Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 03/04/2018 23:57

Enceto aquest fin amb una adjudicació.

A Foment es vol connectar l'estació de mercaderies de La Llagosta a l'ample UIC.

Adjudicaciones de Adif

Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0280
SERVICIOS PARA LA REDACCIÓN DEL PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN PARA LA CONEXIÓN EN ANCHO ESTÁNDAR AL CORREDOR MEDITERRÁNEO DE LA PLATAFORMA MULTIMODAL DE LA LLAGOSTA (BARCELONA). PLATAFORMA, VÍA Y ELECTRIFICACIÓN
Número de Licitadores: 12
Adjudicatario: UTE ESTEYCO/INSERAIL
NIF: U88062666
Importe de Adjudicación: 546.646,44 Euros
Plazo de ejecución: 26 Meses

Fecha publicación licitación: 26/10/2017
Fecha publicación adjudicación: 03/04/2018

Pliego de prescripciones técnicas

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (11/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 14/04/2018 2:56

Hi ha obres entre Martorell i Gelida, i a l'estació de Gelida. Estan canviant les travesses, i també estan fent algun tipus d'obra a l'estació de Gelida.
Avui al vespre, dalt d'un R4 destinació Sant Vicenç, hem circulat a contravia entre Martorell i La Granada.
Hi ha bastants obrers i maquinària, entre ells un camió Scania mixt carretera-ferrocarril, i una batejadora (i no sé si una perfiladora).

)))
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (15/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 16/04/2018 1:01

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

Entre Martorell i Gelida (R4):
[des del tren]

-Avui hem anat per la via normal, però entre la bifurcació de la Seat i Gelida hem anat molt a poc a poc. Però molt finet: ja han canviat unes quantes travesses. :D

A Gelida (R4):

-Doncs bé, avui he baixat aquí per veure amb més deteniment què hi feien.
-I el que m'hi he trobat és l'inici d'un xafarranxo de combat de cal déu. :o
-Les obres són d'envergadura, i duraran bastant, i a més necessitaran circulació en via única entre Bifurcació Seat i Sant Sadurní. I potser algun tall a certes hores o potser fins i tot certs dies sencers.
-Es tracta ni més ni menys que de l'ampliació del gàlib dinàmic a aquesta estació: és a dir, que l'espai entre les dues vies és massa estret, i han de fer un petit ripat per a ampliar-lo, per a la qual cosa han de demolir part de l'andana direcció Sant Vicenç de Calders i fer-la més estreta, per tal de permetre el pas de trens en ample UIC sense problemes.
-Avui ja havien demolit gairebé tota la vora d'andana de l'extrem costat Sant Sadurní, més o menys enfront del funicular. Ara com ara, van bastant depressa, ja es veuen els ciments de la futura vora d'andana.
-També hi ha marques grogues a les andanes: canviaran bancs i papereres.
-Avui tots els teleindicadors funcionaven bé.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (23/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 24/04/2018 1:25

Entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.

Entre Vilafranca del Penedès i La Granada (R4):
[des del tren]

-Via direcció Tarragona ja renovada amb travesses de doble ample. Si hi ha hagut limitació de velocitat, ja no sembla haver-n'hi.
-El tram renovat té un tall (probable canvi de mà?), i s'acaba poc abans de les agulles d'entrada a La Granada.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre La Granada i Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

Entre Lavern-Subirats i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.
-Travesses de doble ample acumulades a l'antiga derivació particular de Sant Sadurní, aquí és on es formen els trens de travesses.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.
-Vistos dos nous pals d'electrificació tirats al costat de la via direcció Tarragona.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Sant Sadurní d'Anoia i Gelida (R4):
[des del tren]

-Via direcció Tarragona ja renovada amb travessa de doble ample entre poc abans de la boca sud del túnel del Puig i l'entrada a Gelida (excepte ponts). Limitació de velocitat direcció Tarragona.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Han acabat l'excavació i cimentació de la vora d'andana de l'extrem Sant Sadurní de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Estan reinstal.lant les vores d'andana velles, però ja a la posició nova. Desconec si aplicaran això mateix a la part de l'andana on paren els trens, o si ho faran amb vores d'andana noves (com les de Passeig de Gràcia, per entendre'ns).

Entre Gelida i Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Vía direcció Tarragona ja renovada amb travessa de doble ample entre el costat Martorell del pont del riu Anoia i poc abans del ramal sud de la bifurcació Seat. Limitació de velocitat direcció Tarragona.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

Entre Bifurcació Seat i Martorell (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret de la bifurcació mateixa i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.
-Túnel de Martorell en molt mal estat, amb limitació a 30km/h, i a la zona de la boca sud del mateix, trossos caiguts del sostre del túnel al mig de la via direcció Tarragona.

