Tramvies al centre de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Tramvies al centre de Barcelona

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 18:59

Crec que estem passant de "Metro para todos" a "Tranvia para todos". :martell2 Una mica de consideració, no cada línia de bus que en hora punta vagi plena s'ha de fer un tramvia. Es veritat que hi ha tres o quatre línies que podrien funcionar molt bé, però d'allí a posar tramvia a cada avinguda important és excessiu. Si volem tenir una bona xarxa de bus, també ha d'anar plena a hora punta! És el mateix que fa uns dies es deia amb el metro, que el metro ha de anar ple a hora punta perquè és per això que està construït, i és cert, i passa el mateix amb el tram. Si tenim una línia amb articulats cada 5 minuts plena, doncs posem més busos, perquè una línia de Tram clarament sobrepassaria i amb escreix la capacitat d'un articulat, i tampoc guanyem res perdent freqüència.

Podriem elaborar un mapa amb les possibles extensions del Tram. Algú té un mapa de les dos línies actuals amb bona qualitat? Pel google no en trobo cap amb bona qualitat com per editar-la. Gràcies!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 23/05/2015 19:40

No, en un transport no s'ha d'anar com espàrrecs en conserva, això fa que la gent prefereixi el cotxe. Ni tampoc anar de peu gaire estona, una cosa es que al 64 si puges a Pl.Universitat hagis d'anar dret fins Aribau-Diagonal, i una altra que pugis al Paral·lel i ja vagi plè i fins Via Augusta o més amunt no puguis seure. Si volem que es deixi el cotxe i s'utilitzi el transport públic, aquest ha de ser barat, ràpid i còmode.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 20:12

Ecomobisostrans ha escrit:No, en un transport no s'ha d'anar com espàrrecs en conserva, això fa que la gent prefereixi el cotxe. Ni tampoc anar de peu gaire estona, una cosa es que al 64 si puges a Pl.Universitat hagis d'anar dret fins Aribau-Diagonal, i una altra que pugis al Paral·lel i ja vagi plè i fins Via Augusta o més amunt no puguis seure. Si volem que es deixi el cotxe i s'utilitzi el transport públic, aquest ha de ser barat, ràpid i còmode.
Muy de acuerdo. Hay que usar transportes adecuados a la capacidad, y una cosa es que en el tramo más céntrico en hora punta vaya lleno, otra cosa es que pase como con el H12 que lo raro es que no vaya como una lata de sardinas, incluso en horas valle. Yo creo que el Tram por eso acierta bastante bien en el tema de capacidad, en Esplugues generalmente va gente pero no se abarrota, salvo en hora punta en algunos tramos, y el TramBesòs tres cuartos de lo mismo, o incluso algo menos de carga. Aparte está la flexibilidad de pasar de unidades simples a dobles.
La Diagonal y la Gran Via son los candidatos perfectos para líneas de tranvía, por su trazado y la demanda que generan: en la Gran Via ya hay Metro de forma discontínua, y la Diagonal no es tan demandada como para necesitar Metro.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 20:20

Ecomobisostrans ha escrit:No, en un transport no s'ha d'anar com espàrrecs en conserva, això fa que la gent prefereixi el cotxe. Ni tampoc anar de peu gaire estona, una cosa es que al 64 si puges a Pl.Universitat hagis d'anar dret fins Aribau-Diagonal, i una altra que pugis al Paral·lel i ja vagi plè i fins Via Augusta o més amunt no puguis seure. Si volem que es deixi el cotxe i s'utilitzi el transport públic, aquest ha de ser barat, ràpid i còmode.
Sí, ha de ser còmode, ràpid, barat i tot el que vulguis, però en un bus en hora punta no demanis anar assegut igual que no ho pots demanar en un metro. Més aviat, si tenim una línia en la que en hora punta et pots asseure amb tota la tranquil·litat del món, sense haver de lluitar pel seient, és que alguna cosa no acaba de rutllar. A veure, em sembla que estem passant d'un extrem a l'altre. Si tu tens un autobús amb una capacitat per a 40 persones assegudes i 30 dretes, és perquè en porti 40+30 en hora punta, no 40 perquè la gent vagi còmoda (és un exemple portat a l'extrem eh). I si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners, ja que el bus anava com l'anell al dit per a aquella línia. No obstant, si una línia deixa gent a terra en hora punta, llavors si que s'ha d'actuar, i en aquests casos, el tramvia va perfecte.
Que consti que sóc el primer en millorar el transport públic i en construir nous trens, trams, metros i tot el que vulguis, però m'agrada que es faci quan realment es necessita, no perquè els de Sant Gervasi vagin assegudets mentre la resta de gent es queda a la parada.

Una cosa que es pot fer, i que no necessita construir una línia és duplicar freqüències. Comprar 10, 15 o 20 o 25 articulats nous per les línies més demandades i posar-los a l'hora punta. Segur que això és més barat que construir una línia de tramvia. Evidentment, si s'arriba a l'extrem que passa un bus gairebé ple cada 2-3 minuts, doncs ens podem posar, amb tota la certesa, a construir una línia de tramvia, amb una demanda real. ;)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 20:55

bigcoaster ha escrit:Sí, ha de ser còmode, ràpid, barat i tot el que vulguis, però en un bus en hora punta no demanis anar assegut igual que no ho pots demanar en un metro. Més aviat, si tenim una línia en la que en hora punta et pots asseure amb tota la tranquil·litat del món, sense haver de lluitar pel seient, és que alguna cosa no acaba de rutllar. A veure, em sembla que estem passant d'un extrem a l'altre. Si tu tens un autobús amb una capacitat per a 40 persones assegudes i 30 dretes, és perquè en porti 40+30 en hora punta, no 40 perquè la gent vagi còmoda (és un exemple portat a l'extrem eh). I si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners, ja que el bus anava com l'anell al dit per a aquella línia. No obstant, si una línia deixa gent a terra en hora punta, llavors si que s'ha d'actuar, i en aquests casos, el tramvia va perfecte.
Que consti que sóc el primer en millorar el transport públic i en construir nous trens, trams, metros i tot el que vulguis, però m'agrada que es faci quan realment es necessita, no perquè els de Sant Gervasi vagin assegudets mentre la resta de gent es queda a la parada.
Mezclas un poco las cosas. Claro que en hora punta los transportes van a ir bastante llenos, eso es normal, pero de lo que va la cosa es de líneas como el H12 que van todo el día y a todas horas abarrotada, y en hora punta al límite total. Líneas que claramente un bus no da abasto. Dices, "si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners", pero define lleno, porque no es lo mismo en hora punta, que a las 11 de la mañana. Si un bus a las 11 de la mañana va lleno pese a tener buena frecuencia, probablemente sí haya que plantearse otra infraestructura. Si se llena a las 8 de la mañana, y después va así-así, pues va que tira con buses, caso del V15 por ejemplo.
Y hay una cosa más, y es que las líneas de tranvía suelen atraer a más gente que las líneas de bus, por ser percibida justamente como más cómoda y más rápida. Por lo general se puede contar con un leve aumento de la demanda al pasar de bus a tranvía.
En otros países es una consideración perfectamente normal la conversión bus-(trolebus-)tranvía-Metro en función de la demanda. Se entiende como algo más técnico que no político. Yo creo que lo que te pasa a ti y a tantos es que como desde siempre aquí se ha escatimado muchísimo en el tema de transporte público cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad.
bigcoaster ha escrit:Una cosa que es pot fer, i que no necessita construir una línia és duplicar freqüències. Comprar 10, 15 o 20 o 25 articulats nous per les línies més demandades i posar-los a l'hora punta. Segur que això és més barat que construir una línia de tramvia. Evidentment, si s'arriba a l'extrem que passa un bus gairebé ple cada 2-3 minuts, doncs ens podem posar, amb tota la certesa, a construir una línia de tramvia, amb una demanda real. ;)
El problema es que las frecuencias muy elevadas no funcionan bien con buses convencionales. Si la frecuencia es muy elevada (y por consecuente la demanda), un ligero retraso de uno de los buses supondrá que perderá más tiempo en la parada, ya que habrá más gente esperando que se ha acumulado (y en Barcelona es muy pronunciado el problema del tiempo de subida de los viajeros porque solo pueden subir por una puerta), luego vendrá el siguiente bus y habrá poca gente en la parada, y se adelanta al horario, hasta que los dos buses acaban pegándose el uno al otro, lo cual anula la mejora de frecuencia. Esto es el efecto acordeón, y en la práctica significa que frecuencias de menos de 7 minutos son difíciles de mantener si no es con más prioridad de la que hay ahora.
Eso por un lado. Luego, la economía del bus también se resiente cuando hay mucha demanda. Igual que pasa con el tren, el tranvía tiene mejor economía de escala, por cada viajero que puede llevar usa menos energía, espacio, etc., pero necesita un cierto número de viajeros para que se rentabilice. Los buses duran mucho menos que un tranvía (10 años contra 20-30 de un tranvía), desgastan mucho la calle, usan más energía para moverse... Una línea de bus articulado normal, con su frecuencia de 7-8 minutos, es realmente lo máximo para lo cual funciona bien un bus convencional (es decir que no sea un BRT). Si necesitas algo más que eso habría de ver ya de hacer un tranvía.

