Xoc de dos trens a Castellgalí

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Xoc de dos trens a Castellgalí

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 12/02/2019 1:27

marc_valldo ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Jo diria que aquest tren es un R4 a Sant Vicenç de Calders, que surt a les 18:22. El regional teòricament va sortir a les 18:05.
El teleindicador del tren deu ser Sant Vicenç de Calders, i no Sant Vicenç de Castellet, i fos el mateix personal del rodalies, qui va avisar a emergències.
En aquest tuit de Protecció Civil s'assegurava que el primer que va trucar al telèfon d'emergencies 112 va ser un passatger d'un dels trens afectats, no cap treballador de Rodalies.
Així el maquinista de l'R4 sortida 18:22 de Manresa, es va trobar l'accident, amb els serveis d'emergència ja alertats. Per mi, queda descartat que fos un tren de socors en aquell moment, com s'ha dit per aquí.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/02/2019 2:55

wefer ha escrit:Vídeo on apareix el traçat de l'accident:

[you tube] eV5KdUaw-1I [/you tube]

En el minut 1:15 es veuen les agulles on el tren va passar a la via equivocada.
També es veu que la línia està plena de limitacions a 30 i això en aquest cas pot haver fet que el xoc fos menys greu. Però també vol dir que la línia no rep manteniment adequat i això podria tenir a veure amb el que ha passat
Atenció, que el video és vell.

Hi ha limitacions que ja han desaparegut, i d'altres que s'han agreujat.

Per exemple, la limitació que hi ha a la sortida de Manresa fins als Comtals al vídeo és a 60, i avui dia és a 20-30.
Mentre que la limitació entre Els Comtals i Castellgalí que al vídeo és a 30, avui dia ha desaparegut.

I al vídeo, les estacions de Manresa, Castellbell, Vacarisses, Viladecavalls, i Sant Miquel de Gonteres, encara no estan ni en obres.
Quan avui dia, Castellbell i Viladecavalls ja estan renovades, Manresa pràcticament també, Sant Miquel de Gonteres ja està molt avançada, i a Vacarisses acaben de començar.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/02/2019 2:59, en total s’ha editat 2 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/02/2019 2:56

UT440_132M ha escrit:
marc_valldo ha escrit:En aquest tuit de Protecció Civil s'assegurava que el primer que va trucar al telèfon d'emergencies 112 va ser un passatger d'un dels trens afectats, no cap treballador de Rodalies.
Així el maquinista de l'R4 sortida 18:22 de Manresa, es va trobar l'accident, amb els serveis d'emergència ja alertats. Per mi, queda descartat que fos un tren de socors en aquell moment, com s'ha dit per aquí.
... em reservo el comentari.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/02/2019 13:55

https://www.regio7.cat/fet-divers/2019/ ... 26667.html

La línia de Manresa és l'única de Rodalies sense frenada automàtica en sentit contrari

El tram entre la capital del Bages i Terrassa no disposa de semàfors en sentit invers, que haurien pogut bloquejar el tren
josep sallent manresa 11.02.2019 | 22:57

El tram de Renfe entre Manresa i Terrassa és l'únic de tota la xarxa de Rodalies sense possibilitat de frenada automàtica d'un tren en cas que circuli erròniament per una via en sentit contrari (que és el que va succeir divendres en l'accident mortal de Castellgalí). Així ho van reconèixer ahir a Regió7 fonts d'Adif, que van voler desvincular aquesta mancança de les causes principals del sinistre, que es continuen investigant. El tram afectat, finalment, no es reobrirà aquest dimarts.

Segons Adif, a fora del tram Manresa-Terrassa, la xarxa de doble via de Rodalies funciona amb l'anomenat Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB), que consisteix en la presència de senyals i semàfors en els dos sentits de la marxa en cadascuna de les dues vies. Això significa que el maquinista d'un tren pot veure, de cara, els semàfors de la via per on circula i també, igualment de cara, els semàfors de la via contrària, encara que tingui prohibit introduir-s'hi. Així, si, per un error, entra en una via en sentit contrari, es podrà trobar amb un semàfor en vermell i, si el sobrepassa, s'activarà de seguida el sistema de frenada automàtica del tren. Aquest mecanisme funciona quan se sobrepassa qualsevol semàfor de color vermell (també si un maquinista se'l troba en el sentit correcte de la circulació).

