Accident a Sant Andreu Arenal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Re: Accident a Sant Andreu Arenal

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 28/10/2013 16:19

wefer ha escrit:Segons el 324.cat:
324.cat ha escrit:Citant fonts de Renfe i Adif, el representat de la Generalitat ha apuntat que la primera hipòtesi sobre les causes de l'accident podria ser una errada humana. A falta de les conclusions finals, s'apunta que s'ha accionat un canvi d'agulles de manera no reglamentaria en el moment que passava el tren.
Però com és possible que es pugui accionar el canvi d'agulles quan està passant un tren? Em sembla inadmissible.
Tota la vida m'han "venut" que coses com aquestes són impossibles, i més amb els sistemes i enclavaments actuals.

No ho entenc.
La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles. La missió dels ciruïts de via és la de detectar la presència de vehícles en el tram de via asociat a aquest circuït i també la de protegir aparells de via, com per exemple els cambis d'agulla. El cas és que si el circuït de via que protegeix una agulla es troba ocupat, l'agulla queda bloquejada i no es pot moure ( s'anomena "efecte pedal" ). Logicament l'efecte pedal es pot anul·lar en cas d'incidència, ja que l'agulla queda bloquejada perdent la capacitat de l'estació, però cal ser responsable i atendre's a les conseqüències de fer aquestes coses. Encara no se saven les causes del accident, veurem que és el que ha passat...



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 28/10/2013 19:05

437.001 ha escrit:
wefer ha escrit:Però com és possible que es pugui accionar el canvi d'agulles quan està passant un tren? Em sembla inadmissible.
Tota la vida m'han "venut" que coses com aquestes són impossibles, i més amb els sistemes i enclavaments actuals.

La veritat és que les vies entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel (excloent Sagrera, que és nova i té via en placa), són antigues.
Les vies desviades a Sant Andreu Arenal s´han renovat alguna vegada? Perquè están de pena.
Apart de l´estació en sí, que necessita andanes més altes (pujar als Civia a Sant Andreu Arenal no és senzill), i una mica de cirurgia estètica.
Cosa que no te re aveure am l'accident, aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/10/2013 19:57

iFercat ha escrit:
437.001 ha escrit:
wefer ha escrit:Però com és possible que es pugui accionar el canvi d'agulles quan està passant un tren? Em sembla inadmissible.
Tota la vida m'han "venut" que coses com aquestes són impossibles, i més amb els sistemes i enclavaments actuals.

La veritat és que les vies entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel (excloent Sagrera, que és nova i té via en placa), són antigues.
Les vies desviades a Sant Andreu Arenal s´han renovat alguna vegada? Perquè están de pena.
Apart de l´estació en sí, que necessita andanes més altes (pujar als Civia a Sant Andreu Arenal no és senzill), i una mica de cirurgia estètica.
Cosa que no te re aveure am l'accident, aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
Com per no emparanoiar-se, amb tant descarrilament! No te digo!

I tu saps quina és la causa exacta?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 28/10/2013 20:12

Un problema concret no té perquè motivar a una reforma de dalt a abaix.
Hi ha hagut 4 accidents en dos o tres anys, aquest, a Sants, els dos del Clot i tot per motius més o menys diferents (tot i que el comú denominador sigui una saturació de la xarxa).
I com ja s'ha dit sort que ha sigut l'últim bogie del darrer vagó, i magineu si hagués estat del primer vagó....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/10/2013 20:47

gatvell ha escrit:Hi ha hagut 4 accidents en dos o tres anys, aquest, a Sants, els dos del Clot i tot per motius més o menys diferents (tot i que el comú denominador sigui una saturació de la xarxa).
Que una agulla s'activi en el moment que hi passa un tren no té res a veure amb la saturació de la xarxa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 28/10/2013 21:57

