BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Tercer fil

Entrada Autor: wefer » Dilluns 09/12/2013 17:56

Javi M ha escrit:Encara que em pregunto com va originar-se, tercer fil és un terme correcte.
Ho dubto força...
http://www.diccionari.cat/lexicx.jsp?GECART=0064048
No trobo cap significat que pugui adaptar-se a un rail.
Igualment no ho havia sentit mai fins fa quatre dies en que alguns polítics, seguits pels "seus" periodistes, van començar a dir-ho. Fa mal d'ulls.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 09/12/2013 18:32

El terme de dir "fil" a un carril es de nomenclatura d'enginyers, ja va sortir temps enrere.
el que no s'enten és això de que el tercer fil es trenca quan hi ha un tren a sobre...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 09/12/2013 21:07

gatvell ha escrit:El que no s'enten és això de que el tercer fil es trenca quan hi ha un tren a sobre...
Això ho deia en Wefer amb ironia, ja que un fil (filament, cordill) no aguanta el pes d'un tren.
Evidentment, cap rail d'acer s'ha trencat per què hi passi un tren.
wefer ha escrit:Ho dubto força...
http://www.diccionari.cat/lexicx.jsp?GECART=0064048
No trobo cap significat que pugui adaptar-se a un rail.
Aquí tens algunes referències on es fa servir la paraula amb aquesta acepció: Adif, GeoTren
He omés els centenars d'articles periodístics que he trobat, per tenir escasa o nula fiabilitat llingüistica.
De fet, els canviadors de fil es diuen així per alguna cosa. El que sí faria mal d'ulls seria veure canviador de raíl.



Sanato
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 31/12/2013 13:03

sonodelic ha escrit:La solució d'establir trens semi-directes per la via convencional, sembla que no és possible ja que aquesta línia travessa el Baix Llobregat, on la R4 s'utilitza com a servei de metro (alta freqüència) i no hi ha prou espai per encabir-hi trens semi-directes.
La R2 (nord i sud) ténen mol més trànsit i a més a més aguanten regionals en el cas de la R2sud, vàries línies (R13+14, R15, R16), i a sobre LD i euromeds. Crec que des de Molins en direcció a Vilafranca, es podria utilitzar molt més aquesta línia. Jo veig bastant possible ficar algun tren semidirecte Vilafranca - Martorell - BCN, si no s'ha fet fins ara ho veig més atribuïble a la pura desídia
Per cert recordo fa moooolts anys que vaig anar a Tarragona amb un "Rápido" des de BCN via Vilafranca, no seria mala idea recuperar aquesta connexió


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 31/12/2013 13:28

Sanato ha escrit:
sonodelic ha escrit:La solució d'establir trens semi-directes per la via convencional, sembla que no és possible ja que aquesta línia travessa el Baix Llobregat, on la R4 s'utilitza com a servei de metro (alta freqüència) i no hi ha prou espai per encabir-hi trens semi-directes.
La R2 (nord i sud) ténen mol més trànsit i a més a més aguanten regionals en el cas de la R2sud, vàries línies (R13+14, R15, R16), i a sobre LD i euromeds. Crec que des de Molins en direcció a Vilafranca, es podria utilitzar molt més aquesta línia. Jo veig bastant possible ficar algun tren semidirecte Vilafranca - Martorell - BCN, si no s'ha fet fins ara ho veig més atribuïble a la pura desídia
Per cert recordo fa moooolts anys que vaig anar a Tarragona amb un "Rápido" des de BCN via Vilafranca, no seria mala idea recuperar aquesta connexió
Home la R4 fins Molins (laborables) els trens passen cada 15' (minut abaix minut a dalt) i 2 R1 cada 30' fins Molins. Entre els 15' de freqüència poden ficar perfectament semidirectes sense cap problema.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 31/12/2013 16:39

Y prolongarlos hasta Tarragona, que es esa tontería de hacerlos morir en St. Vicenç en medio de la nada, con lo práctico que sería dar un enlace directo de la R4S hasta Tarragona. Parece que piensan que los trenes regionales solo son para abastecer a Barcelona ciudad, y no a los cientos de miles que viven en el área Metropolitana. Ese absurdo centralismo esta matando los trenes regionales, que parecen funcionar sólamente para unir otras ciudades a Barcelona. :cop
Si no hay demanda en otros trayectos tampoco hay necesidad de tanta autopista y desdoblamiento. Ya podrían intentar ofrecer una alternativa práctica para trayectos que no sean de/a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 31/12/2013 17:57