El tram Manresa-Terrassa, en canvi, funciona encara amb l'antic Bloqueig Automàtic en Via Doble (BAD), en el qual només hi ha semàfors i senyals en el sentit bo de la circulació, però no en el contrari. Això significa que, si un tren entra en una via errònia (com va passar divendres), no tindrà la possibilitat de frenar-se automàticament, ja que, en el seu recorregut, no creuarà cap semàfor en vermell, ja que els únics que es trobarà afectaran només el sentit invers, és a dir, el sentit correcte.

Fonts d'Adif, però, van voler precisar que l'existència d'un Bloqueig Automàtic Banalitzat en el tram entre Manresa i Terrassa no hauria evitat necessàriament el xoc frontal. De fet, van afegir, s'han donat casos d'accidents ferroviaris a Europa que han succeït «perquè els semàfors estaven erròniament en verd», la qual cosa impedeix l'aturada d'un tren.

De totes maneres, Adif reconeix que, abans de l'accident, ja es tenia previst implantar properament el Bloqueig Automàtic Banalitzat al tram Manresa-Terrassa, ja que és l'únic de Rodalies de Barcelona que funciona amb el sistema de seguretat antic (que sí que es manté en línies regionals de Catalunya i de la resta de l'Estat).

En tot cas, afegeix Adif, la investigació de l'accident haurà de determinar per què es va produir un canvi d'agulles a Manresa que va permetre que el tren entrés a la via en sentit contrari i per què aquest error no va ser aparentment detectat ni pel conductor (que no es va aturar) ni pel personal de l'estació de Manresa ni pel Control de Trànsit Centralitzat (que l'haurien pogut avisar telefònicament). El tren, des que va sortir de Manresa, va circular set quilòmetres de forma errònia, fins que va xocar amb un tren en el sentit correcte, que acabava d'arrencar de Sant Vicenç de Castellet sense que ningú de l'estació hagués advertit tampoc de l'incident que ocorria a la via.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1744

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 12/02/2019 14:47

Es curiosa la connotació de circulació errònia o bona.
Sistema de seguretat antic no, és un sistema de seguretat en concret diferent al BAB.
Un maquinista si li donen pas per una via ell segueix el que li marquen.
Frenada automàtica en sentit contrari? Com s'entén això? Qui ha escrit això s'ha lluït de glòria



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 12/02/2019 16:51

albert28 ha escrit: Un maquinista si li donen pas per una via ell segueix el que li marquen.
Negatiu. Els maquinistes son coneixedors de la infraestructura, i com a tal saben per quina ruta i direcció han d'anar, així ho indica el Títol 3 del Llibre de Normes del Maquinista (LNM), en concret el Capítol 2, Obligacions del Personal, Secció 1, Personal de Conducció, Article 3.2.1.3 Itineraris de Sortida, punt número 2:
Article 3.2.1.3 del LNM ha escrit: Cuando advierta que la via o dirección no es la que se corresponde seguir, no emprenderá la marcha o efectuará detención inmediata comunicándolo al Responsable de Circulación
Respecte la notícia comentada, m'he abstingut de llegir-la perquè segurament diu estupideses una radere l'altre.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 13/02/2019 0:41

albert28 ha escrit: Frenada automàtica en sentit contrari? Com s'entén això? Qui ha escrit això s'ha lluït de glòria
Suposo que es deu referir a una hipotètica absència de balises Asfa en sentit contrari, i que aquest no va actuar :x
Però ja sabem com son els "periodistes" d'aquest país.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

brito_cat
N5
N5
Entrades: 125
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimecres 13/02/2019 10:08

https://www.elperiodico.com/es/trafico- ... te-7299244
Los maquinistas se plantan por riesgo "grave e inminente" en la R4



