Perllongament d'FGC a Terrassa

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Zones ATM

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 08/10/2014 22:28

La normativa de l'ATM dicta que un municipi no pot pertànyer simultàniament a més d'una zona tarifària. Ara bé, d'excepcions, n'hi ha algunes. Em ve al cap el cas de Sitges, que pertan alhora a les zones 3A i 2A (Garraf).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/10/2014 23:55

Sitges i Garraf són un cas molt especial, per raons geogràfiques evidents (i Platja de Castelldefels no hi entra també pels pèls, que està ben a prop del límit municipal amb Sitges, recordar que Port Ginesta i Les Botigues són Sitges, no Castelldefels).

No sé si hi ha algun altre cas semblant.
joan89 ha escrit:una pregunta , es posible que cuan acabin les obres de l'ampliació d fgc, siguin capaços de que a partir de l'estacio de terrassa rambla desde rubi , siguin 2 zones ?

serie per exemple , rubi- terrassa rambla 1 zona
rubi - terrassa vall paradis 2 zones ? :s
Crec que ho retocaran. Ja ho van retocar quan van crear la C7 (embrió de les actuals R7 i R8).
De tota manera, convindrà que ho facin bé, perquè aquesta extensió de la S1 de FGC serà tota una petita revolució del transport al Vallès (i a la R4 fins Manresa o fins i tot més enllà), i atreurà bastants nous passatgers gràcies al transbordament de Terrassa-Renfe/FGC (es dirà Terrassa-Nord, al final?).



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 09/10/2014 9:01

Jo diria que totes les estacions de Terrassa seràn una sola zona, ta com passa a Manresa (FGC) o Barcelona (RENFE) mateix .


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 09/10/2014 18:39

Pero actualmente no son 2 zones Rubi Terrassa? No son estacions contigues, hi ha Les Fonts i estam en Zona 2 i 3 respectivament.
Realmente el sistema integrat es una estafa per trajectes fora de zona 1. Es una vergonya que trajectes de <10km siguin 2 zones. No es logic que un Barcelona Sabadell, valgui el mateix que un Rubi Terrassa. Hi ha una megazona 1 desproporcianada respecta la resta.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 09/10/2014 21:00

joan89 ha escrit:una pregunta , es posible que cuan acabin les obres de l'ampliació d fgc, siguin capaços de que a partir de l'estacio de terrassa rambla desde rubi , siguin 2 zones ?

serie per exemple , rubi- terrassa rambla 1 zona
rubi - terrassa vall paradis 2 zones ? :s
No ho faran aquesta modificació, ni tan sols la pensen fer-la.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Divendres 10/10/2014 0:43

per anar de rubi a terrassa es una zona , pero si agafes el bus ja son dues xDDD

fa gracia que de bcn a sabadell son dues zones pero de bcn a terrassa son ja 3 !!!!

a veure com ho faran la veritat, aniria molt be per a la gent gran anar directament a la mutua vallparadis amb fgc i no tenir que pujar la rambla



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 2:43

joan89 ha escrit:per anar de rubi a terrassa es una zona , pero si agafes el bus ja son dues xDDD

fa gracia que de bcn a sabadell son dues zones pero de bcn a terrassa son ja 3 !!!!
En fi, ja veurem com ho fan...
joan89 ha escrit:a veure com ho faran la veritat, aniria molt be per a la gent gran anar directament a la mutua vallparadis amb fgc i no tenir que pujar la rambla
Aquesta extensió de la línia de Terrassa de FGC donarà bastant de joc, ja que crearà noves possibles rutes que ara no es poden fer en tren.
No només seran els pacients de la Mútua Vallparadís, sinó també els estudiants (els de Barcelona, Terrassa, Sabadell, Manresa...), els habitants del nord de Terrassa (que ara tiren més a Renfe ja que els cau més a prop, i ara tindran dues opcions per anar a Barcelona)... i també noves rutes, com Rubí-Viladecavalls o similars.

Intueixo que el nombre de passatgers pujarà bastant, a la S1... veurem com ho aguanta (cosa que de pas anirà bé per observar-ho i aplicar-ho al cas de Sabadell).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 10/10/2014 3:59

Doncs sí, amb uns horaris com els actuals el colapse pot se monumental. Urgent que hi hagin punts d'avançament. A Les Planes es facilíssim: direcció Barcelona ja hi ha una via, només cal connectarla pel costat Vallès, i direcció Vallès es treu l'andana morta i s'hi posa una via.

Mentres no hi ha punts d'avançament:
:00 S1 Terrassa
:02 S55 Sabadell
:04 L7 Av.Tibidabo
i així successivament. Així mentres el de Terrassa guanya temps saltant-se les de Via Augusta i ampliant el marge de 2 minuts fins a 4, el de Sabadell que te un marge de 4 minuts fins el següent de Terrassa les va fent, i després se salta les de Collserola i torna a anar a 2 minuts de l'anterior. Dubto si es podrien saltar 3 parades com ara o potser nomes 2. Evidentment la L6 aniria de R.Elisenda a Sarrià.

