Rodalies estrena aplicació per consultar l'estat del servei
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3941
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Rodalies estrena aplicació per consultar l'estat del servei
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... tat/servei
Rodalies estrena una aplicació per consultar l'estat del servei
Permet saber horaris, mapes i quines és l'estació més propera
Redacció Osona.com | Actualitzat el 15/07/2015 a les 11:28h
Arxivat a: Societat, telefonia mòbil, tren, Rodalies
Un comboi circulant per Badalona. Foto: Adrià Costa
Rodalies de Catalunya ha estrenat una aplicació per a dispositius mòbils que permet consultar horaris, mapes i línies, com també trobar les estacions més properes, veure l'estat del servei i subscriure's a un sistema de notificacions. L'aplicació és gratuïta i està disponible en català, castellà i anglès. S'ofereixen les següents opcions:
Horaris i itineraris
Per consultar quin tren s'ha d'agafar, cal introduir l'estació d'origen, de destí i la data. L'aplicació presenta una llista de trens amb l'hora de sortida i d'arribada, la línia i la durada aproximada del viatge, com també els detalls del trajecte seleccionat. També permet definir els itineraris preferits.
Línies i estacions
El servei permet consultar totes les línies i estacions de Rodalies de Barcelona, del Camp de Tarragona, Girona i serveis regionals. Indica els serveis de cada estació i els propers trens que s'esperen, a més de les combinacions amb altres mitjans de transport. També estan disponibles els mapes de cada xarxa i el general de totes les línies de Rodalies.
Estacions properes
L'aplicació disposa d'un sistema de localització per saber quina és l'estació més propera a nosaltres.
Tarifes
A més dels horaris, també es dóna informació dels preus dels diferents títols de transport pel trajecte que s'ha consultat. Es mostren els títols propis del servei de Rodalies com els integrats de les diferents Autoritats del Transport.
Estalvi energètic
També s'informa de l'estalvi energètic que suposa respecte l'ús del vehicle particular, amb el consum de gasolina, les emissions de diòxid de carboni, partícules en suspensió i el nombre d'arbres que caldrien per absorbir el C02 emès pel vehicle.
Avisos i estat del servei
L'aplicació també informa dels avisos generals relacionats amb Rodalies i l'estat del servei de cadascuna de les línies, en funció de la selecció realitzada en les notificacions de l'apartat "Configuració".
Es pot descarregar a través de:
- Google Play
- App Store
Rodalies estrena una aplicació per consultar l'estat del servei
Permet saber horaris, mapes i quines és l'estació més propera
Redacció Osona.com | Actualitzat el 15/07/2015 a les 11:28h
Arxivat a: Societat, telefonia mòbil, tren, Rodalies
Un comboi circulant per Badalona. Foto: Adrià Costa
Rodalies de Catalunya ha estrenat una aplicació per a dispositius mòbils que permet consultar horaris, mapes i línies, com també trobar les estacions més properes, veure l'estat del servei i subscriure's a un sistema de notificacions. L'aplicació és gratuïta i està disponible en català, castellà i anglès. S'ofereixen les següents opcions:
Horaris i itineraris
Per consultar quin tren s'ha d'agafar, cal introduir l'estació d'origen, de destí i la data. L'aplicació presenta una llista de trens amb l'hora de sortida i d'arribada, la línia i la durada aproximada del viatge, com també els detalls del trajecte seleccionat. També permet definir els itineraris preferits.
Línies i estacions
El servei permet consultar totes les línies i estacions de Rodalies de Barcelona, del Camp de Tarragona, Girona i serveis regionals. Indica els serveis de cada estació i els propers trens que s'esperen, a més de les combinacions amb altres mitjans de transport. També estan disponibles els mapes de cada xarxa i el general de totes les línies de Rodalies.
Estacions properes
L'aplicació disposa d'un sistema de localització per saber quina és l'estació més propera a nosaltres.
Tarifes
A més dels horaris, també es dóna informació dels preus dels diferents títols de transport pel trajecte que s'ha consultat. Es mostren els títols propis del servei de Rodalies com els integrats de les diferents Autoritats del Transport.
Estalvi energètic
També s'informa de l'estalvi energètic que suposa respecte l'ús del vehicle particular, amb el consum de gasolina, les emissions de diòxid de carboni, partícules en suspensió i el nombre d'arbres que caldrien per absorbir el C02 emès pel vehicle.