Y se me ocurren bastantes derroteros que se ajustan a este criterio, empezando por el H12, el 64/58, el D20, el V21...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 22:29

Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Sí, ha de ser còmode, ràpid, barat i tot el que vulguis, però en un bus en hora punta no demanis anar assegut igual que no ho pots demanar en un metro. Més aviat, si tenim una línia en la que en hora punta et pots asseure amb tota la tranquil·litat del món, sense haver de lluitar pel seient, és que alguna cosa no acaba de rutllar. A veure, em sembla que estem passant d'un extrem a l'altre. Si tu tens un autobús amb una capacitat per a 40 persones assegudes i 30 dretes, és perquè en porti 40+30 en hora punta, no 40 perquè la gent vagi còmoda (és un exemple portat a l'extrem eh). I si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners, ja que el bus anava com l'anell al dit per a aquella línia. No obstant, si una línia deixa gent a terra en hora punta, llavors si que s'ha d'actuar, i en aquests casos, el tramvia va perfecte.
Que consti que sóc el primer en millorar el transport públic i en construir nous trens, trams, metros i tot el que vulguis, però m'agrada que es faci quan realment es necessita, no perquè els de Sant Gervasi vagin assegudets mentre la resta de gent es queda a la parada.
Mezclas un poco las cosas. Claro que en hora punta los transportes van a ir bastante llenos, eso es normal, pero de lo que va la cosa es de líneas como el H12 que van todo el día y a todas horas abarrotada, y en hora punta al límite total. Líneas que claramente un bus no da abasto. Dices, "si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners", pero define lleno, porque no es lo mismo en hora punta, que a las 11 de la mañana. Si un bus a las 11 de la mañana va lleno pese a tener buena frecuencia, probablemente sí haya que plantearse otra infraestructura. Si se llena a las 8 de la mañana, y después va así-así, pues va que tira con buses, caso del V15 por ejemplo.
Y hay una cosa más, y es que las líneas de tranvía suelen atraer a más gente que las líneas de bus, por ser percibida justamente como más cómoda y más rápida. Por lo general se puede contar con un leve aumento de la demanda al pasar de bus a tranvía.
En otros países es una consideración perfectamente normal la conversión bus-(trolebus-)tranvía-Metro en función de la demanda. Se entiende como algo más técnico que no político. Yo creo que lo que te pasa a ti y a tantos es que como desde siempre aquí se ha escatimado muchísimo en el tema de transporte público cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad.
Al dir ple, no em referia al límit de la seva capacitat, sinó a ple. Coincideixo totalment amb el que dius "Si un bus a las 11 de la mañana va lleno pese a tener buena frecuencia, probablemente sí haya que plantearse otra infraestructura. Si se llena a las 8 de la mañana, y después va así-así, pues va que tira con buses." El que dius de que es guanyarà demanda si es fa el tramvia, també t'ho podria dir d'un metro. És lògic que si poses un transport més ràpid que l'Ave Bcn-Madrid al mateix preu captarà més demanda, per exemple. No et compro la frase de "cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad." No són només els rails, també són les estacions, la catenària, les cotxeres, així que ja no és tan poc. Que consti que m'encanta el tramvia, per per davant d'això m'agrada ser realista i dir les coses bones i dolentes.
Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Una cosa que es pot fer, i que no necessita construir una línia és duplicar freqüències. Comprar 10, 15 o 20 o 25 articulats nous per les línies més demandades i posar-los a l'hora punta. Segur que això és més barat que construir una línia de tramvia. Evidentment, si s'arriba a l'extrem que passa un bus gairebé ple cada 2-3 minuts, doncs ens podem posar, amb tota la certesa, a construir una línia de tramvia, amb una demanda real. ;)
El problema es que las frecuencias muy elevadas no funcionan bien con buses convencionales. Si la frecuencia es muy elevada (y por consecuente la demanda), un ligero retraso de uno de los buses supondrá que perderá más tiempo en la parada, ya que habrá más gente esperando que se ha acumulado (y en Barcelona es muy pronunciado el problema del tiempo de subida de los viajeros porque solo pueden subir por una puerta), luego vendrá el siguiente bus y habrá poca gente en la parada, y se adelanta al horario, hasta que los dos buses acaban pegándose el uno al otro, lo cual anula la mejora de frecuencia. Esto es el efecto acordeón, y en la práctica significa que frecuencias de menos de 7 minutos son difíciles de mantener si no es con más prioridad de la que hay ahora.
Eso por un lado. Luego, la economía del bus también se resiente cuando hay mucha demanda. Igual que pasa con el tren, el tranvía tiene mejor economía de escala, por cada viajero que puede llevar usa menos energía, espacio, etc., pero necesita un cierto número de viajeros para que se rentabilice. Los buses duran mucho menos que un tranvía (10 años contra 20-30 de un tranvía), desgastan mucho la calle, usan más energía para moverse... Una línea de bus articulado normal, con su frecuencia de 7-8 minutos, es realmente lo máximo para lo cual funciona bien un bus convencional (es decir que no sea un BRT). Si necesitas algo más que eso habría de ver ya de hacer un tranvía.