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 15/02/2019 20:23

https://cadenaser.com/emisora/2019/02/1 ... m=whatsapp

Un error del personal de circulación, desencadenante del choque de trenes de Castellgalí

Esta es la principal hipótesis que manejan los investigadores y así consta en el atestado de los Mossos que ya está en el juzgado. Es un informe preliminar que se irá ampliando con los datos de las cajas negras y la declaración de los implicados

14/02/2019 - 16:44 h. CET

Un error de los responsables de circulación de Manresa es ahora mismo la principal hipótesis para explicar el accidente de tren del pasado viernes, que provocó la muerte de la maquinista de uno de los convoyes y un centenar de heridos, 16 graves. Dos trenes iban por la misma vía, en sentido contrario, y terminaron chocando en Castellgalí. La circulación ferroviaria entre Manresa y Sant Vicenç de Castellet permanece cortada y el trayecto se hace en autobús.

Según ha podido saber la Cadena SER, la principal hipótesis con la que trabajan los investigadores es que un error del personal de circulación de Manresa es el desencadenante del accidente. Así consta en el primer atestado de los Mossos que ya está en el juzgado de Manresa. Es un informe preliminar que se irá ampliando a medida que haya más datos de las cajas negras de los trenes, que todavía están precintadas, y cuando se tome declaración a los principales implicados en el accidente. Hay que hablar con varias personas, desde el maquinista que es uno de los heridos graves, hasta los responsables del centro de control de circulación de Barcelona.

El documento de la policía refuerza la hipótesis de la "concatenación de errores humanos" de la que habló el ministro de Fomento, José Luis Ábalos, al día siguiente del accidente. Todo se centra en determinar por qué el tren que salió de Manresa lo hizo por la vía de sentido contrario, cuando no había ninguna razón que le impidiera utilizar la otra vía. Hay que ver qué indicaciones se dieron desde Manresa y analizar las comunicaciones entre el maquinista y el centro de control de circulación de Barcelona. También se revisarán las instalaciones y la señalización para saber si funcionaron correctamente.
Comienzan las declaraciones por el accidente de Vacarisses

Hoy ha comenzado en los juzgados de Terrassa las declaraciones sobre el accidente de tren de Vacarisses del pasado mes de noviembre que también dejó una víctima mortal, un hombre de 36 años vecino de Castellbell i el Vilar. Según confirman fuentes judiciales, hoy han declarado como investigados un técnico de Adif y el responsable de Operaciones de esta empresa pública. También han comparecido ante el juez dos peritos como testigos.

En este caso, el accidente se produjo cuando uno de los muros cayó sobre la vía y provocó el descarrilamiento del tren.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2486
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 18/02/2019 13:22

Blogs del Regió-7, 17 de febrer de 2019 ha escrit:
Blog: Ahir, Descans Dominical de Pep Garcia

