Terminal de regionals sud... a La Llagosta?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Terminal de regionals sud... a La Llagosta?

Entrada Autor: trensmat » Divendres 03/01/2014 12:41

Yo lo estado pensando varias veces que si quieren hacer una terminal de Regionales para la zona sur se podría enviar unos cuantos trenes de Regionales de la zona sur a las siguientes estaciones, Granollers Centre, Mataró, Montcada Bifurcació, Cerdanyola Universitat y el resto de trenes regionales de la zona sur a la Estación de Francia.

Sobre el tema de que algunos trenes Regionales finalicen en Mataró solo finalizarían y empezarían en Mataró solo en época estival, seria una buena idea para atraer turismo del sur a la zona del Maresme.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 03/01/2014 12:43

Fran-Ikarus ha escrit:Jo més aviat diria a l'inrevès: alguna entitat amb personalitat jurídica (qualsevol de les que has esmentat) podria organitzar algun acte reivindicatiu, i segur que de tota la gent del fòrum molts s'hi/ens hi afegiríem.
Totalment d'acord.

Esperem a veure què passa. Si veiem que la cosa va en sèrio, des d'aquí podríem escriure alguna carta als diaris. Seria qüestió d'esmenar els avantatges de l'EdF, i les coses que podrien millorar, i fer un text explicatiu que convenci al lector que l'EdF no ha de desaparèixer. I estaria signada pel Fòrum (perquè signar 816 usuaris és difícil...).

Alguns avantatges serien: proximitat amb el centre de la ciutat; disponibilitat de moltes vies; línies de la nova xarxa ( :? ).
Alguna cosa a millorar: el transport públic, obrir un enllaç directe EdF-Metro L4, i fer arribar el Tram a la porta de l'estació.

Si cadascú digués un parell d'avantatges o coses a millorar, ja tindríem la carta feta ;). No sé, ara mateix no se m'acut res més que puguem fer des d'aquí, donat que, com dieu, el Fòrum no té personalitat jurídica.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Divendres 03/01/2014 12:48

wefer ha escrit:És molt estrany. Aquesta notícia només ha aparegut en un parell de mitjans locals amb poca transcendència. Esperem que sigui una innocentada passada de data, encara que amb la inutilitat dels nostres gestors ja ens podem esperar qualsevol cosa.
Si això s'arribés a fer, seria una pèssima notícia

Si us plau, que sigui una innocentada, si us plau!!
Realment si és estrany, però tot és possible donat els administradors que hi han.
Sospitós és també que no hi hagi cap menció a webs de transport i aquests mitjans locals ja tinguin part del que seria el projecte. Donat la lògica bastant absurda sembla una innocentada, però a saber. Potser s'ho van pensar el 28 i ho van posar tard.

En quant a obres, pel que sé tot està paralitzat o gairebé. La Sagrera és el projecte prioritari i ja sabem a quin ritme va. No hi ha pressupost...

I de regionals sud, tampoc n'hi han tants com per fer molta nosa. 1-2 circulacions per hora?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 03/01/2014 18:22

Al dossier de les actuacions urgents de Rodalies ja es parlava d'això:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf

Pàgina 11



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 04/01/2014 1:43

victorcasta ha escrit:Al dossier de les actuacions urgents de Rodalies ja es parlava d'això:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf

Pàgina 11
És cert, però segurament la Generalitat ho ha inclòs amb el mateix criteri que les urgentíssimes noves subestacions de Centelles o Sant Adrià (que ja estan fetes) o la renovació dels tercermundistes enclavaments de Barcelona (que son nous). No cal fer gaire cas ni del document aquest ni de la noticia de la Llagosta, que no té ara per ara cap mena de sentit. El problema és que la Generalitat no té un euro per fer res i llavors han de publicitar les obres que fan els altres, el demoníac Estat entre altres, com en el cas de La Llagosta.

