Transbordaments adaptats difícils, com fer-los?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Transbordaments adaptats difícils, com fer-los?

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/07/2014 21:52

Enceto fil per parlar de com es podrien solucionar adaptacions de metroa PMR a estacions d'enllaç importants, com Catalunya del metro entre les linies 1 i 3, o Espanya, o les de les línies 4 i 5. No entrem en temes de que amb la situació de crisis actual no hi ha pressupost, es tracta de donar propostes de com fer-ho arquitectònicament.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 21/07/2014 22:35

Es podrien posar plataformes elevadores. Les he vist en molts llocs on no es pot instal·lar ascensor.
És una cadena incrustada a la paret, que va en paral·lel a l'escala com si fos una barana, que porta enganxada una plataforma plegable. Aquesta plataforma té dos botons, un per pujar i un per baixar. Quan el PMR vol baixar, prem el botó, la plataforma es desplega, i la persona pot baixar o pujar; quan la persona baixa de la plataforma aquesta es torna a replegar.

És una solució que no ocupa massa espai, és barata de posar, i pot fer-nos sortir del pas mentre s'estudien altres solucions a llarg plaç.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 21/07/2014 23:34

També hi han ascensors que pujen mitja alçada com a Pl. Espanya a FGC, o en el túnel d'entre L3-L5 a Sants.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 22/07/2014 7:37

De entrada lo més important és informar.

Trobes perfecta informació a la web del grau d'accessibilitat de les estacions però CAP dels transbordaments.

No es por planificar una ruta accessible sense aquesta informació.

Recordeu, també, que no tots les PMR van amb cadires de rodes, altres podem pujar algunes escales, però no podem fer grans recorreguts i necessitem seients per descansar de tan en tan.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 22/07/2014 9:10

JPlanas ha escrit:De entrada lo més important és informar.

Trobes perfecta informació a la web del grau d'accessibilitat de les estacions però CAP dels transbordaments.
No es por planificar una ruta accessible sense aquesta informació.

Recordeu, també, que no tots les PMR van amb cadires de rodes, altres podem pujar algunes escales, però no podem fer grans recorreguts i necessitem seients per descansar de tan en tan.
Ja s'entèn, creo jo, que si et diuen que una estació està adaptada es refereixen també al seu transbordament. És a dir, que si et diuen que la estació de la L3 de Sants Estació està adaptada voldrà dir també que el seu enllaç ho està (i de fet ho està).

Sobre el tema de seients per descansar és comprensible, però jo no ho faria tampoc. Posar seients per exemple a un passadís com Sants-Estació, el qual tampoc té una longitud extrema, i que en determinades hores hi ha bastnta afluència de gent, l'únic que faria és nosa i disminuïr la capacitat de l'enllaç. Crec també que aquí és saber planificar l'enllaç per part de la persona, sabent que si no pot caminar llargues estones, per anar de S.Faamília a Sants (L3) potser més li val fer L2 (Paral·lel)+L3 que L5+L3 (i així molts d'altres exemples).

Per altra banda enllaços com el de Catalunya tenen una adaptació difícil, ja que són molts punts amb escales amunt i avall (=instal·lar molts ascensors). Una bona solució podria ser el que proposa l'Adolescent Barceloní, tot i que a la llarga un ascensor és la manera més completa de solucionar i adaptar una estació o enllaç.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/07/2014 10:30

oriolp13 ha escrit:Ja s'entèn, creo jo, que si et diuen que una estació està adaptada es refereixen també al seu transbordament.
A la web sí, però a les estacions la senyalització et pot despistar.
A més la web peca del contrari, és a dir, hi ha estacions semiadaptades que no apareixen com adaptades en absolut. Per exemple Plaça Catalunya està perfectament adaptada per agafar la L1, Rodalies i FGC, i per fer els transbordaments corresponents entre aquestes línies, encara que sigui pel carrer en el cas de FGC. Però la web diu que no està adaptada simplement perquè l'enllaç amb la L3, efectivament, no ho està. No costaria tant posar un quadrat de cadira de rodes en un altre color (taronja, per exemple) per indicar que està parcialment adaptada i un asterisc explicatiu en els plànols.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 22/07/2014 11:47

