Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 06/03/2014 15:31

El Pla de Mobilitat Urbana presentat per l'Ajuntament de Barcelona ahir, 5 de març, d'entre les propostes n'hi ha una que diu:
3.2.1. Estudi d’intercanvi dels ramals de la L3 i L4

Descripció
Les línies L3 i L4 de metro tenen uns recorreguts en forma d’U. S’estudiarà les implicacions que tindria l’intercanvi dels ramals
d’aquestes línies per tal de configurar línies més rectilínies.
Objectius
•Millorar l’eficiència de la xarxa de metro.
Realment milloraria gaire la mobilitat de Barcelona amb aquest intercanvi? Jo crec que no, que simplement seria un canvi i que afavoriria més a uns en canvi de penalitzar a uns altres, però en cap cas seria una millora en termes globals.

Per consultar el document, feu clic aquí.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/03/2014 16:00

No milloraria en absolut el principal problema, que és l'enllaç a Pg. de Gràcia. En canvi, i veient com representen matusserament al PDF la hipotètica reordenació de línies, seria molt millor una cosa que sempre he proposat: unir pel Pg. Colom els trams Zona Universitària-Drassanes (L3) i Barceloneta-La Pau (L4), formant una línia semicircular. Per a la resta, hi hauria vàries opcions. Entre elles, retornar el ramal Pg. de Gràcia-Barceloneta a la L3 o passar-lo a la L6. I la L4, a la llarga podria estendre's sota Consell de Cent fins a Urgell, on giraria fins a Paral·lel L2.

Ara bé: malgrat quedar una xarxa més lògica, val la pena tota la despesa?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 06/03/2014 16:10

victorcasta ha escrit:Realment milloraria gaire la mobilitat de Barcelona amb aquest intercanvi?
A mi em fa l'efecte que la millora seria absolutament nul·la. Dur a terme l'obra, havent de "desconstruir" l'antiga bifurcació, seria un bon enrrenou.

Molt més útil i eficaç —i constructivament més fàcil, i per tant econòmic— estaria l'intercanvi de ramals entre la L2 i la L5 a Sagrada Família.

Edito:

Abans de mirar el PDF, pensava que es referíen a un intercanvi de ramals a l'altura de Passeig de Gràcia. La proposta és fer un doble túnel entre Drassanes i Barceloneta, la qual cosa no em sambla tan mala idea.

Per cert, el plànol sembla que ha estat modificat amb Paint. A més n'han agafat un de quan la L4 anava a Badalona!
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 06/03/2014 16:22, en total s’ha editat 1 vegada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 06/03/2014 16:22

Seria molt més útil unir les intercanviadors de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, amb un vestibul entre Gran Via i Ronda Sant Pere, i l'ús de tapissos rodants tipus Provença-Diagonal.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 06/03/2014 16:24

victorcasta ha escrit:Seria molt més útil unir les intercanviadors de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, amb un vestibul entre Gran Via i Ronda Sant Pere, i l'ús de tapissos rodants tipus Provença-Diagonal.
Totalment d'acord. Les estacions de la L2 i L4 de Passeig de Gràcia se situen més aprop de la de Renfe de Plaça Catalunya que no pas de l'homònima.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/03/2014 16:36

Ja està ben utilitzada, en aquest context, la paraula "ramal", quan estan parlant de mitges línies respectives? :x (l'embrió de les quals va deixar de constituïr dos ramals fa quatre dècades)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/03/2014 17:05

Ei, us heu equivocat! Si mireu el mapa veureu que l'intercanvi de línies no es a Passeig de Gràcia sino a Passeig Colom! Passa que de la manera que ho han fet donen una mica de volta, però la qüestió es que si ho fan el túnel a Pg.Colom ja hi serà i si més endavant es volr com diu en Guigui, que a mi així a primera vista també em sembla més llògic (tot i que s'hauria d'estudiar), el túnel ja hi serà. De fet com que tant L3 com L4 aniràn per allà tindrà que haver 4 vies, per lo que les altres 2 poden ser per portar a Estació de França la RENFE des del Morrot o FGC des del Port.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/03/2014 17:29

Si us sembla fem servir aquest mateix fil pel pla sencer, i si lo de L3 i L4 es prou destacat per tenir fil propi ho separem.

En aquest PMU he trobat algunes coses molt interessants, per exemple:
-Contempla la prolongació del tramvia per la Diagonal, Laureà Miró, Urquinaona i Pg.Colom. Aquesta última la trobo absurda si fan les 2 línies de metro, però la d'Urquinaona està be encara que se solapi perque alla va molt ple.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dijous 06/03/2014 17:40

Ecomobisostrans ha escrit: -Contempla la prolongació del tramvia per la Diagonal.
Sembla que és el fruit de la decisió del guanyador del concurs de la Plaça de Glòries, que ho contemplava ben explícitament.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 06/03/2014 17:43

La prolongación del Tram desde Vila Olímpica a Pg. Colom y WTC esta prevista desde hace mucho tiempo, y sería mucho más barato que hacer que no esa chapuza de los túneles. Además facilitaría moverse entre Glòries-Diagonal Mar hacia la Barceloneta.

La prolongación hacia Urquinaona de hecho viene de lejos, desde el proyecto original del tranvía se preveía que la T5 terminara en la Estació del Nord para enlazar con Rodalies, pero hubo oposición a pasarla por encima del cajón de las vías, junto al parque. Más adelante se redactó un proyecto para pasar el tranvía por Ali Bei hasta Urquinaona, aprovechando la apertura de Ali Bei, pero también ha quedado en el olvido.

Lo de la Diagonal aunque dice ahí ya sabemos que por ahora el alcalde no piensa mover un dedo...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 06/03/2014 20:04

El plano de este proyecto es una chapuza total cambiando de Tema, la idea no esta mal pero perjudicaría a muchos usuarios.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/03/2014 20:37

¿Y cómo se come lo de "una idea que no está mal, pero perjudica a muchos usuarios"? :|


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 06/03/2014 20:58

La parte baja de Barcelona tiene un defecto, que es la falta de un transporte transversal. Al existir dos líneas de Metro que dan cobertura por su parte no existe justificación para otra línea de Metro que fuera a lo largo de la costa. El tranvía era la solución lógica, a la vista que el bus ni con carril reservado da abasto. La obsesión de no ampliar en ni un kilómetro el tranvía conduce al ayuntamiento a producir semejantes despropósitos para resolver lo que es un problema más bien secundario.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 06/03/2014 22:18

Fran-Ikarus ha escrit:¿Y cómo se come lo de "una idea que no está mal, pero perjudica a muchos usuarios"? :|
Para algunos sera una buena idea para algunos y para otros como los estudiantes de la Zona Universitaria norte les perjudicara porque se les corta la conexión directa con la estación de Sants.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dijous 06/03/2014 22:32

Inicialment també pensava en que es faria un intercanvi a nivell de Pg de Gràcia, però fer un túnel per connectar a nivell de la costa... No es mala idea però no crec que sigui de bona i barata excecució.
Jo també sóc dels que opina que el tram prolongat des de Wellington per Marquès d'Argentera fins Drassanes seria molt util.

En les proposicions, de caire ferroviari encara s'inclouen: Nou accés al Prat (necessari), Torrassa amb el seu respectiu soterrament (!), Línia Castelldefels-Cornellà (!), etc.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 06/03/2014 23:06

Doncs trobo que és una bona proposta, perquè es reaprofiten i es milloren les línies existents amb relativa poca inversió. En tot cas

Com a avantatges
- Es milloren les zones de cobertura de L3 i L4, que són línies que fan una mica de ràbia perquè saps que estàs donant una bona volta, mentre puges i baixes pel mapa de Barcelona
- Les obres no afectarien la zona de Plaça Catalunya
- Només caldria un túnel de 1 km (tot i que seria doble) (i millor que fos triple... per poder donar sortida a una línia de l'Estació de França cap al Prat pel darrer de Montjuïc)
- Es faria una connexió de costa més directa

Com a inconvenients
- Els trens de L4 són més amples que els de L3: passarien a ser tots estrets com el de la L3
- El doble/triple túnel pel passeig de Colom està molt a prop del mar.

