Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 07/06/2010 7:24

Hola,
pcongre ha escrit:Crec que el que busques és això:
http://www.bcn.cat/guia/bcnpicc.html
Inblueathome, desembre'07, fòrum PTP ha escrit:A la pàgina de l'Ajuntament de Barcelona (http://www.bcn.cat), a l'apartat de Plànol BCN, a dalt hi ha un link que diue "plànol d'informació urbanística", i allà, depenent de quina zona de la ciutat, pots veure per on passen els túnels de Metro. Per exemple, posa Marina 200 [en el teu cas, Tetuan 1], plànol de Comerç alimentari, escala 1/2000 i en qualitat PDF i clica a "Dibuixar Plànol", i et surt un document PDF on pots veure unes línies discontínues que van pel Carrer Marina i van cap a Gran Via. Allò és el túnel de Metro.
Salut!
Sí, era esto, gracias :ok

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimarts 08/06/2010 16:09

BCN2008 ha escrit:Esquemes de vies de les cotxeres en trobaràs a la nostra wiki.
Moltíssimes gràcies, BCN2008! :reve

Algú ho podria acabar de completar proporcionant-nos els esquemes de les cotxeres de Sta. Eulàlia, Sagrera i Vilapiscina, sisplau?

Moltes gràcies per endavant!

PD: pujo aquí els esquemes de vies de TMB que us deia que no sabia identificar. Estàn amb més bona qualitat, a veure si algú els sap reconèixer així:
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 09/06/2010 7:11

foto nº1: L9 no se concretament on
foto nº2: esquema L3 i cotxeres sant Genís
foto nº3: tram L2 Encants-Pep Ventura
foto nº4: tram L2 Encants-Pep Ventura
foto nº5: L11 i un tram de L4
foto nº6: pantalla esquerre igual que foto nº5
pantalla dreta: Can Cuiàs L11- Verdaguer L4



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dissabte 19/06/2010 11:30

pcongre ha escrit:Hola de nou!

Entre el mapa de l'L9 d'ifercat, i l'esquema de les agulles de les línies d'FGC a http://www.trenscat.cat hem fet prou feina, però ara el que ens cal són uns esquemes semblants de TMB i de les vies dins les seves cotxeres (d'L1 a L5).

De moment, he trobat els següents esquemes, amb el mateix problema de què no sé a què corresponen :D a veure si ens podeu donar un cop de mà identificant els diferents esquemes amb les seves línies: =)
http://www.tmb.cat/ca_ES/tmb/queestm...orapunta95.pdf
Les 6 primeres pàgines tracten sobre el centre de control de la Sagrera.
En teoria, hi hauria d'haver una versió amb més qualitat aquí (núm. 95): http://www.tmb.cat/publicacions_tmb/...ta_digital.jsp
L'enllaç no va, així que n'he informat al webmaster i espero que funcioni quan vosaltres hi accediu.
http://www.tmb.cat/publicacions_tmb/...bc11374012.cde (pàg. 20, fent zoom)
http://www.tmb.cat/publicacions_tmb/...2c2b4d5012.cde (pàg. 18, detall d'Horta L5)

Gràcies per endavant!
SI US PLAU FIQUE ELS LINKS SENCERS!! AQUEST NO RESOLEN BE...GRACIES!! :ok


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 19/06/2010 16:41

El problema no és de "links sencers", perquè sí que ho estan, el que passa és que quan es publiquen, surten "resumits" (comprova-ho tu mateix, clicant a "citar", i quan vagis a editar, els veuràs sencers), per tal que hi càpiguen al missatge, sinó de que els enllaços estan obsolets.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 20/06/2010 12:24

Perdoneu el retard contestant!
Però gràcies a vosaltres i el treball de l'autor dels mapes, heus aquí la primera versió perquè la critiqueu! :ok

http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr2.pdf

Els comentaris en fúcsia al mapa són punts en què tenim dubtes o ens falta informació.

I, específicament, els punts bàsics que ens falten per millorar són:
- encreuaments entre línies : no estem segurs del nivell de les diferents línies respecte les altres.
- falten moltes agulles, també cues de maniobra i cotxeres senceres: el més útil seria si ens poguéssiu dir el punt de les agulles amb la major precisió possible (la posició respecte l'estació més propera i el sentit de l'agulla)
- els tramvies, funiculars i les extensions de l'L9&10 les afegirà l'autor d'aquí poc
- el que volgueu afegir
- agrair-vos de nou el vostre ajut :-)


