Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directius

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/02/2016 19:59

Avui els panells de les andanes no serveixen de res. Ara a la L2, marca Entra, de cop i volta 7 minuts, i als dos, arriba el tren :x



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/02/2016 20:10

Acabo de llegir el missatge de Vilaweb. Si tot això és cert, hi ha per treure tots els directius i que els antics que anomenen, tornin diners. Vergonyós.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 24/02/2016 20:42

metring ha escrit:Acabo de llegir el missatge de Vilaweb. Si tot això és cert, hi ha per treure tots els directius i que els antics que anomenen, tornin diners. Vergonyós.
Vergonyós només? Em sembla flipant que ningú faci res. I els de l'ajuntament, que van dir que el que farien era passar l'escombra, ara miren a un altre cantó. És evident que ens estan prenent el pel a tots.

No hi ha diners per fer memòria històrica, restaurar o mantenir vehicles però si que els hi ha per llepar del pot com si no hi hagués demà.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/02/2016 21:51

Vergonyós només no, vomitiu, repugnant... Hi han molts qualificatius adients.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 24/02/2016 21:52

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Acabo de llegir el missatge de Vilaweb. Si tot això és cert, hi ha per treure tots els directius i que els antics que anomenen, tornin diners. Vergonyós.
Vergonyós només? Em sembla flipant que ningú faci res. I els de l'ajuntament, que van dir que el que farien era passar l'escombra, ara miren a un altre cantó. És evident que ens estan prenent el pel a tots.

No hi ha diners per fer memòria històrica, restaurar o mantenir vehicles però si que els hi ha per llepar del pot com si no hi hagués demà.
I desprès apareixen comentaris de gent dient que estan en contra de la gestió privada (cas del TRAM) i mira com està la gestió pública... Vergonyós tota la màfia política que existeix.

Per cert, el vicepresident de TMB, per desgràcia alcalde d'on visc, té aquests tres càrrecs coneguts, no sé en què més està ficat (poso la mà al foc que més càrrecs en tindràa) però li encanta obtenir càrrecs a tot arreu...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/02/2016 22:07

Per a afegir llenya al foc, aquesta tarda els de Stop pujades han tallat FGC i metro a Fira, una gràcia que li ha fet a la gent...



campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dijous 03/03/2016 16:10

Doncs he escoltat que poden arribar a proposar convocar noves vagues. El dissabte del Barça - Madrid i durant una fira (crec que l'Alimentaria)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 17/03/2016 12:14

mon.cat ha escrit:El CNI i l'avió del Tibidabo

Què se n'ha fet d'aquells dos-cents agents del CNI que el govern espanyol va enviar a Catalunya l'any 2013, arran del Procés independentista, i que es van allotjar al número 666 de la Diagonal de Barcelona i en altres llocs de la ciutat? Què hi fan al nostre país des d'aleshores? Es passegen pels nostres parcs i jardins? Prenen el sol asseguts en un banc? Donen de menjar als coloms? O es passen el dia donant voltes en l'avió del Tibidabo?

[...]

No cal trobar cap Watson per explicar una cosa tan elemental. Faríem el que ells han fet sempre: que se consiga el efecto sin que se note el cuidado. I, per aconseguir-ho, infiltraríem els nostres talps en els partits, en els sindicats, en els comitès sindicals i en les coordinadores de gremis específics -realment curiós que un sector més aviat sobiranista, com el de les farmàcies, es plantés a Barcelona, davant el gestor, i no a Madrid, davant l'espoliador- i aprofitaríem determinats conflictes polítics o laborals per sembrar-hi la zitzània, manipular els treballadors, enardir tensions, extremar posicions o agullonar reivindicacions que transmetessin una imatge negativa de Catalunya i del seu govern. Una imatge com més caòtica millor que semblés pròpia d'un país bananer. Per exemple, col·lapsant Barcelona. Faríem que la presidenta de la Comunidad de Madrid -morta d'enveja, tot s'ha de dir- demanés el Mobile per a la Villa y Corte i aturaríem els metros i els autobusos, especialment la nova línia de metro a l'aeroport, durant tots els dies del MWC
Seguir llegint:
http://www.mon.cat/cat/notices/2016/02/ ... 159724.php



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 31/03/2016 17:11

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... des-aquest

31.03.2016
Premsa TMB
El servei de metro patirà afectacions amb motiu de la convocatòria d'aturades aquest dissabte
Entre les 10.30 i les 13 h els serveis mínims només garanteixen la circulació del 20% dels trens, mentre que entre les 18.30 i les 23 h l'oferta serà el 50% de l'habitual