Avisos i estat del servei
L'aplicació també informa dels avisos generals relacionats amb Rodalies i l'estat del servei de cadascuna de les línies, en funció de la selecció realitzada en les notificacions de l'apartat "Configuració".
Es pot descarregar a través de:
- Google Play
- App Store
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Vamos, que es un sustituto de los horarios en papel "de toda la vida".UT440_132M ha escrit:http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... tat/servei
Rodalies estrena una aplicació per consultar l'estat del servei
Permet saber horaris, mapes i quines és l'estació més propera
Redacció Osona.com | Actualitzat el 15/07/2015 a les 11:28h
Arxivat a: Societat, telefonia mòbil, tren, Rodalies
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Si li afegeixen el temps reals dels trens de la d'Adif a aquesta seria una bona utilitat
És una mica cutre que una app oficial del Govern porti publicitat, però veient que el Meteocat fa anys que en té tampoc no em sorprèn.
Aspecte a corregir: al veure els propers trens d'una línia només surten els que tenen destinació als finals de línia. Exemple: R4, només apareixen els trens a Manresa i Sant Vicenç de Calders, i no els de Terrassa o Martorell.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Jo li poso un 9, penso que hauria estat bé que mostressin els trens en temps real en coordinació amb l'app d'Adif tal i com ha dit el company albert28. No obstant, la app està força bé. Rodalies ha trigat molt en tenir-ne una de pròpia, però més val tard que mai.
Crec que és massa generós amb aquesta nota, jo li posaria un sis.Renfe451 ha escrit:Jo li poso un 9
Per exemple, al consultar l'apartat de propers trens d'una estació determinada en trajectes que conflueixen diverses línies només es pot veure els d'una línia... en determinats trajectes amb transbord et diu directament que no hi han trens (exemple: Montmeló-Girona, en canvi li demano un Granollers-Reus i cap problema...). Tot i que ja és un pas, és bastant millorable.
L'app de Rodalies informarà de la posició de tots els trens en temps real
La Generalitat implantarà un sistema pioner a Europa per saber en quin punt del recorregut és cada tren i en quin hauria de ser si complís l'horari, i els usuaris ho podran consultar des d'una aplicació al mòbil
A través de tauletes instal·lades a la cabina dels 260 trens i de balises a 201 estacions, es geolocalitzaran els combois. El cost del projecte és de 700.000 euros i es preveu que comenci a funcionar l'estiu de l'any que ve.
FONT: CCMA (TV3) (vídeo a l'enllaç)
PREGUNTA: Cal una geolocalització paral·lela a la d'Adif i un servei d'informació paral·lel al que ja ofereix l'APP d'Adif??
Suposo que aquí la novetat és la localització sobre el mapa, però això ja ho controla també Adif des del Centre de Control (com es pot veure al vídeo). Només caldria oferir a l'operador la posició dels trens, o que Adif l'ofereixi a l'APP.
La Generalitat implantarà un sistema pioner a Europa per saber en quin punt del recorregut és cada tren i en quin hauria de ser si complís l'horari, i els usuaris ho podran consultar des d'una aplicació al mòbil
A través de tauletes instal·lades a la cabina dels 260 trens i de balises a 201 estacions, es geolocalitzaran els combois. El cost del projecte és de 700.000 euros i es preveu que comenci a funcionar l'estiu de l'any que ve.
FONT: CCMA (TV3) (vídeo a l'enllaç)
PREGUNTA: Cal una geolocalització paral·lela a la d'Adif i un servei d'informació paral·lel al que ja ofereix l'APP d'Adif??
Suposo que aquí la novetat és la localització sobre el mapa, però això ja ho controla també Adif des del Centre de Control (com es pot veure al vídeo). Només caldria oferir a l'operador la posició dels trens, o que Adif l'ofereixi a l'APP.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 14/10/2016 17:35, en total s’ha editat 1 vegada.
Salvem l'Estació de França!
No serà com una mescla de l'actual Rodalies + Adif?m.h.t. ha escrit:L'app de Rodalies informarà de la posició de tots els trens en temps real
La Generalitat implantarà un sistema pioner a Europa per saber en quin punt del recorregut és cada tren i en quin hauria de ser si complís l'horari, i els usuaris ho podran consultar des d'una aplicació al mòbil
A través de tauletes instal·lades a la cabina dels 260 trens i de balises a 201 estacions, es geolocalitzaran els combois. El cost del projecte és de 700.000 euros i es preveu que comenci a funcionar l'estiu de l'any que ve.