Y se me ocurren bastantes derroteros que se ajustan a este criterio, empezando por el H12, el 64/58, el D20, el V21...
És veritat que un bus cada dos minuts s'acaba enganxant al del davant, però amb freqüències de menys de 7 minuts es pot, potser fins a 4 o 5. Ara bé, no cal que em diguis els arguments bons del tramvia contra els dolents dels busos. Estic d'acord que les línies que nombre al final (H12, el 64/58, el D20, el V21) podrien ser tramvies, però d'aquí al que havien dit de que qualsevol línia que vagi plena (no al límit de capacitat) a l'hora punta podia ser tramvia, no.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 22:52

Estamos de acuerdo, pues.

Así que los barcelonitas todos a votar mañana, a ver si se hace de una puñetera el maldito tranvía de los c*****s ese.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 22:59

Don Ramón ha escrit:Estamos de acuerdo, pues.

Así que los barcelonitas todos a votar mañana, a ver si se hace de una puñetera el maldito tranvía de los c*****s ese.
Tu i jo i qualsevol altre, sabem que no es farà, almenys en els pròxims quatre anys. Tan de bo es fes, però ho veig difícil, i mira que jo sóc el primer que em posaria a fer-lo. Si guanya CiU, ja sabem que faran alguna línia d'autobusos hibrids electrics espacials que consumiran molt poc i tindran més capacitat i freqüència que el metro (mode ironic off). Els altres encara no m'ha quedat clar si ho faran o no, massa jocs de paraules. Ja veurem que passa.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 23:12

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Estamos de acuerdo, pues.

Así que los barcelonitas todos a votar mañana, a ver si se hace de una puñetera el maldito tranvía de los c*****s ese.
Tu i jo i qualsevol altre, sabem que no es farà, almenys en els pròxims quatre anys. Tan de bo es fes, però ho veig difícil, i mira que jo sóc el primer que em posaria a fer-lo. Si guanya CiU, ja sabem que faran alguna línia d'autobusos hibrids electrics espacials que consumiran molt poc i tindran més capacitat i freqüència que el metro (mode ironic off). Els altres encara no m'ha quedat clar si ho faran o no, massa jocs de paraules. Ja veurem que passa.
No es tan fácil. Es bien posible que CiU gane, pero lo que es casi imposible es que junto con el PP vuelvan a sumar mayoría. Por tanto CiU no hará mucho si no tiene el apoyo necesario para ello. Ni siquiera es seguro que CiU, PP y C's sumen una mayoría, a la vez que es posible que BeC, PSC, ERC y CUP sumen una mayoría con la que se podría promover una ampliación de tranvías.
Esta todo por ver, nunca digas nunca jamás....


