Mínim aire condicionat al metro (2014-2015)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Mínim aire condicionat al metro. Ja hi tornem a ser (201

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/07/2015 10:26

tituscat ha escrit:L'apel·lació a la majoria [...] és una fal·làcia lògica
Perdona, pensava que fer el que vol la majoria s'anomenava democràcia. Em dec haver equivocat. Gràcies per la informació. :x
Per cert, repassa la fal·làcia "ad populum" perquè no l'has entès. Si vols t'explico on t'has equivocat.

En quant al tema... alguna cosa més?



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dimecres 08/07/2015 10:34

No sabia que s'hagués votat la baixada de temperatura, no t'apropiïs del poble. ;) A part, si fos com tu dius mai podríem discutir res. No estic imposant la meva postura, l'estic argumentant, sigui o no majoritària. Crec que també és democràtic expressar l'opinió, no?

El enllaç que t'he posat, argumenta les conseqüències negatives del abús dels aires condicionats. No és demagògia, hi ha base científica. Bàsicament, per deixar de parlar d'opinions personals de si fa massa calor o massa fred.
està clar que la majoria de gent s'indigna a l'entrar en un tren amb l'AA pràcticament deshabilitat.
a mi em sembla clar una apelació a la majoria, però bé, explica'm amb que m'he equivocat.
tituscat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 08/07/2015 17:42, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/07/2015 10:44

tituscat ha escrit:El enllaç que t'he posat, argumenta les conseqüències negatives del abús dels aires condicionats.
L'únic lloc de l'article on parla dels graus:
ara.cat ha escrit:Alguns sonats han posat el termòstat a 15 graus i sembla que combinin la insensibilitat a la temperatura amb una mena d’autisme que fa que no reaccionin als suggeriments de tornar a temperatures que no recordin el Nadal.
Et sembla que això és rigurós? :) Et sembla que jo en algun moment demano un AA a 15ºC ? I després sóc jo que redueixo a l'absurd? :P
L'article és divertit sí, home, però argumentar amb una cosa així fent-ho passar com una espècie de recomanació científica... doncs no.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 08/07/2015 10:57

Yo estoy totalmente de acuerdo con wefer, el aire acondicionado está para tener temperaturas comfortables, no vamos a estar todo el día sudando como cerdos por lo poquillo que se ahorrará de energía, cuando hay tantas otras mesuras muchísimo más efectivas (por ejemplo la electrificación del transporte en superficie) para reducir nuestro consumo energético. Esto es lo de siempre que cuando conviene hay alguna coartada del palo "esque se ahorra energía", que será cierto, pero lo gordo en lo que ahorro energético implica nos lo pasamos por el arco de triunfo.

Lo que más me irrita es que pensando en que tenemos aire acondicionado en los buses y trenes ya no se pueden abrir ventanas, o solo esas ventanitas pequeñas del bus. Con unos vehículos así no es opción tener el aire acondicionado a mínimos, nos asfixiamos a falta de ventilación! No tiene lógica tener vehículos donde no se abren las ventanas, y luego ponernos finos con el aire acondicionado.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 08/07/2015 12:37

Hem utilitzat l'aire condicionat per sobre de les nostres possibilitats... :D


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 08/07/2015 15:55

También ocurre que en el metro apenas hay ventilación al exterior o un sistema que remueva el aire como se ha hecho en Sants (renfe) que esos ventiladores ayudan a pasar un poco el calor, no como en el caso de plaça catalunya (entre otras que te mueres de calor en el andén). Y diria en el metro es la misma temperatura siempre, solo que el hecho de venir de la calle sudado y acalorado, sumarle el calor del andén y el entrar en un sitio fresco notas frío. Pocas veces he dicho eso en verano de estoy que me congelo en el metro, y también pensar que los trenes están muchas horas en marcha y el hecho de estar abriendo/cerrando puertas es difícil mantener una temperatura constante.



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dimecres 08/07/2015 17:41

wefer
Et sembla que això és rigurós? :) Et sembla que jo en algun moment demano un AA a 15ºC ? I després sóc jo que redueixo a l'absurd? :P
L'article és divertit sí, home, però argumentar amb una cosa així fent-ho passar com una espècie de recomanació científica... doncs no.
Wefer article per reflexionar, no per contrargumentar-te, ni en absolut dir que tu estas proposant que la temperatura estigui a 15 graus. :|



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/07/2015 9:23

Això ja passa de taca d'oli.
Avui he agafat un ten a la L2 i he experimentat una cosa que no recordava des dels anys 80: quan ha arribat el metro a l'estació i he entrat he notat una bufetada de calor, és a dir, feia molta més calor a dins del tren que a l'estació, que ja és dir.
Dins del tren l'ambient era insuportable. L'aire condicionat estava en funcionament però en la posició "fes una mica de soroll i res més". La gent esbufegava i es ventava amb el que podia (diaris, revistes, etc) desitjant arribar a destinació. Quan he pogut baixar, he notat una diferència de temperatura més que evident entre l'interior del tren i l'estació.
Desgraciadament no porto un termòmetre a sobre, però tenint en compte que a l'estació feia més calor que al carrer, i al carrer estem a 27 graus, és evident que la temperatura interior del tren havia de ser força superior als 30 graus. Això és un perill evident per la salut ja que la temperatura màxima establerta és de 27 graus.