FONT: CCMA (TV3) (vídeo a l'enllaç)
PREGUNTA: Cal una geolocalització paral·lela a la d'Adif i un servei d'informació paral·lel al que ja ofereix l'APP d'Adif??
Suposo que aquí la novetat és la localització sobre el mapa, però això ja ho controla també Adif des del Centre de Control (com es pot veure al vídeo). Només caldria oferir a l'operador la posició dels trens, o que Adif l'ofereixi a l'APP.albert28 ha escrit:No serà com una mescla de l'actual Rodalies + Adif?
El que no té massa sentit és oferir dos serveis paral·lels. El que sí li caldria a l'APP de Rodalies és renovar-la completament, perquè no és funcional a dia d'avui. Només et permet seleccionar un orígen i un destí seleccionant una sola línia, sense contar amb els solapaments d'altres línies. I això la fa inútil. I, a més, es 'cau' cada 2 per 3. El buscador web de Renfe és millor!! (que ja n'és gros, dir-ho).
Per això, més val promocionar l'APP d'Adif i que aquesta inclogui la geolocalització sense cost addicional. I que l'APP d'RdC se centri als horaris, planificació i buscador.
Salvem l'Estació de França!
I jo pregunto: això no ho podrien integrar a les pantalles dels trens perquè els viatgers (perdó, "clients") sàpiguen en tot moment com va el seu tren i possibles enllaços, tal com fan a altres països (on presumeixen menys d'AVE, per cert)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Entrades: 183
Al Conseller de torn i al Departament de Territori els hauria de caure la cara de vergonya al gastar 800.000 euros públics, i més veient com està la cosa, per crear un sistema que ja existeix, que és propietat d'ADIF i està a disposició de tothom.
L'única "novetat" respecte l'aplicació d'ADIF és que, en aquest cas, l'usuari podrà saber la ubicació exacta d'un tren en qualsevol moment. El tema és que ADIF ja controla la geolocalització de tots els trens, però no ho fa públic, només fa públic el seu pas per les estacions. Però sincerament, no hi trobo cap diferència. A l'usuari l'importa ben poc si el tren està al PK 230.5 o al PK 230.6, només l'interessa l'hora programada de pas per les estacions, el retard que porta, la via de pas... i tot això ADIF ja ho fa públic a l'aplicació. I si realment es vol mostrar la geolocalització, doncs es demana la informació a ADIF i s'incorpora a l'aplicació, tan senzill.
L'única "novetat" respecte l'aplicació d'ADIF és que, en aquest cas, l'usuari podrà saber la ubicació exacta d'un tren en qualsevol moment. El tema és que ADIF ja controla la geolocalització de tots els trens, però no ho fa públic, només fa públic el seu pas per les estacions. Però sincerament, no hi trobo cap diferència. A l'usuari l'importa ben poc si el tren està al PK 230.5 o al PK 230.6, només l'interessa l'hora programada de pas per les estacions, el retard que porta, la via de pas... i tot això ADIF ja ho fa públic a l'aplicació. I si realment es vol mostrar la geolocalització, doncs es demana la informació a ADIF i s'incorpora a l'aplicació, tan senzill.
Què més dona gastar-se 800.000€ en una aplicació que ja existeix si aquesta podrà portar el logo de Rodalies de Catalunya i el de la Generalitat i a més, permetrà mantenir entretinguts als usuaris mirant per on passa el tren realment?trenesrenfe123 ha escrit:Al Conseller de torn i al Departament de Territori els hauria de caure la cara de vergonya al gastar 800.000 euros públics, i més veient com està la cosa, per crear un sistema que ja existeix, que és propietat d'ADIF i està a disposició de tothom.
L'única "novetat" respecte l'aplicació d'ADIF és que, en aquest cas, l'usuari podrà saber la ubicació exacta d'un tren en qualsevol moment. El tema és que ADIF ja controla la geolocalització de tots els trens, però no ho fa públic, només fa públic el seu pas per les estacions. Però sincerament, no hi trobo cap diferència. A l'usuari l'importa ben poc si el tren està al PK 230.5 o al PK 230.6, només l'interessa l'hora programada de pas per les estacions, el retard que porta, la via de pas... i tot això ADIF ja ho fa públic a l'aplicació. I si realment es vol mostrar la geolocalització, doncs es demana la informació a ADIF i s'incorpora a l'aplicació, tan senzill.