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 23:58

Don Ramón ha escrit:No es tan fácil. Es bien posible que CiU gane, pero lo que es casi imposible es que junto con el PP vuelvan a sumar mayoría. Por tanto CiU no hará mucho si no tiene el apoyo necesario para ello. Ni siquiera es seguro que CiU, PP y C's sumen una mayoría, a la vez que es posible que BeC, PSC, ERC y CUP sumen una mayoría con la que se podría promover una ampliación de tranvías.
Esta todo por ver, nunca digas nunca jamás....
Sembla la Q3 del gran premi de Mònaco!!! Ja es veurà com surt finalment. És més, no m'importa gaire qui surti,no veig gaire clar que cap partit aposti molt pels tramvies. M'agradaria que de veritat s'hi posessin, podria millorar molt la mobilitat de Barcelona, però amb això dels polítics, em sembla que poc els importa la voluntat del poble. :martell1


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 24/05/2015 0:20

Yo creo que si el debate sobre el tranvía ha resurgido con tanta fuerza es porque hay un cierto interés. Todo vino porque BeC lo puso en su "plan de choque", y los medios consideraron que eso era lo suficientemente interesante y polémico como para darle algún titular, contraponiendolo a la constante negativa del alcalde. No creo que BeC hubieran metido eso en su programa si no tuvieran intención de defenderlo, considerando que es una medida de por si polémica. Y en general creo que hay buena parte de la opinión pública que simplemente le parecería algo lógico de hacer, aunque sin tampoco darle gran guerra al asunto.

En cambio, llegado el momento de la realidad, sería una obra que es realista de hacer en lo que coste respecta, yendo por fases siquiera y seguramente empezando con el tramo Glòries-Verdaguer. Cualquier mejora en la penetración urbana del tranvía debería de dar buenos resultados (Verdaguer por ejemplo acercaría el TramBesòs a la L5 y a la pata superior de la L4 sin dar toda la vuelta por abajo), y eso supondrá un gran rédito que vendrá de mucha de esa gente que ahora mismo no le dan mucha importancia por no ser conscientes del potencial del tranvía.

Por tanto a nivel político lo que yo veo es que la apuesta por el tranvía solo tiene sentido si realmente piensas llevarlo a cabo, porque como promesa no es buen anzuelo para los votos, pero sí los resultados que pueda dar.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 25/05/2015 23:57

Don Ramón ha escrit:y una cosa es que en el tramo más céntrico en hora punta vaya lleno, otra cosa es que pase como con el H12 que lo raro es que no vaya como una lata de sardinas, incluso en horas valle.
A part que no m'ho crec, perquè els busos que he vist d'aquesta línia sempre els he vist buits, caldria suprimir de manera inmediata aquesta línia:

-Fa competència desleillal a Tramvia Metropolità entre Glòries i Besòs
-Duplica el metro entre Universitat i Plaça Espanya
-Duplica FGC entre el Gornal i Barcelona-Plaça Espanya
-Duplica altres línies d'autobús en pràcticament tot el trajecte.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 26/05/2015 0:32

Doncs tu mateix dones la resposta: Es cert que duplica altres medis tot el trajecte, pro es l'unic que fa el recorregut complert per tota la Granvia sense necesitat de trasbordaments, i aixó es la clau del seu éxit, mateix cas que el D20.

I com s'ha escrit mes amunt, els busos van plens, lo que vol dir que hi ha "mercat" per tots.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 26/05/2015 9:29

Granolleri ha escrit:A part que no m'ho crec, perquè els busos que he vist d'aquesta línia sempre els he vist buits, caldria suprimir de manera inmediata aquesta línia:

-Fa competència desleillal a Tramvia Metropolità entre Glòries i Besòs
"Cuando el tranvía despertó, el 56 todavía estaba allí"

"Competència deslleial", lo que hay que leer...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Dimarts 26/05/2015 10:50

Granolleri ha escrit:
Don Ramón ha escrit:y una cosa es que en el tramo más céntrico en hora punta vaya lleno, otra cosa es que pase como con el H12 que lo raro es que no vaya como una lata de sardinas, incluso en horas valle.
A part que no m'ho crec, perquè els busos que he vist d'aquesta línia sempre els he vist buits, caldria suprimir de manera inmediata aquesta línia:

-Fa competència desleillal a Tramvia Metropolità entre Glòries i Besòs
-Duplica el metro entre Universitat i Plaça Espanya
-Duplica FGC entre el Gornal i Barcelona-Plaça Espanya
-Duplica altres línies d'autobús en pràcticament tot el trajecte.
Això que dius que va buida la línia no és cert. A part de ser la línia amb més validacions de tot el 2014 (mira això https://twitter.com/tmb_barcelona/statu ... 7771580416, he vist vegades, a les 9 de la nit algun dissabte que a la parada Gran Via - Bilbao (sentit Besòs) no pot obrir portes de lo plena que va.

