Xoc de dos trens a Castellgalí

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Re: Xoc de dos trens a Castellgalí

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/02/2019 16:59

França451 ha escrit:en todo esto hay varios puntos a aclarar o que no se han mencionado:

B/ La estación de Sant Vicenç de Castellet. Si el sistema ferroviario que comentáis en ese tramo funciona así, como mínimo, la estación de Sant vicenç tendría que haber recibido (o en su defecto el centro de control) un aviso o señal de que durante 25 minutos, el regional R12 que partió de Manresa a las 18:01 no haya llegado aún a esta estación, máxime si como bien indicáis, hubiera ido ocupando cantones del tramo de vía. Es evidente que alguien debería haberse dado cuenta, cuanto menos, al margen de cuál fuera el tercer tren de las fotos de que el Regional salió de Manresa y 25 minutos después "se perdió".
La estación de San Vicenç de Castellet no tiene personal de circulación permanente.
Normalmente hay un taquillero/auxiliar de Rodalies (de ésos de peto naranja), y no siempre, un vigilante, nadie más.
Normalmente no hay nadie que se ocupe de circulación. Se controla desde el CTC de Estación de Francia.
Si este viernes había personal de Adif en Sant Vicenç de Castellet por las obras de la estación, no lo sé.
França451 ha escrit:C/ Hay otro detalle importante que habéis destacado. El tercer tren. En unas fotos aparece y en otras no.
En las fotos que yo he visto en las que no aparece, el tercer tren ya se ha ido de la estación de Castellgalí.
¿O hablas de fotos inmediatamente subidas tras el accidente?
No me queda claro cuándo bajan a los andenes y las vías los pasajeros accidentados.
França451 ha escrit:Este tercer tren, puede ser, como indican algunos,
a) el que salió de Manresa 15 minutos después del regional y se encontró el meollo y avisó a emergencias (opción poco probable por lo indicado en el punto B)
b) un tren sin pasajeros pro equipado con servicios de emergencias, policía, bomberos y servicios sanitarios que salió específicamente para atender a los heridos y trasladarles
c) un tren de vacío que estaba YA en Castellgalí allí parado, antes del accidente, dato por alguna razón específica que no se ha dicho (esto podría explicar por qué hicieron circular al R12 a contravía, pero falta que se explique qué hacía allí este tren, podría estar averiado). Y cuyo conductor vio el choque y avisó inmediatamente a control y emergencias.
No había ningún tren parado en Castellgalí previo al accidente.
França451 ha escrit:b) Si el tercer tren fuese un Rodalies normal que había salido de Manresa quince minutos después del R12, que en todo ese tiempo, absolutamente nadie hubiera notificado del accidente al centro de control. Es comprensible dado el estado en que quedaron los trenes que los maquinistas no pudieran hacerlo, pero los viajeros han hablado del revisor que les alertó de que se tirasen al suelo: pudo haber avisado? Porque en caso de ser así, el tercer tren no podría ser un R4 normal que se encontrase el meollo, ya que inmediatamente del aviso, se hubieran detenido las circulaciones en el tramo.
En una de las fotos se distingue (aunque un poco borroso) cómo en el teleindicador frontal del tercer tren pone "R4 ST VICENÇ".

Pero no se ve si el tercer tren lleva pasajeros. Ésa es una de las claves.

Nótese que cuando el tercer tren llega a la estación de Castellgalí, se está poniendo el sol, pero aún es de día.



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Entrada Autor: França451 » Diumenge 10/02/2019 17:25

Una p`regunta más: el tal Carlos, cuyo Tuitter habéis citado aquí en varias ocasiones, ha indicado unas fotos muy curiosas en sus primeros post. Según sus informaciones, el tren que conducía Raquel es un R4 semidirecto Vilafranca-Manresa que llega a Sant Vicenç de Castellet a las 18:27 horas, habiendo salido el Regional r12 de Manresa a las 18:05 y teniendo prevista su entrada en SVCast 18:15 horas. Si tenemos en cuenta que el R4 de Raquel no llegó a Castellet hasta las 18:27, cómo explicáis la demora del Regional de más de 15 minutos? ¿No debería ser el tren anterior Sant Vicenç Calders-Manresa que llega a Castellet 18:01 y a Manresa 18:10 el que conducía Raquel? Pregunto porque acabo de advertir este detalle en el que las horas por muy marcha a la vista que fuera el R12, no me acaban de cuadrar. Y con más motivo debería ser este último R4 con parada en todas las estaciones si en una de las noticias tres testigos que cogieron el tren en Plaça de Catalunya dijeron que había retrasos.