Curiosament he anat a l'oficina de reclamació de Universitat (per raons òbvies) i a l'entrar-hi la temperatura era pròpia del Pirineu al març. L'altre dia vaig agafar un bus de la línia 50 i semblava un camió frigorífic, perquè era la temperatura a la que estava còmode el conductor.
És molt curiós que en aquests espais on hi treballa gent de TMB la temperatura de l'aire condicionat és molt inferior (i ben fet que fan, no els culpo), mentre que al compartiment dels trens on hi va el bestiar... vull dir, els viatgers, si estem a 35 graus que ens donin pel sac.

Sincerament, estic fins els nassos de la política d'estalvi de pandereta de TMB mentre els seus directius estan apoltronats a l'oficina amb l'aire condicionat posat a tot drap. Fins els nassos.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 21/07/2015 9:33

Per curiositat: la cabina de conducció, a quina temperatura aproximada deu anar?

La pregunta és genèrica, però entenc que tampoc serà el mateix als 3000-4000-2000-2100-500, que per exemple als 9000, la cabina de conducció dels quals és una espècie de "pre-instalació per a no tenir-ne", quan passen a la L9/10. Imagino que el sistema d'aire condicionat tampoc serà el mateix, per tant, que en una "cabina perdurable". O sí, no ho sé pas!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/07/2015 10:39

wefer ha escrit:Això ja passa de taca d'oli.
Avui he agafat un ten a la L2 i he experimentat una cosa que no recordava des dels anys 80: quan ha arribat el metro a l'estació i he entrat he notat una bufetada de calor, és a dir, feia molta més calor a dins del tren que a l'estació, que ja és dir.
Dins del tren l'ambient era insuportable. L'aire condicionat estava en funcionament però en la posició "fes una mica de soroll i res més". La gent esbufegava i es ventava amb el que podia (diaris, revistes, etc) desitjant arribar a destinació. Quan he pogut baixar, he notat una diferència de temperatura més que evident entre l'interior del tren i l'estació.
Desgraciadament no porto un termòmetre a sobre, però tenint en compte que a l'estació feia més calor que al carrer, i al carrer estem a 27 graus, és evident que la temperatura interior del tren havia de ser força superior als 30 graus. Això és un perill evident per la salut ja que la temperatura màxima establerta és de 27 graus.

Curiosament he anat a l'oficina de reclamació de Universitat (per raons òbvies) i a l'entrar-hi la temperatura era pròpia del Pirineu al març. L'altre dia vaig agafar un bus de la línia 50 i semblava un camió frigorífic, perquè era la temperatura a la que estava còmode el conductor.
És molt curiós que en aquests espais on hi treballa gent de TMB la temperatura de l'aire condicionat és molt inferior (i ben fet que fan, no els culpo), mentre que al compartiment dels trens on hi va el bestiar... vull dir, els viatgers, si estem a 35 graus que ens donin pel sac.

Sincerament, estic fins els nassos de la política d'estalvi de pandereta de TMB mentre els seus directius estan apoltronats a l'oficina amb l'aire condicionat posat a tot drap. Fins els nassos.
Jo proposo anar amb termòmetre i prendre la temperatura dels trens i/o estacions, i penjar-ho o aquí o al Twitter. A veure si demà recordo agafar termòmetre.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 21/07/2015 11:34

Ara potser dic una burrada i segurament me'n penediré, pero com que en aquest país fins que no fas alguna cosa grossa de veritat les empreses/institucions no et prenen en serio, proposaria tirar de l'alarma en segons quines línies fins que algú se'n adoni de que passa. No pot ser que et dutxis, pugis al metro i al sortir estiguis xop en suor.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/07/2015 11:56

davroca5 ha escrit:Ara potser dic una burrada i segurament me'n penediré, pero com que en aquest país fins que no fas alguna cosa grossa de veritat les empreses/institucions no et prenen en serio, proposaria tirar de l'alarma en segons quines línies fins que algú se'n adoni de que passa. No pot ser que et dutxis, pugis al metro i al sortir estiguis xop en suor.
Si, i després posaran missatges a les pantalles dient: "Si tens calor dins dels trens, surt i demana ajut, abans no et desmallis" :twisted:



