Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directius

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

EntradaAutor: metring » Dissabte 06/05/2017 9:53

Heu vist aquest vídeo?

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22108
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Agressions

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimarts 23/05/2017 16:16

És violència, però com que els fets semblen prou indissociables de les circumstàncies de la vaga ho poso aquí:

https://noticies.tmb.cat/empresa/merced ... s-de-metro

Mercedes Vidal: "Són inadmissibles les agressions i els insults a treballadors de Metro"
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha rebutjat els incidents que hi va haver ahir a la nit en dues estacions de la línia 5 de metro (Vall d'Hebron i El Carmel) durant l'última franja de l'aturada convocada pel comitè d'empresa en relació amb la negociació del conveni.

Cap a les 20.30, després de finalitzar el recorregut normalment a Vall d'Hebron, l'agent d'atenció al client que conduïa un tren no inclòs en els serveis mínims va ser increpada per passatgers.

Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó. La intervenció dels altres usuaris, entre els quals hi havia un vigilant de seguretat fora de servei, va permetre posar l'agressor a disposició dels Mossos d'Esquadra.

Els dos treballadors afectats van ser atesos als serveis mèdics. Com en ocasions similars l'empresa els assessorarà per tirar endavant les accions judicials corresponents.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5063
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 23/05/2017 16:52

Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.

Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23502
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimarts 23/05/2017 17:20

O un bohemi... O un patriarca...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5063
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

EntradaAutor: Miquel » Dimarts 23/05/2017 21:51

Guigui ha escrit:
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.

Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...

Passant el Carmel, a mi no m'estranyaria pas que fos algú amb 60 anys més i que el bastó fos una altre cosa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3485
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

EntradaAutor: wefer » Dijous 25/05/2017 14:54

Guigui ha escrit:
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.

Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...

Algú sap si a en Son Goku se li ha espatllat el núvol Kinton? :D
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7507
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

EntradaAutor: Renfe451 » Dijous 25/05/2017 15:31

Les negociacions queden paralitzades de nou a causa de les agressions patides pels treballadors aquest passat dilluns. Per tant, la propera setmana tornem a tenir vaga novament. No tornaran a la taula de negociació fins que l'Ajuntament no condemni públicament les agressions.

Lamentable i pèssima gestió de l'Ajuntament i TMB en tot aquest conflicte.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1869
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

EntradaAutor: adriaesc » Divendres 26/05/2017 15:04

De TMB Notícies: https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... illuns-mes
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.

Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínimsEn conseqüència, dilluns vinent, 29 de maig, tornaran a produir-se les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries de matí tarda i nit, en les quals regiran els serveis essencials del 40% en hores punta i del 20% en hores vall dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.

Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínims
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 226
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

EntradaAutor: adriaesc » Divendres 26/05/2017 15:07

Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 226
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants