Nova oficina d'atenció al metro Sagrada Familia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Nova oficina d'atenció al metro Sagrada Familia

Entrada Autor: metring » Divendres 12/03/2021 14:37

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ssibilitat

12.03.2021
Premsa TMB
El nou Punt TMB d’atenció als usuaris de Sagrada Família serà pioner en accessibilitat

Dilluns s’obre al públic l’oficina, sense barreres arquitectòniques i equipada amb videointerpretació i anell inductiu per a persones sordes. El vestíbul principal de l’estació de metro s’ha remodelat per redistribuir espais, reforçar la seguretat i ressaltar elements del patrimoni cultural

El proper dilluns, 15 de març, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estrenarà un nou Punt TMB d’atenció i informació als usuaris ubicat al vestíbul principal de l’estació de metro de Sagrada Família, de la línia 5, que es convertirà en pioner per les solucions innovadores d’accessibilitat incorporades. D’aquesta manera, TMB serà el primer operador de transport públic a implantar el sistema de videointerpretació en llengua de signes catalana en un centre d’atenció, disponible en aquest Punt TMB amb la col·laboració de la Federació de Persones Sordes de Catalunya.

El Punt TMB de Sagrada Família, el quart centre d’atenció al ciutadà de TMB, s’ha dissenyat amb criteris de màxima eficàcia i d’accessibilitat universal. El centre incorpora la tecnologia SVision per donar suport a persones sordes i amb discapacitat auditiva que necessiten comunicar-se en llengua de signes, i serà el primer a fer-ho en la llengua de signes catalana. L’espai també està equipat amb un anell inductiu, connectat a la megafonia d’emergència i a l’equip de micròfon individual, per facilitar l’atenció a persones amb discapacitat auditiva. Aquests nous recursos d’accessibilitat de què disposarà l’oficina han estat implantats amb la col·laboració de la Federació de Persones Sordes de Catalunya. A més, el Punt TMB integra el gestor de torns i la tecnologia Navilens per millorar l’atenció a les persones amb discapacitat visual.

El nou Punt TMB està ubicat en una localització cèntrica i accessible en metro i bus, concretament al vestíbul adaptat de l’estació de Sagrada Família, amb accés directe des del carrer i les andanes de les línies 2 i 5 per mitjà d’ascensors. L’encaminament per a persones amb discapacitat visual també portarà fins al Punt TMB.

La inauguració del centre permetrà a TMB incrementar la capacitat d’atenció presencial, en uns moments en què hi ha limitació d’aforament per raons sanitàries, i juntament amb els altres tres Punts TMB existents. L’objectiu és atendre el major nombre d’usuaris, reduint els temps d’espera i agilitzant al màxim les gestions.

El Punt TMB Sagrada Família s’ha dissenyat sota el concepte disseny per a tothom, com un espai pensat per atendre els usuaris d’una forma moderna, propera, eficient i totalment accessible. El disseny interior respira un ambient acollidor, amb una zona d’espera accessible, expositors, mobiliari adaptat i diferents mostradors per fer una atenció polivalent, més acollidora i propera. Hi haurà un mostrador exclusiu per a l’atenció especial, adaptat per interactuar amb el client. Tots els espais i el mobiliari han estat dissenyats seguint i complint la normativa vigent en matèria d’accessibilitat.

El centre de Sagrada Família farà servei d’atenció als clients amb necessitats especials (persones amb discapacitats motores, sensorials i/o cognitives), servei especialitzat d’atenció a queixes, reclamacions i al·legacions, tràmits relacionats amb la futura T-mobilitat, gestió i atenció d’objectes perduts (properament), promoció de productes propis i turístics, promoció i formació als usuaris en solucions digitals pròpies com la TMB App i el web corporatiu, etc.

L’equipament tecnològic també és una de les novetats, ja que el nou espai incorpora senyalització digital, pantalles de grans dimensions i eines ofimàtiques de grans prestacions per a una atenció més àgil i eficient. TMB hi ha invertit uns 550.000 euros.

Des del juliol, TMB ha potenciat la gestió telemàtica i la digitalització dels tràmits que es poden resoldre des de casa. Si cal anar al Punt TMB es recomana demanar cita. Recordem que els Punts TMB de la xarxa de metro, aquest de Sagrada Família (L2 i L5) i també els ja existents a Universitat (L1 i L2), La Sagrera (L1, L5, L9N i L10N) i Diagonal (L3 i L5), compleixen les mesures de seguretat, higiene i desinfecció de prevenció de la Covid-19.

Remodelació del vestíbul de Sagrada Família de la L5
TMB va finalitzar al febrer l’obra de remodelació del vestíbul principal de l’estació de metro de Sagrada Família, de la línia 5, dins del programa d’actualització i millora de la funcionalitat d’estacions antigues o d’elevada utilització. Amb una inversió d’1,4 milions d’euros, s’ha aconseguit millorar els fluxos de circulació de persones, l’accessibilitat, la capacitat d’evacuació, el confort i la sensació de seguretat general.

L’actuació ha suposat deixar el vestíbul i l’accés com nous, tant en les parts visibles com en les invisibles. Així, s’han substituït paviments, sostres, revestiments de parets, il·luminació, senyalització informativa i mobiliari, a més de la barrera tarifària, que ara és de portes lliscants. Alhora, s’han tractat les patologies existents en l’estructura i s’han desplaçat aparells i instal·lacions per aconseguir espais més funcionals. A l’accés s’hi ha instal·lat una porta motoritzada. Pel que fa a les dependències internes, s’han renovat el centre de control de l’estació, els vestidors, els lavabos i altres.

Per millorar l’accessibilitat, s’han implantat al paviment del vestíbul els encaminaments per facilitar l’orientació de les persones cegues. L’estació disposa des del 2008 d’un itinerari adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant ascensors que salven els desnivells entre el carrer, el vestíbul i les dues andanes.

Plafons artístics de ceràmica i porta forjada
Una característica original del vestíbul eren els quatre plafons artístics de rajoles de ceràmica esmaltada, obra de Pedro Delso i Mauricio Sanguino, que han estat traslladats de les seves ubicacions disperses i agrupats en un mateix pany de paret, davant la línia de peatge, per ressaltar-los amb una il·luminació específica. La porta de ferro forjat de l’accés, elaborada manualment i també original del 1970, s’ha restaurat com a peça artística i s’ha col·locat en una altra posició del mateix vestíbul.

Setmanes enrere TMB va donar també per finalitzada una obra semblant de rehabilitació al vestíbul de Sants Estació, de la línia 5.



Avatar de l’usuari
victor273
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Divendres 12/03/2021 16:47

Tot i estar molt bé, sobre tot en termes d'accessibilitat, no puc entendre que no s'hagi posat un expositor de paret per posar plànols i fullets com a la resta de punts TMB.

D'altra banda, espero que no afecti negativament als horaris d'obertura de la resta de punts i serveixi realment per disminuir les cues que normalment es veuen que semblen de parc d'atraccions. No seria estrany que eliminessin hores d'obertura d'altres llocs veient l'historial...


Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 28/03/2021 14:36

Hi acabo de passar, pensava que estava junt a la sortida però no, està al costat dels ascensors de L5, darrere el bar. He fet unes fotos:



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 28/03/2021 17:20

M'ho sembla a mi o està dins del recinte delimitat per les validadores, com a Sagrera?




Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”