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albert28
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Entrada Autor: albert28 » Diumenge 10/02/2019 17:44

Esa tarde por problemas en Pl Catalunya había retrasos entre ellas a los R4 sentido norte



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Entrada Autor: França451 » Diumenge 10/02/2019 18:06

albert28 ha escrit:Esa tarde por problemas en Pl Catalunya había retrasos entre ellas a los R4 sentido norte
Por esa misma razón, el tren que conducía la maquinista fallecida no podía ser el semidirecto con salida de Vilafranca 16:16 horas y con llegada a Sant vicenç de Castellet 18:27 h. El Regional sale de manresa a las 18:05, no puede tardar más de 27 minutos en llegar a Castellgalí, y el R4 mencionado por muy rápido que vaya entre Terrassa y SVCast no puede llegar antes de las 18:25 horas a castellet. Por tanto una de las fotos que edita Carlos en su tuiter de esos dos trenes con sus horas de paso por las diferentes estaciones, carecen totalmente de sentido. (La del R12, evidentemente no, pero la otra sí.)

https://twitter.com/trenesmania/status/ ... 7064223744

Esta- foto- no- hay- por- dónde- cogerla.
França451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 10/02/2019 18:20, en total s’ha editat 1 vegada.


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Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/02/2019 18:18

França451 ha escrit:
albert28 ha escrit:Esa tarde por problemas en Pl Catalunya había retrasos entre ellas a los R4 sentido norte
Por esa misma razón, el tren que conducía Raquel no podía ser el semidirecto con salida de Vilafranca 16:16 horas y con llegada a Sant vicenç de Castellet 18:27 h. El Regional sale de manresa a las 18:05, no puede tardar más de 27 minutos en llegar a Castellgalí, y el R4 mencionado por muy rápido que vaya entre Terrassa y SVCast no puede llegar antes de las 18:25 horas a castellet.
Deja de nombrar a la fallecida por su nombre de pila como si fuera tu amiga.
Esto no es el Sálvame.

Se dice "la maquinista fallecida".
O mejor aún "el tren R4 Manresa accidentado".

Sé más delicado.



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Entrada Autor: França451 » Diumenge 10/02/2019 18:32

437.001 ha escrit: Deja de nombrar a la fallecida por su nombre de pila como si fuera tu amiga.
Esto no es el Sálvame.

Se dice "la maquinista fallecida".
O mejor aún "el tren R4 Manresa accidentado".

Sé más delicado.
Mis disculpas, nadie está diciendo que sea el sálvame. Indico simplemente el tren R4 que iba dirección Manresa y lo cité de alguna forma nada más. Estamos tratando de entender o aclarar qué ha pasado, y como habéis indicado, los medios y los informes oficiales, darán laureles a ADIF y Renfe y pondrán algún chivo expiatorio para dar carpetazo al asunto y evitar responsabilidades. He tratado simplemente de indicar cada tren, si usé un nombre inadecuado, ya lo he cambiado y pido disculpas si a alguien esa definición de uno de los trenes le pudiera resultar molesta,

ahora estábamos comentando sólo que una de las fotos publicadas por ese usuario en tuiter tiene poca lógica teniendo en cuenta que un R4 que sale de Vilafranca a las 16:16 y pasa por Terrassa a las 18:08, llegando a Sant Vicenç a las 18:29, no puede encontrarse en Castellgalí con el Regional por muy despacio que vaya éste, ya que según esa misma foto, el citado Regional sale a las 18:05. Por lo cual esa foto es incorrecta, y o bien corresponde al servicio anterior, que circulase muy retrasado y llegase sobre las 18:00 a Sant Viceç de Castellet o se trata del rodalies que para en todas las estaciones y llega a Castellet 18:01 (si va con retraso pongámosle 18:10 horas).

https://twitter.com/CesarA1963/status/1 ... 4635943948

César Mohedas, miembro del antiguo FTM o conocida como Andén 2, ha publicado estas curiosas fotos de la zona. En la parte superior se indican los desniveles en los tramos, y si la flecha indicada como lugar del accidente es correcta, observamos que el R12 realizó un recorrido descendente desde manresa, y a su vez el R4 que subía, circuló en descendente hasta Castellgalì para iniciar la subida. Por tanto ambas circulaciones por simple inercia podían haber llevado algo más de velocidad dado que el sentido de la marcha era en descendente (en el caso del R4 ya había descendido del todo y comenzaba a ascender en el primer tramo).


