 de la red de Cercanías.

La propuesta, que surgió de los grupos de ICV de Calafell y Cunit, piden que se aplique en todas las estaciones de la comarca en las líneas R2 (costa) y R4 (interior) ICV explica que el Baix Penedès es la comarca de Catalunya con más desempleo y que muchos vecinos cogen el tren a diario para trabajar en Barcelona. El incremento de tarifas aceptadas por la Generalitat como responsable de la línea, supone una penalización para los usuarios de la comarca. La propuesta pide que al menos mientras dure la actual situación de crisis debería rebajar la presión de quien utiliza el transporte público.

Reiterar

La Comissió de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ya debatió en 2011 la posibilidad de que la estación de Cubelles (Garraf )quedase integrada en la zona tarifaria de Vilanova. Ahora la propuesta que pide una rebaja de tarifas debe estudiarse para todas las estaciones del Baix Penedès.

En los últimos días ICV ha mantenido una campaña para pedir a Renfe que reabra las taquillas de las estaciones de Calafell y Cunit y que recupere las cafeterías. Estas cerraron porque la empresa que tenía la concesión de venta de billetes y servicio de bar quebró.

La compañía sacará a concesión los serviciosdebar,mientras que recuperará la venta de billetes, por lo que tiene previsto reabrir las taquillas.




Vídeo de la crònica de Ràdio Cunit per la Xarxa de Televisions i Ràdios locals de Catalunya.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 15/05/2013 14:53

Guau. Que increíble propuesta. Bajarle los precios a unos cuantos porque sí. Fantástico. Menos mal que tenemos grandes pensadores que saben como potenciar el ferrocarril: creando agravios sin que realmente se mejore la tarificación más que para unos cuantos que pagarán desproporcionalmente poco.
¿No sería mejor proponer que se busquen mejores formas de tarificación, beneficiando a los usuarios habituales? Por ejemplo reduciendo el precio del abono, o creando nuevos, se podría hacer un abono anual y que se pague a pequeñas mensualidades, como si fuera un abono mensual pero con el compromiso de seguir comprando abonos mensuales cada mes. O introduciendo tarjetas que permiten comprar el abono a menor precio, como se hace para el AVE. Cuyons, hay tantas maneras de proponer soluciones innovadoras, y lo mejor que se le ocurre a esta gente es creerse más importantes que los demás que ahora les bajemos los precios y a nadie más. A los de Sitges no les haría ninguna gracia seguir pagando lo que pagan si ven que a St. Vicenç el abono cuesta igual....



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/05/2013 14:59

Si, pero por ejemplo, ya podrían cambiar la zona 4 del aeropuerto, cuando con los títulos ATM es sólo zona 1, es un caso de vergüenza auténtica...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 15/05/2013 15:11

metring ha escrit:Si, pero por ejemplo, ya podrían cambiar la zona 4 del aeropuerto, cuando con los títulos ATM es sólo zona 1, es un caso de vergüenza auténtica...
Eso ya es una estafa rastrera, realmente ridículo.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimecres 15/05/2013 15:18

Pues yo creo que tener el aeropuerto en la Zona 4 general y 1 ATM es un de los pocos beneficios que tenemos los barceloneses por vivir en Barcelona, frente a los turistas. Me parece bien que contribuyan al sostén de la red ferroviaria con esta tasa encubierta.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 15/05/2013 16:49

Ayerbe-Zuera ha escrit:Pues yo creo que tener el aeropuerto en la Zona 4 general y 1 ATM es un de los pocos beneficios que tenemos los barceloneses por vivir en Barcelona, frente a los turistas. Me parece bien que contribuyan al sostén de la red ferroviaria con esta tasa encubierta.
:yotb


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/05/2013 17:31

No es exactamente un beneficio para los barceloneses. Es un beneficio para los barceloneses que lo sabemos. Ya he tenido que explicar en varias ocasiones esta "peculiaridad" a amigos que recibían visitas del extranjero que viajaban en avión y querían llegar a Barcelona en tren. Y no siempre es fácil que se lo crean: alguno incluso parece convencido de que lo que le estoy explicando es una "trampa" (usar un título de 1 zona) que funciona, técnicamente hablando, en las validadoras, pero que no es legal :?