Poca gent gosa creuar l’agrest pas cap al Bages... i encara me

Poca gent gosa creuar l'agrest congost que mena fins a la ciutat. I encara menys en tren per la ruta del marronós Llobregat. Ubicada al fons de la vall, a l'inici d'un pla, Manresa City és coneguda amb el malnom de la Inexpugnable. No hi ha ops! manera d'arribar-hi en condicions. Ni els assaltants de diligències més experts no es miren amb bons ulls aquesta contrada feréstega del Pla de Bages, i els seus accessos, dia rere dia increïblement més incomunicada de la resta del gran oest català. La van deixar. Ni robar no els sortia a compte. Abans, els trens hi menaven, lents però segurs, per unes feixugues vies que, sorollosament, indicaven els intrèpids viatgers que s'endinsaven en terra de ningú. Rutes perilloses com no n'hi ha d'altres. Fumejants de cansament, els combois suspiraven en silenci quan arribaven a la sòrdida estació, vetusta, i respiraven alleugerits. Els durava el temps just de pensar que al cap de poc havien de tornar per on havien vingut. Massa riscos. Ara ni això. Els trens no gosen. Si vas en tren, t'aventures, no saps on vas. Els viatgers locals, homes i dones intrèpids, s'aferraven a qualsevol sant amb la condició de saber-se protegits durant el recorregut. Més ràpid abans que ara. Amb els anys, l'altra hora esplendorosa Manresa City va anar quedant en l'oblit de tot i de tothom. Ningú hi volia anar. Ningú en gosava sortir. I si el viatge en tren era una trampa, el camí ral de la C-55 era poc més que un nus estret i malgirbat on, si t'hi endinsaves, et podies trobar qualsevol cosa que et trunqués el viatge. D'anada o de tornada. Mala terra, el Bages, per moure's. Irònicament pel punt més alt, un camí ral fantàstic –autopista en deien– només podia ser trepitjat i circulat per homes i dones llargs d'armilla. Adinerats. Passar-hi valia una fortuna. O dues. Era com un saqueig fet per lladregots però oficial. Amb el pas dels anys a la capital es van oblidar del tot d'aquella Manresa City i la seva gent i la seva vall. Què se'n deu haver fet? Això els ha canviat el caràcter, segur. Fa gaire que no aneu pel Bages? Es parla d'aventurers extrems que van gosar dirigir-s'hi. Però no se'n sap com ni on van acabar. Qui sap si mai tornarà a ser com abans. Els oriünds no hi compten. Van a pitjor, de fa anys. I panys. Pobres bagencs, atrapats en el seu cau. Faig broma? No, gens. Ho dic en vers i conya a veure si algú s'ho escolta i es posa les piles. De broma? No gens, que fa just una setmana una jove maquinista de tren de 26 anys hi ha perdut la vida. De broma? No gens. De broma és com ens prenen als que vivim en aquest malson de vies que no duen enlloc. Menys comunicats, més atrapats, més maltractats que mai per una ops! via fèrria que fa ara menys servei que quan els trens treien fum. De broma? No gens. Seriosament del tot.


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

França451
N9
N9
Entrades: 1727
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 18/02/2019 16:08

genissimon ha escrit:
Blogs del Regió-7, 17 de febrer de 2019 ha escrit:
Blog: Ahir, Descans Dominical de Pep Garcia