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kastroboy
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Entrada Autor: kastroboy » Diumenge 10/02/2019 20:09

campbell ha escrit:Xoc frontal? Pero es que em cago en la ops! (amb perdó). que un dels dos trens s'havia ficat en contra sentit? A la vía contraria?!?! Si es així, això és molt, molt i molt greu.

Es que posats a especular... Alguna negligencia brutal al "centre de control" de torn? El o la maquinista no es donava compte? (Digo yo que si vaig per l'esquerra, a no ser que sigui a Anglaterra, deduiria a l'instant que alguna cosa is wrong..)

Què diantres haurà Passat??
Efectivament, errada humana grossa perquè és obvi que un tren anava per la via equivocada i és obvi que el maquinista d'aquest tren ha de fer alguna cosa (a menys que li haguessin avisat que durant una estona aniria per la via contrària des del centre de comandament i en aquest cas seria errada d'aquest últim i no del que conduïa el tren).



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genissimon
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Entrada Autor: genissimon » Diumenge 10/02/2019 20:14

Hi ha una foto de Laia Camps, publicada al seu twitter i a molts altres mitjans on es veu el tercer tren cap a Barcelona aturat al costat dels trens accidentats. Laia Camps viatjava en el rodalies accidentat.
Per altres fotos aèries de l'accident es veu la cua del regional just davant l'edifici de viatgers de Castellgalí. L'accident va passar al revolt entre Castellgalí i el pont sobre el Llobregat, cap a st. Vicenç de Castellet. No pel costal dels Comdals com es diu a l'enllaç que heu posat d'en Cesar Mohedas.

https://www.ccma.cat/324/el-tren-de-la- ... a/2902960/

Salut !!
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 10/02/2019 20:46, en total s’ha editat 3 vegades.


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

kastroboy
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Entrada Autor: kastroboy » Diumenge 10/02/2019 20:16

metro3001 ha escrit:
437.001 ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:Bona tarda, intentaré aclarir algunes coses sobre aquest accident, o almenys quines son les raons per les quals ha pogut succeir això.

Primer de tot, hi ha un element crucial en el succés i és una de les particularitats de l'estació de Manresa: la via 1 no té senyal de sortida direcció Barcelona. Per què? La arquitectura de les estacions on hi ha el Bloqueig BAD fa que les vies generals siguin unidireccionals, és a dir, només es pot permetre la circulació de trens en el sentit assignat. Així doncs, la via 1 només es d'arribada de trens procedents de Barcelona, i no de sortida, que per això ja esta la via 2 per fer-ho. . Les altres vies (les que no son directes però si de pas) sí que tenen senyals de sortida tant sentit Barcelona com Lleida, però habitualment es troben ocupades per material estacionat o fora de servei. En conclusió, un tren que ve de LLeida i es dirigeix a Barcelona, hauria de passar per la via 2 o alguna de pas, mentre que un que procedeix de Barcelona i va a LLeida, ho ha de fer per la via 1 com a situació normal, tot i que es poden fer servir altres vies de pas, ja que direcció Lleida totes disposen de senyal de sortida.

Ara bé, es poden expedir trens des de vies sense senyal de sortida, com la via 1 de Manresa? Sí, es pot fer. El BAD es l'únic Bloqueig automàtic on esta permesa l'expedició de trens en vies sense senyal de sortida. Per fer-ho, el Responsable de Circulació (La persona que dirigeix la estació), ha d'establir l'itinerari cap a la via desitjada, comprovar visualment que l'itinerari esta lliure de trens, i expedir el tren amb la senyal de "Marche el Tren", composada de Gorra amb funda vermella, banderí enrollat i xiulet de doble to. Altrament també ho pot fer utilitzant una notificació on figuri per escrit l'ordre de "Marche el Tren". Aquesta funcionalitat té un inconvenient remarcat, i es que les proteccions de les senyals fixes no hi son, ja que no existeixen, per tant el Responsable de Circulació és l'unic que garanteix que el tren s'enruta correctament.

