Mínim aire condicionat al metro (2014-2015)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Mínim aire condicionat al metro. Ja hi tornem a ser (201

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/08/2014 9:48

Amb el tall del tram Passeig de Gràcia-Clot de la L2, el tram "cèntric" de la L1, durant aquestes setmanes, porta un volum de passatge considerable pràcticament a qualsevol hora del dia... i els efectes es deixen notar. Entre que la L1 ja és un forn, a les andanes, i que entres al tren i l'efecte de l'aire condicionat queda minvat per la quantitat de gent... :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 02/07/2015 11:17

Atenció al missatge que acabo de veure, al FB de TMB (per cert, en una publicació que no tenia res a veure amb "condicions del transport actual", sinó amb l'estació de Fernando!):

"Hablando de metros. Sólo una pregunta. Pensáis cambiar los metros de la linia 1? Más que nada porque entre la gente que va siempre dentro y que no le funciona nunca el aire, parece una sauna. Sólo eso, gracias."

Visca la cultura de l'"usar y tirar". Com que la temperatura no sempre és l'adient, "pensáis cambiar los metros?"

Posant-li una mica d'humor, si més no, no ha proposat "matar a parte de la gente que siempre va dentro"... :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dijous 02/07/2015 11:27

Aviam, lo que denuncia aquesta persona es el fet de que no hi sembla haver-hi aire condicionat. Caldria una explicació clara de si es per deficiencies tècniques o deficiencies d'atenció al client. Lo que està clar es que respecte a l'aire acondicionat al metro hi ha una deficiencia.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 02/07/2015 11:43

No hi ha relació entre l'"absència" d'aire condicionat i el fet que siguin trens sèrie 4000.

Com a usuari diari de la línia confirmo que és cert que una bona part dels trens tenen l'aire condicionat a massa poca potència, cosa que fa que quan van plens sembla que el sistema d'AA estigui apagat. Però això passa exactament igual en trens 4000 com en 6000. No és una deficiència tècnica, sinó la directriu que es va donar fa un temps de posar l'aire condicionat a la mínima potència possible per estalviar.
Entenc que la temperatura es regula amb el tren buit, que no té res a veure amb com es percep en un tren ple a vessar. Per molt que la climatització automàtica es basi en assolir uns graus concrets, depèn d'un sensor (suposo que col·locat al sostre) que pot estar detectant una temperatura acceptable, però no així el passatge que està diversos graus per sobre a l'estar uns al costat dels altres. Per això cal regular l'AA més fred del teòric, posant una espècie de "marge de seguretat", cosa que pel que sembla no fan. Si la temperatura ideal és 24º, caldrà posar-lo a 23 o 22, però mai a 24 clavats.

Quan fa uns anys em vaig queixar a TMB d'això mateix em van dir que això passava perquè els trens 4000 no tenien climatització automàtica, cosa que es solucionaria amb la remodelació que s'estava fent. No m'ho vaig creure (sobretot perquè també passava amb els 6000) i el temps m'ha donat la raó, per desgràcia.

Ara com a conseqüència la gent demana que es canviïn els trens, la qual cosa demostra que l'estupidesa dels uns i dels altres es suma (si no multiplica) fent-nos arribar a nivells esperpèntics. Res de nou.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 02/07/2015 11:44

Una queixa que comença per "Pensáis cambiar los metros de la linia 1?" li resta molta credibilitat al tema de fons, que òbviament, com tota font de possible malestar al transport públic, està justificada en si mateixa (la queixa, vull dir).

Pero home, o bé no sap redactar molt bé (i volia dir "Pensáis cambiar [algo en] los metros de la linia 1 [para que funcione bien el aire acondicionado]"), o bé pensa que l'única solució per solventar que un sots-sistema secundari no està funcionant del tot correctament, com és l'aire condicionat, passa per comprar nous trens d'uns quants milloncejos d'euros, i home, així no anem bé :?

Evidentment la culpa no és seva, sinó de la societat que educa en "usar y tirar", bla bla bla... però caram, també podem demanar una mica de criteri, no? Si ni tan sols la crisi ens ha ensenyat això...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 02/07/2015 13:05

Fran-Ikarus ha escrit:Una queixa que comença per "Pensáis cambiar los metros de la linia 1?" li resta molta credibilitat al tema de fons, que òbviament, com tota font de possible malestar al transport públic, està justificada en si mateixa (la queixa, vull dir).