I si tant i així hi hagués colapse a les hores punta, doncs cada 4 min. Terrassa i cada 4 min. Sabadell tots parant a totes, i llavors la L7 d'Av.Tibidabo a Pl.Molina o Gràcia.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 5:25

Ecomobisostrans ha escrit:Doncs sí, amb uns horaris com els actuals el colapse pot se monumental. Urgent que hi hagin punts d'avançament.
De moment encara està per veure l'abast de l'increment de passatgers.
No sé si parlar de col.lapse pot ser exagerat o no, però podria ser que sí. En aquest aspecte em preocupa més el ramal de Sabadell (i l'estació de Sant Cugat, que ja va prou carregada de passatgers, entre els que fan transbordament i els que comencen viatge allà).

Però increment, n'hi haurà, això està clar. Paciència, queden mesos.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 10/10/2014 9:19

davroca5 ha escrit:
sergi ha escrit:(modo irónico ON)

Inauguración para el verano de 2015.No está nada mal,no señor....

Si nos vamos al principio del hilo recordaremos que la primera fecha de inauguración anunciada fué 2008: ! Sólo 7 años de retraso de nada !

(modo irónico OFF)
No se de que et sorprens, vivint a Catalunya... :roll:
Tampoc no han estat precisament els 7 anys més "boiants", econòmicament parlant, de l'últim quart de segle...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 14:29

Fran-Ikarus ha escrit:Tampoc no han estat precisament els 7 anys més "boiants", econòmicament parlant, de l'últim quart de segle...
El problema és que ha coincidit amb la generació de polítics més mediocre i corrupta en bastant de temps.
Amb uns polítics més decents, la crisi hauria arribat igual, però no hauria tingut aquests efectes...
I possiblement obres com la de Terrassa ja estarien obertes de fa temps.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 10/10/2014 17:09

Ecomobisostrans ha escrit:Doncs sí, amb uns horaris com els actuals el colapse pot se monumental. Urgent que hi hagin punts d'avançament. A Les Planes es facilíssim: direcció Barcelona ja hi ha una via, només cal connectarla pel costat Vallès, i direcció Vallès es treu l'andana morta i s'hi posa una via.
Acabo d'enviar el suggeriment a Gencat, a veure què em contesten. Però com sigui com lo del bus N13, que ja fa 2 mesos i no m'han dit res.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 16/10/2014 19:53

Ah, se m'havia oblidat! Als 2 dies vaig rebre una resposta de Gencat dient que ells només s'encarregaven de "Rodalies de Catalunya", que per això escribis directament a FGC, i així ho vaig fer.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/10/2014 21:03

Ecomobisostrans ha escrit:Ah, se m'havia oblidat! Als 2 dies vaig rebre una resposta de Gencat dient que ells només s'encarregaven de "Rodalies de Catalunya", que per això escribis directament a FGC, i així ho vaig fer.
N'hi ha que després es queixen de duplicitats de càrrecs públics...

O sigui, que la Generalitat no se sent capaç d'ocupar-se alhora de FGC i de la gestió de Rodalies.

Com Fomento amb Renfe i Feve, que no els acaba de barrejar, i així tenen dos classes de corbata per repartir millor els amiguismes...

Verge santa, que reconsagrats que són els polítics...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 05/11/2014 3:30

Acabo de rebre la resposta de FGC:
Donem resposta al correu electrònic que ens vau enviar el passat 13 d'octubre, a través del qual ens fèieu arribar les vostres observacions.

En referència a la qüestió que ens exposàveu, hem de dir-vos que a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya sempre intentem adequar l'oferta a la demanda i, per aquest motiu, d'acord amb els comptatges de què disposem i que fem de manera periòdica, es reforça el servei en les franges d'hora punta o es redueixen circulacions en el moment que s'acaben les classes a les escoles.

Igualment, hem de dir-vos que en la franja d'hora punta s'ofereix la freqüència màxima que permet la infraestructura actual.

D'altra banda, volem assenyalar que amb la incorporació de les noves unitats de tren, a hores d'ara tot el servei cap al Vallès es fa amb unitats de les grans (antigues UT-112 i noves UT-113), cosa que ha permès retirar de les línies amb aquesta destinació les més antigues i petites. Igualment, la posada en servei de les UT-113 comporta un repartiment més còmode i homogeni del passatge, en comunicar-se tots els cotxes per l'interior.

No obstant això, us demanem disculpes si ocasionalment les condicions de confort no són les òptimes.

Per últim, volem agrair-vos el suggeriment que ens feu i que tindrem present per a propers itineraris.

Ben atentament,

Lluïsa Prieto
Coordinadora d'Atenció al Client



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 28/11/2014 17:25

Se m'ha ocorregut una altra cosa respecte al punt d'avançament de Les Planes, per no seguir l'off-tòpic ho poso aqui: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 13#p241213



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 11/02/2015 11:55

Una duda que tengo,a ver si algún forero me la aclara.

¿ El enlace entre la actual estación de Terrassa RENFE y la de próxima inauguración de FGC va a ser por el exterior acaso ?

Lo digo porque cada vez que paso por allí,por más que mire no veo ninguna obra que "sugiera" un enlace subterráneo directo entre ambas estaciones.

Saludos cordiales a todos.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 11/02/2015 12:09

No caldrà sortir al carrer. Des del final del distribuidor subterrani actual surt un passadís en voladís que mena al futur vestíbul de l'estació d'FGC.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Divendres 13/02/2015 1:29

cuan estaran acabades? la de vall paradis i l'intercambiador aniran molt be



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 13/02/2015 1:35

Se suposa que "per l'estiu" obrirà l'extensió de la línia S1.
Això pot voler dir qualsevol data des de juny fins a setembre.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”