Amb motiu de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro per dissabte vinent, 2 d’abril, en les franges de matí (de 10.30 a 13 h) i vespre (de 18.30 a 23 h), el servei de metro es veurà afectat severament. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis essencials del 20% a la franja de matí i del 50% a la de vespre, que coincideix amb el partit Barça-Madrid de la Lliga de futbol, que començarà a les 20.30 h

Això comportarà que entre les 10.30 i les 13 h els intervals a la xarxa de metro siguin de 29 a 38 minuts, segons la línia, mentre que de 18.30 a 23 h seran de 8-9 minuts a les línies 3 i 5, de 14-17 minuts a les línies 1, 2, 4, 9 Sud i 11, i de 23 minuts a la L9 Nord i L10. TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les dues franges d’afectació, en què els dissabtes se solen registrar uns 355.000 viatges en metro (123.000 de 10.30 a 13 h i 232.000 de 18.30 a 23 h) i recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

D'altra banda, la convocatòria de vaga pot afectar el Telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau, serveis que tenen el manteniment assignat a personal de Metro.
Situació de la negociació del conveni col·lectiu

TMB lamenta els perjudicis que aquesta nova convocatòria de vaga ocasionarà a la ciutadania, sobretot tenint en compte l’esforç realitzat durant la negociació del conveni col·lectiu de Metro per satisfer les principals reivindicacions dels sindicats, dins de les limitacions que estableixen els pressupostos públics i els convenis de finançament del transport metropolità. En resum, la situació de les negociacions —iniciades l’octubre passat— en els principals aspectes és la següent:

Retribució: és on radica el principal problema, perquè els sindicats volen un increment superior al que la llei permet a TMB, com a empresa pública. La companyia proposa increments salarials que representen un 3,28% en còmput acumulat fins al 2018; les demandes de la part social pugen al 7,56% i se situen clarament fora del que marca la llei per al 2016 (màxim 1%).

Els sindicats han rebutjat les propostes d’una prima variable basada en la consecució d’objectius i d’un nou sistema de classificació professional que podria representar augments salarials per a certs col·lectius.

Contractació: l’empresa s’ha compromès a mantenir la plantilla i recuperar una part dels llocs perduts durant els anys de la crisi. L’augment d’aquestes contractacions representa un increment acumulat en quatre anys de la despesa de personal d’un milió d’euros (1%).
Organització: no s’ha pogut abordar aquest capítol, que permetria aconseguir una millora de la prestació del servei i un transport de més qualitat, per la negativa de la representació dels treballadors.

Cal recordar que la plantilla de Metro no ha patit pèrdua de poder adquisitiu els últims anys donat que l’evolució salarial ha estat sempre igual o per sobre de l’IPC. El 90% dels treballadors disposen de contracte indefinit i la majoria (75%) de la plantilla de Metro treballa a temps complet.

TMB reitera la seva ferma voluntat de diàleg permanent per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora la millora del servei de transport de Metro.
Retards en la circulació de trens

Durant les últimes setmanes, nombrosos usuaris han presentat queixes davant el que entenen com a lentitud injustificada en la circulació de trens. Efectivament s’ha pogut constatar una pèrdua en l'oferta de transport entre un 8% i un 11% segons la línia.

Aquesta disminució es provoca sobretot per l'allargament del temps de parada a les estacions, com a conseqüència d’un compliment massa rigorós del reglament de circulació.

Aquesta actuació està en els marges dels requisits de conducció establerts actualment. L’empresa es planteja estudiar aquesta reglamentació per evitar en el futur la prestació d'un servei de pitjor qualitat i el conseqüent malestar dels usuaris.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Divendres 01/04/2016 15:32

On posa 23-26 serà 23h-02h, 26-29 serà 02h-05h suposu?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 01/04/2016 17:05

albert28 ha escrit: On posa 23-26 serà 23h-02h, 26-29 serà 02h-05h suposu?
Efectivament! ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 01/04/2016 21:34

Intervals a les diferents línies de metro demà durant la vaga:


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 02/04/2016 1:01

Insinues que la vaga del metro té quelcom a veure amb el CNI?

:riure :riure :riure



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 16/04/2016 10:44

El dies 26 i 27 d'abril torna a haver vaga al metro: http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ia-5057395.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 16/04/2016 11:47

En serio, crec que la Colau i TMB ja s'han de posar les piles a solucionar això, és incomprensible com a una ciutat com BCN estigui passant això (en total quants dies portem així des de principi d'any¿) i amb esdeveniments que volguem o no deixen diners a la ciutat.

