Atac racista al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Atac racista al metro

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 30/06/2014 16:02

Adolescent barceloní ha escrit:Jo crec que evitaré el metro sempre que pugui...
Millor evita sortir al carrer...



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 30/06/2014 16:26

Albert Llauger ha escrit: Jo ja estic fins els nassos de trobar-me amb individus molests o fins i tot perillosos al metro, dijous passat anava amb dues amigues a la L2 entre Sagrada Família i Pompeu Fabra i hi havia un personatge ebri insultant i molestant a la gent, com que a Artigues/Sant Adrià ens vam quedar gairebé sols a l'últim cotxe, el subjecte va venir a molestar i tocar les meves amigues i a insultar-me i amenaçar-me. Menys mal que va baixar a Gorg perquè si arriba a seguir crec que acabo a l'hospital amb la cara trencada.
Permetem que et pregunti; i tu que vas fer? et vas limitar a esperar a que arribés fins a vosaltres sense fer res mes? vas trucar a l'intèrfon que et posa en contacte amb el motorista? Vas trucar al botó SOS que hi ha a totes les andanes? Al departament de seguretat tenen monitors i telèfons, no boles de cristall per saber quan passaran les coses. No esperem que sempre siguin els altres a treure'ns dels problemes, i mes sense avisar-los, encara que en tinguin l'obligació.

Un cop passat Artigues al cotxe vam quedar 6 persones: el subjecte ebri, un matrimoni gran i jo amb les amigues. Nosaltres estàvem sentats a l'última fila de seients de l'últim cotxe i el subjecte a l'altra punta del cotxe, es va posar a increpar al matrimoni gran mentre s'acostava cap a nosaltres ràpidament, va anar cap a les noies i jo li vaig dir que les deixés en pau, llavors va ser quan em va començar a insultar i amenaçar que em faria una cara nova i, evidentment, em vaig acollonir perquè no sabia com podia reaccionar el personatge. Les meves amigues estaven molt espantades i es van quedar inmòbils. I si aviso al conductor i l'individu em trenca la cara?



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 30/06/2014 16:42

Albert Llauger ha escrit:
Albert Llauger ha escrit: Jo ja estic fins els nassos de trobar-me amb individus molests o fins i tot perillosos al metro, dijous passat anava amb dues amigues a la L2 entre Sagrada Família i Pompeu Fabra i hi havia un personatge ebri insultant i molestant a la gent, com que a Artigues/Sant Adrià ens vam quedar gairebé sols a l'últim cotxe, el subjecte va venir a molestar i tocar les meves amigues i a insultar-me i amenaçar-me. Menys mal que va baixar a Gorg perquè si arriba a seguir crec que acabo a l'hospital amb la cara trencada.
Permetem que et pregunti; i tu que vas fer? et vas limitar a esperar a que arribés fins a vosaltres sense fer res mes? vas trucar a l'intèrfon que et posa en contacte amb el motorista? Vas trucar al botó SOS que hi ha a totes les andanes? Al departament de seguretat tenen monitors i telèfons, no boles de cristall per saber quan passaran les coses. No esperem que sempre siguin els altres a treure'ns dels problemes, i mes sense avisar-los, encara que en tinguin l'obligació.
Albert Llauger ha escrit: Un cop passat Artigues al cotxe vam quedar 6 persones: el subjecte ebri, un matrimoni gran i jo amb les amigues. Nosaltres estàvem sentats a l'última fila de seients de l'últim cotxe i el subjecte a l'altra punta del cotxe, es va posar a increpar al matrimoni gran mentre s'acostava cap a nosaltres ràpidament, va anar cap a les noies i jo li vaig dir que les deixés en pau, llavors va ser quan em va començar a insultar i amenaçar que em faria una cara nova i, evidentment, em vaig acollonir perquè no sabia com podia reaccionar el personatge. Les meves amigues estaven molt espantades i es van quedar inmòbils. I si aviso al conductor i l'individu em trenca la cara?
No es refereix a avisar al motorista quan el tens a la cara, si no quan l'estaves veient desde Sagrada Família que estava molestant a la resta de passatge.
Si haguessis fet el xivatasso al motorista, segurament en alguna estació del recorregut hagués entrat personal de seguretat a endur-se'l i tu hauries continuat el viatge sense aquest personatge.
I en cas què t'hagués trencat la cara, podries haver denunciat i haver demanat les imatges de les càmeres del tren.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 30/06/2014 17:06