El que sí que va buit o almenys ho vec sempre buit al seu pas per La Farinera / Can Jaumandreu és el tram. És força lògic ja que l'actual distribució de les línies T5 i T6 no "penetren" a Barcelona. Crec que seria força interessant allargar, almenys, la T5 fins Ciutadella. No sé si es des que està l'H12, però el Trambesòs va força buit per Gran Via.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 26/05/2015 11:54

I tant que no va buida, l'H12. Ans al contrari. Com ho ha anat sempre, quan es deia 56.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 26/05/2015 12:39

bigcoaster ha escrit: Si tenim una línia amb articulats cada 5 minuts plena, doncs posem més busos, perquè una línia de Tram clarament sobrepassaria i amb escreix la capacitat d'un articulat, i tampoc guanyem res perdent freqüència.

No et compro la frase de "cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad." No són només els rails, també són les estacions, la catenària, les cotxeres, així que ja no és tan poc. Que consti que m'encanta el tramvia, per per davant d'això m'agrada ser realista i dir les coses bones i dolentes.
En què et bases per afirmar que una línia de tramvia provoca una reducció de freqüències respecte d'una línia de bus ? Ni tan sols ho he vist a BCN, això (trambaix) !

Les estacions ? No costen més que una parada de bus, si es vol (Ginebra, Tramvia Blau, Amsterdam, Milà ...) . Altra cosa és si juguem a encarir-les (Mulhouse, Lió, Barcelona...) . La catenària ? Clar, els busos es mouen sols o bé el petroli és molt econòmic i sostenible ... a més, existeixen modes alternatius d'alimentació (Burdeus, Niça, Saragossa, Sevilla ...) . És clar, els busos no tenen cotxeres (Triangle, Zona Franca...); a més, l'Àrea Metropolitana ja disposa de cotxeres de tramvia ...

Crec que les línies H6, H12 i D20, almenys, necessiten una transformació en tramvia .



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 26/05/2015 14:30

Me sumo a lo que se ha dicho del H12, va generalmente muy lleno. Ahora, dicho lo cual, lo que sí es cierto que en el tramo de Glòries a Besòs va bastante más vacío, de hecho en ese tramo sobra pero requetesobra ese bus. Claro que si se recorta a Glòries esto mataría buena parte del atractivo, ya que la gente que sí lo usan en ese tramo es porque vienen desde más allá de Glòries (sino tomarían el tranvía que es mucho más rápido porque va en tunel). La mejor solución a todas luces sería la conversión del H12 a tranvía, si un tramo ya lo tenemos hecho y es el tramo más rápido de toda la red de tranvías. De hecho, la PTP ya propuso que se mirase de convertir el H12 a tranvía, empezando por el tramo de Glòries hasta Universitat.
A ver si a la postre del proyecto de la Diagonal nuestra casi-alcaldesa impulsa también la tranviarización del H12.... :D


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 26/05/2015 15:04

Don Ramón ha escrit:Me sumo a lo que se ha dicho del H12, va generalmente muy lleno. Ahora, dicho lo cual, lo que sí es cierto que en el tramo de Glòries a Besòs va bastante más vacío, de hecho en ese tramo sobra pero requetesobra ese bus. Claro que si se recorta a Glòries esto mataría buena parte del atractivo, ya que la gente que sí lo usan en ese tramo es porque vienen desde más allá de Glòries (sino tomarían el tranvía que es mucho más rápido porque va en tunel). La mejor solución a todas luces sería la conversión del H12 a tranvía, si un tramo ya lo tenemos hecho y es el tramo más rápido de toda la red de tranvías. De hecho, la PTP ya propuso que se mirase de convertir el H12 a tranvía, empezando por el tramo de Glòries hasta Universitat.
A ver si a la postre del proyecto de la Diagonal nuestra casi-alcaldesa impulsa también la tranviarización del H12.... :D
Totalmente de acuerdo contigo .

De pas, se'l podria allargar fins l'Aeroport del Prat (les dues terminals), circulant per xarxa convencional des del Gornal (fi de l'H12), realitzant una línia de tren-tramvia fins l'aeroport, a l'estil del que s'ha fet a Lió .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2015 15:07

Ganz ha escrit:
Don Ramón ha escrit:De pas, se'l podria allargar fins l'Aeroport del Prat (les dues terminals), circulant per xarxa convencional des del Gornal (fi de l'H12), realitzant una línia de tren-tramvia fins l'aeroport, a l'estil del que s'ha fet a Lió .
Per a ferrocarril lent a l'aeroport, ja tindrem el metro. Per a connexions més ràpides i de més capacitat, ja hi ha (haurà) rodalia. Falta que sigui més fiable i vagi amb més freqüència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”