Poca gent gosa creuar l’agrest pas cap al Bages... i encara me

Poca gent gosa creuar l'agrest congost que mena fins a la ciutat. I encara menys en tren per la ruta del marronós Llobregat. Ubicada al fons de la vall, a l'inici d'un pla, Manresa City és coneguda amb el malnom de la Inexpugnable. No hi ha ops! manera d'arribar-hi en condicions. Ni els assaltants de diligències més experts no es miren amb bons ulls aquesta contrada feréstega del Pla de Bages, i els seus accessos, dia rere dia increïblement més incomunicada de la resta del gran oest català. La van deixar. Ni robar no els sortia a compte. Abans, els trens hi menaven, lents però segurs, per unes feixugues vies que, sorollosament, indicaven els intrèpids viatgers que s'endinsaven en terra de ningú. Rutes perilloses com no n'hi ha d'altres. Fumejants de cansament, els combois suspiraven en silenci quan arribaven a la sòrdida estació, vetusta, i respiraven alleugerits. Els durava el temps just de pensar que al cap de poc havien de tornar per on havien vingut. Massa riscos. Ara ni això. Els trens no gosen. Si vas en tren, t'aventures, no saps on vas. Els viatgers locals, homes i dones intrèpids, s'aferraven a qualsevol sant amb la condició de saber-se protegits durant el recorregut. Més ràpid abans que ara. Amb els anys, l'altra hora esplendorosa Manresa City va anar quedant en l'oblit de tot i de tothom. Ningú hi volia anar. Ningú en gosava sortir. I si el viatge en tren era una trampa, el camí ral de la C-55 era poc més que un nus estret i malgirbat on, si t'hi endinsaves, et podies trobar qualsevol cosa que et trunqués el viatge. D'anada o de tornada. Mala terra, el Bages, per moure's. Irònicament pel punt més alt, un camí ral fantàstic –autopista en deien– només podia ser trepitjat i circulat per homes i dones llargs d'armilla. Adinerats. Passar-hi valia una fortuna. O dues. Era com un saqueig fet per lladregots però oficial. Amb el pas dels anys a la capital es van oblidar del tot d'aquella Manresa City i la seva gent i la seva vall. Què se'n deu haver fet? Això els ha canviat el caràcter, segur. Fa gaire que no aneu pel Bages? Es parla d'aventurers extrems que van gosar dirigir-s'hi. Però no se'n sap com ni on van acabar. Qui sap si mai tornarà a ser com abans. Els oriünds no hi compten. Van a pitjor, de fa anys. I panys. Pobres bagencs, atrapats en el seu cau. Faig broma? No, gens. Ho dic en vers i conya a veure si algú s'ho escolta i es posa les piles. De broma? No gens, que fa just una setmana una jove maquinista de tren de 26 anys hi ha perdut la vida. De broma? No gens. De broma és com ens prenen als que vivim en aquest malson de vies que no duen enlloc. Menys comunicats, més atrapats, més maltractats que mai per una ops! via fèrria que fa ara menys servei que quan els trens treien fum. De broma? No gens. Seriosament del tot.
Esto y lo de la huelga esa de billetes, sencillamente me parece de un impresentable bastante evidente. Razón tiene este texto, eso es cierto, y razón hay en pedir mejoras inminentes en la red. Pero no nos engañemos, señores: esto es valencia, y mientras tengamos un "metro regional", (curiosamente un medio que este señor no menciona en su historia de asalto a diligencias y demás zarandajas, al menos como medio de transporte existente), nadie se va a ocupar de invertir debidamente en la línea de Terrassa a Manresa. Hasta Terrassa, la línea funciona perfectamente, con sus más y sus menos, pero bien. Hasta aquí todo perfecto. Pero desde este punto, la línea tiene muchas, muchas, muchas incidencias, a cual más grave, y todos sabemos que no se está invirtiendo lo suficiente en ello. Pero a nadie se le ha ocurrido el motivo. No es una dejadez de ADIF como cualquier otra, las dejadeces generales todos las sabemos y las vemos a diario. El hecho de que este tramo se haya convertido en punto negro, con la pantalla de remodelación de las estaciones, tiene otra explicación que nadie dice, pero que me juego dos cuyons a que más de uno en ADIF y Renfe, cuanto menos, lo ha pensado: "ya existe una línea de catalanes por el mismo sitio". Dos compañías ferroviarias que se solapan. Todos sabemos que esto solamente es cierto hasta Olesa, y ni eso,puesto que ADIF cerró la estación ferroviaria olesana hace dos décadas. Pero como sabemos que ADIF en el resto de España, como Renfe es y siempre será una compañía deficitaria en general, y aprovecha cualquier excusa de ferrocarril metropolitano o urbano que solape, para quitarse del medio la infraestructura (véase línea C4 de Valencia, sin duda el caso más vergonzoso), otras líneas de la comunidad valenciana, o casos en Madrid y Barcelona como Cornellá Sant Ildefons y casos varios, de estaciones que fueron eliminadas "porque ya llegaba el metro" (o su similar, incluso tratándose de un carro tirado por dos burros, cualquier cosa que solapase era mejor que la Renfe).

Para qué seguir escribiendo acerca de esto? Me da la sensación de que incluso hay gobernantes y mangantes que les interesa más duplicar y invertir en la R5, hacerla más atractiva, y en cuanto la tengan, telefonazo a Monbús, servicios a Manresa por Vacarisses y Viladecavalls, y ya tenemos la tumba para la Renfe. Total, para qué? Si ya tenemos las cartas echadas.

Por desgracia, eso no lo ve nadie... Pero insisto: habiendo FGC, sólo os digo, valencianos!!! acordaros de la C4 de vuestra provincia. Ahora contádselo al resto de compañeros. Y a ver si vemos similitudes.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1155
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 18/02/2019 19:20

Buenas,
Lo que comenta França451 creo que hay que añadirle los 3 trenes de Manresa Lleida que tambien tienen incidencias cada dos por tres y que por que se pusieron servicios de Cervera a Lleida que si no creo que estaria cerdada y bien cerrada.
Cierto es que se renovo la via y catenaria pero costo lo suyo y la verdad ahora es el material el que deja de funcionar pero ganar lo que se dice ganar bien poco.