Què és el que va passar? Segons he pogut saber, el regional de Lleida va entrar per via 1, segurament era perquè les altres vies estaven ocupades. A continuació, el Responsable de Circulació de Manresa, va expedir el regional cap a Barcelona, amb el procediment que he explicat abans i el Regional va marxar cap a Barcelona a contravia per error. Sembla bastant evidents els erros que s'han comès durant aquesta operació.
M'extranya moltissim que anant a contravia durant 7 km el maquinista no se'n adonés compte de res. La col·lisió es va produir a poca velocitat, doncs conforme el Regional avançava, anava ocupant els cantons, això va fer que el tren que anava a Manresa es trobés les senyals en anunci de parada o inclús en parada, potser inclús per aquest motiu anava ja en marxa a la vista.
Per altra banda, el Maquinista d'un 3r tren (podria ser el que surt després del regional de LLeida, 15min mes tard des de Manresa) va donar la senyal d'alarma al trobar-se l'accident de cop per la via contraria. Aquest és el 3r tren del que parleu alguns.
Aleshores a mi em sorgeixen els següents dubtes:
S'expedeix un tren per la via contraria, i ningú se'n dona compte? I estem parlant d'una línia amb CTC i Bloqueig Automàtic...
15 min després, s'expedeix un tren per la via normal i ningú s'enrecorda del regional?

Espero que hagi aclarit algunes confusions.
Salutacions!
Espero que no et fotis en cap merder per dir això... :|

Però jo també ho sospitava.

Convé que digui que no ho estic dient tot. Si en vols parlar, missatge privat.

En fi... :(

Bon dia a tots.
No crec que per donar l´opinió, d´una manera correcta, la gent es foti en problemes... només faltaria.
Els fòrums estan per això...
Per el demés, subscric la versió d´en MZA_1600....
Es molt estrany que un tren circuli a contravia durant 7 km en un BAD i que el maquinista no s ´estranyi....a no ser que tingués autorització per anar així, fins a la següent estació...
I el tercer tren en discordia, pel que es veu, era el 25056 que es va trobar amb tot el merder i va trucar al PM avisant del que havia passat...
Haurem d´esperar el mega súper informe del CIAF, a veure si en podem treure algunes conclusions, ja que normalment, l´únic que fan aquest informes, es deixar renfe i adif en un pedestal....a part de que son uns informes nefastos i ridículs.
Tots semblen tallats del mateix patró...
Les meves condolències a familiars i amics de la Raquel, que malauradament, ha vist truncada la seva vida i pel que es veu, la seva passió, pels trens... una llàstima :(
Salutacions a tots
Doncs sí, això és un Foro d'opinió i en cap moment s'ha faltat al respecte. En tot cas el què ha de pagar (o els que han de ser sancionats) són els que han provocat l'accident per negligència però no ens toca a nosaltres dir qui és, només són suposicions.



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metring
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Entrada Autor: metring » Diumenge 10/02/2019 23:06

437.001 ha escrit:
França451 ha escrit:
albert28 ha escrit:Esa tarde por problemas en Pl Catalunya había retrasos entre ellas a los R4 sentido norte
Por esa misma razón, el tren que conducía Raquel no podía ser el semidirecto con salida de Vilafranca 16:16 horas y con llegada a Sant vicenç de Castellet 18:27 h. El Regional sale de manresa a las 18:05, no puede tardar más de 27 minutos en llegar a Castellgalí, y el R4 mencionado por muy rápido que vaya entre Terrassa y SVCast no puede llegar antes de las 18:25 horas a castellet.
Deja de nombrar a la fallecida por su nombre de pila como si fuera tu amiga.
Esto no es el Sálvame.

Se dice "la maquinista fallecida".
O mejor aún "el tren R4 Manresa accidentado".

Sé más delicado.
Potser ha dit el seu nom pensant en la persona més què en que era maquinista, no en si era o no coneguda, no trobo que sigui cap manca de respecte.