Pero home, o bé no sap redactar molt bé (i volia dir "Pensáis cambiar [algo en] los metros de la linia 1 [para que funcione bien el aire acondicionado]"), o bé pensa que l'única solució per solventar que un sots-sistema secundari no està funcionant del tot correctament, com és l'aire condicionat, passa per comprar nous trens d'uns quants milloncejos d'euros, i home, així no anem bé :?

Evidentment la culpa no és seva, sinó de la societat que educa en "usar y tirar", bla bla bla... però caram, també podem demanar una mica de criteri, no? Si ni tan sols la crisi ens ha ensenyat això...
Es tan sencillo como preguntarse si aquella persona querrá cambiar su moto o coche en cuanto le falle un faro, o si al ser el vehículo propio lo dotará de todas las chapuzas necesarias para seguir circulando aún poniendo a todos los demás en peligro.

No es cultura de "usar y tirar", es la cultura de que "si no lo he de pagar yo, es gratis", o de que el dinero público cae del cielo y si no hay para pavimentar las calles con oro es porque otros han votado a corruptos d los que yo me desentiendo.

Es la cultura de ser una puñetera sociedad antisocial.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 02/07/2015 14:26

Don Ramón ha escrit:Es tan sencillo como preguntarse si aquella persona querrá cambiar su moto o coche en cuanto le falle un faro
Potser la resposta seria la contrària de la que et penses.



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Diumenge 05/07/2015 14:57

Personalment sóc de l'opinió contraria. Pujant cap VH em congelo o el FGC o a L4 molts cops. Poques vegades passo calor. Donat que el fred o el calor és una percepció personal, apostaria sempre per evitar freds el estiu que és el que acostuma a provocar més mal que bé, igual que evitar la calefacció a tota pastilla a l'hivern.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 06/07/2015 0:44

wefer ha escrit:No hi ha relació entre l'"absència" d'aire condicionat i el fet que siguin trens sèrie 4000.

Com a usuari diari de la línia confirmo que és cert que una bona part dels trens tenen l'aire condicionat a massa poca potència, cosa que fa que quan van plens sembla que el sistema d'AA estigui apagat. Però això passa exactament igual en trens 4000 com en 6000. No és una deficiència tècnica, sinó la directriu que es va donar fa un temps de posar l'aire condicionat a la mínima potència possible per estalviar.
Entenc que la temperatura es regula amb el tren buit, que no té res a veure amb com es percep en un tren ple a vessar. Per molt que la climatització automàtica es basi en assolir uns graus concrets, depèn d'un sensor (suposo que col·locat al sostre) que pot estar detectant una temperatura acceptable, però no així el passatge que està diversos graus per sobre a l'estar uns al costat dels altres. Per això cal regular l'AA més fred del teòric, posant una espècie de "marge de seguretat", cosa que pel que sembla no fan. Si la temperatura ideal és 24º, caldrà posar-lo a 23 o 22, però mai a 24 clavats.

Quan fa uns anys em vaig queixar a TMB d'això mateix em van dir que això passava perquè els trens 4000 no tenien climatització automàtica, cosa que es solucionaria amb la remodelació que s'estava fent. No m'ho vaig creure (sobretot perquè també passava amb els 6000) i el temps m'ha donat la raó, per desgràcia.

Ara com a conseqüència la gent demana que es canviïn els trens, la qual cosa demostra que l'estupidesa dels uns i dels altres es suma (si no multiplica) fent-nos arribar a nivells esperpèntics. Res de nou.
Doncs et resultarà increïble... Però els trens de metro no duen termòstats. La "regulació" de l'aire condicionat es fa mitjançant un selector que té tres posicions: Min., Med., Max. A sobre, aquest selector no es troba a la cabina del motorista, sinó als armaris als quals s'accedeix des de l'habitacle del passatge, de morma que el motorista ni tan sols pot modificar la potència de refrigeració en funció de l'afluència de viatgers.

No puc assegurar que això sigui així a totes les sèries, però el fet que aquesta informació la conec gràcies a un article del TMB Hora Punta, em fa pensar que sí (altrament, l'article s'hagués centrat en les sèries modernes i no en les antigues).