Sobre el que es diu del tema, crec que no s´hauria de barrejar les rodalies amb els regionals. Els trens de la R2 abans no anaven a l´EdF i no per això es va tancar l´estació. És raonable que es parli de no entrar amb tants trens a l´EdF ja que el cisallaments treuen capacitat al túnel (és freqüent que els trens de la R2 nord o R11 s´aturin a l´entrada de Passeig de Gràcia per esperar al que surt de l´EdF). Suposo que és qüestió d´arribar a un equilibri per optimitzar el conjunt. Altra cosa son els regionals, que son menys i que no té cap mena de sentit que tinguin una terminal lluny de Barcelona. La EdF és un lloc fantàstic per utilitzar de terminal de rotació, estacionar, aprovisionar, fer petit manteniment, apartar un tren avariat.... i res d´això es farà ni a Sagrera ni a la Llagosta. És cert que gastar-se ara no sé quants diner per fer una terminal inútil, innecessària, contraproduent tant per viatgers com per mercaderies.... sembla bastant incomprensible, però això no ho veu la Generalitat.... és el cas que parlàvem de les subestacions imprescindibles ja fetes. Una reflexió:

Com pensen ficar els trens a aquesta meravella d´estació a la Llagosta?. Suposo que estaran pensant, si és que ho han pensat, en fer motissimes vies als costats de les actuals on deixar els regionals, no?. Doncs quan surtin els trens cisallaran les dues vies exactament igual que ho fan avui per anar a la EdF. I doncs?, quina és la millora que aportaran els 11 milions?. De veritat algú es pot creure que això millorà quelcom?.

Un apunt, es parlava dels "patitos", que algú havia dit de portar-los a Can Tunis. Per fer-ho, serà fent una ruta tal com Sants - Passeig de Gràcia - Sant Andreu Comptal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola - Cerdanyola Universitat - Rubí - Can Tunis. Ho dubto. El lloc ideal per aquests trens, si és que continuen circulant, és la EdF.



cornella
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: cornella » Dissabte 04/01/2014 2:06

Chicos os paso el link de facebock: "Salvem l'Estació de França" ya somos casi 700.https://www.facebook.com/pages/Salvem-l ... 350?ref=hl

Nois Siusplau ens hem de unir per fer força perque Facin arribar més trens a l'EDF!

Gràcies...
cornella l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 08/01/2014 13:23, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 04/01/2014 10:37

Toni ha escrit:Com pensen ficar els trens a aquesta meravella d´estació a la Llagosta?. Suposo que estaran pensant, si és que ho han pensat, en fer motissimes vies als costats de les actuals on deixar els regionals, no?. Doncs quan surtin els trens cisallaran les dues vies exactament igual que ho fan avui per anar a la EdF. I doncs?, quina és la millora que aportaran els 11 milions?. De veritat algú es pot creure que això millorà quelcom?.
És el que jo dic. Als polítics els molesta l'EdF i se la volen treure de sobre sigui com sigui; és el que els preocupa. Si es solucionen o no els problemes, tant els hi fa, mentre es puguin embutxacar sobres de diners...

En tot cas, la terminal de regionals nord on la posarien? Gavà?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 04/01/2014 14:05

Innecesario decir nada más sobre lo estúpida que es la propuesta, todo se ha dicho. La solución lógica y sensata sería usar EdF para regionales del norte y del sur, y tener éstos pasando por Sants o Sagrera respectivamente, y en cambio hacer pasantes todos los R2 y si eso mandar esos a La Llagosta o Granollers o donde vaya bien qe terminen. No es lo mismo tener los cercanías atravesando la ciudad y recorriendo 20 kilómetros más que no los regionales que irían vacíos. Es doloroso ver como esa gentuza en la administración no se les ocurre nada más que tirar lo bueno que tenemos para hacer algo nuevo, desperdiciar 22 millones en dos terminales que podrían estar ambas en EdF, una solución mejor para todos y en todos los sentidos imaginables. :cop :cop :cop :cop



cornella
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: cornella » Dissabte 04/01/2014 18:43

Aprovechando que se quieren hacer concentraciones para manifestar el desacuerdo con la subida de precios en Transporte Público debemos hablar con las entidades que lo organizan y meter el tema de la Estación de Francia.
cornella l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 08/01/2014 13:22, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 05/01/2014 9:25

La Estación de Francia es un regulador muy importante para el caos que hay en la red de ferrocarriles de Barcelona, ademas hay que salvar esta estación clasica de Barcelona de las manos de Adif, Fomento, Generalitat y del Ayuntamiento de Barcelona.