De la mateixa manera que hi ha enllaços que tothom fa per l'exterior (com L1-RENFE a Sant Andreu) o que és molt més pràctic fer per l'exterior (com Universitat-FGC Catalunya), o estacions que estan completament al descobert (com Sant Boi), els PMR, que a sobre son una quantitat de població moltíssim inferior, podrien perfectament fer aquests enllaços difícils per l'exterior, i així només cal programar les validadores perque ho acceptin (tal com es fa quan hi ha un passadís tancat).



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2157

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 22/07/2014 12:44

Ecomobisostrans ha escrit:De la mateixa manera que hi ha enllaços que tothom fa per l'exterior (com L1-RENFE a Sant Andreu)
En aquest cas no hi ha alternativa, l'has de fer sí o sí per l'exterior



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 22/07/2014 16:18

oriolp13 ha escrit:Sobre el tema de seients per descansar és comprensible, però jo no ho faria tampoc. Posar seients per exemple a un passadís com Sants-Estació, el qual tampoc té una longitud extrema, i que en determinades hores hi ha bastnta afluència de gent, l'únic que faria és nosa i disminuïr la capacitat de l'enllaç. Crec també que aquí és saber planificar l'enllaç per part de la persona, sabent que si no pot caminar llargues estones, per anar de S.Faamília a Sants (L3) potser més li val fer L2 (Paral·lel)+L3 que L5+L3 (i així molts d'altres exemples)
Puc estar o no d'acord amb tu, jo si que vull/necessito seients, però per poder planificar cal informació, i a cap lloc indica la llargada dels transbordaments, i quan no coneixes el trajecte, és impossible de planificar.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 22/07/2014 20:07

JPlanas ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Sobre el tema de seients per descansar és comprensible, però jo no ho faria tampoc. Posar seients per exemple a un passadís com Sants-Estació, el qual tampoc té una longitud extrema, i que en determinades hores hi ha bastnta afluència de gent, l'únic que faria és nosa i disminuïr la capacitat de l'enllaç. Crec també que aquí és saber planificar l'enllaç per part de la persona, sabent que si no pot caminar llargues estones, per anar de S.Faamília a Sants (L3) potser més li val fer L2 (Paral·lel)+L3 que L5+L3 (i així molts d'altres exemples)
Puc estar o no d'acord amb tu, jo si que vull/necessito seients, però per poder planificar cal informació, i a cap lloc indica la llargada dels transbordaments, i quan no coneixes el trajecte, és impossible de planificar.
Aquí em sap greu contradir-te, però a cada estació, al panell d'informació, hi ha un mapa del metro, un de la zona on està situada l'estació i un més petit on hi ha el temps que es tarda en diferents trams de metro igual que també hi ha el temps d'enllaç a parades on hi ha correspondència.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 22/07/2014 20:49

oriolp13 ha escrit:
JPlanas ha escrit:Puc estar o no d'acord amb tu, jo si que vull/necessito seients, però per poder planificar cal informació, i a cap lloc indica la llargada dels transbordaments, i quan no coneixes el trajecte, és impossible de planificar.
Aquí em sap greu contradir-te, però a cada estació, al panell d'informació, hi ha un mapa del metro, un de la zona on està situada l'estació i un més petit on hi ha el temps que es tarda en diferents trams de metro igual que també hi ha el temps d'enllaç a parades on hi ha correspondència.
Però TINC que anar a l'estació. Jo no puc emprendre cap desplaçament sense saber ABANS el que em trobaré i si ho podré fer o no. A la web no diu res de res.

Els que tenim poques forces no ens podem permetre el luxe d'anar a l'aventura.

En superfície tinc el StreetView de Google, però al metro no tinc res de res.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”