Mínim aire condicionat al metro (2014-2015)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Mínim aire condicionat al metro (2014-2015)

Entrada Autor: wefer » Dimecres 18/06/2014 12:14

Ja portem uns quants dies de calor i ja puc parlar amb coneixement de que no és un cas aïllat: per què coi no posen l'aire condicionat al metro?

Sí, ja sé que els equips estan posats sempre, però qui regula la temperatura? Ja porto diversos dies a la L1 fent-me un fart de suar.
No demano de que es torni a les temperatures habituals a segons quins trens fa uns anys, que eren més adequats per a pingüins i óssos polars que no per a persones... però és que ara hem passat a l'extrem contrari: fa molta més calor dins dels trens que a les andanes o al carrer, arribant a ser insuportable en hora punta. Els vanos ja s'han fet habituals dins dels trens i alguns ens quedem al costat de les portes per aprofitar l'entrada d'aire una mica menys calent a les estacions. I és que com a mínim en els temps en que no hi havia aire condicionat podies obrir les finestres, però ara és que ni això.

Repeteixo: per què hem de passar sempre d'un extrem a l'altre en aquest país?
És que les retallades també han arribat a l'aire condicionat? Suposo que els cotxes oficials també el porten desconnectat... oi?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 18/06/2014 12:59

Personalment, he de dir que sí que he vist l'aire connectat a les línies que agafo darrerament (L1 i L3) i en totes les possibles sèries. En canvi, constato que la pròpia instal·lació d'aire condicionat dins els trens (especialment les sèries 3000/4000) està tan descompensada que, si estàs sota la sortida d'aire, pots acabar amb un refredat seriós.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 18/06/2014 15:19

Aiii... l'aire acondicionat al metro, el clàssic hit de cada estiu, aquest any tampoc no podia faltar... :D

Jo estic d'acord en que es posi l'aire acondicionat al metro, no pot ser que es converteixi en una sauna, s'ha de posar-lo sí o sí, tant en els trens, com a les estacions (en tenen?), i que a dins dels combois posin una temperatura mitjana de 25ºC.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 18/06/2014 20:49

Las estaciones no tienen aire acondicionado, ni se pretende dotarlas porque es difícil conservar la temperatura y sería muchísimo gasto energético.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 18/06/2014 21:29

El metro és una sauna biològica a l'estiu.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 18/06/2014 23:10

A la 3000R que he agafat avui s'hi anava bé, ni fred ni calor. Però sí, la L1 o la L5 en hora punta i en estiu és insuportable, pel tema calor... (i per temes higiènics, ja sabeu a què em refereixo...).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 18/06/2014 23:59

alf_ ha escrit:Las estaciones no tienen aire acondicionado, ni se pretende dotarlas porque es difícil conservar la temperatura y sería muchísimo gasto energético.
Diria que las de la L9 si que tienen, no? Ahora mismo estoy confuso :x


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/06/2014 10:11

Adolescent barceloní ha escrit:A la 3000R que he agafat avui s'hi anava bé, ni fred ni calor. Però sí, la L1 o la L5 en hora punta i en estiu és insuportable, pel tema calor... (i per temes higiènics, ja sabeu a què em refereixo...).
Efectivament. Crec que el problema és que han regulat l'aire condicionat en una temperatura molt ajustada perquè s'estigui bé quan va buit o mig ple. Però quan va ben ple a l'hora punta allò es converteix en una sauna i en una barreja pudenta de suors insuportable.
Molt intel·ligent regular l'aire condicionat perquè vagi bé quan poca gent o ningú agafa el metro :osti Després no entendrem per què la gent així que pot prefereix anar en cotxe.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2014 10:38

Doncs sincerament, m'estimo més passar calor en un metro ple que fred en un metro buit. I, com que mai no plou a gust de tothom, prenguem el camí que desfà la balança: l'estalvi d'energia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/06/2014 15:22

Guigui ha escrit:Doncs sincerament, m'estimo més passar calor en un metro ple que fred en un metro buit. I, com que mai no plou a gust de tothom, prenguem el camí que desfà la balança: l'estalvi d'energia.
Suor i pudor pesen més que estalvi d'energia. Guanyen suor i pudor :)



