Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Re:

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 13/04/2015 9:38

trensmat ha escrit:pero en cambió en Madrid se llegan a cumplir las inversiones ferroviarias al 100%.
Aixó no és cert, encara que estn prou millor que a Barcelona, moltes obres no s'han fet (túnel transversal, ampliacions a Mejorada i Navalcarnero, quadruplicacions de la C3 i C10...).


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 13/04/2015 12:53

437.001 ha escrit: També hi ha el cas de la R7 i la R8, amb les estacions de Sant Cugat i Rubí sense servei directe a Barcelona
Que sí, que sí, que som una colònia de Barcelona i que a l'únic lloc del planeta terra on podem anar és a Barcelona!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 13/04/2015 14:54

Granolleri ha escrit:
437.001 ha escrit: També hi ha el cas de la R7 i la R8, amb les estacions de Sant Cugat i Rubí sense servei directe a Barcelona
Que sí, que sí, que som una colònia de Barcelona i que a l'únic lloc del planeta terra on podem anar és a Barcelona!
Per molt que et cogui, hi ha molt més fluxe de viatgers direcció Barcelona que direcció zona Orbital (que a vegades el victimisme que es respira per l'àrea metropolitana respecte Barcelona és una mica "desmesurat").


Salutacions,

Oriol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 13/04/2015 18:00

trensmat ha escrit:
437.001 ha escrit:
metring ha escrit:Per fi ho reconeixen!! Pablo Vázquez, president de Renfe, va admetre ahir que les Rodalies d'aquí són les pitjors de l'estat! Hi ha un extracte al diari Ara, però és article premium, no sé si hi ha cap diari enllaçable on ho esmentin...
No és cert.

La pitjor xarxa de rodalies és la d'Alacant/Múrcia. Això és un fet objectiu, no una opinió meva.
Trens dièsel de més de 30 anys, xarxa insuficient i que no cobreix adequadament el territori (el cas de la C3 és escandalós, per no parlar de la clausura de la línia de Torrevieja el 1985 -més de 100.000 habitants, té Torrevieja!-, o del fet que les rodalies mai hagin arribat a Cartagena), estacions en mal estat (tot i que en procés de millora parcial en certs casos degut a les obres de la LAV, que de moment només afecten a rodalies de manera parcial), vía única en tots els casos (tot i que això canviarà dintre d'un temps), inversió de marxa obligatòria a Sant Gabriel que és extremadament penalitzant, freqüències de pas insuficients a la C1 però irrealitzables sense importants obres d'infrastructura, absència d'estació a l'aeroport de l'Altet (un dels més importants d'Espanya en nombre de passatgers) tot i que la via hi passa ben a prop...
Un desastre. :nono

La xarxa de rodalies de Barcelona és la segona pitjor, això sí. :(
Però també depèn molt de la línia i de la percepció del passatger segons el recorregut que faci.
Un passatger que faci un recorregut Premià-Clot difícilment podrà dir que "les seves" rodalies (o sigui, aquell tram en concret de la R1) són les pitjors per molt que se'n queixi, perquè està clar que no és així, ja que el pitjor que li pot passar és una incidència per retard o causes alienes. La cosa canvia molt si anem a la R3 (via única, etc), o sobretot els trams extrems de la R4 (Martorell-Sant Vicenç i Terrassa-Manresa, especialment aquest darrer), que realment tenen unes estacions en un estat més que deplorable, amb serioses candidatures a pitjor estació d'Espanya com són per exemple les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca o Viladecavalls.
També hi ha el cas de la R7 i la R8, amb les estacions de Sant Cugat i Rubí sense servei directe a Barcelona i l'estació de Santa Perpètua encara inacabada i sense servei.

La tercera pitjor xarxa de rodalies és la de Madrid (això segurament sorprendrà a més d'un i de dos).

La quarta pitjor, la de València (que per molt que es queixin, i amb tota la raó del món en certs casos, no estan pitjor que a Madrid).

Entre aquestes quatre i les altres, la diferència de qualitat de servei és important.
Les altres xarxes estan força millor totes, tot i que Sevilla i Málaga necessiten millores importants, però es tractaria de perllongaments, les xarxes actuals són correctes en ambdós casos.