Per què clar, invertir aquests 800.000€ en qualsevol altre cosa competència del departament era absurd, per exemple, posar més serveis als Regionals de Lleida o coordinar horaris entre aquests i la línia de La Pobla.
El metro de Barcelona amb motoristes!
La única millora que crec seria útil amb les Apps actuals, és que Adif mostrés la hora original als Rodalies, amb això problema tancat ja que amb regionals/MD/AV sí que ho fa.Miquel ha escrit:Què més dona gastar-se 800.000€ en una aplicació que ja existeix si aquesta podrà portar el logo de Rodalies de Catalunya i el de la Generalitat i a més, permetrà mantenir entretinguts als usuaris mirant per on passa el tren realment?trenesrenfe123 ha escrit:Al Conseller de torn i al Departament de Territori els hauria de caure la cara de vergonya al gastar 800.000 euros públics, i més veient com està la cosa, per crear un sistema que ja existeix, que és propietat d'ADIF i està a disposició de tothom.
L'única "novetat" respecte l'aplicació d'ADIF és que, en aquest cas, l'usuari podrà saber la ubicació exacta d'un tren en qualsevol moment. El tema és que ADIF ja controla la geolocalització de tots els trens, però no ho fa públic, només fa públic el seu pas per les estacions. Però sincerament, no hi trobo cap diferència. A l'usuari l'importa ben poc si el tren està al PK 230.5 o al PK 230.6, només l'interessa l'hora programada de pas per les estacions, el retard que porta, la via de pas... i tot això ADIF ja ho fa públic a l'aplicació. I si realment es vol mostrar la geolocalització, doncs es demana la informació a ADIF i s'incorpora a l'aplicació, tan senzill.
Per què clar, invertir aquests 800.000€ en qualsevol altre cosa competència del departament era absurd, per exemple, posar més serveis als Regionals de Lleida o coordinar horaris entre aquests i la línia de La Pobla.
A la Rodalies entre altres millores, estaria bé un enllaç directe als PDF dels horaris de les línies.
Pioner a Europa? Perdó? Si la SNCF fa temps que ho té (http://www.sncf.com/fr/geolocalisation) i sé que existeix un sistema similar a Suïssa...m.h.t. ha escrit:La Generalitat implantarà un sistema pioner a Europa per saber en quin punt del recorregut és cada tren i en quin hauria de ser si complís l'horari, i els usuaris ho podran consultar des d'una aplicació al mòbil
És que si no fas veure que en saps més que els altres, no ets ningú. En aquest país, n'hi ha molts que encara arrosseguen un fort complex de tercermundista.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo no em penso descarregar l'aplicació de RdC encara que tingui la nova geolocalització. La informació en temps real ja es troba a l'app d'Adif i si ho volen geolocalitzar, com han dit alguns companys, que ho sol·licitin a Adif i que ho incorporin.
Algo bo que te ara la de RdC és que els trens entre dos estacions, et mostra enllaços en RdC en canvi a l'Adiff nomès pots mirar trens entre dues estacions que tinguin trens directes i no amb transbord.Renfe451 ha escrit:Jo no em penso descarregar l'aplicació de RdC encara que tingui la nova geolocalització. La informació en temps real ja es troba a l'app d'Adif i si ho volen geolocalitzar, com han dit alguns companys, que ho sol·licitin a Adif i que ho incorporin.
-
- N6
- Entrades: 183
M'he estat llegint els documents de la licitació completament, i no sé si ja s'ha dit però la geolocalització serà només per Rodalies de BARCELONA, és a dir, les línies R1, R2, R3, R4, R7 i R8. Això deixa exemptes del sistema totes les línies de regionals, que són les més problemàtiques i caòtiques. En definitiva, una veritable despropòsit.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
I Àustria! http://fahrplan.sbb.ch/bin/query.exe/en ... omMap=yes&Sagrerenc ha escrit:Pioner a Europa? Perdó? Si la SNCF fa temps que ho té (http://www.sncf.com/fr/geolocalisation) i sé que existeix un sistema similar a Suïssa...m.h.t. ha escrit:La Generalitat implantarà un sistema pioner a Europa per saber en quin punt del recorregut és cada tren i en quin hauria de ser si complís l'horari, i els usuaris ho podran consultar des d'una aplicació al mòbil
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.