Sobre el choque y la zona en cuestion no quiero opinar no tengo humor ni ganas de hacerlo, es tal atropello a la ciudadania que solo veo todo como un insulto de los politicos al resto de mortales, a los Aficionados hace tanto tiempo que nos humillan y nos tratan de Terroristas que ya ni falta que os cuente.
Saludos.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2486
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 20/02/2019 9:46

Regió-7, 20 de febrer de 2019 ha escrit: El ministre Ábalos es reunirà amb els alcaldes del Bages per parlar de l'R4 la setmana que ve
No concreta cap pla d'inversió o millora específic pel tram accidentat entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

hola04
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Gavá (R2)

Entrada Autor: hola04 » Dimecres 20/02/2019 10:13

A rodalies es necessiten inversions urgentment, tots sabem que amb inversions aquest accident no hauria passat, es saben les causes del accident? Per que va fallar el sistema?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3424
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 20/02/2019 13:06

genissimon ha escrit:
Blogs del Regió-7, 17 de febrer de 2019 ha escrit:
Blog: Ahir, Descans Dominical de Pep Garcia

Poca gent gosa creuar l’agrest pas cap al Bages...
Quanta raó !!! Per algun motiu s'ha mantingut en aquesta incomunicació al Bages i de rebot a les comarques que hi depenen: el Berguedà, el Solsonès i el Lluçanès. I l'Anoia, Osona i el Ripollès no estan gaire millor, sembla com si la Catalunya Central en conjunt es volgués quedar incomunicada. Abans quan hi vivia alguns veïns i xòfers dels autobusos em deien que era per mantenir la tranquil·litat i el caire burgès de la zona i que no se'ls torni una part de l'Àrea Metropolitana ja que llavors creix la inseguretat. Com que m'ho havia dit força gent diferent i de pobles diferents crec que és part del caràcter de la zona, solen parlar orgullosos de ser "de pagès" i amb cert recel dels "pixapins".



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5140
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 20/02/2019 13:18

hola04 ha escrit:tots sabem que amb inversions aquest accident no hauria passat, es saben les causes del accident?
Afirmar que amb inversions l'accident no hauria tingut lloc, i preguntar a continuació per les causes, ho trobo una mica agosarat.

Potser millor esperar primer als resultats de la investigació, i un cop conegudes les causes fer afirmacions, no?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dimecres 20/02/2019 16:02

Amb independència de les causes de l'accident (que no hi entro), l'R4 i l'R12 funcionen molt malament (si més no des de Manresa a Lleida).
Ningú pot dubtar que calen grans inversions per augmentar la seguretat, la fiabilitat i la puntualitat.



hola04
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Gavá (R2)

Entrada Autor: hola04 » Dimecres 20/02/2019 18:28

Fran-Ikarus ha escrit:
Afirmar que amb inversions l'accident no hauria tingut lloc, i preguntar a continuació per les causes, ho trobo una mica agosarat.

Potser millor esperar primer als resultats de la investigació, i un cop conegudes les causes fer afirmacions, no?
Només estic dient que amb inversions potser no hauria fallat el sistema, está clar que alguna cosa va fallar al centre de control, per que si no s'enaurien adonat de que un tren anava per una via contraria.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5140
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 21/02/2019 9:32

Del
"tots sabem que amb inversions aquest accident no hauria passat"
al
"Només estic dient que amb inversions potser no hauria fallat el sistema"

hi ha dos móns de distància (el que va de l'afirmació rotunda al "potser", i el que va del "tots" a la primera persona del singular)

I sí, amb aquest "potser" puc estar totalment d'acord.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

hola04
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Gavá (R2)

Entrada Autor: hola04 » Dijous 21/02/2019 10:52

Pot ser que no m'hagués explicat bé, demano disculpes.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”