Un passatger que faci el recorregut Parets del Vallès-Viladecavalls tindrà una opinió molt més negativa de rodalies que no un que faci Premià-Clot.
Comparant amb Alacant, un passatger que faci Premià-Clot no es pot queixar, comparant amb un passatger que faci Crevillent-Sant Vicent del Raspeig.
En canvi un passatger que faci Parets-Viladecavalls sí que es troba en una situació similar a la del passatger alacantí de Crevillent-Sant Vicent del Raspeig (i en certs aspectes -però no tots-, pitjor).
Lo siento mucho pero la red de cercanías de Madrid no son de las peores son de las mejores y de las mas sobre invertidas de toda España, ya que solo hace falta ver donde tienen las prioridades los grandes jefes de Renfe es en la capital del reino.

Segundo entre Catalunya, Valencia y Murcia son las peores redes de cercanías de toda España ademas de que estas tres comunidades autónomas no se llegan a implantar ni a cumplir las inversiones previstas, pero en cambió en Madrid se llegan a cumplir las inversiones ferroviarias al 100%.
No señor. Ni muchísimo menos.

Para hablar así hay que conocer el terreno y los datos.

Y claramente no lo haces.

Para comenzar, observa que no he dicho que la red de Madrid esté peor que la de Alicante/Murcia o que la de Barcelona, porque está claro que no es así.
Pero sí es cierto que está globalmente peor que la de Valencia (teniendo en cuenta los pasajeros que usan la red de Madrid y los que usan la red de Valencia, y el estado de las estaciones de ambas redes, y las obras pendientes en ambas).

Te recomiendo que te pases por estaciones como Recoletos, Getafe Industrial, Los Negrales, Meco, Alcalá de Henares-Universidad, muchas de las estaciones de la C5 (que ya necesitan una reforma), San Yago, Las Zorreras, y otras.

También te recomiendo que intentes ir en cercanías desde Fuente de la Mora a Guadalajara. Luego me cuentas qué tal.

Y no hace falta ni hablar de Navalcarnero, Illescas, Soto del Real ni del despropósito de San Martín de la Vega.

Y sí, ya sé qué pasa en Valencia, de sobras lo sé.
Pero precisamente es en Valencia en donde hay más obras en curso ahora mismo (reforma de las estaciones de Burriana, Almassora, Nules, Fuente de San Luis, reconexión de la C3...).
Ok, sí, vale, la reconexión de la C3 y la cola de la C2 es un esperpento, de acuerdo.
Pero ante eso... disfruten lo votado (y esperemos que el caloret se acabe pronto, ni que sea un poquito de brisa).

Por otra parte, decir que en algún lugar de España se invierte de más en ferrocarril convencional (o cercanías) es un poco una broma de mal gusto.
Porque eso no podría ser menos cierto.
Miquel ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Ei, el bar de Vacarisses-Torreblanca (La Cantina de l'Ivette) és fantàstic! De debó, val la pena d'anar-hi (si vas per allà, òbviament) només per esmorzar-hi!, per exemple si després vas de caminada pels voltants.

Només això ja li fa pujar la nota molt, a l'estació :P

Lamentables, això sí, altres detalls, com ara que l'andana a una alçada digna només cobreix una part del tren (i minoritària si aquest va en composició doble). Baixar-ne acostuma a semblar més aviat un simulacra d'evaquació.
Jo hi he passat darrerament i no només les portaria de candidates a pitjors estacions d'Espanya, si no d'Europa en general. La diferència d'aquests baixadors amb un baixador abandonat es que els fanals encara encenen i la poca cartelleria que tenen les fan veure en ús.
El baixador més "cutre" de la línia de la Pobla li dona cinquanta-mil repassades a qualsevol d'aquests baixadors. Per que d'estacions no en tenen res. De fet, sembla mentida que surts de Barcelona i arribes a Terrassa i veus estacions normaletes de tot tipus, i al continuar més endavant et trobes "això", sembla una broma...
Jo no diria que el bar de Vacarisses-Torreblanca faci pujar la nota de l'estació. En absolut.
La nota és de molt deficient, i seria la mateixa encara que el bar fós un restaurant que el portés Ferran Adrià.
Perquè Vacarisses-Torreblanca és una estació de rodalies, no un bar ni cap centre d'oci.

Ídem Vacarisses, Sant Miquel de Gonteres, Castellbell i el Vilar-Monistrol i Viladecavalls. Estan totes elles fetes una porqueria.
Les pitjors estacions de rodalies d'Espanya, simplement, i sense rèplica equivalent possible.
Fins i tot foraires d'altres regions (i d'altres fórums) se'n fan creus, es pensàven que exagerava, i es van quedar amb els ulls que els queien a terra.