Totalmente de acuerdo con esta propuesta. En Holanda y otros países hay trenes equivalentes a nuestros cercanías y regionales que van por líneas de alta velocidad. A ver si no lo suben de precio. Incluso pueden ser algunos regionales del sur, o todos, que al llegar a Sant Vicenç en vez de ir por Vilanova vayan por Vilafranca, el tiempo de mas por ir por el interior y parar en Vendrell y Vilafranca quedaria compensado por el trozo de alta velocidad, creo que hasta ganarían tiempo, y de paso se liberaria espacio en la R2 sur, permitiendo ampliar las circulaciones que buena falta hace, tendría que haber para ir bien cada 7,5 min a Castelldefels, cada 15 a Vilanova y cada 30 a Sant Vicenç.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 31/12/2013 18:09

Aquí també hi ha trens que equivalen als regionals que circulen per LAV. Es diuen Avant i tenen la corresponent tarificació. I, personalment, sempre que he anat de Barcelona a Girona he preferit el regional. Puc pujar-hi al centre de Barcelona, no trigo tant més, tinc total flexibilitat horària i em gasto força menys diners.

Per cert, no tenia notícia que a Holanda hi hagués LAV.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 31/12/2013 18:44

Si, desde prop d'Amsterdam (Hoofddorp) fins a Bruseles, i la utilitzen els Fyra, que nomes paren a Amsterdam-Centraal, Schiphol (aeroport), Rotterdam i Breda.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimecres 01/01/2014 6:58

Prefereixo que no es faci, pasaría el mateix que la R11 quant van entrar els 449, potencieren aquest Avant pujant tarifes i ens reduirien rodalies amb l'excusa que no s'utilitzen. penseu que Gelida, Sant Sadurní, Lavern, La Granada, Els monjos l'arboç, son estacions on absorveixen menys passatge que Vilafranca, per tant dirien que no surt a compte tanta frequencia tenint avants a Vilafranca



Sanato
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: Sanato » Dissabte 11/01/2014 12:29

Però és que no hi ha cap necessitat de fer-los passar per la via d'alta velocitat, tenint la línia de rodalies infautilitzada... Un tren per hora entre St. Vicencç i Vilafranca, 2 trens entre Vilafranca i Martorell (excepte entre les 5h27 i les 6h27 que hi ha un cada 15'), no crec que hi hagués cap inconvenient


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 11/01/2014 17:10

Això no té res a veure, si es vol que vagi per la línia d'alta velocitat és per l'alta velocitat pròpiament dita, no com a via alternativa per evitar saturació. Lo ideal seria que hi hagi 2 cada hora de Sant Vicenç a Vilafranca (1 amb totes les parades i l'altre nomes al Vendrell) i d'allà a Barcelona directes utilitzant AV i a part de Vilafranca a Barcelona fent les parades n'hi hagi mínim cada 30 min (20 per anar bé) i de Martorell a Barcelona mínim cada 15 min (10 per anar bé)



piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dimarts 21/01/2014 17:30

La meva opinió és que SÍ però seguiria essent una estació desaprofitada. Per línees d'AV entre LLeida - Barcelona (i Perpinyà) i AVANT Barcelona - Tarragona podria donar servei, no només a Vilafranca, sinó també al Vallès a través d'una hipotètica R8 (i R7?) que arribés fins a Vilafranca i de l'hipotètica línea orbital (i per tant també el Garraf). Potencialment podria donar servei a ciutadans de l'Alt i Baix Penedès, Garraf, Baix Llobregat i inclús Vallès Occidental i Anoia, que no haurien de desplaçar-se fins a Sants. Això sí, tenint una bona corrèspondència amb les línees de rodalies i regionals actuals (per desgràcia a dia d'avui només la R4) i futures i busos interurbans (encara que si bé hi ha gent que es desplaça amb cotxe fins a Sants o Camp de Tarragona, bé ho podríen fer fins aquí).