Sobre el tema de convertir la estación de la Llagosta en Terminal es tirar el dinero a la basura ya que esta estación esta en medio de un poligono industrial, ademas creo que tanto Granollers, Mataró y Cerdanyola universitat si que tendrian capacidad para ser terminales de regionales algún día.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 06/01/2014 23:23

trensmat ha escrit:La Estación de Francia es un regulador muy importante para el caos que hay en la red de ferrocarriles de Barcelona, ademas hay que salvar esta estación clasica de Barcelona de las manos de Adif, Fomento, Generalitat y del Ayuntamiento de Barcelona.

Sobre el tema de convertir la estación de la Llagosta en Terminal es tirar el dinero a la basura ya que esta estación esta en medio de un poligono industrial, ademas creo que tanto Granollers, Mataró y Cerdanyola universitat si que tendrian capacidad para ser terminales de regionales algún día.
No quisiera ser pesado, pero hay que ir abandonando esas ideas de caos, bella palabra que tanto gusta. No hay caos, hay una explotación complicada en un entorno complicado, pero funciona razonablemente bien, nada de caos. Esa palabra es mejor dejarla para cuando pase algo muy gordo, que no es el caso. No entiendo tampoco eso de salvar a la estación de las manos de todo el mundo.... con dejarla fuera de las manos del Ayuntamiento ya se habrá ganado muchísimo y digo más, si sigue en manos de Adif esa será la forma de que se gestione de forma más alejada de presiones "locales", como hasta ahora.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 07/01/2014 0:00

Llevar más de 5 años con un esquema "provisional" de servicio, con una mutación constante del proyecto (si es que aún se molestan en definir un proyecto concreto), con retrasos literalmente a la orden del día... no sé tu, pero para mi esto es un caos. Y en este tiempo EdF ha absorbido todo tipo de servicios, fuera la R1 durante un corte, o ahora la R2 o los Euromed (que por cierto ya hacen también parada comercial en EdF).



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 08/01/2014 0:40

Toni ha escrit:
trensmat ha escrit:La Estación de Francia es un regulador muy importante para el caos que hay en la red de ferrocarriles de Barcelona, ademas hay que salvar esta estación clasica de Barcelona de las manos de Adif, Fomento, Generalitat y del Ayuntamiento de Barcelona.

Sobre el tema de convertir la estación de la Llagosta en Terminal es tirar el dinero a la basura ya que esta estación esta en medio de un poligono industrial, ademas creo que tanto Granollers, Mataró y Cerdanyola universitat si que tendrian capacidad para ser terminales de regionales algún día.
No quisiera ser pesado, pero hay que ir abandonando esas ideas de caos, bella palabra que tanto gusta. No hay caos, hay una explotación complicada en un entorno complicado, pero funciona razonablemente bien, nada de caos. Esa palabra es mejor dejarla para cuando pase algo muy gordo, que no es el caso. No entiendo tampoco eso de salvar a la estación de las manos de todo el mundo.... con dejarla fuera de las manos del Ayuntamiento ya se habrá ganado muchísimo y digo más, si sigue en manos de Adif esa será la forma de que se gestione de forma más alejada de presiones "locales", como hasta ahora.
Desde las obras del AVE Barcelona ciudad vive en un caos de cercanias, retrasos, canvios de servicio (R2Sud), Hundimientos en Bellvitge que no solo afectaron a Renfe por que tambien pringaron los usuarios de FGC, accidentes con material de Vacio (talgos vrs cercanias), fallos en el sistema central de seguridad que ha cortado la circulacion total, descarrilamientos en Hospitalet, Montcada Bifurcacio y ultimamente en Sant Andreu Arenal por problemas en los desvios (falta de mantenimiento), entrada del Sur con solo 2 vias y pesima informacion de las incidencias en el interior de los trenes y seguro que alguna cosa mas.