I les estacions de l'altra punta de la R4 no estan tant horriblement malament, pèrò Déu n'hi doret, també, eh? >:(
Lavern, L'Arboç, El Vendrell... :nono



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 13/04/2015 23:44

Molt bé, Renfe-ADIF ha reconegut que rodalies Barcelona és el pitjor que hi ha.
Fantàstic exercici de sinceritat, però ara falta que acabin de reconèixer la segona part: que els importa un rave i que si d'ells depengués, com si ens queia un meteorit a sobre i s'enfonsava Catalunya sencera sota el Mediterrani. De fet millor, ja que així els aragonesos tindrien platja.

Entre els que manen allà i els que ens manen aquí, estem "apanyats". Encara hem de donar gràcies de que els trens funcionin de tant en tant.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 14/04/2015 0:19

oriolp13 ha escrit:Per molt que et cogui, hi ha molt més fluxe de viatgers direcció Barcelona que direcció zona Orbital (que a vegades el victimisme que es respira per l'àrea metropolitana respecte Barcelona és una mica "desmesurat").
Doncs miri, no és cert.

Enquesta de mobilitat en dia feiner de l'ATM

Taxa autocontenció Vallès Occidental: 85,2%
Taxa autocontenció Vallès Oriental: 81,8%

Respecte als desplaçaments intercomarcals, sí, hi ha més gent que va a Barcelona que la que es mou entre els dos Vallès... però no hi ha tanta diferència com us agradaria. En tot cas, dels moviments que es produeixen al Vallès, com he dit, més de 8 de cada 10 viatges són interiors, per tant, ho sento molt però ni som part de la vostra àrea metropolitana (que només ens afegiu per quan us interessa dir que la teniu gran, quan es tracta de rebre diners aleshores ja no ho som :roll: ) ni òbviament no som una colònia vostra, a pesar del maltractament que patim.

Per cert, al web de la PTP hi ha penjat el pla original de Rodalies de 2006 i entre d'altres preveia establir l'actual R8 sense la R7, amb els intercanviadors que toca... té nassos que a Madrid tinguin més clar que a la Plaça Sant Jaume que el Vallès és la zona econòmica més important de Catalunya.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/04/2015 10:11

Granolleri ha escrit:Respecte als desplaçaments intercomarcals, sí, hi ha més gent que va a Barcelona que la que es mou entre els dos Vallès... però no hi ha tanta diferència com us agradaria.
Agradaria? :)

Extret del document que tu mateix adjuntes:
La comarca del Barcelonès és l'origen o la destinació del 80,7% dels desplaçaments realitzats entre les comarques de l'RMB

Alguna pregunta més?



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 14/04/2015 11:58

No entiendo la discusión, es irrelevante. Las paradas de Rubí y Sant Cugat tienen que se desplazadas unos metros para corresponder con Hospital General y Volpelleras, respectivamente. Y ya ahora se ubican a menos de 500 metros de las esmentadas estaciones de FGC. No veo ningún sentido en ofrecer servicios directos a Barcelona que van a dar la vuelta a Cerdanyola y Montcada desde estaciones que en un futuro próximo serían correspondencia con FGC. Entiendo que los flujos sean principalmente a Barcelona, pero no por eso hay que hacer tonterías como los buses exprés de Terrassa y Sabadell, de simplemente duplicar itinerarios. Ya hay 4 líneas de tren que desde los Vallèses van a Barcelona, no creo que venga de más tener una que ofrezca otros destinos.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/04/2015 3:17

wefer ha escrit:Molt bé, Renfe-ADIF ha reconegut que rodalies Barcelona és el pitjor que hi ha.
Però és que és mentida: és Alacant/Murcia!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 16/04/2015 9:58

437.001 ha escrit:
wefer ha escrit:Molt bé, Renfe-ADIF ha reconegut que rodalies Barcelona és el pitjor que hi ha.
Però és que és mentida: és Alacant/Murcia!!
:suar
Crec que entrar en aquesta discussió de "jo estic pitjor que tu" és absurda, i més comparar Múrcia amb Barcelona.
El que està clar és que les rodalies de Barcelona són indignes de les de la segona ciutat d'Espanya i caldria actuar de manera molt contundent per revertir la situació. Això, no implica negar que altres parts també estiguin malament.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 16/04/2015 18:08

Primer pas: acceptar que això no són "Rodalies".



