FGC subhasta un dels funiculars de Sant Joan de Montserrat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

FGC subhasta un dels funiculars de Sant Joan de Montserrat

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2015 13:28

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... r_eBay.pdf

FGC subhasta un dels funiculars de Sant Joan de Montserrat


· El període de la subhasta s’allargarà fins el dilluns 4 de maig a través
del portal de venda per internet eBay.

· FGC preservarà l’altra caixa del funicular com a material històric i
estarà exposada al museu del cremallera a l’estació de Monistrol Vila.

· La modernització del funicular permetrà millorar les condicions de
confort dels clients i augmentar-ne la capacitat.

· Amb motiu de la renovació del funicular de Sant Joan, entre el 4 i el 29
de maig restarà fora de servei.


Barcelona, 28 d’abril de 2015

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya impulsa de nou una campanya per subhastar
part del seu material ferroviari per internet amb motiu de la substitució dels cotxes del
funicular de Sant Joan de Montserrat. D’aquesta manera, una de les dues caixes que fins
ara han donat servei al funicular de Sant Joan pot ser adquirida a través del portal
d’internet eBay i l’altra serà conservada com a material històric i exposada al museu que
hi ha a l’estació de Monistrol Vila.

Aquesta subhasta és conseqüència de la renovació del material mòbil del funicular de
Sant Joan que permetrà augmentar-ne la capacitat de transport i fer-lo més confortable
per als clients. Aquests treballs de millora comportaran que entre el 4 i el 29 de maig,
ambdós inclosos, el funicular resti fora de servei.

El funicular de Sant Joan es va inaugurar l’any 1918 per comunicar la part exterior del
monestir amb l’ermita de Sant Joan ubicada a la part alta del massís. Ràpidament el
funicular es va convertir en un mitjà de transport molt popular, per això l’any 1926 es va
decidir fer una primera remodelació per augmentar-ne la capacitat. Més tard, el 1997, el
funicular es va sotmetre a un ampli procés de modernització.

Tenint en compte l’afluència actual de visitants a Montserrat, en el cas del funicular de
Sant Joan amb 341.000 viatgers i amb més de 20.000 quilòmetres recorreguts l’any 2014,
és convenient renovar aquest material per millorar el servei i el confort que s’ofereix al
clients.



Venda i subhasta per eBay

L’octubre de l’any 2014, amb motiu de la substitució de les unitats de tren de la sèrie 111
per les noves unitats de les sèries 113 i 114 que actualment circulen per la línia
Barcelona-Vallès, FGC va decidir impulsar una iniciativa pionera en l’àmbit estatal de
venda i subhasta de part del seu material ferroviari per internet. La campanya va tenir una
gran acollida tant entre els clients de Ferrocarrils com entre els aficionats del món
ferroviari, possibilitant que disposessin a casa de tots aquells elements que durant anys
havien format part dels seus viatges en tren.

Amb aquest mateix esperit, FGC incorpora una de les caixes del funicular de Sant Joan
als elements disponibles a eBay. L’enllaç per accedir al web on consultar els diferents
elements que FGC ofereix a través d’eBay és: http://www.ebay.es/usr/fgc_ferrocarrils.
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 28/04/2015 16:39, en total s’ha editat 2 vegades.
Raó: Afegir text de la notícia



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 28/04/2015 14:21

No entenc com poden ja substituïr els cotxes del funicular, doncs daten del 1997, per tant tenen 18 anys només, però no es veuen gens envellits.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 28/04/2015 14:25

Potser ho deuen fer en vistes d'una major capacitat, jo crec que aquest és el motiu del canvi.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 28/04/2015 14:30

Renfe451 ha escrit:Potser ho deuen fer en vistes d'una major capacitat, jo crec que aquest és el motiu del canvi.
I com es pot augmentar la capacitat sense ampliar la longitud de les andanes de les estacions? Perquè sense fer això la longitud del cotxe continuarà sent la mateixa, no?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 28/04/2015 16:33

La nota de premsa diu que és per a "augmentar la capacitat i el comfort".


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 28/04/2015 17:04

Suposo que ficaran seients plegables i així en dies de molta afluència tothom dret i cap amunt. Poden arribar a doblar la capacitat fent això. A veure com queden, visualment els podrien fer molt més bonics que els actuals.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 28/04/2015 18:43

fgc113 ha escrit:La nota de premsa diu que és per a "augmentar la capacitat i el comfort".
A igual superficie, capacitat i confort son dos conceptes contradictoris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/04/2015 19:31

Per als grans gestors del transport públic que tenim, "confort" és el recurs estilístic per a encolomar-nos qualsevol cosa nova; a més bírria, més "confort". Vegeu 3000 reformats del metro de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 28/04/2015 19:58

· FGC preservarà l’altra caixa del funicular com a material històric i
estarà exposada al museu del cremallera a l’estació de Monistrol Vila.
Em fa gràcia que diguin això i després el material històric estigui amagat per totes bandes. I el funicular antic de Vallvidrera??....per parlar només de funiculars.....

Coincideixo a més a més que amb 18 anys no està amortitzat els vehicles.... Alguna cosa no es va fer bé o no es fa bé ara....



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimarts 28/04/2015 20:57

Del funicular antic de Vallvidrera es va guardar un cotxe al Museu de Vilanova, on es pot veure voltat de màquines de vapor. L'altre va anar "allà dalt" (ja sabeu on vull dir :) ) i ja no en deu quedar res. I es va dir que la maquinària anava al MNACTEC, però jo no recordo que estigui exposada enlloc. I pel que fa al funicular de Sant Joan, la reforma de 1997 va ser només estètica (per dir-ho d'alguna manera) i van canviar les caixes de fusta (que aquestes sí que me les hagués posat al jardí de casa, si en tingués!!!) per les caixes actuals, deixant el bastidor de 1926. També la maquinària conservava encara elements de 1926 . Per tant, no era exactament un funicular "de 1997". Potser ara deuen voler automatitzar-ho o alguna cosa d'aquestes. A veure què fan.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”