davroca5 ha escrit:
Albert Llauger ha escrit:
Albert Llauger ha escrit: Jo ja estic fins els nassos de trobar-me amb individus molests o fins i tot perillosos al metro, dijous passat anava amb dues amigues a la L2 entre Sagrada Família i Pompeu Fabra i hi havia un personatge ebri insultant i molestant a la gent, com que a Artigues/Sant Adrià ens vam quedar gairebé sols a l'últim cotxe, el subjecte va venir a molestar i tocar les meves amigues i a insultar-me i amenaçar-me. Menys mal que va baixar a Gorg perquè si arriba a seguir crec que acabo a l'hospital amb la cara trencada.
Permetem que et pregunti; i tu que vas fer? et vas limitar a esperar a que arribés fins a vosaltres sense fer res mes? vas trucar a l'intèrfon que et posa en contacte amb el motorista? Vas trucar al botó SOS que hi ha a totes les andanes? Al departament de seguretat tenen monitors i telèfons, no boles de cristall per saber quan passaran les coses. No esperem que sempre siguin els altres a treure'ns dels problemes, i mes sense avisar-los, encara que en tinguin l'obligació.
Albert Llauger ha escrit: Un cop passat Artigues al cotxe vam quedar 6 persones: el subjecte ebri, un matrimoni gran i jo amb les amigues. Nosaltres estàvem sentats a l'última fila de seients de l'últim cotxe i el subjecte a l'altra punta del cotxe, es va posar a increpar al matrimoni gran mentre s'acostava cap a nosaltres ràpidament, va anar cap a les noies i jo li vaig dir que les deixés en pau, llavors va ser quan em va començar a insultar i amenaçar que em faria una cara nova i, evidentment, em vaig acollonir perquè no sabia com podia reaccionar el personatge. Les meves amigues estaven molt espantades i es van quedar inmòbils. I si aviso al conductor i l'individu em trenca la cara?
No es refereix a avisar al motorista quan el tens a la cara, si no quan l'estaves veient desde Sagrada Família que estava molestant a la resta de passatge.
Si haguessis fet el xivatasso al motorista, segurament en alguna estació del recorregut hagués entrat personal de seguretat a endur-se'l i tu hauries continuat el viatge sense aquest personatge.
I en cas què t'hagués trencat la cara, podries haver denunciat i haver demanat les imatges de les càmeres del tren.
Ho podriem haver fet, però fins a Artigues hi havia bastanta gent de peu i no sabiem exactament el que passava, a La Pau vaig sentir que era un home ebri que es dedicava a increpar i insultar a la gent, i no vam veure la situació exacta fins que vam quedar gairebé sols. D'altra banda, hi hauria d'haver personal a les estacions que vigili l'entrada d'individus conflictius al metro.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 30/06/2014 17:32

T'estas adonant del que està escrivint, no? Ho podríem haver fet..., hi hauria d'haver..., total, que res de res. Si avises i el tipus et trenca la cara, també té la podria haver trencat sense avisar. La cosa es que es culpa dels de seguretat per no ser, dels de metro per no cribar els passatgers, però el fet de que tú no fessis res el passes per alt.



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 30/06/2014 17:40

El LLOP ha escrit:T'estas adonant del que està escrivint, no? Ho podríem haver fet..., hi hauria d'haver..., total, que res de res. Si avises i el tipus et trenca la cara, també té la podria haver trencat sense avisar. La cosa es que es culpa dels de seguretat per no ser, dels de metro per no cribar els passatgers, però el fet de que tú no fessis res el passes per alt.

Tampoc cal enfadar-se, home, estic d'acord, podria haver avisat, però el que està clar és que s'ha de controlar més que aquest tipus de "persones" no entrin al metro a tocar els nassos ni posar la gent en perill. I la culpa és dels que gestionen el transport, els polítics.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 30/06/2014 17:52

i jo estic d'acord amb tú que hi hauria d'haver mes seguretat, i aquests individus haurien de pagar per les seves malifetes, però això ja no es un problema del metro sinó de la societat.



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 30/06/2014 18:01

Si jo entenc que de cara a la propera vegada que em trobi en una situació similar he d'actuar i avisar al motorista o per l'intèrfon si és en una estació, el que passa és que estàvem nerviosos pels fets, però la propera vegada sí que avisaré dels fets explicant la situació per l'intèrfon.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 30/06/2014 21:31