Per altra banda, trobo que algunes freqüències (pas les directes) de la LAV actual podria tenir en un futur estacions amb intercanviadors de rodalies/regionals a El Prat (correspondència amb R2 aeroport i L9), La Roca (correspondència amb la futura orbital), Maçanet - Massanes (correspondència amb regionals, rodalies i un servei digne entre Girona i Blanes) i pel sud, a l'Espluga de Francolí (hipotètica rodalies Camp de Tarragona i regionals). En major o menor mesura podríen donar servei d'abast semblant al de Figueres.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 21/01/2014 19:15

No si ahora resultará que nos hemos gastado el pastizal de la LAV para que no haga nada más que servir de efectiva cuadriplicación de las líneas, solo que a un coste muchísimo mayor y sin casi interoperabilidad posible. Me parece todo completamente ridículo, si se necesita una LAV no es para que pare el AVE en cada último pueblo, y que se echen a llorar en Tarragona y Vilafranca que no van a dejar de ser una ridiculez lo que están proponiendo. Si lo que se necesitaban realmente era más trenes y más rápidos en los trayectos de cercanías y regionales PUES NO HABER PEDIDO A GRITOS UNA LAV, QUE PARA ESO NO ES. Ah, ahora de repente nos damos cuenta de que hemos tirado el dinero en unos trenes que sólo le sirven a cuatro gatos en lugar de ampliar esos regionales que tanto sobran y que a nadie le interesan y que son tan deficitarios. Pues miren, señores, no se puede tener todo en este mundo. Ahora llega el momento que tanta estupidez por parte de la ciudadanía que todos festejaban a gritos la llegada del AVE a Barcelona nos deje nuestro justo merecido, que es seguir con línes convencionales que estan al nivel de 1950 y sin previsión de que la cosa mejore sustancialmente. Yo sólo espero que no se tire adelante con estos "RegionAVEs", que ya son el despropósito entre los despropósitos, y se deje de dilapidar el dinero en tanta idiotez de una vez por todas. Me pregunto hasta donde pueden llegar las delusiones de grandeza, la megalomanía y el pijerío de esta ciudadanía que no se quiere dar cuenta de que no se pueden trazar vías férreas hechas de oro macizo y luego encima exigir inversión para poner los regionales al día (los americanos tienen esa preciosa expresión de que "no puedes tener tu pastel y comértelo también", pues eso). Yo creo que los animales del Zoo con su buena vista hacia EdF y sus vías tienen más idea de trenes que la ciudadanía catalana (o española por eso) en su promedio.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/01/2014 12:12

Desconec què necessita Vilafranca. Però puc intuir més què necessita Tortosa/Reus/Aeroport/Tarragona: trens regionals a velocitat comercial superior a 100 Km/h.

Si aquest servei no es pot prestar amb trens convencionals per la línia d'ample ibèric (i més si de Tarragona cap al sud només es deixa ample UIC) caldrà que els trens en ample UIC puguin entrar a l'estació actual de Tarragona i després incorporar-se a la LAV (a l'Arboç?) per entrar a Barcelona evitant el col·lapse de la línia convencional, ja sigui la de Vilafranca o la de Vilanova.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 22/01/2014 13:23

La línia convencional està lluny de col·lapsar-se. Al tram de major concentració de trens, que és Molins - L'Hospitalet, hi ha sis trens per hora. Compareu-ho amb L'Hospitalet - Arc de Triomf, on n'hi arriba a haver dinou.



piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dijous 23/01/2014 17:31

alf_ , si anava per mi el teu comentari perdona la meva ignorància però he proposat aquestes estacions per la LAV donat que la línea ja està feta i que podria ser més "aprofitada" en aquest sentit. Desconec però la viabilitat econòmica del que he proposat, i igualment sóc més favorable a què es millorin els serveis regionals de via convencional a què es fagin línees d'alta velocitat a tort i a dret.

Si és per l'ús que en puguin fer els "pijos" i persones de poder adquisitiu alt, trobo que tindríen força viabilitat les estacions de Vilafranca i la Roca. A més que Barcelona hi ha turistes d'aquest perfil que prefereixen a agafar un tren LAV o AVANT per anar a Girona o Figueres que un Mitja distància (encara que estiguin bé i siguin força confortables), no sé si l'agafaríen també per anar a passar el dia a la Roca Village o al Penedés o per anar de turisme rural per aquestes dues d'aquestes zones.



piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dijous 23/01/2014 21:57

genissimon ha escrit:Desconec què necessita Vilafranca. Però puc intuir més què necessita Tortosa/Reus/Aeroport/Tarragona: trens regionals a velocitat comercial superior a 100 Km/h.

Si aquest servei no es pot prestar amb trens convencionals per la línia d'ample ibèric (i més si de Tarragona cap al sud només es deixa ample UIC) caldrà que els trens en ample UIC puguin entrar a l'estació actual de Tarragona i després incorporar-se a la LAV (a l'Arboç?) per entrar a Barcelona evitant el col·lapse de la línia convencional, ja sigui la de Vilafranca o la de Vilanova.