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/04/2015 3:59

wefer ha escrit:
437.001 ha escrit:
wefer ha escrit:Molt bé, Renfe-ADIF ha reconegut que rodalies Barcelona és el pitjor que hi ha.
Però és que és mentida: és Alacant/Murcia!!
:suar
Crec que entrar en aquesta discussió de "jo estic pitjor que tu" és absurda, i més comparar Múrcia amb Barcelona.
El que està clar és que les rodalies de Barcelona són indignes de les de la segona ciutat d'Espanya i caldria actuar de manera molt contundent per revertir la situació. Això, no implica negar que altres parts també estiguin malament.
El que no és normal és estar constantment dient que la xarxa de Renfe de Barcelona és "la més oblidada", quan si per una banda és cert que les rodalies de Renfe de Barcelona tenen força coses a millorar, no és l'única ni de bon tros.

Per altra banda, a nivell d'infrastructura, les dues xarxes de Barcelona i Múrcia/Alacant són perfectament comparables... si ens posem a comparar.
O és que potser molesta que es digui que a d'altres llocs estan encara pitjor i que sigui cert?

I bé, al cap i a la fi, no sóc jo qui ha encetat el fil comparatiu. :twisted: Només hi he respost.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/04/2015 7:33

El problema no rau en si la xarxa de rodalia de Barcelona està millor, igual o pitjor que tal o tal altra. El problema rau en què un "responsable" ha sortit a dir, en termes reals o hiperbòlics, que la rodalia de Barcelona està fatal. I s'ha quedat tan ample.

A hores d'ara, tots plegats hauríem de saber que aquest tipus declaracions que surten dels despatxos no són més que fum. Des de fa anys i panys se sent la mateixa cantarella: que si està malament, que si cal millorar, que si plouran milions, que si es farà tal o tal cosa... i els fets?

Doncs això.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/04/2015 23:46

Guigui ha escrit:El problema no rau en si la xarxa de rodalia de Barcelona està millor, igual o pitjor que tal o tal altra.
Depèn de per on ho agafis.
Guigui ha escrit:El problema rau en què un "responsable" ha sortit a dir, en termes reals o hiperbòlics, que la rodalia de Barcelona està fatal. I s'ha quedat tan ample.
I els que li fan molt més cas del necessari, no s'hi queden, d'amples, també?
Guigui ha escrit:A hores d'ara, tots plegats hauríem de saber que aquest tipus declaracions que surten dels despatxos no són més que fum. Des de fa anys i panys se sent la mateixa cantarella: que si està malament, que si cal millorar, que si plouran milions, que si es farà tal o tal cosa... i els fets?

Doncs això.
De fets, n'hi ha. No n'hi ha prou, això està clar, però n'hi ha.

Hi ha hagut millores en estacions, i això és innegable.
Està havent-hi millores al material, poquet a poquet, però també hi són.

Que la R3 no està a l'alçada? Cert. Però també és cert que durant aquests darrers anys s'hi han gastat bastants diners, però no es té en compte en quin estat es trobava la línia fa uns deu-quinze anys, per no dir que la R3 és una de les supervivents de les clausures massives de 1985 (estaba assenyalada, per si alguns no ho recorden, i el seu estat era pèssim). També s'és injust quan hi ha una sèrie de municipis (Montcada, Santa Perpètua, Mollet) que fan el nimby, i aquí sembla que no passi res, quan són els municipis els que tenen una actitud irresponsable.

Que els trams extrems de la R4 tampoc no estan a l'alçada, i mai millor dit? Cert (i greu en el cas de les andanes del tram Terrassa-Manresa), però també és cert que la R4 té uns condicionants especials, com són una geologia particularment merdosa entre Sant Miquel de Gonteres i Manresa, i entre Castellbisbal i La Granada, que compliquen molt la seva explotació i encara més el manteniment. Tampoc es té en compte que és la geologia la que retarda obres del Corredor Mediterrani que directament afecten a la R4. I també hi ha un cas de nimbysme soterrador (Sant Feliu).

Que la R1 al nord d'Arenys no està a l'alçada? Doncs home, no ho sé. Hi ha trams que no tinc gens clar que es puguin desdoblar mai perquè no crec que puguin passar la declaració d'impacte ambiental (Arenys-Calella en particular, sobre tot les proximitats de Sant Pol de Mar), o sigui que l'explotació del tram mantindrà els seus punts difícils durant força temps (i a Calella i Sant Pol també fan el nimby).

Que la R7 i R8, en general, tampoc no estàn a l'alçada? Això ho veu un cec.

Que ni rastre de l'ERTMS? Cert.