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 20/06/2010 12:54

Bé, començo a dir el que hi trobo a faltar:
-Sagrera L1 i L5 tenen andana central, les dues laterals es podrien posar com a eliminades.
-Marina té andana central, encara que hi ha el mur al mig.
-Falta una via entre les dues generals a la sortida de Canyelles, tal com es veu a la FOTO. El mateix a la sortida de Trinitat Nova L3: FOTO.
-A la darrera pàgina d'aquest PDF tens l'esquema de vies del triangle ferroviari.
-Les andanes d'Arc de Triomf estan entre les vies, com si fossin andanes centrals, pero amb l'estació de Renfe entre les dues andanes.
-A Vilapiscina la 3a via de l'estació no conecta amb les generals a la sortida direcció Cornellà Centre.
-Gaudí no va ser mai inaugurada, per tant, no es va tancar mai.
-Correos està tancada des d'els anys 70. Només tenia la via direcció La Pau, i aquesta via tenia una andana a cada costat, la del costat esquerre va ser destruida per fer passar la via direcció Trinitat Nova.
-Fernando nomes tenia una via, la que actualment és direcció Zona Universitària, i una andana que va ser destruida per poder fer passar la via direcció Trinitat Nova.
-Banc (o com li volgueu anomenar) no va ser mai oberta.
-Ciutat Meridiana té l'andana en posició correcta. :ok
-Les estacions Llefià i La Salut de la L10 són tipus L9, amb les dues andanes superposades.

Segurament em deixi alguna cosa, però ara no puc veure més errors. ;)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 20/06/2010 15:38

Un gran treball "pcongre"
Dins d'observacions, unes son les mateixes que les aporatdes per en BCN 2008, jo el què us puc dir, així de primera impressió, a part d'""Una Gran Feina"" :plas , l'estació d'Hospital Clínic és d'una sola nau, sense murs centrals, i amb dues andanes laterals.
Tinc un plànol bastant antic, però què ens pot ajudar. Us l'envio de seguida. Salut!



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 20/06/2010 15:47

I un altre error: la nau de les vies 1 i 2 de Pl. Espanya d'FGC té andanes laterals. ;)

Per cert, una cosa que encara no havia dit: Fantàstic treball! :plas :plas

Edito: I també falta la bifurcació del GMB, els esquemes els pots trobar al forum d'historia. ;)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 20/06/2010 16:23

Un primer document datat a l'any 1981, realitzat per en Fèlix Zurita i en Jordi Casaponsa, dins d'un article publicat a la revista Carril nº 7.1 (gener 1982) i 7.2 (abril-maig 1982), dedicats al Metro de Barcelona. Salut!
Fitxers adjunts
scan0001petit.JPG
Estat de la xarxa de Metro i FGC urbanes l'any 1981
scan0001petit.JPG (222.1 KiB) Visualitzat 8383 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 20/06/2010 16:38

Un segon document datat a l'any 1984, realitzat i posat al dia per mí, segons documents d'en Fèlix Zurita, en Jordi Casaponsa i en Victor Canosa (de la part dedicada al FGC), i observacions personals meves. Dins d'un article publicat a la revista Carril nº 7.1 (gener 1982), 7.2 (abril-maig 1982), i Carril nº 4 (juny 1983), dedicats al Metro de Barcelona i línies de FGC. Salut!
Fitxers adjunts
scan0002petit1984.JPG
Xarxa urbana i suburbana de Barcelona. 1984
scan0002petit1984.JPG (146.78 KiB) Visualitzat 8374 cops



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 20/06/2010 17:07

pcongre ha escrit:Perdoneu el retard contestant!
Però gràcies a vosaltres i el treball de l'autor dels mapes, heus aquí la primera versió perquè la critiqueu! :ok

http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr2.pdf
·L'estació Casa de l'Aigua està enganxada als tallers de la L4, fins i tot hi ha una porta.
·L'ascensor de Ciutat Meridiana no te parada intermitja, sino que hi ha 2 ascensors, un de normal i un d'inclinat.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 20/06/2010 19:03

He fet uns esquemes amb agunes de les coses que falten.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge (Desconec la posició de l'agulla a la sortida de Torres cap a Sant Andreu.)
Imatge
Imatge (L'ordre de vies de la cotxera està bé, però no la posició, ademés a l'entrada sentit Penitents, es bifurca en 2 vies. i falta la via que surt al carrer)
Imatge (No se si l'agulla a la via general esta posada de forma correcta)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Divendres 25/06/2010 7:32

Moltíssimes gràcies a tots pel vostre ajut, comentaris i ànims! :reve

Heus aquí la segona versió del mapa perquè en traieu punta: http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr3.pdf

Miquel, a Universitat, la via morta està al nivell superior o inferior? I podries comprovar que ara les cotxeres de Sant Genís estiguin bé?
Ecomobisostrans, l'estació intermitja de l'ascensor inclinat l'he trobada a la pàgina de trenscat, vols dir que ja no hi és?

No dubteu en reiterar-nos qualsevol error que hàgiu assenyalat i encara no haguem reparat, salut! ;)


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 25/06/2010 9:20

pcongre ha escrit:Moltíssimes gràcies a tots pel vostre ajut, comentaris i ànims! :reve

Heus aquí la segona versió del mapa perquè en traieu punta: http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr3.pdf

Miquel, a Universitat, la via morta està al nivell superior o inferior? I podries comprovar que ara les cotxeres de Sant Genís estiguin bé?
Ecomobisostrans, l'estació intermitja de l'ascensor inclinat l'he trobada a la pàgina de trenscat, vols dir que ja no hi és?

No dubteu en reiterar-nos qualsevol error que hàgiu assenyalat i encara no haguem reparat, salut! ;)
La via és al nivell superior.
Les cotxeres, encara no, just a l'entrada (costat Penitents) de les cotxeres es bifurca en 2 vies, i a uns 30-50 metres, una corba tancada cap avall.
A partir d'aquesta corba fas l'estructura de les vies. Casi totes les vies entren fent corba (en especial les de la zona del Taller (7, 8, 9 i 10)).
De l'estructura exacta no m'enrecordo, en especial les primeres vies, ja que amb prou feines les vaig veure bé.
Et falta el canvi d'agulles de l'estació de Canyelles (costat Llobregat), es com la de Trinitat Nova L3.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 25/06/2010 10:46

L'agulla de Vilapicina canto Horta es just al inreves



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 25/06/2010 11:17

Continua estant malament situada Casa de l'Aigua. L'estació es situa just al final de les vies de la L4.
Del perllongament d'El Carmel, la primera estació és El Carmel, amb andanes laterals (està bé ;) ) i la segona és El Coll|La Teixonera, amb andana central. També pots posar el dipòsit de Sant Genís de la L5 i la cua de maniobres de Vall d'Hebron.
Tinc aquest plànol:
Imatge
Del que extrec aquest esquema de vies:
Imatge
A veure si aviat podem confirmar aquest esquema.

Un altre detall: Sagrera estació no s'obrirà, però quan s'obri tindrà les andanes de la L9 tal qual les has posat, i al costat i al mateix nivell cadascuna però a la inversa, les andanes de la L4, formant una andana central a cada nivell.

EDITO: I més:
La bifurcació del GMB està bé, encara que l'estació de Passeig de Gràcia L3 té andanes laterals, l'andana central es va eliminar fa anys, igual que a Diagonal L3.

Sobra l'andana costat llobregat de Fernando.

L'estació de Plaça Espanya dels FGC continua estant malament. Les andanes posades en color de la L8 estan bé, però la nau de color negre té andana central, no laterals.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 26/06/2010 0:33

Falta l'enllaç L5-L4 de Maragall


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 27/06/2010 2:00

Gràcies i més gràcies! =)
Aquí teniu una versió més, amb la inauguració d'avui inclosa! http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr4.pdf

Punts en què encara ens cal ajut:

L1:
1. Algú ens pot confirmar que la configuració de vies de Torras i Bages sigui la correcta?
2. Algú sap dir l'esquema de vies o el seu nombre als tallers de La Sagrera?
3. Encara existeix la connexió L1-Renfe a prop de Pl.Catalunya?

L2:
4. Algú pot confirmar que la connexió de l'L2 a les cotxeres del Triangle Ferroviari es fa per via simple?

L3:
5. Miquel, l'autor torna a demanar si ara li ha sortit millor, St.Genís? Perdona, però no estem segurs d'haver-te entès bé =)
6. Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3

L4&11:
7. Esquema de vies fins a cotxeres de Roquetes a Casa de l'Aigua?
8. Algú pot confirmar que l'Ascensor inclinat de Ciutat Meridiana tingui una parada intermitja?

L5:
9. Algú sap quelcom de l'esquema de vies d'estacionament a Vilapicina?

TramBaix:
10. Podríeu confirmar que estigui bé la nova configuració de vies d'Ernest Lluch? I que les vies amb què es va inaugurar la línia s'hagin suprimit?
11. Sabeu com es diuen les cotxeres del TramBaix? I el seu esquema?

TramBesòs:
12. Pot ésser que manqui alguna agulla en el tram St.Martí-Besòs T5, aproximadament?
13. Sabeu el nom de les cotxeres del TramBesòs?

BONUS 1: Pel que jo sé, Banc només tenia ("té") andana al costat Besòs, algú m'ho pot confirmar?
BONUS 2: Algú sap exactament quan van tancar Bordeta? Al mateix temps que inauguraren Santa Eulàlia, el mateix dia?

Seguiu criticant el que publiquem, que això cada vegada té millor pinta, gràcies a vosaltres! ;)
Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 27/06/2010 10:59

Bon treball, molt bon treball. Aixó avança.

- L'estació Europa-Fira, és de nau única, sense mur central.
- En relació a les cotxeres de Sant Genís, tinc l'esquema de vies oficial, us l'envio
- Tinc un esquema de vies de tot el Metro de l'any 1992, on aclara:
---esquema de vies de les cotxeres i tallers de La Sagrera
---esquema de vies de Torres i Bages
---esquema de vies de les cotxeres de Sant Genís
---esquema de vies de les cotxeres i tallers de Vilapicina
- Banc té andana al costat Llobregat; també, oficialment quan és va construir, el nom de l'estació era "Beates", per un convent que hi havia a prop; crec que potser seria interessant fer-ne esment. El nom de Banc és un invent posterior.
- El primer nom de Santa Eulàlia era el de Bordeta-Cotxeres
- Bordeta, tancada definitivament el 23-12-1983

Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”