:topic



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Entrada Autor: jmroig » Diumenge 10/02/2019 23:18

Efectivament, dir el nom de la maquinista no és cap falta de respecte, al meu entendre. És la constatació de que aquesta professional era una persona, humanitzant-la. DEP.
En relació amb el misteriós tercer tren, el més lògic és que es tracti d'un tren enviat expressament per a recollir els ferits ja que tot i que al teleindicador posés R4 Sant Vicenç com aquí s'ha dit, no s'ha trobat cap testimoni d'usuaris que viatgés en aquell tren en sentit BCN. En canvi, alguns usuaris si que exposaren a les xarxes i als mitjans que pujaren en aquest tren cap a Manresa.
A falta de les conclusions de l'informe, el que es manté és la manca de fiabilitat i seguretat del servei. Quan no és manca de subministrament elèctric són retards o incidències diverses; sobretot a la R12.
Sembla que facin tot el possible per desincentivar-ne l'ús i poder tancar-la...



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Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 11/02/2019 0:08

Crec que és bastant banal debatre quins son els trens accidentats, quan és una dada que ja se sap des del principi. Només cal mirar els horaris oficials tenint en compte que aquella tarda els trens podien anar tocats per la incidència a Plaça Catalunya.

Crec que nosaltres ni tenim la informació ni els coneixements suficients per realitzar investigacions profundes paralel·les, crec que és mes adient debatre sobre les notícies que surten sobre aquest accident.

Per cert, demà a les 12:00 a Sants hi ha una concentració de 15min per fer un homenatge a la maquinista víctima del accident.

Salutacions,



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Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/02/2019 0:16

Adif (10/02/2019)
Adif y Renfe avanzan en los trabajos de normalización de la circulación entre Manresa y Sant Vicenç de Castellet

• Si los trabajos evolucionan favorablemente, se espera poder restablecer el servicio a lo largo de la jornada de mañana lunes, al menos en una de las vías

• Se mantiene el Plan Alternativo de Transporte por carretera para los viajeros de las líneas R4 y R12

• Asimismo, Adif y Renfe continúan trabajando en la investigación del accidente, que es paralela y complementaria a la que está llevando a cabo la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios



10/02/2019. Adif y Renfe continúan trabajando para normalizar la circulación ferroviaria enre las estaciones de Sant Vicenç de Castellet y Manresa, donde el pasado viernes se produjo la colisión, por causas que se están precisando, de dos trenes de viajeros en el punto kilométrico 306,500, situado a la altura de la antigua estación de Castellgalí. Si los trabajos evolucionan favorablemente, se espera poder restablecer el servicio a lo largo de la jornada de mañana lunes, al menos en una de las vías.

Una vez recibida la autorización de la autoridad judicial, desde ayer a las 11:00 h se están realizando las labores necesarias para el encarrilamiento de los trenes accidentados, su posterior retirada y la reparación de los daños en la infraestructura. Para ello, se ha movilizado un tren taller, una vaiacar, palas cargadoras para creación de accesos, maquinaria de vía (bateadora y perfiladora), un minitrén, vagonetas de electrificación, camiones y otros vehículos, además de más de 20 técnicos especialistas.

Por otro lado, sigue habilitado un punto de atención para las víctimas y los familiares en la estación de Barcelona-França y a través del teléfono 900101020.

Durante el período de interrupción del servicio, se mantiene establecido un Plan Alternativo de Transporte por carretera entre Sant Vicenç de Castellet y Manresa para los trenes de la línea R4 y entre Sant Vicenç de Castellet y Calaf para los viajeros de la línea R12.

Los viajeros pueden encontrar la información sobre horarios y servicios a través de la megafonía de estaciones y trenes, servicio Transmet, así como en los teléfonos de información 900 41 00 41 y 912 320 320, a través de redes sociales, app de Rodalies y Adif en tu móvil, así como en las webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat, http://www.renfe.com y http://www.adif.es.

Investigación

Asimismo, Adif y Renfe están trabajando en la recopilación, análisis y evaluación de toda la información disponible para establecer de forma exhaustiva y exacta la secuencia de hechos y las condiciones concretas que estuvieron presentes de forma previa y durante el desenlace de los acontecimientos que provocaron la colisión de dos trenes a la altura de Castellgalí.

Conforme al RD 623/2014 y la normativa complementaria, Adif está realizando la comprobación de todas las circunstancias por las que el tren de Media Distancia 15624, que realizaba el trayecto entre Lleida y L’Hospitalet de Llobregat accedió a la vía impar, por la que estaba circulando el tren de Rodalies 25056, que realizaba el trayecto entre Sant Vicenç de Calders y Manresa, ya que en condiciones normales de tráfico, como era el caso, el primero debería haber circulado por la vía par.

