Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dimarts 16/05/2006 7:24

El túnel d'aquesta ampliació arriba pràcticament a la Meridiana i ja fa molts mesos que està fet. Si aneu pel carrer Aiguablava i carrer Chafarinas podreu veure tot el merder d'obres que hi ha. Pel que sé, el tram d'arribada a Trinitat Nova i l'estació estan fets ja o a punt d'acabar-se. El que encara no s'ha fet és la connexió amb la L3 existent a Canyelles ni l'estació intermitja...



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 16/05/2006 14:54

La estació de roquetes m'han informat que ja esta acabada, i la de Trinitat Nova esta casi acabant-se. I tambe m'han informat que la via ja esta colocada fins a Roquetes, pero mes enlla encara no :?


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Diumenge 11/06/2006 22:00

Vuelvo ha recordar que alguien dijo que en junio se reemprenderían las obras del Carmel y no han dicho nada. Y que la estación de Sant Ramon empezaría a construirse. Se sabe algo?

:ok



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 12/06/2006 10:18

la de Sant Ramon tendria que habese iniciado, pero la semana pasada no habia ningún movimiento por la zona.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 18/09/2007 15:06

Buscant el tema del perllongament de la L1 a Badalona Centre no l'he trovat pero he trobat aquest per no obrir tema nou.

"D’entre les alternatives a considerar, cal estudiar les possibilitats de que es permeti des de l’estació actual de Fondo, “reenviar” trens cap a Barcelona, reduïnt la freqüència cap a Badalona en hores vall, per optimitzar l’explotació de la línia."

Aquest extracte de text es troba en un dels documents que la Generalitat dona a les empreses que volen fer les obres.

Només vull comentar que la persona impresentable i incompetent que hagi redactat aquest text hauria de ser acomiadada del seu treball. S'ha de ser molt inutil per proposar aixo!

Aquesta persona no sap la quantitat inmensa de gent que fa el trajecte Santa Coloma - Badalona per estudis, feina, compres, platja, visites a familiars... I per no dir la gran densitat de poblacio que es concentra a Lloreda i Sant Crist a més de les zones comercials de Montigalà que semblen ser les úniques que encara no tenen metro. I no diguem ja la connexió a Badalona Centre amb la L2 i Rodalies, esque la gent de Santa Coloma no aniran mai al Maresme? a L'Hospitalet? a Gorg? a Can Ruti?

M'ha sobtat moltissim aquest text, el trovo totalment inacceptable. Si haguessim d'aplicar aquesta filosofia de serveis parcials, que per cert al metro mai es fa... Hauriem de fer serveis parcials a la L3 de Vall d'Hebron a Sants i a la L2 de La Pau a Paral·lel o a la L5 de Maragall a Cornellà, de fet totes les estacions que trec d'aquestes linies crec que tindran moltisima menys demanda que l'estació Lloreda|Sant Crist o la utilització del tram Santa Coloma - Badalona Centre. (En cap cas dic que per exemple a Canyelles o Horta hagin d'arribar menys trens, perque quan estigui el PDI acabat que d'aixo es del que s'haurien de preocupar aquests de la Generalitat en comptes d'aquesta gran bestiesa i insult que proposen fer a Fondo amb les connexions de Vall d'Hebron L3 L5, Trinitat Nova L3 L4 L11 i Zona Universitaria L3 L9 L10 es creara mes demanda)




Aquesta vegenada només faria que encarir l'obra i endarrerir-la sent aquesta tant i tant urgent, és molt trist que 220.000 habitants visquem encara sense gairebé metro i rodalies. Si comparem amb l'hospitalet que té mes o menys els mateixos habitants tenen moltisimes mes estacions de metro per no dir que tenen 2 estacions amb totes les linies de Rodalies (R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R10) i els FGC... I a Badalona ja ens mengem poc els mocs am una trista estació de tren amb una sola linia de rodalies a la platja i 3 estacions de la L2 que a sobre la L1 que ja de per si te frequencies no gaire bones a sobre ens volen posar menys frequencia, au va! Senyors de la Generalitat amunt del Besòs hi ha vida!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 18/09/2007 19:38

EUKibo ha escrit:Si haguessim d'aplicar aquesta filosofia de serveis parcials, que per cert al metro mai es fa...
A l'hora punta del matí a la L3 hi han metros parcials Plaça Espanya-Zona Universitària.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 18/09/2007 19:58

UT596001 ha escrit:
EUKibo ha escrit:Si haguessim d'aplicar aquesta filosofia de serveis parcials, que per cert al metro mai es fa...
A l'hora punta del matí a la L3 hi han metros parcials Plaça Espanya-Zona Universitària.
I esperem que encara n'hi hagin més quan la L2 deixi lliure les vies de Paral·lel. :twisted: Llavors ja n'hi podran haber en ambdós sentits. :D



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 18/09/2007 23:03

UT596001 ha escrit:
EUKibo ha escrit:Si haguessim d'aplicar aquesta filosofia de serveis parcials, que per cert al metro mai es fa...
A l'hora punta del matí a la L3 hi han metros parcials Plaça Espanya-Zona Universitària.
Home, perque son milers d'estudiants que volen nar a un mateix lloc a una mateixa hora. Igualment no sabia l'existència d'aquest servei. com diuen als passatgers a Espanya que es baixin? Es molt lleig això! Sembla que comenteu que ho fan nomes en un sentit, llavors aixo no es pot considerar tant com servei parcial, simplement com a "sortida de trens de cotxeres per donar mes frequencia en hores de mes demanda" a més que el tram invers de ZU a Espanya no el fa gaire gent a aquella hora.


En tot cas vull dir que serveis parcials Hospital de Bellvitge - Fondo ho trovo una anada d'olla bestial i un insult a Badalona.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 18/09/2007 23:08

EUKibo ha escrit:Igualment no sabia l'existència d'aquest servei. com diuen als passatgers a Espanya que es baixin? Es molt lleig això!
Tu mateix et contestes:
EUKibo ha escrit:Sembla que comenteu que ho fan nomes en un sentit
EUKibo ha escrit:llavors aixo no es pot considerar tant com servei parcial, simplement com a "sortida de trens de cotxeres per donar mes frequencia en hores de mes demanda"
Per a tu què és un servei parcial llavors? :x
EUKibo ha escrit:a més que el tram invers de ZU a Espanya no el fa gaire gent a aquella hora.
En què et bases per dir això?
EUKibo ha escrit:En tot cas vull dir que serveis parcials Hospital de Bellvitge - Fondo ho trovo una anada d'olla bestial i un insult a Badalona.
Servei mega-parcial! Però de moment, ara per ara, seria un "servei total" :P. Amb això vull dir que ja es veurà el que passa amb el tram colomobadaloní :x de la L1, si té demanda o no.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 18/09/2007 23:17

UT596001 ha escrit:
EUKibo ha escrit:Si haguessim d'aplicar aquesta filosofia de serveis parcials, que per cert al metro mai es fa...
A l'hora punta del matí a la L3 hi han metros parcials Plaça Espanya-Zona Universitària.
Com?

Des de quant?

A quina franja horaria?

No en savia absolutament res d'això :?

Salut,



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 18/09/2007 23:19

orique ha escrit:
EUKibo ha escrit:Igualment no sabia l'existència d'aquest servei. com diuen als passatgers a Espanya que es baixin? Es molt lleig això!
Tu mateix et contestes:
EUKibo ha escrit:Sembla que comenteu que ho fan nomes en un sentit
Si, m'autoprecontesto
EUKibo ha escrit:llavors aixo no es pot considerar tant com servei parcial, simplement com a "sortida de trens de cotxeres per donar mes frequencia en hores de mes demanda"

Per a tu què és un servei parcial llavors? :x
[/quote]

Un servei com el que fan a Renfe de Castelldefels a Sant Andreu Arenal en ambós sentits de la marxa.
És a dir, servei parcial és que tu a una andana pots agafar dos o més trens diferents que et porten al mateix sentit però un no va tant lluny com l'altre. En el cas que possin trens d'Espanya a Zona Universitària l'usuari no s'entera perquè en cap moment li obligaran a baixar-se del seu tren abans que arribi a la estació final com si que fan a Castelldefels i voldrien fer a Fondo.
EUKibo ha escrit:a més que el tram invers de ZU a Espanya no el fa gaire gent a aquella hora.
En què et bases per dir això?
[/quote]

