Xoc de trens Barcelona-Sants

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

S'hauria de separar en sectors l'estació de Sants?

9
82%
No
0
No hi ha cap vot
Altres... (Resposta amb l'explicació)
2
18%
 
Vots totals: 11
Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Re: Xoc de trens Barcelona-Sants

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dissabte 21/09/2013 9:00

Estic totalment d'acord amb el que dieu però em queda el dubte de saber com és possible que una maniobra tan aparentment senzilla (acostar-se a poc a poc a un altre tren) pugui acabar així. No ho entenc. No entenc quina mena de distracció o mal càlcul pot fer que acabin topant els trens.


Amb la tracció sang això no passava

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 21/09/2013 9:21

Què s'hauria de seccionar les vies de Sants? SI
Ja tenim algunes de l'AVE seccionades perquè just entre els sectors hi ha l'agulla en creu Bretelle.

I no podria ser una fallada dels frens elèctrics degut a falta momentània de tensió?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 21/09/2013 10:08

Massa coses estan passant darrerament, afortunadament sense consequencies, pero son massa avisos ja....tan de bo que aquest sigui el darrer i la cosa es quedi aqui.

No vull especular, pero hi han molts factors que alteren la vida normal...sense estar posat dins la empresa...pero jo veig que l'estacio de Sants no don per mes, molt AVE que no tenia que haber arribat mai a Sants i masses coses en aquella en altres temps inmesa estacio i lo petita que l'han fet...., la estacio s'ha tornat minima....no es normal...encaraque habitual...tres o quatre composicions en "llista d'espera"... potser es vol donar un servei per no es pot?

Despres tenim el tema del traspas de rodalies, manca d'nversions, tema sous," protestes"....masses variables a tocar....per el que deuria ser el normal... arribar a l'hora estipulada per fer el que et pertoqui...treballar, metge etc....

Es una lamentable coincidencia que un tren porti els colors de l'antiga Cercanias "RENFA" y l'altre de la nova Rodalies (PUNT.CAT)...les coses a vegades (crec que quasi sempre) tenen misstages i dobles lectures....tan que es parla de "xoc" de trens amb Madrid etc... etc.. doncs aixo.....tanta retorica i paraules i aqui esta el xoc real....que ja que no es un xoc si no un "alcance" pero com no soc "aficionat profesional" puc dir-ho com vulgui.

Es un metafora de com poden anar les coses...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 21/09/2013 16:22

Això de la creu Bretelle, està molt bé, però es complicat de posar-ho a Sants quan cada via té un servei explícit.
Caldria canviar el funcionament de totes les vies o canviar el moviment de trens.
Bé, es el que crec, no se si ho dic malament


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 21/09/2013 17:49

Em sembla que em malinterpreteu.

Jo no he dit de posar bretelle, perquè és impossible (almenys a les víes 7-8)
Jo l'he mencionat per dir que en algunes vies AVE estan seccionades en dos (un tren a cada tros) i al mig la bretelle.

Per tant, tampoc valdria gaires euros el fet de posar senyals lluminoses amb la seva corresponent balissa a la meitat de les andanes, sigui quin sigui el sentit de circulació.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/09/2013 19:40

albe6 vol dir que s´ha de millorar el cantonament (la distancia entre senyals), perquè hi puguin caber més trens amb seguretat.
Personalment, hi estic a favor.

Això segurament voldria dir més trens, però més lents, però hi ha un dilema: o es posen més trens (amb millora de la senyalització, cosa que els farà anar més lents però més segurs), o se´n posen menys (será més segur, però els trens aniran més petats, perquè en podrán passar menys).



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 21/09/2013 23:07

Però si es posen dos trens en la mateixa andana, el segon no podrà marxar fins que marxi el primer...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Diumenge 22/09/2013 1:29

gatvell ha escrit:Però si es posen dos trens en la mateixa andana, el segon no podrà marxar fins que marxi el primer...
T'ha costat molt arribar a aquesta conclusió?



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/09/2013 2:24

437.001 ha escrit:albe6 vol dir que s´ha de millorar el cantonament (la distancia entre senyals), perquè hi puguin caber més trens amb seguretat.
Personalment, hi estic a favor.

Això segurament voldria dir més trens, però més lents, però hi ha un dilema: o es posen més trens (amb millora de la senyalització, cosa que els farà anar més lents però més segurs), o se´n posen menys (será més segur, però els trens aniran més petats, perquè en podrán passar menys).
Això del cantonament té molta ciència al darrere. Efectivament, si fem els cantons més llargs, els trens poden córrer més i van més segurs (tenen menys senyals on puguin tenir problemes) però caben menys trens. Pel contari, si fem els cantons més petits, el trens corren menys i van menys segurs teòricament (tenen més senyals que respectar) encara que caben més trens. El objectiu és sempre arribar a una solució el més equilibrada possible en funció de les necessitats. Als túnels de Barcelona el que es necessita és una capacitat màxima amb el que cal tendir a cantonaments curts, considerant que aquesta poca longitud té alguns límits, entre d´altres:

1) La longitud del tren i els lliscaments en funció de la velocitat, el perfil de la via, la capacitat de frenada...
2) La velocitat mínima que es vulgui obtenir. En un cas extrem, si fem el cantó igual de llarg que el tren, cabrien al túnel una filera de trens un darrere de l´altre però que anirien pràcticament parats de senyal en senyal esperant que el tren anterior circuli o s´aturi a una parada.
3) Les característiques de la infraestructura. Les bifurcacions, les estacions, els canvis, els pendents... son punts fixes que condicionen els cantons. Per exemple, si dues bifuracions hi ha 700 m i suposem trens de 200 m, està clar que anant a l´absurd cabrien 3 cantons màxim (això és impossible) de 233 m o un cantó de 700 com a màxim (suposo que és això el que hi hauria, un cantó per tal de que els trens pugin accelerar una miqueta).
4) Els tipus de trens. Els cantons han de preveure tots els tipus de trens que hi podrien passar, tant en la seva longitud com en altres caracaterístiques (capacitat de frenada per exemple). FGC ho té molt fàcil ja que tots els trens son iguals però Adif ha de preveure molts tipus de trens de característiques molt diverses.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 23/09/2013 23:24

http://www.324.cat/noticia/2177400/barc ... o-de-Sants

Renfe aparta del servei el maquinista del tren accidentat divendres a l'estació de Sants
Redacció - 23/09/2013 - 23.15h.

Imatge
Aquest era el tercer accident en túnels de Rodalies en dos anys i mig. (Foto: EFE)
La companyia Renfe ha apartat del servei el maquinista del tren accidentat divendres a l'estació de Sants. Tot i que la companyia no ha dit oficialment les causes de l'accident, li ha obert un expedient al conductor i li ha retirat les atribucions mentre no s'acabi la investigació. A més, per tornar a exercir haurà de superar de nou les proves.

L'incident va succeir poc després de les deu del matí a l'estació de Sants quan un tren procedent de Calella i que es dirigia a l'Hospitalet de Llobregat en va envestir un altre aturat a la via 7 que venia de Terrassa i anava cap a Martorell. De resultes del xoc, hi ha haver 22 contusionats.

La col·lisió va reobrir el debat sobre la manca d'inversions de Renfe a la xarxa ferroviària catalana. Des de Renfe, el director de Rodalies Catalunya, Miquel Pérez, va negar qualsevol relació entre el xoc i la falta d'inversions en infraestructures i va subratllar que es tractava d'una maniobra habitual. Segons Pérez, les Rodalies de Catalunya són les que tenen un índex d'accidents més baix.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”