Claro que es problema de la sociedad, pero sin rizar mucho el rizo, resulta que tenemos también una sociedad donde te quitan un ojo con una bola de goma, donde Plaça Catalunya es desalojada a palos... Así cualquiera acaba agrediendo a la Poli, si ellos mismos empiezan por dar la cara como los malos de la peli, hasta el último mono les acaba atizando, unos por delincuentes, el pueblo llano por rabia o venganza...
Tenemos una poli que en las bodas o eventos reales, está contratada por montones para vigilar las flores del paseo donde van a circular los reyes, los principitos y demás. Y en el transporte público, si no está la seguridad donde debe estar, podría decir bastantes sitios donde puede estar, pero me lo callo, mejor. Vale que la víctima podría haber avisado antes, pero a veces, lo dicho, por miedo no se hace. ¿Y eso por qué? Pues porque si la víctima sigue viva, sabe que A LOS DOS DÍAS AL AGRESOR LE VAN A SOLTAR, como muy bien dijo antes Juanjo. Y cuando esté libre, esta vez la víctima no tendrá tanta suerte, ya que a día de hoy con los medios que tenemos, averiguar o localizar a una persona está al alcance de muchos, y no es difícil, y cuando le coja, la próxima vez la víctima no podrá ni siquiera vivir para contarlo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 30/06/2014 21:53

França451 ha escrit:Claro que es problema de la sociedad, pero sin rizar mucho el rizo, resulta que tenemos también una sociedad donde te quitan un ojo con una bola de goma, donde Plaça Catalunya es desalojada a palos... Así cualquiera acaba agrediendo a la Poli, si ellos mismos empiezan por dar la cara como los malos de la peli, hasta el último mono les acaba atizando, unos por delincuentes, el pueblo llano por rabia o venganza...
Tenemos una poli que en las bodas o eventos reales, está contratada por montones para vigilar las flores del paseo donde van a circular los reyes, los principitos y demás. Y en el transporte público, si no está la seguridad donde debe estar, podría decir bastantes sitios donde puede estar, pero me lo callo, mejor. Vale que la víctima podría haber avisado antes, pero a veces, lo dicho, por miedo no se hace. ¿Y eso por qué? Pues porque si la víctima sigue viva, sabe que A LOS DOS DÍAS AL AGRESOR LE VAN A SOLTAR, como muy bien dijo antes Juanjo. Y cuando esté libre, esta vez la víctima no tendrá tanta suerte, ya que a día de hoy con los medios que tenemos, averiguar o localizar a una persona está al alcance de muchos, y no es difícil, y cuando le coja, la próxima vez la víctima no podrá ni siquiera vivir para contarlo.
Benvingut a l'Esperpent que estem vivint avui dia en aquest país, company.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/07/2014 0:02

El LLOP ha escrit:i jo estic d'acord amb tú que hi hauria d'haver mes seguretat
És que aquest és el problema: no hi ha seguretat, ni personal, ni ningú al que acudir en cas de problemes. Cada dia agafo el metro diverses vegades i molt poques vegades veig personal de seguretat o fins i tot de qualsevol altra tipus. Ja no cal dir la gent que no paga, perquè a mi en el meu trajecte habitual fa anys que ningú m'ha demanat el bitllet perquè ningú controla res.
Per tant, en cas d'encarar-te "amb els dolents" saps que tens un 99% de probabilitats de que no vingui ningú a ajudar-te, a no ser que hi hagi altres viatgers i que a més de poder siguin valents.

Com a viatger no tindria miraments en encarar-me amb algú que estigués molestant altra gent si sabés que polsant el botó d'ajuda ràpidament apareixerà personal de seguretat per ajudar-me. Però... quants vigilants de seguretat hi ha per cada línia? Ja t'ho dic jo, no pas pocs... sinó que són gairebé inexistents. I la policia, a part d'algun "secreta" en els trams més conflictius, tampoc ni hi és ni se l'espera excepte els dies del Mobile Congress.

Dit d'una altra manera: TMB (i RENFE encara més) ha abandonat els viatgers a la seva sort i l'únic que podem fer en cas de problemes és sortir corrents, si no volem que ens trenquin la cara. En aquest país no hi ha diners per pagar un vigilant a cada estació, però sí n'hi ha per obres faraòniques, milers de càrrecs de confiança sense feina coneguda o contractacions multimilionàries estúpides atorgades a empreses d'amiguets dels que governen.
En fi, el mateix de sempre.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 01/07/2014 0:07

wefer ha escrit:Dit d'una altra manera: TMB (i RENFE encara més) ha abandonat els viatgers a la seva sort i l'únic que podem fer en cas de problemes és sortir corrents, si no volem que ens trenquin la cara. En aquest país no hi ha diners per pagar un vigilant a cada estació, però sí n'hi ha per obres faraòniques, milers de càrrecs de confiança sense feina coneguda o contractacions multimilionàries estúpides atorgades a empreses d'amiguets dels que governen.
En fi, el mateix de sempre.
+1000. Molt ben dit.

Parlant de la Renfe... l'altre dia anava a l'R2S, en un Civia en doble composició. Anava a la composició de darrere, totalment sol en tota la composició; a davant hi havia més gent, i en una estació vaig baixar i vaig pujar a la de davant precisament perquè a l'altra estava sol i no me'n refiava.