En una lògica molt simple: Si les classes comencen a les 8 per la gent que estudia enginyeria quimica, enginyeria industrial, telecomunicacions, informatica, camins, quimica, fisica, administracio i direccio d'empreses, arquitectura i un llarg etc etc... Si a la Zona Universitària no hi ha que diguem grans zones residencials sinó com el nom ens diu més be es una zona universitaria... El més normal es que, en aquest suposat cas, a les 7.30 milers d'estudiants facin el trajecte Sants->ZU i no el ZU->Sants
EUKibo ha escrit:En tot cas vull dir que serveis parcials Hospital de Bellvitge - Fondo ho trovo una anada d'olla bestial i un insult a Badalona.
Servei mega-parcial! Però de moment, ara per ara, seria un "servei total" :P. Amb això vull dir que ja es veurà el que passa amb el tram colomobadaloní :x de la L1, si té demanda o no.[/quote]
.[/quote]

La questio es que cal planificar una mica, si es gasten els cuartos per una infrastructura que despres no s'utilitzara, be anem...



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 19/09/2007 0:26

EUKibo ha escrit:
orique ha escrit:Per a tu què és un servei parcial llavors? :x
Un servei com el que fan a Renfe de Castelldefels a Sant Andreu Arenal en ambós sentits de la marxa.
És a dir, servei parcial és que tu a una andana pots agafar dos o més trens diferents que et porten al mateix sentit però un no va tant lluny com l'altre. En el cas que possin trens d'Espanya a Zona Universitària l'usuari no s'entera perquè en cap moment li obligaran a baixar-se del seu tren abans que arribi a la estació final com si que fan a Castelldefels i voldrien fer a Fondo.
Doncs per a mi, un servei que agafa només una part d'una línia i que només es fa en un sentit és un servei *molt* parcial. :)
EUKibo ha escrit:
EUKibo ha escrit:a més que el tram invers de ZU a Espanya no el fa gaire gent a aquella hora.
orique ha escrit: En què et bases per dir això?
En una lògica molt simple: Si les classes comencen a les 8 per la gent que estudia enginyeria quimica, enginyeria industrial, telecomunicacions, informatica, camins, quimica, fisica, administracio i direccio d'empreses, arquitectura i un llarg etc etc... Si a la Zona Universitària no hi ha que diguem grans zones residencials sinó com el nom ens diu més be es una zona universitaria... El més normal es que, en aquest suposat cas, a les 7.30 milers d'estudiants facin el trajecte Sants->ZU i no el ZU->Sants
Ja sé que el sentit ascendent portarà molta més gent (jo mateix en vaig patir les conseqüències quan vaig fer la selectivitat a Econòmiques... mai havia vist el metro tan ple :!:), però no per això la gent de Maria Cristina, Les Corts i Plaça del Centre és menyspreable.
EUKibo ha escrit:La questio es que cal planificar una mica, si es gasten els cuartos per una infrastructura que despres no s'utilitzara, be anem...
Totalment d'acord, però jo crec que sí s'utilitzarà, i vosaltres (badalonins o colomencs) ho sabreu millor que jo ;)



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 19/09/2007 0:44

Jordilar ha escrit:
UT596001 ha escrit:
EUKibo ha escrit:Si haguessim d'aplicar aquesta filosofia de serveis parcials, que per cert al metro mai es fa...
A l'hora punta del matí a la L3 hi han metros parcials Plaça Espanya-Zona Universitària.
Com?

Des de quant?

A quina franja horaria?

No en savia absolutament res d'això :?

Salut,
A mí m'ha passat algun cop. Ho endevines perquè el metro arriba totalment buit en una estació a meitat de línia... i tothom córre com a desesperats per agafar seient. Després els veus que s'aixequen al cap d'un parell d'estacions i van lents de collons pels passadissos/andanes... :x



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 19/09/2007 1:28

El més normal es que, en aquest suposat cas, a les 7.30 milers d'estudiants facin el trajecte Sants->ZU i no el ZU->Sants
A part de que, la quantitat de barcelonins que pugen a maria cristina, les corts i plaça del centre no es menyspreable, també hi ha una quantitat de gent gens menyspreable que ve del Baix Llobregat en autobús i canvia al metro a Zona Universitària o Maria Cristina.

