Vibracions metro entre Clot i Navas

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Vibracions metro entre Clot i Navas

Entrada Autor: metring » Divendres 11/10/2013 11:53

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/10/ ... rrereixen/

Els treballs per posar fi a les vibracions del metro a la Meridiana s’endarrereixen

Actualitzat el 10.10.2013 a les 16:04 Brais Martínez / Javier Arilla

Les parets d'alguns dels veïns de l'avinguda Meridiana continuen vibrant cada vegada que passa el metro. Els focus principal de les tremolors és al tram de la Línia 1 comprès entre les parades del Clot i Navas.

Al juny, l’empresa TMB va reconèixer el problema i va dir que, per solucionar-lo, substituirien 100 metres de via durant el mes d’agost, però els treballs no s’han fet. Ara TMB ha explicat a BTV que aquestes obres es faran durant el mes de novembre. (Recordeu que en principi, havien de tallar un tram de la L1?)

CARMEN ALBEROLA, veïna
"Fa dos mesos que estic dormint al sofà. Va baixar la intensitat el mes d'estiu, al juliol i un parell de l'agost, però ara estem igual que abans."

És la solució que ha trobat la Carmen per notar menys les vibracions que causa el metro quan passa. Ella viu a l'avinguda Meridiana, a sobre del tram de la Línia 1 que uneix les parades del Clot i Navas.
Fa mesos que se'n queixa, però el problema no s'ha resolt. Vista la situació, la Carmen buscarà un advocat per portar el cas als jutjats.

CARMEN ALBEROLA, veïna
"Demanant danys i perjudicis, perquè és que la meva salut ha empitjorat, perquè m'estic medicant més del que és normal. Em van comentar que podia demanar danys i perjudicis perquè, a més a més, no han arreglat res. Estem igual. I jo, trobant-me cada cop pitjor, mira, sentiu ara mateix? És que cada dia hi ha un terratrèmol aquí a casa, és que és horrorós."

L'empresa que gestiona el servei, TMB, va explicar que durant el mes d'agost renovaria 100 metres de via al túnel que connecta les dues estacions. Els treballs, però, no s'han fet. Ara, TMB assegura que aquestes obres estan adjudicades i que s'executaran durant el proper mes de novembre.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Divendres 11/10/2013 20:02

que no engañen a los vecinos afectados, pero es imposible de quitar. Se puede reducir la intensidad la misma apoyando los carriles sobre selenbloks y una velocidad de transito muy baja. No solo son 100 mts de carril, hay mas chicha. Aqui en sagrera los bloques de concepcion arenal/ garcilaso es una intensidad muy akta tambien a que hay.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 11/10/2013 20:40

A què es degut aquestes vibracions?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 12/10/2013 11:58

Hola Gatvell. Seria muy largo de exponerlo, pero te hago un pequeño resumen. Principalmente la base de las vias es hormigón. Esta al estar apoyados los carriles encima de ella, entre traviesas de hormigón o madera, el peso del tren , su inercia y el balanceo, se comprime hacia las vias y esta compresión se transmite hacia las paredes, que debido a la oquedad de la boveda, se transmite igualmente hacia todo el conjunto que exista encima a todo lo que haya alrededor.
La solucion de los selenbloks, es basicamente por que absorverian parte de la vibración ( no seria un encuentro rigido si no que habria una tolerancia intermedia ) , pero logicamente a menor velocidad, menor empuje, igual peso y la vibración seria inferior, pero seguiria existiendo igualmente.
Es una comparativa muy simple. Tu estas en un edificio que sea toda la estructura de hormigon y hay un hombre trabajando con un martillo compresor en el sotano y en el cuarto piso notas los cimbreos :blah :blah :blah



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 12/10/2013 14:55

Via en placa, llavors? oi que és millor la via amb travessa i balast?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 12/10/2013 20:04

no entiendo la pregunta. El catala por desgracia, aun no lo domino del todo bien. El motivo dela queja es de una linea de mas de 40 años. Actualmente no existen esos problemas ( corregidme si me equivoco )



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 12/10/2013 20:59

la que té la via en placa es la L2. La línia 1 té balast i travessa de roure en tota aquesta zona que arriba fins a Baro de Víver.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 12/10/2013 21:20

Sagrering ¿Entonces, via en placa? ¿Verdad que es mejor la via con traviesas y balasto?

EL LLOP Ambdúes línies tenen problemes de vibració? Pensava que la via amb travesses i balast absorvia millor les vibracions que la via en placa de formigó.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 12/10/2013 22:34

sagrering ha escrit:Actualmente no existen esos problemas ( corregidme si me equivoco )
N'hi ha un d'una construcció de no fa ni vint anys: l'L2.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Diumenge 13/10/2013 9:00

la l2 tiene 20 años de uso, no de construccion.Posiblemente fuera mejor la via en placa , pero habria que valorar los pros y contras de cada una. Logicamente el de traviesa de roble ha sido el convencional, que se ha sustituido en muchas zonas .Cuando hablo de actualmente me refiero a la l9,



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”