A Martorell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Martorell i Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Únic tram entre El Papiol i Sant Vicenç de Calders sense travesses tirades al costat de la via.
-Túnel de Castellbisbal en molt mal estat, limitació a 30km/h a la zona de la boca sud del mateix.
-Just a la boca sud del túnel de Castellbisbal, travessa monobloc trencada i en posició perillosa a la via direcció Tarragona.
-Trinxera entre la boca sud del túnel de Castellbisbal i el pas sota l'autovia A-2 en molt mal estat, limitació a 30km/h. Aquesta trinxera està partida en dos trams pel pas sota la línia Barcelona-Manresa de FGC.
-Desmunt entre la boca nord del túnel de Castellbisbal i l'estació de Castellbisbal en molt mal estat, despreniments constants, queda fora de la plataforma i separada de la mateixa per un camí. Limitació a 50km/h.

Entre Castellbisbal i El Papiol/Rubí (R4/R8):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la plataforma de totes dues vies.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Tram Rubí/El Papiol-Sant Vicenç de Calders

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 24/04/2018 2:56

Es reformaran TOTES les estacions del tram.

-A Castellbisbal en teoria han de reformar la platja de vies per eliminar l'entrada per via desviada per seguir cap a Barcelona o Granollers. No sé si ampliaran vies o no. O andanes.

-No queda clar si faran la tercera via entre Castellbisbal i Martorell o no, però se'm fa difícil d'imaginar com dimonis poden reformar el túnel de Castellbisbal sense tallar la línia una bona temporada. És l'únic tram de la via principal on encara no hi ha travesses de doble ample.

-A Martorell no sé què hi faran.

-Al túnel de Martorell tampoc sé si hi faran res, però necessita una reforma urgentment.

-A Bifurcació Seat no hi ha ni rastre de tercer rail, ni tampoc al ramal de la Seat. En teoria sí que hi va tercer rail.

-A Gelida les obres ja han començat, i pel què sembla, totes dues vies aniran amb triple rail al llarg de 750 metres.

-A Sant Sadurní, si no ho he entès malament, es reformarà la via general direcció Tarragona, i la via d'apartat més allunyada de l'edifici de l'estació, que serà perllongada fins a 750 metres.

-A Lavern-Subirats igual que a Gelida, però sense tocar res d'andanes (tret que arreglin els ascensors, la megafonia nova i els teleindicadors, i els posin en servei).

-A La Granada reformaran la via general direcció Tarragona, i la via d'apartat amb andana, que es perllongarà a 750 metres. Em sembla que al paquet hi va inclosa la reforma de l'estació (pas inferior, ascensors), ja que em sembla que s'ha d'eliminar la via d'apartat sense andana pel tercer rail (cosa també imprescindible per a la reforma d'accessibilitat).

-A Vilafranca ni idea. Crec que no la tocaran.

-Als Monjos ni idea tampoc.

-A L'Arboç faran una cosa intermitja entre Sant Sadurní, i La Granada. Encara no sé quines vies ni què, només que es perllongarà com a mínim una via d'apartat a 750 metres. Imagino que també implica la reforma d'accessibilitat.
Si fós així, el més probable és que s'elimini la via d'apartat més propera a la LAV, i que s'amplïi l'andana direcció Tarragona per encabir-hi el pas inferior i l'ascensor.
I que l'andana de la via general direcció Barcelona senzillament desaparegui, i els trens R4 direcció Barcelona/Terrassa/Manresa parin a l'andana de via 4 (la desviada de l'edifici de viatgers).

-Al Vendrell no tinc ni idea de què faran. Crec que mantenen les dues vies d'apartat, que es fan servir totes dues.

-I a Sant Vicenç de Calders... la reforma serà de cal déu. :o Noves andanes exclusives per la R2, noves agulles, rectificació de la corba de sortida cap a Torredembarra/Tarragona... serà entretingut.

