Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 24/02/2016 11:29

mpn90 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Per aixo proposava un metro lleuger i economic tipus VAL, on l'objectiu principal no sigui arribar rapidament a Barcelona (per aixo ja hi ha altres mitjans) sino arribar als barris mes poblats i assegurar una bona interconexio amb la resta del Baix Llobregat.
Potser per això amb un bus ja n'hi ha prou, no?
No es pot comparar un VAL amb un bus... un VAL té una velocitat comercial de 32-35 km/h i un interval de pas entre 2 i 4 minuts en hora punta! Mentre que la velocitat comercial de la linia L96 és de 18 km/h i passa cada 15 minuts. Amb un VAL es podria anar de l'UPC de Castelldefels a FGC Sant Boi en 20-22 minuts, mentre que el bus triga 45 minuts...

Conec una persona que viu a Viladecans i treballa a Sant Vicenç dels Horts. Cada dia agafa el cotxe i triga entre 20 i 30 minuts segons el trànsit. Si agafés el bus + FGC seria una hora de trajecte.

El bus només seria una solucio provisional si hi hagués una linia exprés que passés per Castelldefels, Gavà i Viladecans, i després directament a FGC Sant Boi i R4/L5 Cornellà-Centre, amb carril exclusiu i prioritat semaforica, i ni aixi ja que bona part de la poblacio de Gavà i Viladecans viu a més de 10 minuts a peu de la C-245.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 24/02/2016 15:40

mpn90 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
mpn90 ha escrit:Als Països Baixos, on la densitat de població i l'extensió de les ciutats és molt major no estan soterrades les vies gairebé enlloc.
Tu mateix ho has dit, més extensió! El problema de Gavà, Viladecans i Sant Boi és que són pobles concentrats al voltant del centre, i urbanitzats amb blocs de pisos, que no cases com als Països Baixos.

A més, em pots explicar per on fiques el tren en superfície? Els viaductes existeixen, però no poden ser de 30 metres d'alçada! Que voleu fer, un monorail?! :)
Aquí doncs, sembla que em donis la raó, ja que l'espai físic amb gent molesta per l'impacte acústic del tren seria molt menor, no?
No t'he donat la raó, a partir d'aqui, ja no he entès res més. Que vols dir?

Torno a preguntar: em pots explicar per on ficaries el tren en superfície?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 25/02/2016 10:58

bigcoaster ha escrit:No t'he donat la raó, a partir d'aqui, ja no he entès res més. Que vols dir?

Torno a preguntar: em pots explicar per on ficaries el tren en superfície?
La veritat, no sé per on el faria passar, he llançat la idea a l'aire, i ja està. I pel que fa a l'espai físic ocupat per zona urbana, com més extens més gent molesta, de manera que com més concentrat més espai lliure, no?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 25/02/2016 16:18

mpn90 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:No t'he donat la raó, a partir d'aqui, ja no he entès res més. Que vols dir?

Torno a preguntar: em pots explicar per on ficaries el tren en superfície?
La veritat, no sé per on el faria passar, he llançat la idea a l'aire, i ja està. I pel que fa a l'espai físic ocupat per zona urbana, com més extens més gent molesta, de manera que com més concentrat més espai lliure, no?
Més esapi lliure per vies en superfície? Si, clar, pero segueixes necessitant túnels perque Viladecans, Gavà i Sant Boi no són precisament un poble de 25 habitants.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 26/02/2016 10:47

A veure, calma :D
De l'estació de Gavà a l'estació de Sant Boi, comptant entrar-hi pel nord però girant cap a Barcelona, hi ha uns 7 Km. A llarg termini tampoc sembla cap barbaritat fer-hi una línia.
En quant al recorregut, en aquests 7 Km i tenint en compte de passar pel centre de Gavà, Viladecans i Sant Boi, caldria fer uns 5 Km soterrats i els 2 restants podrien ser perfectament en superfície o en viaducte, ja que passaria per polígons industrials o camps.
Per tant la gran inversió serien 5 Km de túnel. Realment això no és assumible a llarg termini, sense haver de fer invents estranys? La L9 Sud recentment inaugurada té 15 Km de llargada, el triple...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/03/2016 10:09

La Vanguardia ha escrit:El proyecto del ‘metro del Delta’ sale del cajón después de quedar apartado durante la crisis

El Prat cuenta con siete estaciones de metro desde el mes pasado. En cambio, en la ciudad vecina, Viladecans, sólo para uno de cada tres trenes de Rodalies. Del metro ya ni hablar. “La línea 9 ha absorbido todas las posibilidades de inversión en transporte público y nos ha dejado al resto sin opciones”, lamenta el alcalde de Viladecans, Carles Ruiz. Junto a las alcaldesas de Gavà, Sant Boi de Llobregat y Castelldefels han dicho basta y han puesto sobre la mesa una reivindicación histórica que aceptaron guardar en el cajón durante los años de crisis: el llamado metro del Delta.

Imatge
Seguir llegint:
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... cajon.html



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 29/03/2016 10:50

La moda de que tothom vol metro, i ser més que els seus veïns.
Per no parlar de la giragonsa que fa la línia al seu pas per Sant Boi.
Sembla que no n'aprenem d'errors passats..... :cop


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 29/03/2016 11:59

2.000 M€ per una línia de metro convencional de 22 km? Són molt optimistes...



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 29/03/2016 15:04

Sagrerenc ha escrit:2.000 M€ per una línia de metro convencional de 22 km? Són molt optimistes...
A l'hora de vendre la moto tot s'hi val... :P


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 29/03/2016 20:23

Hauriem de ser realistes i pensar en el carril bus segregat, mes factible actualment i que donaria servei rapidament.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 09/04/2016 23:14

wefer ha escrit:A veure, calma :D
De l'estació de Gavà a l'estació de Sant Boi, comptant entrar-hi pel nord però girant cap a Barcelona, hi ha uns 7 Km. A llarg termini tampoc sembla cap barbaritat fer-hi una línia.
En quant al recorregut, en aquests 7 Km i tenint en compte de passar pel centre de Gavà, Viladecans i Sant Boi, caldria fer uns 5 Km soterrats i els 2 restants podrien ser perfectament en superfície o en viaducte, ja que passaria per polígons industrials o camps.
Per tant la gran inversió serien 5 Km de túnel. Realment això no és assumible a llarg termini, sense haver de fer invents estranys? La L9 Sud recentment inaugurada té 15 Km de llargada, el triple...
El pla era Rodalies des de Castelldefels a Zona Universitària, amb enllaç amb FGC a Molí Nou, i a Cornellà amb la R1 i la R4, la L5, i el tramvia.
I des de Zona Universitària, un projecte de túnel sota la Diagonal fins com a mínim Glòries o Monumental. Calendari d'obres, desconegut. Cost: caríssim.

Ara, que una alternativa seria perllongar la L8 des de Molí Nou (recordeu que és zona 1 fins a Platja de Castelldefels).
Ho deixo caure, a veure què us sembla...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 10/04/2016 16:16

437.001 ha escrit:
Ara, que una alternativa seria perllongar la L8 des de Molí Nou (recordeu que és zona 1 fins a Platja de Castelldefels).
Ho deixo caure, a veure què us sembla...
En un principi aquesta era l'idea i que fos FGC fins a plaça Espanya.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”