És clar.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/10/2013 0:04

MZA_1600 ha escrit:La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles.
Pel que comentes, doncs, i resumint-ho per a no entesos, pot ser que es desactivés el mecanisme de seguretat simplement perquè havia deixat de funcionar. Per tant, el centre de control anava actuant a cegues. És això, no?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 29/10/2013 7:50

Pel que sembla l'accident de Sant Andreu te bastant a veure amb el del Clot. Es va autoritzar a passar la senyal en vermell. En aquest cas hi havia problemes amb les senyals de Sant Andreu una hora abans del accident.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 29/10/2013 10:06

Ho sento molt pero ho tinc que dir algun dia pasara una desgracia si no arreglem el caos que hi han als túnels de Barcelona, la clara incompetència a les gestions de dels trens per part de Renfe i les infraestructures per part de Adif fa que agafar el tren a la area metropolitana de Barcelona sigui un esport de alt risc.

La Generalitat tindria que denunciar aquesta perillosa gestió per part de Renfe i de Adif al parlament europeu per que sancioni aquestes companyies de Ferrocarrils. :nono :cop


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/10/2013 10:16

davida ha escrit:Pel que sembla l'accident de Sant Andreu te bastant a veure amb el del Clot. Es va autoritzar a passar la senyal en vermell. En aquest cas hi havia problemes amb les senyals de Sant Andreu una hora abans del accident.
Aquest matí tornaven a haver problemes amb la senyalització a Sant Andreu Arenal.

Déu n'hi do, déu n'hi do...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 29/10/2013 10:24

wefer ha escrit:
davida ha escrit:Pel que sembla l'accident de Sant Andreu te bastant a veure amb el del Clot. Es va autoritzar a passar la senyal en vermell. En aquest cas hi havia problemes amb les senyals de Sant Andreu una hora abans del accident.
Aquest matí tornaven a haver problemes amb la senyalització a Sant Andreu Arenal.

Déu n'hi do, déu n'hi do...
Wefer lo que dic algun dia pasara una desgracia com no facin res per solucionar aquests problemes que hi han a la xarxa de ferroviària de Barcelona, per la meva opinió no se a que espera la Generalitat ha denunciar la perillosa gestió de Renfe i Adif al parlament europeu.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 29/10/2013 11:52

A mi em ve al cap una pregunta: traspassant la gestió d'Adif a Ifercat s'arreglarien els problemes?

És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?

Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?

Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?

Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 29/10/2013 13:14

Adolescent barceloní ha escrit:A mi em ve al cap una pregunta: traspassant la gestió d'Adif a Ifercat s'arreglarien els problemes?

És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?

Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?

Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?

Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.
Del traspàs d'infraestuctures no se n'ha parlat gaires vegades, però ADIF no vol despendre-se'n, ja que és on en part li venen els ingressos: cànons d'utilització, etc, i traspassar tota la xarxa catalana seria una important pèrdua (hi circulen bastants trens). A part, hi ha el tràfic transfronterer per Portbou i el Pertús, que no sé si al govern espanyol, centralista total, li interessa perdre i no poder controlar.

Finalment, IFERCAT, que depèn de la Generalitat, no té un duro (com la Generalitat -i en el fons el Govern Espanyol, que estàn en la mateixa situació, ja que fan les inversions mínimes), així que no crec que millorés


Salutacions,

Oriol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 29/10/2013 18:34

iFercat ha escrit: Cosa que no te re aveure am l'accident,

I com ho saps? Precisament, hi havia tècnics revisant l´agulla on va passar l´accident...
Per alguna cosa seria. No sé si has fet servir gaires cops l´estació de Sant Andreu Arenal.
Jo sí. Dubto que les vies 3 i 4 s´hagin renovat alguna vegada.
Només cal donar-hi una ullada per adonar-se´n.
Les vies del túnel entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel comencen a necesitar una renovació (excepte l´estació de Sagrera-Meridiana).
aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
Tu creus? Jo diria que aquí ningú no està criticant el traçat, sinó l´estat de la via, que són dues coses totalment diferents.
El traçat no és cap problema. L´estat de la via, sí. Sinó, l´accident no s´hauria produït. Coses així no solen passar per casualitat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/10/2013 19:16

437.001 ha escrit:
iFercat ha escrit: Cosa que no te re aveure am l'accident,

I com ho saps? Precisament, hi havia tècnics revisant l´agulla on va passar l´accident...
Per alguna cosa seria. No sé si has fet servir gaires cops l´estació de Sant Andreu Arenal.
Jo sí. Dubto que les vies 3 i 4 s´hagin renovat alguna vegada.
Només cal donar-hi una ullada per adonar-se´n.
Les vies del túnel entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel comencen a necesitar una renovació (excepte l´estació de Sagrera-Meridiana).
Totalment d'acord, les vies 3 i 4 tenen un aspecte deixat.
437.001 ha escrit:
iFercat ha escrit:aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
Tu creus? Jo diria que aquí ningú no està criticant el traçat, sinó l´estat de la via, que són dues coses totalment diferents.
El traçat no és cap problema. L´estat de la via, sí. Sinó, l´accident no s´hauria produït. Coses així no solen passar per casualitat.
+1000



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 29/10/2013 20:53

wefer ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles.
Pel que comentes, doncs, i resumint-ho per a no entesos, pot ser que es desactivés el mecanisme de seguretat simplement perquè havia deixat de funcionar. Per tant, el centre de control anava actuant a cegues. És això, no?
A cegues no, la presència del tren es podia comprovar des del CTC, únicament que el C.V. del cambi d'agulles marcava sempre com a ocupat i no era així. Per aquest motiu s'autoritzava a passar en vermell la senyal d'entrada i circular en marxa a la vista fins estacionar-se a via 2. Caldria veure si després d'aquest tren venia un R7 que anava a estacionar-se a via 4, i si el cambi d'agulles es va accionar indegudament quan l'operador del CTC creia que tot el tren ja havia passat.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 29/10/2013 21:37

trensmat ha escrit:Ho sento molt pero ho tinc que dir algun dia pasara una desgracia si no arreglem el caos que hi han als túnels de Barcelona, la clara incompetència a les gestions de dels trens per part de Renfe i les infraestructures per part de Adif fa que agafar el tren a la area metropolitana de Barcelona sigui un esport de alt risc.

La Generalitat tindria que denunciar aquesta perillosa gestió per part de Renfe i de Adif al parlament europeu per que sancioni aquestes companyies de Ferrocarrils. :nono :cop
Ja de pas que proposi també la sanció a FGC pels "petits descarrilaments" de Plaça de Catalunya... i crec que al Parlament Europeu és poc, jo ho faia a la Cort Intergalàctica....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 29/10/2013 21:47

oriolp13 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:A mi em ve al cap una pregunta: traspassant la gestió d'Adif a Ifercat s'arreglarien els problemes?

És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?

Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?

Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?

Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.
Del traspàs d'infraestuctures no se n'ha parlat gaires vegades, però ADIF no vol despendre-se'n, ja que és on en part li venen els ingressos: cànons d'utilització, etc, i traspassar tota la xarxa catalana seria una important pèrdua (hi circulen bastants trens). A part, hi ha el tràfic transfronterer per Portbou i el Pertús, que no sé si al govern espanyol, centralista total, li interessa perdre i no poder controlar.

