Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: trensmat » Dissabte 31/03/2018 0:20

La xarxa de Rodalies apunta al col·lapse, segons el Col·legi d'Enginyers.

Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.

Només cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matí. Més enllà de possibles retards, la xarxa no dona més. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei està a punt del col·lapse.

Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies, que sumen uns 462 quilòmetres. Hi ha 134 estacions. Cada dia hi viatgen uns 400.000 passatgers en 77 municipis.

Segons les dades de Territori, durant el període del 2012 al 2016, hi va haver un total de 1.597 incidències. I la majoria, un 52%, van ser a conseqüència de problemes a la xarxa ferroviària. Una dada que, segons els enginyers, demostra que cal més inversió i una millor gestió per evitar un col·lapse del servei tenint present si han d'arribar més trens d'alta velocitat i el corredor mediterrani.

Després de la pluja d'inversions ferroviàries anunciada per Foment, el Col·legi d'Enginyers de Camins alerta, una vegada més, que podria ploure sobre mullat a Rodalies. Ho explica Sergi Saurí, president de la Comissió Logística Col·legi Enginyers de Camins:

"Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies"

Quatre avisos del col·lapse

Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.

Proposen ampliar el vestíbul i accessos de l'estació de Sants de Barcelona i millorar la seva relació amb la resta de mitjans de transport i amb l'entorn urbà.

A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.

Sants quedaria, doncs, com a capçalera de l'alta velocitat cap a França. Això li permetria augmentar les circulacions entre Madrid i França, i absorbir el pas de trens del corredor mediterrani.

Pel que fa a l'estació del Prat de Llobregat, l'aposta és que sigui intermodal.

Saurí: "El Prat de Llobregat és una estació que pot anar molt bé perquè hi vagi l'alta velocitat, que això pot descongestionar també l'estació de Sants. I veiem que és una bona oportunitat perquè sigui un node intermodal on puguin confluir altres línies que tenim allà, de metro i altres"

Un altre coll d'ampolla són els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya, per on passen totes les línies de rodalies.

Saurí: "Ara mateix veiem que hi ha un dels túnels que suporta molt de trànsit, molta circulació de trens, i l'altre moltes menys. La idea serà fer actuacions perquè entre els dos túnels el nivell de trànsit fossin assimilables"

Per contra, el Col·legi d'Enginyers de Camins no és partidari d'afegir trens llançadora per connectar Sants o la Sagrera amb l'aeroport del Prat. Creuen que seria millor allargar alguna de les línies de Rodalies.

Els enginyers defensen que l'acord tècnic és viable i que caldria un pacte entre l'estat central, la Generalitat, l'àrea metropolitana i els ajuntaments implicats.

http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1504
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 31/03/2018 1:43

S'hauria de fer que per Passeig de Gràcia passin unes línies més i així deixar el túnel de Pl. Catalunya amb menys saturació... o bé de fer un nou túnel per Barcelona.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1328
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: trensmat » Dissabte 31/03/2018 8:17

Carlos González ha escrit:S'hauria de fer que per Passeig de Gràcia passin unes línies més i així deixar el túnel de Pl. Catalunya amb menys saturació... o bé de fer un nou túnel per Barcelona.

Ho fer el tercer túnel de Rodalies per la Diagonal per les línies R1, R2, R11 i R12.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1504
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: davida » Dissabte 31/03/2018 10:35

Sense construir un nou tunel es podrien treure circulacions del tunel rodalies.
Una nova linia Sant Vicenç Calders Vic Puigcerdà en ample internacional.
De Sant Vicenç a Castellbisbal en ample internacional amb els 3 carrils actualment en circulació.
De Castellbisbal a Montcada per Lav amb parada al Aeroport, Sants i Sagrera. En aquest tram els Ave no pasan de 200km/h i hi han molts trams a menys de 120km/h
Entre Montcada i Montmeló un enllaç amb la actual R3 que esta en projecte desdoblar.
Canviar a ample internacional la linea de Puigcerdà.
Aixo son 4 circulacions per sentit en hora punta.
davida
N9
N9
 
Entrades: 1751
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 15:46

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 31/03/2018 11:57

El que faria és que la R4 passi per Passeig de Gràcia si es pensa que la R4 sigui capçalera per l'Aeroport.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1328
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 31/03/2018 18:03

trensmat ha escrit:La xarxa de Rodalies apunta al col·lapse, segons el Col·legi d'Enginyers.

Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.

Només cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matí. Més enllà de possibles retards, la xarxa no dona més. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei està a punt del col·lapse.

http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/


Sense entrar en si hi ha incidències o no, em sembla que, o bé qui ha escrit aquest article està notablement desinformat, o bé aquests enginyers no saben gaire de què parlen, o totes dues coses alhora. Hi ha moltes errades grosses a l'article.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4534
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 31/03/2018 20:38

I ho saps tu?
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1328
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: UT440_132M » Diumenge 01/04/2018 1:05

L'errada més grossa de l'article es aquesta:
324 ha escrit:Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.

Sants en total té 14 vies, entre Rodalies, Regionals, Llarga Distància i Alta Velocitat. Vies d'Alta Velocitat en són 6.
Al túnel de Passeig de Gràcia tampoc es que es puguin encabir gaires circulacions més, doncs s'ha de sumar a les circulacions de material buit que va a l'Estació de França o Sant Andreu Comtal. Una bona solució hauria estat fer l'Estació de França terminal per l'Alta Velocitat, i no reduir Sant Andreu Comtal a un simple baixador. També hi ha el problema etern del tap de L'Hospitalet, terminal de quatre línies. Molts trens finalitzen a la vegada, i no poden entrar i sortir al mateix temps. Això provoca retards ja des de l'origen del trajecte.
Hi ha molta feina a fer a Rodalies de Catalunya, però no tot es el dimoni com pinten alguns.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3610
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: fgc113 » Diumenge 01/04/2018 10:06

Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies [...] Hi ha 134 estacions.

Si compten només les de Rodalies de Catalunya, poden ser sis línies (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) i 122 estacions. Si les R2 Sud, R2 i R2 Nord es compten per separat, són huit línies i les mateixes estacions.
Si afegeixen les R5 i R6 d'FGC, són huit o deu línies (depén de si es separa o no la R2) i 161 estacions.

És a dir, de cap manera és correcte el càlcul que han fet.

Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies

Ni l'EVA ni l'obertura del tram Vandellòs - Camp de Tarragona incrementaran les circulacions a la xarxa convencional. De fet, el primer no l'afectarà i el segon reduirà les circulacions (ja que, com a mínim els Euromed, passaran a circular per la LAV).
Ara bé, sí que tenen raó amb la nova línia a l'aeroport, que si no es fa bé complicarà més l'explotació. El més racional seria mantindre la R2 Nord però pel nou accés i allargar la R11 des de Bellvitge/el Prat en servei.

Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.

No. Sants té catorze vies en total, sis d'ample estàndard i huit d'ample ibèric.

A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.

Açò és una errada lingüística que em posa molt nerviós: quina mania té la gent de confondre destinació i destí!
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 881
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: Ecomobisostrans » Diumenge 01/04/2018 11:09

M'està recordant que fa anys vaig conèixer un enginyer alemany que em va dir algo similar de la línia FGC Barcelona-Vallès: https://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11911 el país avança, l'economía avança (bueno mes o menys jeje), cada cop hi ha més població, però les infraestructures de transport públic segueixen igual, comparant amb fa 10 o 15 anys tot va més plè, recordo que abans al metro quasi sempre es podia seure, excepte a hores punta, ara quasi mai es troba lloc.
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
 
Entrades: 3594
Membre des de: Dimecres 11/05/2005 9:59
Ubicació: Barcelona

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: trensmat » Diumenge 01/04/2018 15:03

Jo penso que una de les solucions per evitar el gran colapse de Rodalies es eliminar el tap de L'Hospitalet del Llobregat, com és pot eliminar el tap de L'Hospitalet del Llobregat és fer la prolongació de la línia R3 entre Cornellà i Castelldefels com estava proposat en el pla de Rodalies.