Però també hi ha una dinàmica de "siempre negatifo-nunca positifo" que si per una banda té (bona) part de raó, per una altra em sembla que l'insistència per part d'una premsa que clarament no fa servir el tren du a percepcions generals esbiaixades cap a una crítica excessiva, constant i no gens constructiva.

Encara he de llegir una sola crítica a l'obscurantisme d'FGC amb els perllongaments de Terrassa i Sabadell, des de la premsa.
D'acord, FGC explota millor, això és evident, però de Renfe mai se'n parla bé, per una banda perquè dóna menys motius, però per l'altra, s'hi han dut a terme unes millores que han passat desapercebudes totalment, quan aquestes millores no han estat poca cosa (tot i que també és senyal de com de malament havia estat la xarxa, tot s'ha de dir).

Ningú no ha comentat mai a premsa que un cert nombre dels retards de la R2 es deuen a l'efecte cascada del coll d'ampolla de Tarragona-Vandellòs, l'eco del qual en cas d'incidència es pot sentir a llocs tant allunyats com Portbou i Alacant.
Quan aquest coll d'ampolla salti (que si tot va bé, serà cap a l'octubre d'aquest any), un nombre de les incidències per retard de la R2 desapareixeran.

La premsa en fa un gra massa del tema de portar el rodalies a la T1 (tinc els meus dubtes que es justifiqui una despesa tant gran), quan hi ha estacions que estan fetes una autèntica porqueria, no necessiten inversions tant milionàries, però fa moltíssima falta que s'hi actuï perquè realment són les pitjors estacions de rodalies d'Espanya, i ningú no en parla.

Però com que tampoc es té en compte que la xarxa d'Adif no es limita a Barcelona (ja ni tant sols parlo de Catalunya), doncs sembla que alguns visquin sols al món, quan hi ha unes prioritats a repartir. D'acord, l'AVE, sí, però les rodalies perjudicades no només són les de Barcelona: són totes.

Tampoc em sembla coherent exigir unes inversions costoses a rodalies en plena crisi econòmica (la pitjor des de la Guerra Civil) i alhora criticar l'AVE.
O tot, o res, perquè tota inversió en transport públic genera una despesa, no només l'AVE. Però també genera un benefici (també l'AVE).

Però ja se sap que el sensacionalisme, a la premsa li dóna diners. I als polítics, vots.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 18/04/2015 4:20

oriolp13 ha escrit:
Granolleri ha escrit:
437.001 ha escrit: També hi ha el cas de la R7 i la R8, amb les estacions de Sant Cugat i Rubí sense servei directe a Barcelona
Que sí, que sí, que som una colònia de Barcelona i que a l'únic lloc del planeta terra on podem anar és a Barcelona!
Per molt que et cogui, hi ha molt més fluxe de viatgers direcció Barcelona que direcció zona Orbital (que a vegades el victimisme que es respira per l'àrea metropolitana respecte Barcelona és una mica "desmesurat").
Per anar de Sant Cugat a Barcelona a on s´ha de trucar és a la Generalitat de Catalunya, en això el senyor Vazquez no té res a veure.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 18/04/2015 4:35

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:El problema no rau en si la xarxa de rodalia de Barcelona està millor, igual o pitjor que tal o tal altra.
Depèn de per on ho agafis.
Guigui ha escrit:El problema rau en què un "responsable" ha sortit a dir, en termes reals o hiperbòlics, que la rodalia de Barcelona està fatal. I s'ha quedat tan ample.
I els que li fan molt més cas del necessari, no s'hi queden, d'amples, també?
Guigui ha escrit:A hores d'ara, tots plegats hauríem de saber que aquest tipus declaracions que surten dels despatxos no són més que fum. Des de fa anys i panys se sent la mateixa cantarella: que si està malament, que si cal millorar, que si plouran milions, que si es farà tal o tal cosa... i els fets?

Doncs això.
De fets, n'hi ha. No n'hi ha prou, això està clar, però n'hi ha.

Hi ha hagut millores en estacions, i això és innegable.
Està havent-hi millores al material, poquet a poquet, però també hi són.

Que la R3 no està a l'alçada? Cert. Però també és cert que durant aquests darrers anys s'hi han gastat bastants diners, però no es té en compte en quin estat es trobava la línia fa uns deu-quinze anys, per no dir que la R3 és una de les supervivents de les clausures massives de 1985 (estaba assenyalada, per si alguns no ho recorden, i el seu estat era pèssim). També s'és injust quan hi ha una sèrie de municipis (Montcada, Santa Perpètua, Mollet) que fan el nimby, i aquí sembla que no passi res, quan són els municipis els que tenen una actitud irresponsable.

