Proposta de canvis a El Maresme|Fòrum L4

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Proposta de canvis a El Maresme|Fòrum L4

Entrada Autor: metring » Dijous 14/01/2016 11:20

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/01/ ... i-entrada/

Proposta veïnal per millorar els accessos al metro a causa de les aglomeracions a la zona Fòrum

Actualitzat el 14.01.2016 a les 09:57 Àlex Jassé / Javier Arilla
Comenta
Els veïns del recinte Fòrum denuncien problemes de soroll i mobilitat al barri quan s'hi celebren grans esdeveniments. Molts dels que hi viuen asseguren que fins i tot tenen dificultats per entrar als seus domicilis. La sortida de metro més propera està ubicada a uns 500 metres i s'ha de recórrer i creuar la rambla de Prim i la Diagonal per arribar-hi. És per això que proposen una sèrie de canvis per millorar l'accessibilitat a la zona.

L’Associació Zona Fòrum es va crear fa dos anys per resoldre els inconvenients que ocasiona viure a prop d’un recinte com el Fòrum, on se celebren festes i concerts de gran format. Ara, volen acabar amb les aglomeracions que es produeixen als accessos del metro amb diverses mesures.

En una primera instància, proposen situar la sortida del metro actual, ubicada al lateral de la rambla de Prim, just davant d’un pas de vianants per orientar als usuaris cap al centre del passeig i evitar així que passin a tocar dels habitatges. També suggereixen que es pinti un segon pas de vianants al final de la rambla perquè puguin creuar la Diagonal fins a la plaça de Leonardo da Vinci, que dóna accés al Fòrum.

L’altra mesura que presenten és construir un corredor d’uns 110 metres per sota de la vorera i de la calçada del cantó Llobregat de la rambla de Prim que condueixi als que surten del metro pel subsòl fins a la plaça. Un cop allà, disposar diverses boques orientades al recinte però també al centre de convencions, la superfície comercial i els hotels que hi ha.

Després de reunir-se amb la Generalitat, l’Ajuntament i la Guàrdia Urbana, els han presentat aquest conjunt d’actuacions per millorar la mobilitat dels vianants a la zona. Esperen que els donin una resposta el més viat possible.

Veïns dels entorns del Fòrum denuncien problemes de mobilitat quan s’hi celebren grans esdeveniments. Sobretot per a aquells que són usuaris de la la parada de metro.

ENRIC NAVARRO, associació Zona Fòrum
“L’aforament del Fòrum són unes 60.000 persones, que fan servir un passadís de cinc metres d’amplada tot just per sota dels habitatges de la rambla de Prim.”

Expliquen que els que hi viuen fins i tot tenen dificultats per entrar a casa. La sortida més propera al recinte està ubicada a uns 500 metres i s’ha de recórrer i creuar la rambla de Prim i la Diagonal per accedir-hi. Asseguren, a més, que hi ha punts del trajecte com aquest que són perillosos.

“Por el vallado provisional de la obra i la papelera nos deja el paso en un metro i 60 centímetros.”

Proposen mesures per solucionar-ho. Una és que al davant de la sortida actual s’ubiqui un pas de vianants que porti els usuaris del metro a passar pel centre de la rambla i no pel lateral.

“Bajo la acera y la calzada de hacer un paso subterráneo.”

Una altra seria construir un passadís subterrani fins a una nova boca de metro a la plaça de Leonardo da Vinci, just davant del recinte.

“Intentar escurçar i facilitar al màxim la sortida del públic que assisteix als actes a l’entorn del Fòrum.”

La proposta preveu que hi hagi diverses sortides orientades als altres punts d’interès que hi ha en aquest espai com el centre de convencions, una superfície comercial o hotels.

“Els veïns s’han reunit amb la Generalitat, l’Ajuntament i la Guàrdia Urbana i els han presentat aquestes mesures per facilitar l’accés al metro als entorns del Fòrum. Ara resten a l’espera d’una resposta. Us ho ha explicat des del barri del Besòs i el Maresme, Àlex Jassé.”



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 14/01/2016 19:27

lo que faltaba, ahora haremos una "ciudad subterranea" porque hay mucha gente, al final todo bajo tierra que molesta, coches,trenes y ahora personas.
Es verdad que en dias y horas puntuales hay bastante gente pero es demencial pedir lo que se pide. En el Camp Nou pasa igual, tambien hay dias y horas caoticas y en otrs sitios en los que se hagan eventos ya sean eventuales (valga la redundancia) o ciclicos.
Cada loco con su tema



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 14/01/2016 19:37

Todo lo que sean mejoras esta bien.
Los dos pasos de peatones que piden no son nada del otro mundo eso creo que seria factible y rapido de ejecutar.
Como bien comentan la estacion de Collblanc tambien registra esa afluencia masiva pero ese seria otro tema y habria que dar otras opciones para mejorar la mobilidad,
Esta gente por lo menos dan opciones, no es quejarse y que les solucionen el problema sin aportar ideas como pasa en otros muchos casos.
Saludos.



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 14/01/2016 20:03

no si de hacer propuestas no me quejo pues asi debe de ser pero yo lo que digo que aqui no son dos pasos de peatones nuevos sino una red de tuneles para que la gente que va al forum no moleste a los vecinos, y en este caso es el que yo comento, el precio de esta "red" de tuneles y nuevas entradas y cambio de orientación de la actual, compensa la molestia de unas acciones puntuales, que ademas muchas son nocturnas y ya a esas horas los vecinos ya no estan tanto en la calle.
No es mas que eso, en el campo del barça han tenido muchas reuniones entre ayuntamiento y asociaciones de vecinos (aqui la verdad no se hasta que punto ha habido acuerdos, habria que buscarlos).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 15/01/2016 10:47

Si no se hicieron esos pasadizos subterráneos cuando se construyó la estación (en plena "euforia pre-crisis Fòrum-Diagonal-Marítima"), que además es toda una joya comparada con las que le rodean (L4-zona norte, o sea la "pariente pobre" tradicional en cuanto a inversiones, sin escaleras mecánicas y demás), difícil pensar que los vayan a construir ahora...

La propuesta del paso de peatones es otra cuestión, aunque me sorprende porque ya existe uno, no frente a la boca pero sí unos 10 metros a la izquierda de la misma:
https://www.google.es/maps/place/El+Mar ... 13!6m1!1e1

Claro que tener que caminar hacia la izquierda (aunque sea muy poco) para llegar a un destino ubicado a la derecha puede hacer que pocos opten por atravesar la rambla por ahí, pero aquí entrarían en juego mecanismos informativos (carteles grandes y visibles recomendando dicho itinerario cuando hay grandes acontecimientos), que aunque no sean la panacea sí suelen surtir efecto sobre buena parte de la gente, cuando hay dificultad de paso por el recorrido "problemático", como es el caso, y más con esas obras.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”