Ampliació del tramvia a Molins de Rei

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Ampliació del tramvia a Molins de Rei

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 12/03/2024 11:35

Tot i que és tracte del perllongament de Sant Feliu, ho incloc aquí; sí voleu ho podeu traslladar a un altre post, he tirat bastant endarrera i no l'he trobat. Salut!

D'una interessant entrevista a l'alcaldessa de Sant Feliu, on parla del cobriment del tren; de l'enderròc de l'estació; de la possibilitat de l'arribada del metro, molt llunyana, i del Tram.

Es cobreixen les vies, però després hi passaran les del tramvia.

Com a novetat, sembla que és volen construir tres estacions pel Tram.

Sí, estem treballant amb l’Autoritat del Transport Metropolità en el traçat. El traçat tant del cobriment com del Trambaix és el mateix que el 2010, quan jo era alcaldessa, que va quedar aturat quan va entrar Artur Mas a governar Catalunya i Mariano Rajoy a governar Espanya. Si l’un no hi posava els diners, l’altre tampoc. L’Estat n’havia de posar el 50%, segons el conveni signat originalment. Actualment som l’únic cobriment que paga al cent per cent l’Estat. Com em va dir una vegada l’anterior director de Renfe, som un precedent difícil d’explicar a altres llocs. Com ho expliques a l’Hospitalet o a Montcada i Reixac? Ara estem exigint una tercera parada del tramvia perquè després pugui connectar cap a Molins de Rei. La primera, a l’estació Sant Feliu Centre; la segona, que es dirà Salut-Can Maginàs, i la tercera, que seria Sanson-Palau de Justícia. Crec que és un gran avantatge.

Més informació:

https://www.elpuntavui.cat/politica/art ... feliu.html



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 12/03/2024 19:12

Quin any imagina el metro a la ciutat?
No tinc la bola màgica. M’encantaria que fessin cas a l’alcalde Collboni, però que demanés també que es resolgui poder creuar el riu. Al Baix Llobregat tenim dificultats de moure’ns per travessar-lo. Per anar a Sant Boi has d’anar primer fins a plaça d’Espanya. És una de les coses que primer s’haurien de resoldre: poder creuar el riu. També afecta la formació professional: hi ha FP que estan a la part nord de la comarca, d’altres que només es fan al delta o a Sant Boi. Està mal distribuïda i necessitem una bona mobilitat a la comarca. La prioritat és que el que tenim ara aprovat es realitzi i tenir la tercera parada de tram perquè després no siguem un tap nosaltres.
Respecte a la notícia, ara això no és veritat del tot, perquè des de Sant Boi pots anar des de la línia de bus L61, i ara pots anar des de la L77. Però respecte a un transport ferroviari, això és cert, no hi és i faria falta.

Em sembla bé que plantegin primer el tramvia i no el metro, però és que Sant Feliu, Sant Just, Sant Joan Despí i Esplugues ja estan ben connectades amb el tramvia i quan estigui l'ampliació fins a Quatre Camins, més encara, i la xarxa de busos i el tren de Rodalies. Crec que l'ampliació de metro fins a Sant Feliu és com a opinió personal, innecesària, i com bé ha dit, fa falta connectar millor la comarca per fer transports a altres localitats passant per el riu, ja sigui exemples com la desapareguda L12, o un altre transport ferroviari per els municipis del sud del Baix Llobregat (Delta del Llobregat).

Recordo que un dels primers plantejaments per les fases del projecte era fer-ho acabar de moment fins al barri de la Salut (si no m'equivoco) i més endavant fer-ho passar acabant a Molins de Rei i finalment fins a Quatre Camins.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 13/03/2024 16:39

Jo més aviat posaria

Ampliació del tramvia a Sant Feliu de Llobregat

Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”