En quant als serveis Espanya-Z Universitària els he vist només als matins i, com ja ha dit l'Orique, s'endevinen perque el metro va bastant buit (en el meu cas, quan l'agafava a Sants, perque es podia entrar sense problemes)



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 19/09/2007 15:52

orique ha escrit:
Jordilar ha escrit:
UT596001 ha escrit: A l'hora punta del matí a la L3 hi han metros parcials Plaça Espanya-Zona Universitària.
Com?

Des de quant?

A quina franja horaria?

No en savia absolutament res d'això :?

Salut,
A mí m'ha passat algun cop. Ho endevines perquè el metro arriba totalment buit en una estació a meitat de línia... i tothom córre com a desesperats per agafar seient. Després els veus que s'aixequen al cap d'un parell d'estacions i van lents de bemols pels passadissos/andanes... :x
D'on heu tret que a L3 es faci servei parcial de Espanya a Zona Universitaria?

Si arriba un tren buit es perquè desde que ha arribat al final, esta molt allunyat del tren que té a davant i llavors es salta unes quantes parades per posar-se més a prop però en cap cas es fa un servei parcial. També pot ser que s'hagi canviat i es passi unes quantes estacions pel mateix motiu, per estar més a prop del de davant.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 19/09/2007 16:33

Ideal seria que a les estacions es fes una tercera vía per poder fer un servei exprés a totes les línies. Descartat que facin 4 víes per línia ja que aquesta obra si que retraseria molt totes les obres.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/09/2007 16:53

sortrens ha escrit:Ideal seria que a les estacions es fes una tercera vía per poder fer un servei exprés a totes les línies. Descartat que facin 4 víes per línia ja que aquesta obra si que retraseria molt totes les obres.
Fer apartadors només entorpiria la circulació del metro. T'imagines el temps que hauria d'esperar a l'estació el "metro tramvia" (per utilitzar la nomenclatura de Renfe dels anys 80)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 19/09/2007 20:00

Denisuko ha escrit:D'on heu tret que a L3 es faci servei parcial de Espanya a Zona Universitaria?

Si arriba un tren buit es perquè desde que ha arribat al final, esta molt allunyat del tren que té a davant i llavors es salta unes quantes parades per posar-se més a prop però en cap cas es fa un servei parcial. També pot ser que s'hagi canviat i es passi unes quantes estacions pel mateix motiu, per estar més a prop del de davant.
A veure... del DIEC:
parcial

1 adj. [LC] Que no té lloc sinó en part, no complet, no total. Un eclipsi parcial de Lluna. Eleccions parcials. Amnistia parcial.
Per tant, que un tren recorri un tram de línia sense viatgers, és a dir, sense donar servei, fa que això sigui un servei parcial... dic jo!



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 19/09/2007 22:16

A veure, jo soc clar. Primer acabar el PDI 2010 i després que cadascu es demani luxes per la seva linia. Pero el primer, el que es primer solucionar les deficiències greus.

Si voleu després fer una linia 14 pues vale, segurament tindri molta utilitat i millori el transport public pero primer la L9 i les extensions de les L1 L2 L3 L4 L5 L8



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 19/09/2007 22:25

orique ha escrit:[DIEC:
parcial

1 adj. [LC] Que no té lloc sinó en part, no complet, no total. Un eclipsi parcial de Lluna. Eleccions parcials. Amnistia parcial.
Per tant, que un tren recorri un tram de línia sense viatgers, és a dir, sense donar servei, fa que això sigui un servei parcial... dic jo!
aix..........:)

Segons la definició, Servei parcial seria donar servei a una part de la linia deixant algunes estacions fora de servei
no complet, no total.

És el que ha passat durant les obres d'agost de L1 o les d'aquest cap de setmana a la L5, s'ha donat un servei parcial de Cornellà Centre a Sagrada Familia, i de Maragall a Horta.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”