L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/07/2013 8:02

Regió-7, 23 de juliol de 2013 ha escrit: Ferrocarrils considera prioritari tenir una estació al centre de Manresa
La direcció de FGC estudiarà la proposta de l'Ajuntament de Manresa per treure el baixador del Primer de Maig, però no ho té plantejat
23.07.2013 | 00:00

ENRIC BADIAMANRESA L'Ajuntament de Manresa no trobarà facilitats a l'hora de plantejar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que hagi de prescindir de l'estació Manresa Baixador o bé traslladar-la, tal com està plantejat en l'actual proposta de modificació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Manresa.[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 23/07/2013 10:30

El tren sempre molesta,que volen fer,pisos,algun passeig,algun centre civic? Pais tercermundista.....



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 23/07/2013 10:43

Ja fa temps que la volen fora.
Com a mínim la anterior regidora d'urbanisme ja volia fer fora l'estació d'FGC perquè els molestava les vies per poder fer arribar la avinguda d'Abat Oliva fins al Passeig de Manresa. Ara mai ha dit que per mantenir l'amplada de la avinguda caldria enderrocar algun edifici....
Aquesta estació et deixa ben al centre de Manresa i tot i que no sigui maca (tampoc totes han de ser maques) fa un excel·lent servei.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 23/07/2013 10:46

No és un tema de tercermundisme. El que passa es que que per una banda, volen tindre la ciutat maca, i per l'altre banda encara pensen en millorar la mobilitat dels cotxes. Aquest avigunda, de l'Abat Oliva, es va obrir no fa masses anys quan es va urbanitzar tot aquell sector. Tot amb tot està ben comunicada.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/07/2013 11:23

El carrer Cerdanya, l'avinguda Abat Oliba, el carrer de la Font del Gat i l'avinguda Universitària segueixen l'antic traçat del ramal de mercaderies de Súria i Sallent.

El que hauria de fer l'Ajuntament de Manresa, si de debò vol servir als ciutadans, és fer una reserva de terrenys seguint els traçats del carrer Aragó, Carrasco i Formiguera, Bruc, passeig de Salvador Espriu, passatge de Sinera, Francesc Moragas, la plaça del Mil·lenari i el passeig del Riu per recuperar l'antic traçat entre Manresa-Alta, l'antiga Manresa-Riu i l'actual Manresa-Nord (renfe). Si es fa la reserva de terrenys, es podria arribar a restituir el servei ferroviari entre Manresa-Alta i Manresa-Nord (renfe) quan les circumstàncies ho aconsellin, fins i tot amb una parada entre els carrers Guimerà i Saclosa, més cèntrica impossible: just darrera de Crist Rei, a tocar de «la farola».

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 23/07/2013 11:39

gatvell ha escrit:No és un tema de tercermundisme. El que passa es que que per una banda, volen tindre la ciutat maca, i per l'altre banda encara pensen en millorar la mobilitat dels cotxes. Aquest avigunda, de l'Abat Oliva, es va obrir no fa masses anys quan es va urbanitzar tot aquell sector. Tot amb tot està ben comunicada.
Si volen tindra la ciutat maca i chachipiruliguai que li fotin una patada als ***** a tots els politics impresentables pèro no sols de Manresa de moltes ciutats i pobles catalans entre ells l'alcalde de Badalona que es un impresentable i un populista,i perdó que m'hagi anat del tema pèro aixo de la politica municipal del disseny i de lo maco i de aquestes gillipollades en treuen de polleguera.........



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 23/07/2013 12:20

genissimon La traça encara existeix, tot i que ocupada pels cotxes, voreres... I espai per a un baixador/estació hi és tal com tu dius però al costat de l'escola de la Reinaxença.
Ara, un traçat urbá amb múltiples talls a la carretera i a part, la seva viabilitat....
Hi havia un pla, força interessant en que FGC acabava a Manresa-Alta (com vol l'ajuntament) i d'allí sortir una via de tramvia que resseguia l'alntiga traça d'FGC fins a la RENFE. i per l'altre banda, des de Manresa-Alta, cap a Śuria i Balsareny.
Tot això queda aturat sine die.

El que es podria mirar, es que el pont que està sobre el carrer Camps i Fabrés, que seria la continuació de l'avigunda Abat Oliva, es pogués canviar la secció i que tingués menys gruix de manera que es guanyés alçada per sota. Jo es la única cosa que faria al respecte. I allargar-ho tot i que m'agrada la idea, de moment res.

carles10000 Frena una mica, si us plau. Desconec altres municipis i batlles i no opino.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/07/2013 12:41

D'acord Gatvell. Jo l'únic que deia és fer la reserva de terrenys perquè de moment la traça encara és recuperable. El dia que faci falta es podrà recuperar el servei ferroviari amb tramvia o amb metro o amb el que faci falta.

El problema del pont del carrer Camps i Fabrés, a més del pressupost, és la cota dels edificis més propers al pont pel costat de la plaça de l'Onze de setembre, que no permetria abaixar la cota del carrer per a permetre una alçada mínima òptima per sota el pont: ara és de 2 metres i, potser, caldria ampliar-ho fins als 4 metres, a més de donar més amplada. No se si m'explico.

Pont del c. Camps i Fabrés pel costat de l'avinguda de l'Abat Oliva i el c. Aragó: http://goo.gl/maps/gmuN7
Vista del c. Camps i Fabrés pel costat de la plaça Onze de Setembre on es veu el poc espai disponible entre les cases i el pont per a fer la rampa per passar per sota el pont: http://goo.gl/maps/kaVib

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 23/07/2013 13:35

La cota del paviment es podria rebaixar 15-20cm sense masses problemes, quedaria una vorera més alta i, en tot, cas es podria posar una barana.
Respecte al pont, tinc els meus dubtes de si es podria fer-hi gran cosa, tot és calcular.-ho i veure si es pot fer res.
Respecte a eixamplar el pas sota el pont, segons Google Maps, alguna cosa es podria fer si.

Respecte la traça de l'antic traçat tinc la impressió que es manté perquè i ha un interés en fer, en algun moment, el tramvia. Un metro ho descarto degut al desnivell de la ciutat entre la vora del riu i la part alta, a par que tindre que, mitja dotzena de parades?. Trobo més interessant in tramvia o la idea de que un tren-tram sorti de Manresa-Alta fins la RENFE.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 24/07/2013 10:52

Un ajuntament que proposa eliminar l'estació que fan servir més habitants? Però quina colla d'incompetents governa a Manresa? Com és possible que la gent voti aquesta colla de ximples?

Ara, que si al final acaben guanyant, la culpa de no tenir tren segur que serà dels de Barcelona que els roben ;)



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 24/07/2013 15:09

Més que un problema de l'ajuntament es del regidor d'urbanisme.
Ja fa molt que tenim, en aquest càrrec, gent que son incompetents.

Ara per ara, tal com estan les coses, dubto que es faci res de res. Ni treure l'estació, ni canviar el pont per millorar l'alçada lliure (si és que es pot), ni fer el tramvia o tren-tram.
Així que de moment, crec que podem estar tranquils (tant com amb l'estació de França, jejeje)


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 24/07/2013 17:03

Tal com han deixat Manresa la única opció decent es entrar amb túnel, per lo que a partir de Sant Pau o una mica abans aniria baixant la cota. A Manresa-Riu no cal que hi hagi FGC, nomes cal millorar l'enllaç amb RENFE a St.Vicenç, i el que faria es una nova estació de RENFE i FGC al Pont Nou, i millorar aixi els enllaços cap a la banda oest. Manresa Alta quedaria més centrica que ara, ja que al estar soterrada un dels extrems sortiria a l'estació d'autobusos i l'altre vora el passeig, mes o menys entre ctra.Vic i la 1a rotonda.
He posat moltes parades per donar cobertura als barris, però no perque tots els trens les facin totes, es a dir que es tindria que tenir en compte que hi hagin punts d'avançament.

Evidentment aquestes propostes son per quan als polítics se'ls passi la moda de la crisi (o quan els ciutadans els hi fem passar de cop), perque recordem que lo únic que falta son "diners", es a dir, números en una pantalla, els recursos físics i humans no han minvat.

Imatge



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 24/07/2013 18:51

Noi, veig molt irreal això.
Soterrar manresa-Alta i fer un túnel nou....crec que es del tot inviable.
I no se si serien masses estacions, això no ho se jo.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 24/07/2013 22:26

Ecomobisostrans ha escrit: recordem que lo únic que falta son "diners", es a dir, números en una pantalla, els recursos físics i humans no han minvat.
Àfrica està plena de recursos humans. No sé si m'explico...