Efectivament, sóc un cagat i no em sé defensar si m'ataquessin.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 01/07/2014 0:37

wefer ha escrit: Com a viatger no tindria miraments en encarar-me amb algú que estigués molestant altra gent si sabés que polsant el botó d'ajuda ràpidament apareixerà personal de seguretat per ajudar-me. Però... quants vigilants de seguretat hi ha per cada línia? Ja t'ho dic jo, no pas pocs... sinó que són gairebé inexistents..
"Com no vindrà ningú, ja ni truco".... no em sebla un raonament molt segur per anar per la vida. Un fet que no s' informa i/o denuncia, es un fet que no ha passat. O sigui, que encara els hi fas el joc a aquests que treuen les estadístiques que diuen que els delictes han baixat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/07/2014 0:44

El LLOP ha escrit:"Com no vindrà ningú, ja ni truco".... no em sebla un raonament molt segur per anar per la vida.
Em referia a trucar i que em veiés el delinqüent en qüestió, que seria el cas d'en Albert Llauger. Si l'individu em veu trucant a l'intèrfon estic comprant molts números per aconseguir una cara nova, ja que com dic abans no aparegui algú haurà passat una bona estona. Per tant, efectivament, passo.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 01/07/2014 0:59

Adolescent barceloní ha escrit: Parlant de la Renfe... l'altre dia anava a l'R2S, en un Civia en doble composició. Anava a la composició de darrere, totalment sol en tota la composició; a davant hi havia més gent, i en una estació vaig baixar i vaig pujar a la de davant precisament perquè a l'altra estava sol i no me'n refiava.

Efectivament, sóc un cagat i no em sé defensar si m'ataquessin.
Si a mi m'ataqués algú, el deixaria estèril. Sé que és violent, però és la meva última mesura extrema. Millor evitar-ho, si jo estigués en una composició quasi buida amb passadissos diàfans o en un cotxe quasi buit, analitzo i si veíg quelcom sospitós, canvio de composició o de cotxe, respectivament.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 01/07/2014 9:02

wefer ha escrit:Per tant, en cas d'encarar-te "amb els dolents" saps que tens un 99% de probabilitats de que no vingui ningú a ajudar-te, a no ser que hi hagi altres viatgers i que a més de poder siguin valents.
Respecte a això, i posats a buscar-li quelcom de positiu als fets, m'agradaria destacar com en aquest cas bona part dels viatgers no implicats (per no dir la pràctica totalitat dels visibles) han reaccionat fenomenalment. El meu reconeixement per a ells :plas


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 01/07/2014 21:07

El agresor del Metro ingresa en un centro de menores
La juez que instruye en caso ha dictado una medida cautelar y por dos meses después de que el arrestado se negara a declarar

Barcelona. (Europa Press).- La juez ha dictado el ingreso cautelar en una centro de menores durante dos meses del joven detenido el lunes como presunto autor de la agresión racista contra un chico de Mongolia en el Metro de Barcelona, han informado a Europa Press fuentes judiciales.

El menor se ha negado a declarar este martes ante la Fiscalía de Menores que, en coordinación con la Fiscalía especializada en delitos de odio y discriminación, estuvo valorando si solicitaba algún tipo de medida cautelar par el arrestado: libertad vigilada o internamiento en un centro de menores; finalmente la juez ha decretado la segunda opción.

La agresión, grabada y difundida en las redes sociales, se produjo el sábado sobre las 22.00 horas entre las estaciones Sagrera y Fabra i Puig de la Línea 1 del Metro, cuando un joven increpó y propinó varios puñetazos a otro que estaba sentado en el vagón, aunque la rápida intervención de varios testigos evitó que siguiera la agresión. Entonces la víctima, de 25 años, fue empujada fuera del vagón, aunque logró volver a subir y continuar su viaje hasta la parada de Fondo, donde pidió ayuda a los vigilantes de seguridad, que dieron el aviso por una persona herida con contusiones por una pelea entre usuarios, mientras que los tres agresores se apearon en la misma Fabra i Puig.

La presunta identidad del autor, su dirección y fotografías de los supuestos implicados han sido difundidas en las redes sociales y han generado una oleada de críticas al vincularles con otras acciones y postura racistas y supremacistas, aunque los Mossos d'Esquadra no han querido dar ningún detalle de las identidades ni pronunciarse sobre la veracidad de las informaciones al tratarse de un caso con menores implicados.

Leer más: http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... z36FH13oRC
Síguenos en: https://twitter.com/@LaVanguardia | http://facebook.com/LaVanguardia


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”