Obres per modernitzar el sistema de senyalització de l'L4 del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Obres per modernitzar el sistema de senyalització de l'L4 del metro

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/05/2023 10:19

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -ll4-metro

Territori destina 66 MEUR a la modernització del sistema de senyalització de l'L4 de metro

L’actuació permet millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència


Els treballs tenen un termini total d’execució de cinc anys


El Departament de Territori ha licitat les obres de renovació del sistema de senyalització de l’L4 de metro, a Barcelona, per un import de més de 66 MEUR. Aquesta actuació permetrà modernitzar tecnològicament l’actual sistema, incrementar la velocitat comercial i possibilitar un augment de l’oferta, així com afavorir la fiabilitat del sistema i millorar el servei a les persones usuàries. L’obra tindrà una durada de cinc anys i s’anirà posant en servei progressivament.


La línia 4, que discorre entre les estacions de la Pau i Trinitat Nova, té aproximadament 16,5 quilòmetres de longitud i 22 estacions i compta actualment amb una flota d’una vintena de trens en hora punta. Aquesta línia registra cada any 56,4 milions de viatgers.

Les obres que ara es liciten tenen com a objectiu dotar l’L4 d’un sistema de senyalització i control dels trens amb unes funcionalitats que permeten incorporar la conducció automàtica, i preparar l’equipament de la línia per a una possible futura operativa sense conductor. D’aquesta manera, s’aconsegueix equiparar l’L4 a la resta de línies convencionals de metro.


L’actuació inclourà les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via a l’entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia.


El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. A més, conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències, el que permet millorar el servei a les persones usuàries.

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 16/05/2023 23:14

Una bona noticia, pels que tenim la línia 4 per anar al centre, a veure sí acabem amb les aturades cada cop que és passen una mica, només una mica, de la velocitat prefixada. Hi ha motoristes que els hi passa dues i tres vegades en el tram de baixada d'Alfons X fins Girona. El que trobo una barbaritat son 5 anys per implementar el sistema. Salut!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 16/05/2023 23:39

Això "d'incrementar la velocitat comercial de la línia"... permeteu-me que ho dubti. Només mireu un ATO vs. Manual+ATP amb motorista experimentat. No hi ha color. De fet m'agrada molt això de que encara es pugui obrir la porta quan el tren li falta una mica per frenar del tot.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 273
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimarts 16/05/2023 23:51

Renfe445 ha escrit:
Dimarts 16/05/2023 23:39
Això "d'incrementar la velocitat comercial de la línia"... permeteu-me que ho dubti. Només mireu un ATO vs. Manual+ATP amb motorista experimentat. No hi ha color. De fet m'agrada molt això de que encara es pugui obrir la porta quan el tren li falta una mica per frenar del tot.
Totalment d'acord.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”