El servicio no es tan regular como deberia y que me tenga que esperar de 20 a 45 min por una incidencia tecnica en el servicio y que sea una cosa sistematica, y que dependa mi trabajo yo tengo derecho a llamarle caos o es que me tendre que resignar y pensar que es una cosa normal?

Saludos.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 08/01/2014 2:02

ortegote ha escrit:
Desde las obras del AVE Barcelona ciudad vive en un caos de cercanias, retrasos, canvios de servicio (R2Sud), Hundimientos en Bellvitge que no solo afectaron a Renfe por que tambien pringaron los usuarios de FGC, accidentes con material de Vacio (talgos vrs cercanias), fallos en el sistema central de seguridad que ha cortado la circulacion total, descarrilamientos en Hospitalet, Montcada Bifurcacio y ultimamente en Sant Andreu Arenal por problemas en los desvios (falta de mantenimiento), entrada del Sur con solo 2 vias y pesima informacion de las incidencias en el interior de los trenes y seguro que alguna cosa mas.

El servicio no es tan regular como deberia y que me tenga que esperar de 20 a 45 min por una incidencia tecnica en el servicio y que sea una cosa sistematica, y que dependa mi trabajo yo tengo derecho a llamarle caos o es que me tendre que resignar y pensar que es una cosa normal?

Saludos.
No quisiera entrar en una discusión semántica. Sí, creo que la entrada de la LAV en Sants sí generó un caos, esas son las cosas fuertes a las que me refería. Lo que sostengo es que ahora no hay ni mucho menos una situación ni siguiera parecida, no tiene sentido juntar una cosa con la otra. No entraremos ahora a los factores que llevaron al caos de las obras de la entrada de la LAV en Barcelona, cuyo proyecto vino en parte forzado una vez más por presiones "locales". Nada que ver con las obras de la salida de la LAV hacia el norte, que han sido modélicas incluido el túnel que iba a demoler la Sagrada Familia entre otros muchos desastres y que se ha ejecutado de forma magistral. Sobre els resto de cuestiones, habría que valorar cada cosa por separado... todas ellas se han comentado largamente por aquí... solo diré para remover ideas prefijadas que en todas las redes pasan cosas, incluso en las más modélicas redes "locales" (han cortado el servicio igual que el resto y han tenido "pequeños descarrilamientos" como cualquier hijo de vecino). No, no todo funciona bien, seguro que hay muchas cosas que mejorar (que seguro que no son fáciles de mejorar porque problemas no quiere nadie), pero ni son cosas excepcionales ni es un caos. Supongo que es una cuestión de opiniones... Por cierto, no recuerdo cuándo esperé 45 minutos a un tren de Renfe por última vez, o soy muy afortunado o esto no pasa frecuentemente.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/01/2014 11:35

Toni ha escrit:Por cierto, no recuerdo cuándo esperé 45 minutos a un tren de Renfe por última vez, o soy muy afortunado o esto no pasa frecuentemente.
No agafes gaire rodalies en cap de setmana, oi? Perquè hi ha moltes estacions que només tenen 1 tren per hora durant tot el dia. I no estacions perdudes al mig del camp, precisament.

Per cert, si tornem al tema de La Llagosta, millor, que ens estem perdent.



cornella
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: cornella » Dimecres 08/01/2014 12:29

Pero aveure nois ja m'estic cabrejant, que hi ha de cert amb la notícia de les terminals a la Llagosta i Gavà? Això és imposible! Perque com és possible que es publiqui en un diari Local de Poca tirada i no pas a la Vanguardia per eixemple?... està clar que es una inocentada. :riure