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 21/07/2015 12:50

metring ha escrit:
davroca5 ha escrit:Ara potser dic una burrada i segurament me'n penediré, pero com que en aquest país fins que no fas alguna cosa grossa de veritat les empreses/institucions no et prenen en serio, proposaria tirar de l'alarma en segons quines línies fins que algú se'n adoni de que passa. No pot ser que et dutxis, pugis al metro i al sortir estiguis xop en suor.
Si, i després posaran missatges a les pantalles dient: "Si tens calor dins dels trens, surt i demana ajut, abans no et desmallis" :twisted:
:riure

Dónal's temps


Salut!
#volemL9

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 22/07/2015 18:24

Respecte a això que un tren feia molta més calor dins que fora, em recorda a quelcom semblant que em va passar fa cosa d'un any.
Vaig agafar un R4 a Manresa i el vagó ja feia molta calor. En principi havia pensar que en ser al Sol, portes obertes i sense aire condicionat s'havia reescalfat. Però en arrancar engegaren l'aire i encara feia més calor.
A Sabadell Nord vaig canviar de convoi, n'eren dos, i en l'altre la temperatura era molt fresca. Del vagó que vaig deixar sortia fum del sostre. L'aparell s'havia espatllat i al final el tren quedà aturat en una via lateral a l'estació de Sant Andreu Arenal.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 22/07/2015 21:05

La sensació que tinc jo és que a les estacions fa moltíssima calor, i als combois tenen l'aire en mode "fer soroll per què callin". Almenys a la línia 3 avui.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 22/07/2015 22:11

Jo he usat el metro cada dia i pocs cops he tingut problemes. :?
Diguem-ne que de les afores al centre la temperatura dins el tren (els de L3) és agradable. El problema arriba quan el tren es posa a la línia del GMB, aquestes estacions són excessivament caloroses (Catalunya L3 aquests dies era un infern) i si el tren te gaire temps les portes obertes la fresca desapareix. Si es un cas puntual rai, però si fa parades llargues el tren no es refresca ni a la de tres, i no es cosa de l'aire acondicionat. El tren es refresca quan ja va perdent passatge i s'allunya del centre.

Amb L4 més del mateix, no he tingut cap problema ni amb 9000's ni amb 2100. L'afluència de passatge a la zona de Passeig de Gràcia fa que es noti menys, però a la que baixen a la zona de mar, el tren es refresca altre cop força bé.

Amb els 5000 de L5, no he viscut cap problema amb l'aire que jo recordi, però quan el tren arriba a petar de gent a Diagonal si que es nota poc, però després anant cap a Cornellà s'hi està de conya.

I L1, els cops que l¡he utilitzat doncs li veig el mateix problema que a la L3 però agreujat, en especial en el tram entre Plaça de Sants i Sant Andreu. Generalment les distàncies entre estacions són més curtes, el tren està menys temps climatitzant-se (a banda de que són més grans), i a sobre, en diverses estacions s'obren les portes pels dos costats, per tant la fresca del tren desapareix en un tres i no res.

Aquest any, jo l'única incidència amb l'aire acondicionat que he tingut ha estat amb un 2000 en el primer trimestre de l'any. El tren no duia l'aire encès i la calor es notava força (i també el silenci).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 01/08/2015 11:06

Mireu aquesta interessant gràfica. L'autor diu que en farà més al setembre:



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/08/2015 0:05

Es veu que les gràfiques les realitza amb un aparell fet per ell mateix a partir d'una placa Arduino:



Suposo que anirà posant-ne més. Molt interessant si fa altres trajectes.

Nota: nova etiqueta Instagram, per si no us hi havíeu fixat ;)



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 02/08/2015 0:08

Què és, com una Raspberry Pi? Suposo que tindrà un sensor i una memòria flash que emmagatzemarà les dades, no? Perquè generar directament la gràfica podria ser possible?

Edito: mirant la Viquipèdia, sí, és semblant a una Raspberry.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/08/2015 0:17

Adolescent barceloní ha escrit:Què és, com una Raspberry Pi? Suposo que tindrà un sensor i una memòria flash que emmagatzemarà les dades, no? Perquè generar directament la gràfica podria ser possible?
És una Arduino.
Una Raspberry Pi és un ordinador complet amb el seu sistema operatiu Linux.
En canvi una Arduino és una placa amb un processador més senzill, amb una sèrie d'entrades i una sèrie de sortides (analògiques i digitals), i a la qual se li poden incorporar "escuts" o extres per fer diferents coses, com per exemple una per mesurar la temperatura i una altra per escriure el resultat en una targeta SD. És molt més fàcil de programar i fer servir que no pas un ordinador, encara que també molt més limitada:
http://www.luisllamas.es/2013/10/que-es ... o-comprar/
http://arduino.cl/que-es-arduino/

Perdó per l'off-topic



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”