També seria interessant que hi hagués doble enllaç, tant a Drassanes com a Barceloneta. A Drassanes per donar servei a l'estació Marítima, i a Barceloneta per millorar la connectivitat de l'Estació de França

Per cert, és d'excel·lent spam laude que el plànol de metro no inclogui les línies 9 i 10, ni les últimes ampliacions de les línies 3 i 5, a part del fet que el final de la L2 "ha tornat" a la L4. De quin any deu ser?



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 06/03/2014 23:13

Oriolix ha escrit:Doncs trobo que és una bona proposta, perquè es reaprofiten i es milloren les línies existents amb relativa poca inversió. En tot cas

Com a avantatges
- Es milloren les zones de cobertura de L3 i L4, que són línies que fan una mica de ràbia perquè saps que estàs donant una bona volta, mentre puges i baixes pel mapa de Barcelona
- Les obres no afectarien la zona de Plaça Catalunya
- Només caldria un túnel de 1 km (tot i que seria doble) (i millor que fos triple... per poder donar sortida a una línia de l'Estació de França cap al Prat pel darrer de Montjuïc)
- Es faria una connexió de costa més directa

Com a inconvenients
- Els trens de L4 són més amples que els de L3: passarien a ser tots estrets com el de la L3
- El doble/triple túnel pel passeig de Colom està molt a prop del mar.

També seria interessant que hi hagués doble enllaç, tant a Drassanes com a Barceloneta. A Drassanes per donar servei a l'estació Marítima, i a Barceloneta per millorar la connectivitat de l'Estació de França

Per cert, és d'excel·lent spam laude que el plànol de metro no inclogui les línies 9 i 10, ni les últimes ampliacions de les línies 3 i 5, a part del fet que el final de la L2 "ha tornat" a la L4. De quin any deu ser?

Que jo sàpiga tant la L3 com la L4 tenen el mateix ample de via, per tant, els trens són igual d'amples, no?
El plànol que han utilitzat del metro és del 1997


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 06/03/2014 23:29

vermer3 ha escrit:Que jo sàpiga tant la L3 com la L4 tenen el mateix ample de via, per tant, els trens són igual d'amples, no?
El plànol que han utilitzat del metro és del 1997
Efectivament tenen el mateix ample de via UIC, com la resta de línies de metro, excepte L1, que és ibèric (i la línia de Llobregat de FGC que és mètric), però els vagons són diferents. Hi ha vagons amples a L1, L4 i L5, mentre que els de les línies L2 i L3 són més estrets.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/03/2014 0:12

Oriolix ha escrit:Efectivament tenen el mateix ample de via UIC, com la resta de línies de metro, excepte L1, que és ibèric (i la línia de Llobregat de FGC que és mètric), però els vagons són diferents. Hi ha vagons amples a L1, L4 i L5, mentre que els de les línies L2 i L3 són més estrets.
Les línes 3 i 5 comparteixen sèrie (5000), com les línies 2 i 4 (9000). De manera que l'amplada no és diferent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 07/03/2014 0:34

alf_ ha escrit:La parte baja de Barcelona tiene un defecto, que es la falta de un transporte transversal. Al existir dos líneas de Metro que dan cobertura por su parte no existe justificación para otra línea de Metro que fuera a lo largo de la costa. El tranvía era la solución lógica, a la vista que el bus ni con carril reservado da abasto. La obsesión de no ampliar en ni un kilómetro el tranvía conduce al ayuntamiento a producir semejantes despropósitos para resolver lo que es un problema más bien secundario.
Totalment d'acord. Unir les línies de metro amb dos túnels d'1 km deu ser massa car en relació al benefici esperat (que jo no acabo de veure). Esperarem les conclusions de l'estudi...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”