Que els trams extrems de la R4 tampoc no estan a l'alçada, i mai millor dit? Cert (i greu en el cas de les andanes del tram Terrassa-Manresa), però també és cert que la R4 té uns condicionants especials, com són una geologia particularment merdosa entre Sant Miquel de Gonteres i Manresa, i entre Castellbisbal i La Granada, que compliquen molt la seva explotació i encara més el manteniment. Tampoc es té en compte que és la geologia la que retarda obres del Corredor Mediterrani que directament afecten a la R4. I també hi ha un cas de nimbysme soterrador (Sant Feliu).

Que la R1 al nord d'Arenys no està a l'alçada? Doncs home, no ho sé. Hi ha trams que no tinc gens clar que es puguin desdoblar mai perquè no crec que puguin passar la declaració d'impacte ambiental (Arenys-Calella en particular, sobre tot les proximitats de Sant Pol de Mar), o sigui que l'explotació del tram mantindrà els seus punts difícils durant força temps (i a Calella i Sant Pol també fan el nimby).

Que la R7 i R8, en general, tampoc no estàn a l'alçada? Això ho veu un cec.

Que ni rastre de l'ERTMS? Cert.

Però també hi ha una dinàmica de "siempre negatifo-nunca positifo" que si per una banda té (bona) part de raó, per una altra em sembla que l'insistència per part d'una premsa que clarament no fa servir el tren du a percepcions generals esbiaixades cap a una crítica excessiva, constant i no gens constructiva.

Encara he de llegir una sola crítica a l'obscurantisme d'FGC amb els perllongaments de Terrassa i Sabadell, des de la premsa.
D'acord, FGC explota millor, això és evident, però de Renfe mai se'n parla bé, per una banda perquè dóna menys motius, però per l'altra, s'hi han dut a terme unes millores que han passat desapercebudes totalment, quan aquestes millores no han estat poca cosa (tot i que també és senyal de com de malament havia estat la xarxa, tot s'ha de dir).

Ningú no ha comentat mai a premsa que un cert nombre dels retards de la R2 es deuen a l'efecte cascada del coll d'ampolla de Tarragona-Vandellòs, l'eco del qual en cas d'incidència es pot sentir a llocs tant allunyats com Portbou i Alacant.
Quan aquest coll d'ampolla salti (que si tot va bé, serà cap a l'octubre d'aquest any), un nombre de les incidències per retard de la R2 desapareixeran.

La premsa en fa un gra massa del tema de portar el rodalies a la T1 (tinc els meus dubtes que es justifiqui una despesa tant gran), quan hi ha estacions que estan fetes una autèntica porqueria, no necessiten inversions tant milionàries, però fa moltíssima falta que s'hi actuï perquè realment són les pitjors estacions de rodalies d'Espanya, i ningú no en parla.

Però com que tampoc es té en compte que la xarxa d'Adif no es limita a Barcelona (ja ni tant sols parlo de Catalunya), doncs sembla que alguns visquin sols al món, quan hi ha unes prioritats a repartir. D'acord, l'AVE, sí, però les rodalies perjudicades no només són les de Barcelona: són totes.

Tampoc em sembla coherent exigir unes inversions costoses a rodalies en plena crisi econòmica (la pitjor des de la Guerra Civil) i alhora criticar l'AVE.
O tot, o res, perquè tota inversió en transport públic genera una despesa, no només l'AVE. Però també genera un benefici (també l'AVE).

Però ja se sap que el sensacionalisme, a la premsa li dóna diners. I als polítics, vots.
Crec que fas un anàlisi bastant centrat. És evident que cal millorar moltes coses, però és evident també que les rodalies ni son tant dolentes com es diu ni molt menys son pitjors que moltes altres. Sí, a Madrid s´ha invertit molt (l´Estat i també la Comunidad de Madrid que està molt endeutada) però no crec que Recoletos sigui millor que Passeig de Gràcia ni molt menys. La crítica a la RENFE o a l´ADIF no té res a veure amb el ferrocarril, és una crítica política destinada al demoniac Estat. D´exemples tenim moltissims, només cal recordar els 3 "petits descarrilaments" com va dir llavors la premsa de forma vergonyosa de Plaça de Catalunya FGC o el que va dir recentment el Conseller després de fer el més absolut ridícul amb la nevada a les carreteres que gestiona la Generalitat quan li van preguntar sobre el fet que la RENFE no havia patit pràcticament ni un problema: funciona igual de malament que sempre, va dir incapaç de reconèixer que la RENFE i l´ADIF els havia donat una lliçó en tota regla. És la política de baix nivell que tenim i el que cal és mirar abans de creure tot el que ens diuen.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 18/04/2015 11:19