Esta investigación es paralela y complementaria a la que está llevando a cabo la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios.

Para ello, se están analizando y comprobando todos los registros de eventos de las instalaciones relacionadas con la circulación (que muestran cualquier disfunción que se haya producido en su funcionamiento), de los sistemas instalados en las cabinas de los trenes, las conversaciones grabadas y cuantas circunstancias y condiciones concretas estuvieron presentes en el desarrollo de los hechos.

Posteriormente, se procederá a realizar un estudio en profundidad de la ordenación de dichos hechos y las eventualidades y detalles que ayudarán a establecer las causas por las que se ha producido el accidente y a implantar todas aquellas medidas preventivas que sean necesarias para evitar que un trágico suceso como éste pueda repetirse.

Por otro lado, se debe precisar que el Reglamento de Circulación Ferroviaria, que es la normativa vigente para la gestión del tráfico de trenes, permite, en una serie de circunstancias específicas y bajo estrictos controles de seguridad, la circulación a contravía, un procedimiento utilizado en redes ferroviarias de todo el mundo para garantizar el mantenimiento del tráfico en ambos sentidos cuando se produce una reducción de la capacidad de un trayecto.



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Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/02/2019 0:27

Vídeo on apareix el traçat de l'accident:



En el minut 1:15 es veuen les agulles on el tren va passar a la via equivocada.
També es veu que la línia està plena de limitacions a 30 i això en aquest cas pot haver fet que el xoc fos menys greu. Però també vol dir que la línia no rep manteniment adequat i això podria tenir a veure amb el que ha passat



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Entrada Autor: metring » Dilluns 11/02/2019 12:23




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Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 11/02/2019 13:31

Respecte el tercer tren, dubto que en 15 minuts es pugui muntar un macro dispositiu d'emergència com aquest per atendre els ferits del xoc dels trens. Per trucar al 112 ja estàs mínim 5 minuts, entre que t'atenen i t'agafen les dades. Activar els recursos també comporta els seus minuts.
El parc de bombers de Manresa, és a l'altra punta de la ciutat, a l'antiga carretera de Vic, per traslladar-se a l'estació de Renfe de Manresa, ja es necessiten uns 10 minuts mínim. I entre que s'equipen i entren al tren, passen uns 5 minuts més, almenys.

Muntar un dispositiu així, no es fa en 15 minuts.
Jo diria que aquest tren es un R4 a Sant Vicenç de Calders, que surt a les 18:22. El regional teòricament va sortir a les 18:05.
El teleindicador del tren deu ser Sant Vicenç de Calders, i no Sant Vicenç de Castellet, i fos el mateix personal del rodalies, qui va avisar a emergències.

El que fos probable, es que aquest tren reculés fins a Manresa, un cop avaluada la situació, i a petició dels serveis d'emergència, per poder traslladar el personal amb més celeritat per poder donar una resposta més ràpida.
wefer ha escrit:Vídeo on apareix el traçat de l'accident:

Al minut 7:15 es veu el punt exacte on es va produir el xoc.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

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Entrada Autor: albert28 » Dilluns 11/02/2019 13:59

UT440_132M ha escrit:
El que fos probable, es que aquest tren reculés fins a Manresa, un cop avaluada la situació, i a petició dels serveis d'emergència, per poder traslladar el personal amb més celeritat per poder donar una resposta més ràpida.
Mrs tard si que sembla es va endur gent cap a Manresa



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Entrada Autor: metring » Dilluns 11/02/2019 23:09

La SEMAF ja ha dit que de reprendre el servei demà, res, que no es pot continuar amb les mateixes condicions, Bravo!



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albert28
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Entrada Autor: albert28 » Dilluns 11/02/2019 23:55




marc_valldo
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Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Dimarts 12/02/2019 0:00

UT440_132M ha escrit: Jo diria que aquest tren es un R4 a Sant Vicenç de Calders, que surt a les 18:22. El regional teòricament va sortir a les 18:05.
El teleindicador del tren deu ser Sant Vicenç de Calders, i no Sant Vicenç de Castellet, i fos el mateix personal del rodalies, qui va avisar a emergències.
En aquest tuit de Protecció Civil s'assegurava que el primer que va trucar al telèfon d'emergencies 112 va ser un passatger d'un dels trens afectats, no cap treballador de Rodalies.



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