Acabem patint nosaltres les vagues i no la gent dels congressos i si ho venen a venir col·loquen els autobusos que necessitin (els dels congressos) per tal que la gent arribi a les fires.

Començo a creure que totes les parts implicades en aquest conflicte ens prenen el pèl als usuaris...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 16/04/2016 13:09

L'ajuntament i TMB haurien de mirar de trobar una solució a aquest conflicte, que ja fa massa que dura, i al final, a qui més perjudica, és als usuàris diaris del metro.
Això sí, a can TMB treballadors que no saben anglès (fins i tot en estacions turístiques com Sagrada Família), treballadors fumant a la sortida del metro al carrer. Potser haurien d'aprofitar per fer una mica de neteja, que estic segur que hi ha gent molt vàlida sense feina que agrairíen tenir-ne una ara mateix. O motoristes que l'únic que fan entre estacions es estar pendents del Whatsapp o el Candy Crush, o quan van 2-3 motoristes dins la cabina i van xerrant entre ells, aprofitant que el tren funciona amb ATO. Així reclamen els seus drets i un nou conveni ???


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 16/04/2016 14:05

Amb que coincideix aquesta nova vaga?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 16/04/2016 14:05

bigcoaster ha escrit:Amb que coincideix aquesta nova vaga?
La fira Alimentària.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 16/04/2016 14:15

oriolp13 ha escrit:L'ajuntament i TMB haurien de mirar de trobar una solució a aquest conflicte, que ja fa massa que dura, i al final, a qui més perjudica, és als usuàris diaris del metro.
Això sí, a can TMB treballadors que no saben anglès (fins i tot en estacions turístiques com Sagrada Família), treballadors fumant a la sortida del metro al carrer. Potser haurien d'aprofitar per fer una mica de neteja, que estic segur que hi ha gent molt vàlida sense feina que agrairíen tenir-ne una ara mateix. O motoristes que l'únic que fan entre estacions es estar pendents del Whatsapp o el Candy Crush, o quan van 2-3 motoristes dins la cabina i van xerrant entre ells, aprofitant que el tren funciona amb ATO. Així reclamen els seus drets i un nou conveni ???
No puc estar més d'acord d'amb tu. L'Ajuntament d'Ada Colau està gestionant molt malament aquest conflicte. El seu bloqueig i la negativa de la direcció de noves propostes per part dels treballadors està portant a un impàs que ja dura massa mesos. Jo agafo el metro cada dia, i moltes vegades acabo fart d'estar més de 30 segons aturat en una estació per la vaga encoberta dels nassos. Els usuaris estem cada cop més farts d'aquesta situació, i el responsable és l'Ajuntament, que no fa absolutament RES per canviar la situació. ¿Fins quan Ada Colau? ¿Fins quan Mercedes Vidal? La paciència se'ns està acabant...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 16/04/2016 21:34

Renfe451 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:L'ajuntament i TMB haurien de mirar de trobar una solució a aquest conflicte, que ja fa massa que dura, i al final, a qui més perjudica, és als usuàris diaris del metro.
Això sí, a can TMB treballadors que no saben anglès (fins i tot en estacions turístiques com Sagrada Família), treballadors fumant a la sortida del metro al carrer. Potser haurien d'aprofitar per fer una mica de neteja, que estic segur que hi ha gent molt vàlida sense feina que agrairíen tenir-ne una ara mateix. O motoristes que l'únic que fan entre estacions es estar pendents del Whatsapp o el Candy Crush, o quan van 2-3 motoristes dins la cabina i van xerrant entre ells, aprofitant que el tren funciona amb ATO. Així reclamen els seus drets i un nou conveni ???
No puc estar més d'acord d'amb tu. L'Ajuntament d'Ada Colau està gestionant molt malament aquest conflicte. El seu bloqueig i la negativa de la direcció de noves propostes per part dels treballadors està portant a un impàs que ja dura massa mesos. Jo agafo el metro cada dia, i moltes vegades acabo fart d'estar més de 30 segons aturat en una estació per la vaga encoberta dels nassos. Els usuaris estem cada cop més farts d'aquesta situació, i el responsable és l'Ajuntament, que no fa absolutament RES per canviar la situació. ¿Fins quan Ada Colau? ¿Fins quan Mercedes Vidal? La paciència se'ns està acabant...
Perdona, i aquesta incapacitat per a gestionar el conflicte ha d'encobrir i donar barra lliure al que estic dient?
El que dius tu no invalida que el que t'estic dient jo també té tota la raó de ser.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”