Passarem un estiu beeen entretingut. :cari
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Últimes adjudicacions:

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 24/04/2018 3:58

Adjudicaciones de Adif

Número anuncio/expediente : 6.15/28510.0081
SUMINISTRO DE TRAVIESAS RHEDA2000 PARA EL CORREDOR MEDITERRÁNEO EN EL TRAMO CASTELLBISBAL-MARTORELL
Régimen Jurídico: Ley 31/2007
Tipo de procedimiento: Negociado sin publicidad
Criterios de Adjudicación: --
Tipo de Contrato: Suministros
Presupuesto de Licitación: 970.200 Euros
Valor Estimado del Contrato: 970.200 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 6 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha publicación licitación: --
Fecha publicación adjudicación: 23/04/2018
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (28/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 29/04/2018 1:48

Entre Rubí i l'apartador d'ample UIC de Rubí (R8):
[des del tren]

-Limitació de velocitat al túnel de Rubí direcció Martorell.

Entre l'apartador d'ample UIC de Rubí i Castellbisbal (R8):
[des del tren]

-Res de nou. Travesses per a triple rail tirades al costat de la via.

A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Estació completament a fosques tret de vestíbul i pas inferior. MOLT MALAMENT! :evil:

Entre Castellbisbal i Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

Entre Martorell i Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Bifurcació Seat i Gelida (R4):
[des del tren]

-Limitació ja pràcticament restringida al tram d'entrada a Gelida. A la resta el tren ja corre bastant.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-El xafarranxo de combat porta un ritme més alt del que esperava: ja han iniciat la reforma de la part de l'andana on fins la setmana passada estacionàven els trens direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders.
-Els trens ara estacionen al perllongament d'andana que es va construïr durant l'anterior reforma de l'estació, i que s'havia deixat tal qual.
-Això no impedeix que parin a zones a les quals ja s'ha actuat o on encara s'hi està actuant, la qual cosa ha obligat a instal.lar unes vores d'andana addicionals per tal de mantenir el gàlib, les vores en qüestió són de plaxes aparentment metàl.liques, intueixo que suportades amb contrapesos o algun tipus de bastida o similar.
-Mini-excavadora (tamany dumper) a l'andana direcció Sant Vicenç de Calders, que ha estat tancada en gran part.
-El tall amb pla alternatiu de transport (PAT) serà obligatori, i és imminent: en una setmana o dues, si segueixen a aquest ritme.

Entre Gelida i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Renovada la via direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders fins la trinxera de Casa Garriga. Des d'allà fins a Sant Sadurní, renovació en curs tret del viaducte sota la LAV.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Sant Sadurní d'Anoia i Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou (o això m'ha semblat: ja era fosc).

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou (o això m'ha semblat: ja era fosc). :(

Entre Lavern-Subirats i La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Detectat focus, pero no he pogut veure si era permanent o d'obres. A la zona entre el pas superior peatonal i el túnel.

Entre La Granada i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Limitació eliminada. El tren ja va ben ràpid.

Entre Vilafranca del Penedès i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (18/06/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 19/06/2018 0:09

Entre Bifurcació Seat i Gelida (R4):
[des del tren]

-La via direcció Vilafranca/Sant Vicenç ha estat renovada amb travessa de triple rail.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Ja han acabat les obres de modificació del gàlib dinàmic a l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Falta ripar la via corresponent.
-Els trens continuen parant a la part provisional.

Entre Gelida i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-La via direcció Vilafranca/Sant Vicenç ha estat renovada amb travessa de triple rail.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-La via 1 (direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders) ha estat renovada amb travesses per a triple rail.

Entre Lavern-Subirats i La Granada (R4):
[des del tren]

-A la via direcció Sant Vicenç hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.
-A la via direcció Barcelona hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al tram entre l'estació de Lavern i poc abans de passar sota la LAV.

Entre La Granada i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-La via direcció Vilafranca/Sant Vicenç ha estat renovada amb travessa de triple rail.

Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-Avui ja hem circulat per la via habitual direcció Sant Vicenç. Han canviat les travesses de tot el tram, i instal.lat un cert nombre de nous pals d'electrificació.
-A la vía direcció Barcelona, hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Via 1 (general direcció Sant Vicenç), encara tallada.
-Continuen les obres de modificació del gàlib dinàmic de l'andana de via 1. Ja els queda relativament poc (possiblement hagin de canviar de lloc els teleindicadors, i segurament hauran de retallar la marquesina).
-Els trens segueixen circulant per vies 2 i 4. La via 6 (desviada sense andana) està tallada.
-S'estan fent les cimentacions per a nous pals d'electrificació (segurament amb pòrtics).

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Continuen les obres de canvi de travesses, es circula en via única, per la via habitual direcció Barcelona.
-A la vía de l'esquerra (direcció Barcelona), hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4541
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona


Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants