FGC idea sistema per atrapar els qui es colen

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

FGC idea sistema per atrapar els qui es colen

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/04/2014 13:23

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... en-3260422


FGC implanta un eficaç sistema per atrapar els que es colen
Una càmera grava qui passa la barrera enganxat a un altre usuari i avisa l'inspector
L'empleat rep la imatge al seu mòbil i pot aturar de seguida l'infractor


28 abril 2014



CRISTINA BUESA
BARCELONA
DILLUNS, 28 D'ABRIL DEL 2014


Un home es cola a l'estació de Provença enganxant-se a un viatger amb bitllet i aguantant la porta, en una acció simulada per a aquest diari.
L'any 2001, el 7% dels viatgers de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) es colaven. El 2013, va ser el 0,041%, una xifra gairebé testimonial. No obstant, molts dels que encara segueixen utilitzant el transport ferroviari sense pagar fan servir un sistema que subleva els passatgers que sí que abonen el seu trajecte: travessen l'accés enganxats a l'esquena de qui acaba de validar el seu bitllet i, aprofitant-se del mínim lapse de temps que dóna la barrera de vidre, entren a l'estació. Un comportament que, a més a més, al ser vist per la resta d'usuaris genera ràbia i frustració i fins i tot algun enfrontament verbal al reprotxar-los la seva acció. A partir d'ara, ho tindran més dif&iac...

Consulta aquest article complet ae-Periódico



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/04/2014 13:45

A TMB, seria tan fàcil d'implantar... si no fos perquè tenim caps d'estació (ah no, ara s'anomenen TOLA) que van de bòlid ocupant-se de tres estacions. I així, qualsevol infractor s'escapoleix abans no el tinguin físicament localitzat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 28/04/2014 14:44

Els TOLA només treballen a les línies automàtiques. A la resta continuen essent AAC.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 28/04/2014 15:00

Quantes sigles... què carai vol dir cada cosa?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 28/04/2014 15:12

El Periodico ha escrit:L'any 2001, el 7% dels viatgers de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) es colaven. El 2013, va ser el 0,041%, una xifra gairebé testimonial.
Només el 0,041%? Aixo vol dir que només es cola 1 de cada 2.400 passatgers, crec que ni als països nordics! Si aquesta xifra fos certa no valdria la pena invertir ni un euro més en control del frau.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 28/04/2014 15:17

Em sembla molt bé. Jo no deixo el "meu" sistema. Em fixo si tinc algú enganxat darrera meu i no li deixo passant tancant-se la porta. I avall que fa baixada.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 28/04/2014 15:26

Adolescent barceloní ha escrit:Quantes sigles... què carai vol dir cada cosa?
TOLA = Tècnic d'Operació de Línies Automàtiques
AAC = Agent d'Atenció al Client

Com ja s'ha dit, els TOLA només es troben a les línies automàtiques (L9, L10 i L11), mentres que els AAC es troben a la resta de línies del metro.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/04/2014 15:40

Bé doncs, m'he equivocat de sigla. Però a efectes pràctics, l'inconvenient és el mateix: on abans teníem un cap d'estació per a cada estació, ara tenim una sola persona cobrint-ne tres (o més, o menys, segons el cas, però mai una de sola). Així no hi ha manera de realitzar tasques que només poden fer les persones.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 28/04/2014 15:49

Renfe451 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Quantes sigles... què carai vol dir cada cosa?
TOLA = Tècnic d'Operació de Línies Automàtiques
AAC = Agent d'Atenció al Client

Com ja s'ha dit, els TOLA només es troben a les línies automàtiques (L9, L10 i L11), mentres que els AAC es troben a la resta de línies del metro.
Aqui ho explica: http://gentmb.tmb.cat/seccio/collectiu/ ... tomatiques


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 28/04/2014 15:49

La millor manera per evitar el frau al transport públic es abaixar preus. ;)


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/04/2014 20:03

davroca5 ha escrit:La millor manera per evitar el frau al transport públic es abaixar preus. ;)
Segur? Gent que es cola n'hi ha hagut sempre.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 28/04/2014 20:07

metring ha escrit:
davroca5 ha escrit:La millor manera per evitar el frau al transport públic es abaixar preus. ;)
Segur? Gent que es cola n'hi ha hagut sempre.
Clar què hi ha gent per tot, fins i tot si una T-10 val 3€, però si què ajudaria a baixar molt el frau.