Salut !!
Javi M ha escrit:La línia convencional està lluny de col·lapsar-se. Al tram de major concentració de trens, que és Molins - L'Hospitalet, hi ha sis trens per hora. Compareu-ho amb L'Hospitalet - Arc de Triomf, on n'hi arriba a haver dinou.
Doncs sí podríen convertir la via convencional entre Tarragona i l'Arboç a amplada mixte, però també fins a Castellbisbal també perquè poguessin enllaçar si convingués amb corredor del Vallès per on passar la R8, que és d'amplada mixta també si no m'equivoco.

Com he vist en posts anteriors, per les freqüències de R4 i R1 al sud segurament hi hagi prou espai per ficar semidirectes fins a Cornellà, però igualment a l'alçada del nus de Castellbisbal no hi deu haver força transit de mercaderies? Un cop hi vaig fer transbord allà amb la R8 durant una bona estona i hi passaven continuament.

De trens regionals express/MD també es podria estudiar que es fessin algunes freqüències entre Tarragona/Reus i Gironas que passessin per Vilafranca i el Vallès (o sigui sense travessar Barcelona ciutat).



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 25/01/2014 16:49

piulet9 ha escrit:alf_ , si anava per mi el teu comentari perdona la meva ignorància però he proposat aquestes estacions per la LAV donat que la línea ja està feta i que podria ser més "aprofitada" en aquest sentit. Desconec però la viabilitat econòmica del que he proposat, i igualment sóc més favorable a què es millorin els serveis regionals de via convencional a què es fagin línees d'alta velocitat a tort i a dret.

Si és per l'ús que en puguin fer els "pijos" i persones de poder adquisitiu alt, trobo que tindríen força viabilitat les estacions de Vilafranca i la Roca. A més que Barcelona hi ha turistes d'aquest perfil que prefereixen a agafar un tren LAV o AVANT per anar a Girona o Figueres que un Mitja distància (encara que estiguin bé i siguin força confortables), no sé si l'agafaríen també per anar a passar el dia a la Roca Village o al Penedés o per anar de turisme rural per aquestes dues d'aquestes zones.
No te lo tomes personal, mi comentario era más bien general, no quiero decir que tu propuesta sea mala ni nada, sino que me parece ridícula la situación a la que hemos llegado. Propuestas como la que tu haces intentan hacer lo que se puede con lo que se tiene, y eso ya esta bien. Lo que me parece mal es que hayamos llegado al punto donde son factibles propuestas así por el puro hecho de que tenemos una infraestructura completamente inadecuada a las necesidades del territorio, y las tenemos por la incultura transportil y la credulidad de gran parte de la ciudadanía, que no tiene ningún interés en cambiar o poder cambiar sus hábitos de movilidad (léase: dejar el coche), sino que se dejan hipnotizar por la mayor delusión de grandeza que les vendan los politicuchos de turno.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 27/01/2014 12:11

davida ha escrit:Un comentari.
En breu es posara ample UIC mitjançant 3 carrils de Castellbisbal a Vilaseca (Tarragona). Si es posa una desviament a la LAV i a la linea convencional a la zona de la Granada, on hi ha la base de mantenimient, un tren podria sortir de Vilafranca convencional i continuar per LAV fins a Sants. El cost es minim sino es fa un salt de motllo i hi ha cizallament a les 2 linies.
Jo fins ara havia sentit de fer aquesta conexió a l'Arboç permetent que els regionals Reus/Tortosa - Tarragona - Barcelona fossin en ample UIC i entresin a Barcelona per la LAV. Tambe es pot fer a Vilafranca amb el que hi hauria regionals Barcelona - Vilafranca - Tarragona - ...
El que 2 linies que circulent en paralel i tinguin el mateix ample tingui conexions, afovoreix la seva explotació quan hi ha una incidencia, acces per manteniment, etc... O el fet que el material regional sigui a 200km/h i per tant si continues en hora punta fins l'Arboç podria entorpir altres trens. Recordar que de Barcelona a Martorell no es pasa de 200km/h.
Jo crec que una mica la idea seríen que quan estés tot a ple rendiment els Avant fessin Girona - (alguna estació intermitja) - Sagrera - Sants - Vilafranca - CdT - Lleida.
Obviament per aquest tipus de serveis l'estació s'ha de procurar que sigui al centre, especialment si es tracta d'invertir calers. La teva idea es la millor i, segurament, la més económica.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”