Así que, si acaso, resulta ser una "tasa encubierta para personas desinformadas", lo que, a mi modo de ver, no dice mucho de la entidad que tenga la responsabilidad de informar sobre las tarifas. El propio concepto de "tasa encubierta" no debería, creo yo, hacernos sentir muy orgullosos, la verdad.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/05/2013 17:33

Fran-Ikarus ha escrit:No es exactamente un beneficio para los barceloneses. Es un beneficio para los barceloneses que lo sabemos. Ya he tenido que explicar en varias ocasiones esta "peculiaridad" a amigos que recibían visitas del extranjero que viajaban en avión y querían llegar a Barcelona en tren. Y no siempre es fácil que se lo crean: alguno incluso parece convencido de que lo que le estoy explicando es una "trampa" (usar un título de 1 zona) que funciona, técnicamente hablando, en las validadoras, pero que no es legal :?

Así que, si acaso, resulta ser una "tasa encubierta para personas desinformadas", lo que, a mi modo de ver, no dice mucho de la entidad que tenga la responsabilidad de informar sobre las tarifas. El propio concepto de "tasa encubierta" no debería, creo yo, hacernos sentir muy orgullosos, la verdad.
+ 1000



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 15/05/2013 17:39

Sobre el tema del bitllet a l'aeroport, vegeu http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11841


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 15/05/2013 18:47

BITLLET SENZILL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 5,70 € / 69,3 km = 0,0823 €/km
El Vendrell-Tarragona: 3,55 € / 28,7 km = 0,1237 €/km
El Vendrell-Reus: 5,20 € / 46,8 km = 0,1111 €/km

ABONAMENT MENSUAL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 110,5 € (1,595 €/km)
El Vendrell-Tarragona: 62,00 € (2,160 €/km)
El Vendrell-Reus: 92,20 € (1,970 €/km)

Anar a Tarragona o Reus és propocionalment més car, amb la molèstia d'haver de transbordar. Aquí és on està el veritable greuge comparatiu dels habitants del Baix Penedès.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 15/05/2013 20:08

Sagrerenc ha escrit:BITLLET SENZILL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 5,70 € / 69,3 km = 0,0823 €/km
El Vendrell-Tarragona: 3,55 € / 28,7 km = 0,1237 €/km
El Vendrell-Reus: 5,20 € / 46,8 km = 0,1111 €/km

ABONAMENT MENSUAL
El Vendrell-Barcelona(Sants): 110,5 € (1,595 €/km)
El Vendrell-Tarragona: 62,00 € (2,160 €/km)
El Vendrell-Reus: 92,20 € (1,970 €/km)

Anar a Tarragona o Reus és propocionalment més car, amb la molèstia d'haver de transbordar. Aquí és on està el veritable greuge comparatiu dels habitants del Baix Penedès.
Buena observación.
Otra opción que podría evaluarse sería la de zonificar contínuamente todos los ferrocarriles en Catalunya, para tener una tarificación que vaya más acorde con la distancia, y por tanto más justa.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 17/05/2013 22:16

http://www.iniciativa.cat/cunit/news/45153

La Generalitat estudiarà abaratir el tren del Baix Penedès a Barcelona.


ICV-EUiA ha aconseguit per unanimitat a traves d’una proposta de resolució que el parlament de Catalunya insti a la Generalitat a estudiar deixar en suspens fins al 2016 l’aplicació de les zones tarifàries 5 i 6 del Baix Penedès en el marc del conjunt del sistema integrat i determinar l'impacte econòmic que pot tenir la modificació de corones tarifàries que en aquests moment es reivindiquen des de diversos municipis. L’estudi ha de ser clos en el termini de 2 mesos.

Per altra banda també s’ha aprovat estudiar l’oferta de serveis ferroviaris actual entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders, a la línia R2 de rodalia, en el tram que comunica aquestes estacions amb les de Cubelles, Cunit, Segur de Calafell i Calafell, i adequar-la a la demanda actual en el termini de sis mesos.

El portaveu del grup municipal d’ICV a Cunit Toni Martinez, ha mostrat la seva satisfacció a l’aprovació de la proposta “la generalitat ha de entendre que si volem fomentar el transport públic al nostre municipi amb un índex d’atur que supera el 25% ,una família amb 3 membres no pot pagar 27 euros per anar i tornar a Barcelona “ .