Toni ha escrit:Crec que fas un anàlisi bastant centrat. És evident que cal millorar moltes coses, però és evident també que les rodalies ni son tant dolentes com es diu ni molt menys son pitjors que moltes altres. Sí, a Madrid s´ha invertit molt (l´Estat i també la Comunidad de Madrid que està molt endeutada) però no crec que Recoletos sigui millor que Passeig de Gràcia ni molt menys. La crítica a la RENFE o a l´ADIF no té res a veure amb el ferrocarril, és una crítica política destinada al demoniac Estat. D´exemples tenim moltissims, només cal recordar els 3 "petits descarrilaments" com va dir llavors la premsa de forma vergonyosa de Plaça de Catalunya FGC o el que va dir recentment el Conseller després de fer el més absolut ridícul amb la nevada a les carreteres que gestiona la Generalitat quan li van preguntar sobre el fet que la RENFE no havia patit pràcticament ni un problema: funciona igual de malament que sempre, va dir incapaç de reconèixer que la RENFE i l´ADIF els havia donat una lliçó en tota regla. És la política de baix nivell que tenim i el que cal és mirar abans de creure tot el que ens diuen.
Es la tontería más grande que he leído en mucho tiempo. ¿Que pasa, no se puede criticar a Renfe o ADIF porque será una crítica política? ¿Ahora tengo que decir que todo lo hacen bien y sino odio al estado? Tu tienes serios complejos, háztelo mirar. Y a ver si me prestas un día esa bola de cristal con la que lees el pensamiento ajeno y puedes saber que realmente criticamos a Renfe y ADIF por motivos políticos, y no porque sea nuestra honesta opinión.

Cosas como ésta que tu sueltas solo me hacen pensar en el clásico dicho de "piensa el ladrón que son todos de su condición". Yo creo que el único que aquí se dedica a hacer valoraciones en clave política eres tu. La gente normal no criticamos a Rodalies porque odiamos el estado, lo hacemos porque hay cosas que criticar, y el día que hay que criticar cosas en FGC también lo haremos. En cambio gente como tu que quieren ver razones políticas detrás de cada crítica son los que realmente estáis siendo políticos en vuestra argumentación. No es que los otros critiquen a Renfe o ADIF porque sea el estado, es que tu los defiendes injustamente porque tienes la delusión que la gente los critica porque odian al estado. Nunca podrá haber crítica con la que estés de acuerdo porque siempre dirás que esa crítica es interesada, y eso no es forma de discutir nada. Madura un poco.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 18/04/2015 11:49

Toni, ja fa temps que se't veu molt el llautó quan defenses "a mort" al binomi Renfe-Adif. Que et paguen els del Ministerio per defensar-los cada dos per tres? Saps perfectament que Rodalies pateix des de fa anys. ¿Recordes el caos de Bellvitge del 2007? I no em comparis Renfe amb FGC, els dos són un món a part. Et recordo que entre Pl. Catalunya i Gràcia, hi ha també saturació, però almenys els trens van puntuals, tenint freqüències d'un tren cada 90 segons en hores punta, una freqüència similar que només té el RER A parisenc. I a més, el número d'incidències a FGC és molt inferior al de Renfe i és una de les tres empreses de ferrocarrils amb millors indicadors del món, sí ho has llegit bé, i a les proves em remeto: http://trenpassio.weebly.com/notiacutec ... gc-el-2014
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 18/04/2015 12:08, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 18/04/2015 12:03

437.001 ha escrit:la R3 és una de les supervivents de les clausures massives de 1985 (estaba assenyalada, per si alguns no ho recorden, i el seu estat era pèssim).
Dues coses:
1- El tram que apareixia a la fatídica llista era de Granollers cap amunt, i de fet mai es va plantejar seriosament tancar per sota de Vic. D'allà a França ja era una altra cosa.
2- Molt pitjor era l'estat del que avui dia és FGC-Llobregat, i en canvi l'evolució està a anys-llum (tot i que a FGC queden alguns problemes també).