Finalment, IFERCAT, que depèn de la Generalitat, no té un duro (com la Generalitat -i en el fons el Govern Espanyol, que estàn en la mateixa situació, ja que fan les inversions mínimes), així que no crec que millorés
Home, dir que l´Estat no es vol desprendre de la seva xarxa a Catalunya perquè té molts ingressos per cànons..... els cànons no deuen arribar a cobrir ni un 1% del cost de la xarxa.... segons aquest raonament el que convindria a l´Estat és traspassar immediatament tot, a Catalunya i a Albacete. La infraestructura de l´Estat no es traspassa perquè ho diu la Llei, no es pot traspassar cal línia que sigui transcomuntària o que relacioni una frontera, amb el que no es podria traspassar pràcticament res encara que hi hagués voluntat de fer-ho. Això que segurament semblarà a molts per aquí una mostra inacceptable de centralisme ranci i aniquilador, és exactament el mateix que fa la Generalitat amb les seves infraestructures transcomarcals, que evidentment gestiona de forma unificada (no es gestiona cada comarca el seu troç d´Eix Transversal). Ho diré un i altre cop, hem de ser mesurats i no creure el que expliquen els polítics, que ens manipulen molt..... si anessiu a una negociació de traspassos amb alguns arguments que es diuen per aquí, us podrien treure els colors ràpidament....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 29/10/2013 23:23

437.001 ha escrit:
iFercat ha escrit: Cosa que no te re aveure am l'accident,

I com ho saps? Precisament, hi havia tècnics revisant l´agulla on va passar l´accident...
Per alguna cosa seria. No sé si has fet servir gaires cops l´estació de Sant Andreu Arenal.
Jo sí. Dubto que les vies 3 i 4 s´hagin renovat alguna vegada.
Només cal donar-hi una ullada per adonar-se´n.
Les vies del túnel entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel comencen a necesitar una renovació (excepte l´estació de Sagrera-Meridiana).
aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
Tu creus? Jo diria que aquí ningú no està criticant el traçat, sinó l´estat de la via, que són dues coses totalment diferents.
El traçat no és cap problema. L´estat de la via, sí. Sinó, l´accident no s´hauria produït. Coses així no solen passar per casualitat.
Home.... que una part del tren vagi per una via i l´altre per una altra sembla que no té res a veure amb l´estat de la via.... res a veure en absolut. Evidentment té a veure amb algun problema al canvi, que segurament tampoc tindrà res a veure amb el seu estat. Res a veure. Dir que l´accident no s´hauria produit si la via 4 estigués nova és molt dir, de fet és dir una cosa falsa, no té res a veure. Segurament les coses no passen per casualitat, però en aquest cas sembla que la via podria haver tingut patates al mig i no hauria tingut res a veure.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 29/10/2013 23:33

MZA_1600 ha escrit:
wefer ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles.
Pel que comentes, doncs, i resumint-ho per a no entesos, pot ser que es desactivés el mecanisme de seguretat simplement perquè havia deixat de funcionar. Per tant, el centre de control anava actuant a cegues. És això, no?
A cegues no, la presència del tren es podia comprovar des del CTC, únicament que el C.V. del cambi d'agulles marcava sempre com a ocupat i no era així. Per aquest motiu s'autoritzava a passar en vermell la senyal d'entrada i circular en marxa a la vista fins estacionar-se a via 2. Caldria veure si després d'aquest tren venia un R7 que anava a estacionar-se a via 4, i si el cambi d'agulles es va accionar indegudament quan l'operador del CTC creia que tot el tren ja havia passat.
Algú pot creure que el CTC envia els trens "a cegues"?. Si el circuit d´agulles estava ocupat el CTC autoritzaria el pas dels trens conforme al reglament... i això es fa a qualsevol xarxa del món igual, res de "a cegues". Normalment s´autoritza el pas de trens "marxa a la vista" i el maquinista comprova visualment l´estat dels canvis si n´hi ha, o inclús hi ha una persona vigilant allà mentres no torna a funcionar el circuit. I en aquests casos, l´operador del CTC no pot moure cap canvi de posició encara que vulgui, excepte en casos d´emergència, no crec que mogués el canvi per passar cap R7 a l´altra via. Així és com va Sant Andreu Arenal, Martorell Vila i la Gare de Lyon... entre d´altres.... les coses son menys escandoles i intolerables del que alguns diuen. Ara falta que algú que sàpiga expliqui què ha passat.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”