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 19/06/2014 15:56

¿Puede ser que tenga que ver con la afluencia desigual que tienen muchas líneas? Los tramos periféricos ven mucha menos ocupación que los tramos centrales, esto podría hacer difícil mantener una temperatura adecuada en todo momento. Habría que compensar que por tramos se acumule una gran masa de calor que luego desaparece en otros tramos. Me hace pensar en algo que se había hablado en otro hilo, de tener servicios parciales en el Metro para tener tramos centrales con más frecuencia. Eso distribuiría mejor a los viajeros en los trenes, y sería más fácil mantener una buena temperatura.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 19/06/2014 16:35

Los servicios parciales en el Metro son totalmente innecesarios, ni siquiera hace falta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2014 16:44

Abans que això degeneri en un debat que no correspon al tema del fil, us recordo que n'hi ha un d'obert sobre possibles serveis parcials de metro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 10/07/2014 17:14

Em sembla que, si no m'equivoco (si no corregiu-me, siusplau), hi ha una directiva de la Unió Europea, sobre eficiéncia energética en espais públic? que recomana que la temperatura del Aire Acondicionat no baixi del rang 24-25 ºc ... ho he buscat i de moment no ho trobo, pero em sembla recordar que existeix desde fa un parell d'anys...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 10/07/2014 17:53

uriol108 ha escrit:Em sembla que, si no m'equivoco (si no corregiu-me, siusplau), hi ha una directiva de la Unió Europea, sobre eficiéncia energética en espais públic? que recomana que la temperatura del Aire Acondicionat no baixi del rang 24-25 ºc ... ho he buscat i de moment no ho trobo, pero em sembla recordar que existeix desde fa un parell d'anys...
Crec que efectivament és cert. Fa uns quants anys la Generalitat va emetre una campanya recomanant a la gent que posés l'aire acondicionat a 25ºC.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 10/07/2014 17:54

Renfe451 ha escrit:
uriol108 ha escrit:Em sembla que, si no m'equivoco (si no corregiu-me, siusplau), hi ha una directiva de la Unió Europea, sobre eficiéncia energética en espais públic? que recomana que la temperatura del Aire Acondicionat no baixi del rang 24-25 ºc ... ho he buscat i de moment no ho trobo, pero em sembla recordar que existeix desde fa un parell d'anys...
Crec que efectivament és cert. Fa uns quants anys la Generalitat va emetre una campanya recomanant a la gent que posés l'aire acondicionat a 25ºC.
Però la temperatura ideal no és 21 ºC ?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/07/2014 18:20

Amb 21 graus, molta gent va amb màniga llarga. Si a ple estiu, hem d'abaixar la temperatura a aquest nivell, malament rai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 10/07/2014 21:49

wefer ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:A la 3000R que he agafat avui s'hi anava bé, ni fred ni calor. Però sí, la L1 o la L5 en hora punta i en estiu és insuportable, pel tema calor... (i per temes higiènics, ja sabeu a què em refereixo...).
Efectivament. Crec que el problema és que han regulat l'aire condicionat en una temperatura molt ajustada perquè s'estigui bé quan va buit o mig ple. Però quan va ben ple a l'hora punta allò es converteix en una sauna i en una barreja pudenta de suors insuportable.
Molt intel·ligent regular l'aire condicionat perquè vagi bé quan poca gent o ningú agafa el metro :osti Després no entendrem per què la gent així que pot prefereix anar en cotxe.
No crec que sigui això el problema, doncs un aparell d'aire més o menys "modern" ha de ser capaç de mantenir la temperatura establerta independentment de si el vagó esta buit o plè regulant de forma automàtica la potència, per tant jo en decanto més a un mal funcionament de l'aparell o un ajust a l'alça de la temperatura de consigna.

Per cert, l'altre dia en un 9000 de la L2 també semblava que l'aire estigués fora de servei...



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 11/07/2014 17:20

Renfe445 ha escrit:Però la temperatura ideal no és 21 ºC ?
21ºC és la temperatura màxima recomanada per a la calefacció, mentre 25ºC és la temperatura mínima recomanada per a l'aire acondicionat.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 11/07/2014 21:56

Als cotxes (almenys al Seat Ibiza '00 del meu pare) els aparells d'aire acondicionat tenen l'opció AUTO per tal que l'AC es reguli ell mateix la temperatura... Es podria aplicar això al metro?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”