Jo fa temps vaig escriure a tots els partits polítics sobre el futur de l'EDF i els hi vaig explicar l'existencia d'aquest fòrum i em van fer entre silenci i contestacions concretates, el PP li fotia la culpa a Ciu dient que el Trias li encantaría fer un Museu tipo com museo de versalles de paris. I ciu em va parlar de l'ampliació del Parc de la Ciutadella, no sen l`única opció per tant fora platja de vies de Edf, dubto que sota la intenció hi hagués soterrarla, més aviat desmentallar-la.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 10/01/2014 14:20

oriolp13 ha escrit:Del que es va dir de fer terminals La Llagosta i Gavà, hi ha una notícia, tot i que no sé si donar-li gaire veracitat.
contrapunt.cat ha escrit: L'estació de la Llagosta es convertirà en la terminal dels regionals a Lleida i Tarragona

El ministeri i la Generalitat preveuen ampliar la infraestructura perquè assumeixi l'actual paper de l'Estació de França de Barcelona
D’aquí a un parell d’anys els trens de línies regionals cap a Lleida i Tarragona tindran com a estació de partida la de la Llagosta. Així es desprèn d’un dels compromisos del paquet de mesures pactat pel Ministeri de Foment i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, per millorar la xarxa de Rodalies de Catalunya.

De fet, segons fonts de la Generalitat, l’estació de la Llagosta serà la terminal de totes les línies de trens regionals que actualment acaben a l’Estació de França de Barcelona, és a dir, la R13 (Barcelona / Estació de França-Lleida, passant per Valls), la R14 (Barcelona-Lleida, passant per Tarragona i Reus), la R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre, passant per Tarragona i Reus) i la R16 (Barcelona-Tortosa-Ulldecona, tot passant per Tarragona).

Segons la Conselleria de Territori, l’estació de la Llagosta ha semblat “idònia perquè esdevingui terminal de regionals per la seva ubicació [propera a Barcelona] i la disponibilitat d’espai”. Així, caldrà reformar l’estació, unes modificacions que es detallaran en el projecte constructiu, així com reordenar les vies, un canvi que inclourà la renovació de catenària, vials, senyalització, etc. Tot i que encara s’ha de redactar el projecte, caldrà construir noves andanes i vies que permetin l’aturada i el canvi de sentit dels combois de les línies regionals.

El canvi de terminal d’aquestes quatre línies ha de servir per millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte. Així, les millores a la Llagosta, sumades a altres intervencions pactades entre Foment i Territori (com la de l’estació de Mollet-Sant Fost), repercutiran també en la línia de Rodalies R2 entre Barcelona-Granollers-Sant Celoni-Maçanet. De fet, els combois d’aquestes vies s’han d’aturar sovint a l’entrada de Barcelona per deixar pas precisament als trens regionals. A més, en cas d’avaries, la Llagosta també podrà ser terminal de trens de Rodalies, de manera que es reduirien les incidències per aturades, segons indiquen els responsables del projecte.

Un pressupost d’11 milions
La Conselleria apunta que la inversió a l’estació de la Llagosta podria estar a l’entorn dels 11 milions d’euros, ja que l’acord amb Foment preveu 22 milions entre la Llagosta i Gavà (el Baix Llobregat), on es preveu una actuació semblant a la vallesana. A aquest pressupost, se sumen els 2,2 milions previstos a l’estació de Mollet-Sant Fost, l’1,62 que es preveu per millorar la catenària fins a la Sagrera i els 3,11 milions per una nova subestació elèctrica a Parets.
http://www.contrapunt.cat/noticia/20444 ... witterfeed
Nois estat llegint la notícia d'aquest diari i en cap cas posa que la construcció d'aquestes terminals a gavà i a la llagosta significarian el tancament de l'Estació de França.

Em podeu fer 5 cèntims siusplau?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/01/2014 14:45

sortrens ha escrit:Em podeu fer 5 cèntims siusplau?
Al fil tens tot el que se sap sobre el tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
TeleAlterna
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: TeleAlterna » Dimecres 17/06/2015 3:52

Nois com està aquest tema de les terminals de la Llagosta i Gavà???

Ja no saben que fer alguns per tal de tancar l'Estació de França. Espero que noves forces polítiques com la Colau a Barcelona revisin Obres com la de la Sagrera que sin faraòniques i que son innecesàries tenin ja estació feta com l 'Estació de França. :nose :cop



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”