Salut!
#volemL9

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 28/04/2014 20:21

Abaixar preus, perquè la gent pugui pagar-los i posar més interventors i seguretat perquè en cas de voler-se colar se'ls hi passi de cop la idea.

Un dels motius de fer frau és que si el fas no passa res en la majoria de casos, la gent s'ha acostumat a colar-se i que no passi res. I també per aquest motiu els empleats hem perdut l'autoritat, ja que la majoria no diuen res...



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dilluns 28/04/2014 20:56

No sé si aconseguiran res. Dubto que un treballador tot sol gosi planta cara a "segons quins tipus d'infractor". Ara els caps d'estació, com a mínim a TMB, no fan res (no he vist mai fer res encara que es colin davant els seus nassos) i només fan control de bitllets quan poden mobilitzar tot un exèrcit d'inspectors i segurates. No sé com ho fan a FGC però suposo que no deu ser gaire diferent.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 28/04/2014 21:07

A més "cueling", més car serà el bitllet.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 28/04/2014 22:36

davroca5 ha escrit:La millor manera per evitar el frau al transport públic es abaixar preus. ;)
No té res a veure.
Recordo una època en què a can TMB hi havia gairebé més gent que es colava que no pas que pagava. Ni hi havia crisi, ni els preus eren els d'ara. Simplement, va ser l'època en que les estacions es van deixar sense personal i els controls de billetatge estaven gairebé desapareguts.
Ara sembla que hi ha una mica més de control i el frau està una mica més controlat... però vaja, a segons quines estacions i a segons quines hores no paguen ni les iaies.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 28/04/2014 23:19

davroca5 ha escrit:
metring ha escrit:
davroca5 ha escrit:La millor manera per evitar el frau al transport públic es abaixar preus. ;)
Segur? Gent que es cola n'hi ha hagut sempre.
Clar què hi ha gent per tot, fins i tot si una T-10 val 3€, però si què ajudaria a baixar molt el frau.
Jo també crec que abaixar bastant els preus seria lo més efectiu i lo més just. Juntament amb campanya de concienciació, mes personal, i si cal mesures d'aquestes de control, pero lo dels preus es bàsic, es com lo que deiem en el fil de la RENFE.

3€ per una T10 d'1 zona seria un preu just, fins i tot 4. Més ja es una exageració. Recordo que a l'any 91 o 92, la T2 (equivalent a la T10 d'1 zona) costava 460 pessetes, es a dir, 2,77€. Ara costa 4 vegades mes, en canvi els sous no s'han multiplicat x4 ni molt menys, amb prou feines s'han duplicat, i els mes baixos ni això.

Però es clar, mentre hi hagi tanta gent que pensa (encara que pocs ho diguin tant clar com l'Alf) que per votar cada 4 anys ja tot es decideix entre tots, i que les coses només s'han de fer pels (lentíssims i ineficients) camins que el poder deixa (o sigui, "legals"), doncs els senyors feudals que governen posaran els preus que els rotin, i els pobres súbdits estarem dividits entre la minoria que esquiven el robatori i la majoria que no s'atreveixen o no ho creuen correcte i paguen religiosament.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 28/04/2014 23:29

I la campanya aquella que feia que les T-10 costessin més barates a canvi de posar publicitat? Ara mateix seria un molt bon recurs, ja que el preu baixaria...
metring ha escrit:Gent que es cola n'hi ha hagut sempre.
I cada cop n'hi haurà més.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/04/2014 23:31

Adolescent barceloní ha escrit:I la campanya aquella que feia que les T-10 costessin més barates a canvi de posar publicitat? Ara mateix seria un molt bon recurs, ja que el preu baixaria...
Si busques el fil respectiu, veuràs que a l'ATM no li va agradar gens la idea. A diferència del proverbial quisso, no deixen viure, però viuen. Si més no, els de dalt; i bé...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dimarts 29/04/2014 10:17

Potser la implantació de la T-Mobilitat ajudarà a reduir preus, si més no per recurrència



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”