Si la infraestructura BCN-La Tor està com està és per la total desídia del Govern Central. Per arreglar-ho caldria una pluja de milions immensa per recuperar el temps perdut, no "petites millores". I això, no arriba ni sembla que hi hagi intenció de que arribi més enllà de les declaracions una setmana abans de les eleccions.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 19/04/2015 1:20

Renfe451 ha escrit:Toni, ja fa temps que se't veu molt el llautó quan defenses "a mort" al binomi Renfe-Adif. Que et paguen els del Ministerio per defensar-los cada dos per tres? Saps perfectament que Rodalies pateix des de fa anys. ¿Recordes el caos de Bellvitge del 2007? I no em comparis Renfe amb FGC, els dos són un món a part. Et recordo que entre Pl. Catalunya i Gràcia, hi ha també saturació, però almenys els trens van puntuals, tenint freqüències d'un tren cada 90 segons en hores punta, una freqüència similar que només té el RER A parisenc. I a més, el número d'incidències a FGC és molt inferior al de Renfe i és una de les tres empreses de ferrocarrils amb millors indicadors del món, sí ho has llegit bé, i a les proves em remeto: http://trenpassio.weebly.com/notiacutec ... gc-el-2014
M´alegro que no esteu d´acord, així és més interessant. Comentant el que dius:
1) Bellvitge. Clar, si expliquem les coses com volen que les expliquem, no aconseguim veure la veritat de les coses. Mira, l´AVE va entrar a Barcelona per un lloc impossible en temps rècord, aquella obra va ser un esforç titànic per fer passar una línia nova allà on no cabia i a sobre amb els trens passant. Et recordo que si l´AVE va anar per on va és perquè la Generalitat així ho va voler, ni més ni menys. Et recordo que s´havia d´inaugurar com fos (aquí tant uns com altres son iguals), tothom tenia pressa. Tal i com jo ho veig, l´error que es va cometre allà va ser fer cas a qui mai se li havia d´haver fet cas, veure un traçat raonable (mai per l´aeroport prerquè no tenia cap sentit com ara podem veure), aturar el servei durant les obres si calia i donar un temps suficient als contructors. En qualsevol cas, el tema de Bellvitge està molt molt lluny de tenir res a veure amb qualsevol problema de la xarxa de rodalia.
2) RENFE i FGC son un món apart. De nou tornem a repetir el que ens diuen. Jo en canvi crec que s´assemblen bastant aquests dos mons, tenen accidents (és veritat que els descarrilaments a FGC son sempre "petits" i "sense importància"), tenen avaries (malgrat que la Generalitat ja d´encarrega de no donar la dada segur que tenen percentualment un número bastant semblant a RENFE) i necessitats. Sobre les avaries, si considerem que FGC pot tenir un 20% dels quilòmetres de línia dels que té ADIF a Catalunya, estàs segur que només té un 20% de les avaries?. Segur que en té més, encara que com dic ni la Generalitat dona la dada ni les diaris en parlen.
3) Freqüència a Plaça de Catalunya. Aquesta cançó és una altre de les que us fan repetir els que manen. Per començar, que pugui haver un tren cada x segons no ho fan els senyors de FGC que son molt llestos, ho fa una empresa de senyalització a la que se li compren ordinadors. Tot és qüestió de pagar per apurar les possibilitats que té cadascú. Dic més, aquesta empresa de senyalització disposa d´una tecnologia que ha desenvolupat a les grans xarxes (evidentment no a la de FGC) i com que a més es tracta d´una empresa espanyola , podem dir que FGC posa un tren cada 90 minuts en bona part gràcies al Ministeri de Foment. Continuo dient que que si RENFE no fica un tren cada 90 segons serà o perquè la Generalitat no vol (és qui mana en tot ara) o perquè no es pot. És evident que no és el mateix un trenet de FGC (tipus metro de 60 metres de llarg) que un tren de 200 m, és evident que no és comparable (tampoc ho és la seva capacitat de transport).

Dit tot l´anterior, a FGC fan les coses molt bé i donen un bon servei, petitet però bo, tot l´anterior no parla per res malament de FGC. També RENFE fa un treball excel.lent en condicions molt i molt difícils, tant físiques com ambientals. Acabaré en relació a això fent un pregunta: No us sembla vergonyós que el Conseller actual després de la darrera nevada on el Departament va fer el ridícul a una pregunta sobre la RENFE que no va patir ni un incident digués: Va, ha funcionat igual de malament que sempre?. A mí m´ho sembla, hauria estat una bona oportunitat per felicitar a RENFE per la bona feina que va fer.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”