En qualsevol cas, que hi hagi un sol tren a la xarxa sense termòstat em sembla més que deficient. Adaptar tot un tren a aquest sistema costa menys de 100€. I no es guanyaria sols en confort, sinó també en estalvi energètic.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 06/07/2015 0:52

Javi M ha escrit:Doncs et resultarà increïble... Però els trens de metro no duen termòstats. La "regulació" de l'aire condicionat es fa mitjançant un selector que té tres posicions: Min., Med., Max.
És a dir, no porten climatitzador sinó únicament Aire condicionat.
De tota manera quan em vaig queixar del tema ja fa uns anys, a can TMB em van dir que això era així només a les sèries antigues sense reformar, per la qual cosa avui dia no hauria de quedar cap tren amb el sistema antic. Però vés a saber.
tituscat ha escrit:Personalment sóc de l'opinió contraria. Pujant cap VH em congelo o el FGC o a L4 molts cops. Poques vegades passo calor.
Deus tenir una percepció de temperatura ben especial.
Quan jo parlo de trens on es passa calor no em refereixo a que jo passi una mica de calor, sinó al típic tren on totes les dones han de treure els vanos de les bosses per poder suportar el viatge i qui no en porti està desitjant que s'obrin les portes a cada estació perquè passi una mica d'aire. No és una sensació personal, és una cosa ben evident per a qualsevol viatger.
Entre abaixar un parell de graus una sauna i passar fred, hi ha un món.



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dilluns 06/07/2015 1:10

Crec que he sigut ben clar amb el missatge. La percepció és algú subjectiu i si, he passat calor el metro, però el que trobo és que en general el aire condicionat esta massa fort i no crec que sigui el únic. A les oficines també passa el mateix i tot bé per la mateixa raó, la gent s'abriga massa a l'estiu i massa poc a l'hivern. Tinc una companya de feina que venia quasi bé amb la mateixa roba hivern i estiu.
tituscat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 06/07/2015 1:21, en total s’ha editat 1 vegada.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 06/07/2015 1:14

La veritat es que és depèn del tren que agafis. La majoria tenen l'aire al mínim com es comenta aquí, pero a alguns si que el tenen massa fort i el contrast al sortir del tren es enorme.
Ara bé, trens amb l'aire a tope hi han ben pocs (almenys en aquests moments).


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 06/07/2015 1:21

Creo que no es ni siquiera nada de percepción subjetiva, sino que simplemente varía ampliamente la temperatura de los trenes, y según la suerte y/o los trayectos que haga cada quien su sensación será una o la otra. Yo hoy mismo en dos viajes de Metro en la L4 me he encontrado una vez con un tren que era una nevera, y otro que hacía mucho calor. Lo de la falta de termostato podría ser (me tocaron las dos veces de los trenes más viejos de la L4, no sé cual serie es, los que son blancos por delante y tienen los asientos en tertulia), aparte es lo que se dice de que por momentos se llena, y luego se vacía, y es difícil tener la temperatura adecuada siempre.

Yo me remito a lo que se ha dicho alguna vez, la capacidad del Metro está mal repartida, en los extremos de las líneas sobran trenes, y en el centro van muy llenos. No solo por tema de climatización, también por comodidad y eficiencia yo pienso que sí se deberían de establecer servicios parciales en las líneas de Metro para tener un servicio más frecuente en el centro, y menos freucente en la periferia, tipo 2:30m en el centro, 5m en los extremos. Pero vaya, a muchos ni les gusta la idea, y TMB segurísimo que no tiene interés en complicarse la vida de esta manera. :nose


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 06/07/2015 1:29

Don Ramón ha escrit:[...](me tocaron las dos veces de los trenes más viejos de la L4, no sé cual serie es, los que son blancos por delante y tienen los asientos en tertulia)[...]
Serie 2100.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/07/2015 9:39

Avui ho he entès tot.