La R1 podria finalitzar Martorell o alguns trens a L'estació de França en comptes de finalitzar a Molins de Rei i L'Hospitalet del Llobregat.

Després es tenen que fer els túnels de Montcada i Reixac i el famós tercer Túnel de la Diagonal que serien per les línies R1 i R4.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1504
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.

EntradaAutor: França451 » Diumenge 01/04/2018 16:56

fgc113 ha escrit:
Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies [...] Hi ha 134 estacions.

Si compten només les de Rodalies de Catalunya, poden ser sis línies (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) i 122 estacions. Si les R2 Sud, R2 i R2 Nord es compten per separat, són huit línies i les mateixes estacions.
Si afegeixen les R5 i R6 d'FGC, són huit o deu línies (depén de si es separa o no la R2) i 161 estacions.

És a dir, de cap manera és correcte el càlcul que han fet.

Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies

Ni l'EVA ni l'obertura del tram Vandellòs - Camp de Tarragona incrementaran les circulacions a la xarxa convencional. De fet, el primer no l'afectarà i el segon reduirà les circulacions (ja que, com a mínim els Euromed, passaran a circular per la LAV).
Ara bé, sí que tenen raó amb la nova línia a l'aeroport, que si no es fa bé complicarà més l'explotació. El més racional seria mantindre la R2 Nord però pel nou accés i allargar la R11 des de Bellvitge/el Prat en servei.

Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.

No. Sants té catorze vies en total, sis d'ample estàndard i huit d'ample ibèric.

A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.

Açò és una errada lingüística que em posa molt nerviós: quina mania té la gent de confondre destinació i destí!


Por fin, ya era hora de que alguien empezara a señalar las BURRADAS que el periodista de turno y los que han hecho la noticia han metido una tras otra, y dejaran de evaluar si se hace o no lo que dice la noticia. Carlos, como ves, Sants evidentemente no tiene catorce vías de rodalies y regionales más las del AVE. Rodalies no tiene diez líneas y evidentemente la R5 y R6 aúnque está bien la observación, son líneas de FGC, por lo que por mucha R que se les llame, no entran dentro de la red ferroviaria de Renfe/Adif. Estoy de acuerdo en que el Prat debería ser una estación de intermodalidad. Pero como ya han indicado tres compañeros y yo me sumo, hay que mandar más trenes a la Estación de Francia: que luego si se estampa un tren allí o dos buques chocan, estos periodistillas enteraos te ponen la noticia en primera plana y te chillan instalaciones obsoletas. Y por supuesto, como ya han indicado y nuevamente me sumo, al ingeniero que se le ocurrió dieciocho vías en Hospitalet con 16 terminales y tropecientos trenes finalizando allí, habría que darle un premio al eslabón perdido de la inteligencia humana. Todo lo de la torrassa, la sagrera, las orbitales, el corredor mediterráneo, etc, etc, etc, son echar balones fuera. Normal que se colapse la red!!!!
El ramal de las aguas está de adorno. La estación de Francia, cuarto de lo mismo. La R1 llega a Molins de milagro, por mucho que lo ponga en los horarios y carteles, y los fines de semana en Cornellá ya no existe esa línea. Y de paso le decimos al poeriodista que redactó eso y a esos ingenieros de carrera que se metan en un tren a las siete de la mañana en Sant Vicenç de Calders y les hacemos ir hasta Manresa. Y luego que redacten de nuevo la noticia.
Respecto a la ortografía y gramática de la redacción no me meto porque no sé catalán, pero evidentemente a estas alturas no me extraña ya nada: ya estoy curado de espanto con las ediciones del 20 minutos en castellano.
Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1194
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: L2 y L4, 34,D50,H10,V23 y 47,59,D20,V15,V19 TMB,R1,R2,R2N,R2S


Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants