Pàgina 1 de 1

Estació intermodal del Prat de Llobregat

EntradaPublicat: Dimarts 06/02/2018 13:21
Autor: metring
Això pot encaixar aquí...

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... obregat.do

Territori i Sostenibilitat licita la redacció del projecte de l'estació intermodal del Prat de Llobregat


L’estació servirà d’intercanviador entre les línies de Rodalies Renfe, l’L9 del metro i els futurs trens d’alta velocitat

L’intercanviador es completarà amb una nova estació d’autobusos i un aparcament soterrat



El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat la redacció del projecte bàsic i el projecte constructiu de la nova estació intermodal del Prat de Llobregat (Baix Llobregat), amb un termini de redacció de 15 mesos.

Actualment existeix una estació de trens d’alta velocitat annexa a l’estació de rodalies però resta inacabada i no presta servei. El nou intercanviador haurà de facilitar la connexió entre l’actual estació de Rodalies, per on circulen les línies R2, R2 Sud i R2 Nord; la d’alta velocitat, que encara no ha entrat en servei, i l’estació de l’L9 del metro, ja en funcionament. Comptarà també amb un aparcament en superfície d’unes 370 places. Així, el projecte preveurà una primera fase d’obres que inclourà aquestes actuacions amb un pressupost estimat de 15 MEUR.

Disposició de les instal·lacions existents a la zona.

En una segona fase, el projecte compatibilitzarà les previsions urbanístiques d’aquest sector del municipi del Prat de Llobregat, que plantegen nous desenvolupaments a una cota superior a l’actual. En concret, el projecte definirà la reubicació de l’estació d’autobusos a aquesta nova cota sobre una nova llosa que cobrirà l’aparcament. El cost total de l’estació intermodal, incloent aquesta segona fase, serà d’uns 40 MEUR.

El disseny de l’estació, doncs, haurà de fer viables ambdues fases de desenvolupament amb la mínima afectació a les instal·lacions i als serveis actuals. L’eficiència energètica i la facilitat per ampliar les instal·lacions seran altres elements que es prendran en consideració

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaPublicat: Dimarts 06/02/2018 20:18
Autor: ortegote
metring ha escrit:Això pot encaixar aquí...

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... obregat.do

Territori i Sostenibilitat licita la redacció del projecte de l'estació intermodal del Prat de Llobregat


L’estació servirà d’intercanviador entre les línies de Rodalies Renfe, l’L9 del metro i els futurs trens d’alta velocitat

L’intercanviador es completarà amb una nova estació d’autobusos i un aparcament soterrat



El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat la redacció del projecte bàsic i el projecte constructiu de la nova estació intermodal del Prat de Llobregat (Baix Llobregat), amb un termini de redacció de 15 mesos.

Actualment existeix una estació de trens d’alta velocitat annexa a l’estació de rodalies però resta inacabada i no presta servei. El nou intercanviador haurà de facilitar la connexió entre l’actual estació de Rodalies, per on circulen les línies R2, R2 Sud i R2 Nord; la d’alta velocitat, que encara no ha entrat en servei, i l’estació de l’L9 del metro, ja en funcionament. Comptarà també amb un aparcament en superfície d’unes 370 places. Així, el projecte preveurà una primera fase d’obres que inclourà aquestes actuacions amb un pressupost estimat de 15 MEUR.

Disposició de les instal·lacions existents a la zona.

En una segona fase, el projecte compatibilitzarà les previsions urbanístiques d’aquest sector del municipi del Prat de Llobregat, que plantegen nous desenvolupaments a una cota superior a l’actual. En concret, el projecte definirà la reubicació de l’estació d’autobusos a aquesta nova cota sobre una nova llosa que cobrirà l’aparcament. El cost total de l’estació intermodal, incloent aquesta segona fase, serà d’uns 40 MEUR.

El disseny de l’estació, doncs, haurà de fer viables ambdues fases de desenvolupament amb la mínima afectació a les instal·lacions i als serveis actuals. L’eficiència energètica i la facilitat per ampliar les instal·lacions seran altres elements que es prendran en consideració


Pero si ya esta construida y ya podemos hacer correspondencias entre Cercanias, metro y buses para que hacer cosas nuevas? eso es tirar el dinero y sobre el AVE si es cierto que los EVA tendran esa parada como inicio/Termino resultara que ya tendremos AV.
De verdad no entiendo a los politicos se van a gastar el dinero en algo ya construido y funcional y no tienen Hue... a terminar la estación intermodal de Martorell FGC/Renfe, ya sabemos que la parte de FGC esta terminada hace años pero bien podrian acabar la parte de ADIF.
No quiero empezar un debate sobre el tema de Martorell por que no es el sitio pero si creia oportuno ponerlo de ejemplo.
Saludos.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaPublicat: Dimarts 06/02/2018 20:43
Autor: metring
Es que aprovecharán precisamente esa estación ya construida, la reformarán.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaPublicat: Dimecres 07/02/2018 20:00
Autor: ortegote
metring ha escrit:Es que aprovecharán precisamente esa estación ya construida, la reformarán.


Ya pero para que? si ya esta, solo falta limpiar la zona del AVE pero el resto funciona.
Aqui veo amiguismo y querer tirar 40millones de Euros y cobrar algun sobresueldo o comision extra.
Saludos.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaPublicat: Dimecres 07/02/2018 20:52
Autor: oriolp13
ortegote ha escrit:
metring ha escrit:Es que aprovecharán precisamente esa estación ya construida, la reformarán.


Ya pero para que? si ya esta, solo falta limpiar la zona del AVE pero el resto funciona.
Aqui veo amiguismo y querer tirar 40millones de Euros y cobrar algun sobresueldo o comision extra.
Saludos.

A la zona de l'estació d'AV només hi ha la infraestructura construïda, però falta tota la resta, taquilles, adequar accessos, etc.
Si a més a més volen fer un aparcament i una estació d'autobusos, aquí ja tens els 40 m€

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaPublicat: Dijous 08/02/2018 17:03
Autor: Gat_l-h
ortegote ha escrit:
metring ha escrit:Es que aprovecharán precisamente esa estación ya construida, la reformarán.


Ya pero para que? si ya esta, solo falta limpiar la zona del AVE pero el resto funciona.
Aqui veo amiguismo y querer tirar 40millones de Euros y cobrar algun sobresueldo o comision extra.
Saludos.


La zona donde se ubica la estación debe ser sometida a una reforma urbana, en que la cota de la calle se aumenta unos metros. Entonces, la actual estación quedaria como en una especie de sótano.

El Ayuntamiento del Prat quiere urbanizar la zona alrededor del centro comercial, y hacer una especie de cajón encima de la Gran Via para no soterrarla. Para hacerlo la idea era que las calles del Prat fueran con sauve rampa hacia la Gran Via para pasar por encima y luego ir bajando. Con esto en mente ya se dejó prevista la estación de la linea 9 al otro lado de la Gran Via.

Y para hacerlo compatible con la estación actual, debe hacerse la estación nueva, y que sea un verdadero intercambiador.

Infraestructures a pedaços (això sí: per cars, que no quedi)

EntradaPublicat: Dijous 08/02/2018 19:35
Autor: Guigui
O sigui, que la rampa tan absurda com inútil que van fer fa uns quants anys, se l'haurien haver pogut estalviar?