Quan ha arribat el tren (L1, sèrie 4000) a l'andana ja he vist l'espectacle abans d'entrar-hi, un cop més: dotzenes de vanos de diferents mides i colors (que no formes) s'agitaven alegrement per tot l'interior del tren, creant una bonica coreografia que alegraria el camí matinal d'anada a l'oficina.
Una vegada dins del tren, tot i no anar gaire ple, una calor tropical donava la base ideal per a la coreografia, la qual era complementada amb persones que, a falta de vano, feien servir les mans o el que tinguessin a mà per seguir la "performance" que ens regala TMB, dia sí dia no. Altres, aixecaven els braços alegrement... per intentar veure si sortia alguna cosa dels maleïts i infrautilitzats forats de sortida de l'aire condicionat, anys enrere font d'aire fresc i pur.

Però com deia, avui ho he entès tot. Es tracta d'una estudiada coreografia organitzada per TMB per donar la benvinguda als turistes, a l'estil de les danses dels polinesis, però a la catalano-espanyola: movent vanos i aixecant les mans. Hola Barcelona!!!

Gràcies, TMB, una vegada més, per permetre'ns arribar a la feina suats com uns porquets un dia més. Sou únics promocionant el transport públic.



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dimecres 08/07/2015 9:46

Fa temps que se'ns demana desde el món científic que estalviem energia. A altres ciutats s'ha demanat que la gent a l'estiu vagi fresca a la feina, camisa curta com a mínim. Crec que TMB ha de posar al mínim l'aire condicionat per ajudar el canvi de mentalitat. A l'estiu menys roba, a l'hivern més abrigats :ok



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/07/2015 9:49

tituscat ha escrit:Fa temps que se'ns demana desde el món científic que estalviem energia.
Sorpren-me... quina serà la següent mesura d'estalvi? Tancar els llums i que anem amb fanalets? Empènyer els trens? Directament anar a peu? Tornem a l'Edat Mitjana?
Si us plau... això és patètic. El fet de gairebé apagar l'AA no té res a veure amb els científics, únicament es deu a les retallades en els pressupostos. Per tant, no fem demagògia citant científics i (m'avanço) ecologia. Ja comencem a estar-ne farts d'aquesta cantarella.
I per cert, moltes de les persones que portaven vanos i anaven esbufegant anaven amb la roba mínima. Estàs dient que han d'anar despullats?

Realisme al metro, si us plau.



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dimecres 08/07/2015 10:01

Pots reduir a l'absurd el meu argument, però aixi és difícil parlar-ne. :?

Adjunto article sobre el tema, parlant de les conseqüències negatives que te sobre el nostre organismes l'abús dels aires acondicionats. http://ciencia.ara.cat/centpeus/2012/06 ... ndicionat/



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/07/2015 10:20

tituscat ha escrit:Adjunto article sobre el tema, parlant de les conseqüències negatives que te sobre el nostre organismes l'abús dels aires acondicionats. http://ciencia.ara.cat/centpeus/2012/06 ... ndicionat/
Ara ets tu que redueixes el meu comentari a l'absurd (com ho dius tu) o fas demagògia (com diria jo).
Jo en cap moment he parlat d'abús de l'aire condicionat, jo simplement en demano l'ÚS. Jo, i el 99% de la població.
Per cert, si vols per cada article que parli dels "mals" de l'aire condicionat te'n passo una vintena dels perills de l'excés de calor, molt més perjudicial per la salut.

Em sembla molt bé que uns quants esteu encantats passant calor al transport públic, però la democràcia consisteix en fer el que vol la majoria, i està clar que la majoria de gent s'indigna a l'entrar en un tren amb l'AA pràcticament deshabilitat.
Si a algú li agrada passar calor, fantàstic, que vagi a la platja sense para-sol. Però per favor, que no ens obligui a la resta a passar-ho malament simplement perquè alguns volen retallar uns quants euros que després es gastaran en una altra cosa.
Al final el que aconseguirem és que tothom qui pugui a l'estiu acabi anant en cotxe en comptes de en metro sempre que pugui (i m'hi incloc). Quin gran estalvi, i quina manera de promocionar el transport públic!!!

Repeteixo: realisme al metro, si us plau.



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dimecres 08/07/2015 10:22

L'apel·lació a la majoria o argumentum ad populum (en Llatí significa "dirigit al poble") és una fal·làcia lògica que implica respondre a un argument o a una afirmació referint-se a la suposada opinió que en té la gent en general, en lloc de l'argument per si mateix.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”