Malauradament dos punts de la proposta de resolució que va presenta el grup parlamentari d’ICV-EUiA a instancies de ICV Cunit i Calafell van ser rebutjades per CIU i ERC, que sol•licitaven aplicar, abans de finalitzar l’any 2013, un augment de l’oferta de serveis ferroviaris, entre Vilanova i La Geltrú i Sant Vicenç de Calders, e incrementar, de forma urgent, els serveis ferroviaris nocturns entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona a partir de les 23 h, donant servei a les estacions de Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles, perllongant l’horari del servei ferroviari cap a Barcelona una hora, i cap a Tarragona, i que els darrers Rodalies a Sant Vicenç de Calders tinguessin connexió amb algun Regional cap a Tarragona/Reus o Tarragona/Cambrils.

El portaveu d’ICV a Calafell Jordi Alvarez ha lamentat el posicionament de CIU i ERC “s’ha constatat la manca de voluntat política de buscar una alternativa al vehicle privat per els ciutadans/es del Baix Penedès que a partir de les 22h han d’anar a Barcelona per motius laborals, desatenent les reivindicacions del territori”.


Informatiu d'aquest vespre a Ràdio Cunit on s'explica extensament, amb declaracions del portaveu d'ICV a Cunit incloses, els resultats de la moció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/05/2013 22:38

Per què els del Baix Penedès...

... i no els de l'Alt Maresme, la Selva, Osona, el Bages i l'Anoia?
El portaveu del grup municipal d’ICV a Cunit Toni Martinez, ha mostrat la seva satisfacció a l’aprovació de la proposta “la generalitat ha de entendre que si volem fomentar el transport públic al nostre municipi amb un índex d’atur que supera el 25% ,una família amb 3 membres no pot pagar 27 euros per anar i tornar a Barcelona “ .
Doncs potser perquè falla quelcom més que la zonificació. Potser la política d'habitatge, per la qual s'ha institucionalitzat l'aberració de fer desplaçaments de 50 km en una direcció per anar cada dia a la feina; potser la política de transports, que beneficia clarament el vehicle privat davant el transport públic col·lectiu; potser la pròpia política tarifària, que compta tants caps, tants barrets, en lloc de fomentar l'ús del transport públic a base de tarifes d'acompanyant o de grups...

Hi ha moltes maneres d'enfocar el tema, de diferent abast i de diferent calat. Però el que no pot ser és pretendre que la cosa vagi per barris i voler curar una malaltia crònica amb un esparadrap. En el cas d'Iniciativa, qui s'hauria de moure no és l'agrupació comarcal del Baix Penedès sinó el partit sencer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 18/05/2013 13:16

Guigui ha escrit:Doncs potser perquè falla quelcom més que la zonificació. Potser la política d'habitatge, per la qual s'ha institucionalitzat l'aberració de fer desplaçaments de 50 km en una direcció per anar cada dia a la feina
Totalment d'acord, només cal veure l'evolució demogràfica al Baix Penedès entre 1992 i 2012:

BAIX PENEDÈS: 39.238 > 101.139 [+61.901 / +158%]
El Vendrell: 15.715 > 36.647 [+20.932 / +133%]
Calafell: 7.499 > 24.672 [+17.173 / +229%]
Cunit: 2.763 > 12.626 [+9.863 / +357%]
Cubelles (Garraf): 3.400 > 14.375 [+10.975 / +323%]

Per què va anar tanta gent a viure al Baix Penedès, si resulta que allà no hi ha feina?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 18/05/2013 14:21

^^Molts hi tenen 2es residències des de fa molts anys, i quan els fills s'independitzen les aprofiten per anar a viure, o quan un es queda sense feina, o quan es jubila, etc. es ven el pis de Barcelona i se n'hi va a viure.
potser la pròpia política tarifària, que compta tants caps, tants barrets, en lloc de fomentar l'ús del transport públic a base de tarifes d'acompanyant o de grups...
Això es un gruege comparatiu encara pitjor que el de les zones. Es millor calcular l'estalvi que això suposaria i dividir-lo a parts iguals per tots els usuaris fent els títols individuals mes baratos, així també es fomenta més el transport públic ja que es viatja molt més sol que acompanyat, de l'altra manera tens que buscar gent que faci el mateix trajecte que tu i moltes vegades acabes fent horaris i trajectes que no son els òptims.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”