Deixem Manresa com està, de moment, i quan hi hagi diners fem una cosa ben feta però que no consistexi, en cap cas, en empitjorar el servei de transport sinó en millorar-lo.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 26/07/2013 11:36

wefer ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit: recordem que lo únic que falta son "diners", es a dir, números en una pantalla, els recursos físics i humans no han minvat.
Àfrica està plena de recursos humans. No sé si m'explico...
Àfrica es l'exemple més flagrant de que fins que no engeguem a la mè aquest pervers $i$t€ma en el que estem ficats i comencem de nou amb uns paràmetres completament diferents sempre estarem a expenses de on i quan a alguns els interessi que hi hagi o no "diners".
wefer ha escrit:Deixem Manresa com està, de moment, i quan hi hagi diners fem una cosa ben feta però que no consistexi, en cap cas, en empitjorar el servei de transport sinó en millorar-lo.
Amb la situació actual crec que el millor que es pot fer es:
-Posar-li 2 noves andanes a Manresa-Alta al costat est del triangle, electrificar els ramals i fer semidirectes Barcelona-Súria i Barcelona-Sallent, o comprar uns quants trens diesel aprofitant que igualment s'han d'anar comprant trens (crec que per pocs km seria millor electrificar)
-Autobusos de Sallent a Berga i de Súria a Solsona, amb poques parades i coordinats amb el tren.
-Posar un bus directe de la RENFE a Viladordis (p.ex. fent circular el 4 o el 8, o prolongant el 2)
-Arreglar l'enllaç a St.Vicenç, només cal fer-li una sortida nova a la RENFE amb pas elevat o soterrat.
-Allargar els Cervera-Lleida fins a Manresa, empalmant-los amb un rodalies, o millor, a Barcelona de forma semidirecta.
Amb això ja es guanyaria força a Manresa i voltants.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 26/07/2013 13:52

Això començar a derivar amb el tema del Trentram de Sallent i Súria.

-Posar andanes on tu dius, deixes sense vies d'espera als trens de potassa. A part de la segregació de les línies de Manresa amb les de Súria-Sallent.
Fora millor fer com està previst, doblar la via 3 (si no recordo malament) i posar una andana al costat d'aquesta. Així tindriem 4 vies i tres andanes: Andana lateral, vies 2 i 1, andana central, vies 3 i 5 i andana lateral. Així ho hauria els dos serveis al mateix lloc i tots comunicats comodament pel pas soterrat. I a més mantenim les vies d'espera dels trens de potassa.
Caldria desdoblar un tram dels primer metres de la via que surt de Manresa-Alta direcció Súria-Sallent per a no estorbar als trens de mercaderies que esperen per sortir direcció Barcelona o Súria o Sallent.
-El tema dels autobusos, caldria tindre en compte que entre Súria i Manresa i Sallen i Manresa hi ha més municipis, em sembla bé la teva proposta, però no ens descuidem de la resta de municipis.
-Un bus RENFE a Viladordis, i tornada, no li veig el què havent-hi el 8 que va de Manresa-Alta a RENFE i tornada.
-Com tu dius, l'enllaç RENFE-FGC ja existeix el que cal es millorar-ne l'accés a l'estació de la RENFE, ara cal creuar les vies per sobre, i anunciar-ho als trens. El tram a peu entre ambdúes estacions son d'uns 125m.
-Augmentar les freqüències dels trens de Lleida-Manresa pot comportar d'haver d'augmentar els trams de doble via per als creuaments. El que si és factible es que aquests trens no parin, per exemple, a Terrassa Est, a dues de les tres estacions de Sabadell i després no ho se...

Però es clar, tot això son diners.
Jo prioritzaria millorar els accesos de l'estació de RENFE de St. Vicenç de Castellet per millorar la connexió amb FGC i reduïr les parades dels trens de Lleida-Manresa-Barcelona. Crec que son les dues inversions més petites i que poden rendir més.
Després tot seria parlar-ho, però fer arribar el tren o tren-tram a Súria-Sallent segurament sigui el més car, com també, desdoblar trams de via per augmentar les freqüències dels trens de Lleida-Manresa


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 27/07/2013 19:43

Perdoneu, però em va arribar un rumor segons el qual l'empresa Iberpotash (que té les mines de Súria i Sallent) estaria disposada a pagar a FGC la transformació a ample internacional de tota la línia entre Manresa i Martorell per tenir un enllaç directe amb l'Eix Mediterrani . En sabeu alguna cosa?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 27/07/2013 21:13

És ben cert. Però de moment res de res.
Estan renovant les travesses entre Manresa-Viladordis i Sant VIcenç de Castellet (només les zones a l'aire, en els túnel ja ho fan fer l'any passat) i les estan posant per ample mètric.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/07/2013 23:00

Ample UIC, voldràs dir.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 27/07/2013 23:52

No Guigui, canvies les traveses per a seguir tenin la via amb ample mètric.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”