Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 30/12/2017 16:12

Atenció!

Per al proper, dissabte 20 de gener de 2018 hi ha convocada una manifestació en defensa de la unió de la xarxa tramviaira. :D

A les 11:00h, dos grups, un des de Francesc Macià i l'altre des de Glòries faran el recorregut del tramvia fins a Verdaguer. Algú s'hi animarà?

Imatge

https://unimelstramvies.org/


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 10/01/2018 14:53

INFORMACIÓ: El NACIONAL

El tramvia de Barcelona ha batut tots els rècords el 2017 després d'aconseguir quasi 28 milions de validacions, un milió més que l'any anterior, el que representa una pujada del 4,26%. Tot plegat a les portes d'un any clau en què el projecte de connexió del Trambaix i el Trambesós ha de fer el pas definitiu per a la seva construcció.

L'Ajuntament té en marxa una comissió municipal dedicada exclusivament a tractar la connexió del Tramvia. L'aposta de Colau és la unió per la Diagonal, com es mantenia en el projecte original, però per a aconseguir-ho necessita aprovar els pressupostos de 2018, en què l'alcaldessa ha afegit una partida per la connexió. A falta de suports polítics, l'equip de l'alcaldessa compta amb el suport dels tècnics de l'Autoritat del Transport Metropolità, que van realitzar un estudi informatiu favorable a la connexió per la Diagonal.

L'oposició barcelonina, amb el PDeCAT al capdavant, i organitzacions com el RACC han rebutjat el projecte plantejat per l'Ajuntament. Ho han fet amb estudis alternatius en què o bé descarten el retorn social de la unió o exposen la viabilitat d'altres traçats alternatius.

Sí voleu més informació: https://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/t ... 6_102.html



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dijous 11/01/2018 7:38

by diari Ara.cat, des del link:
https://m.ara.cat/societat/obres-estaci ... 06140.html

on es parla de la Sagrera, s'exposa també:
"""
Manifestació pel tramvia per la Diagonal
Les principals entitats veïnals i sindicals de l’àrea metropolitana de Barcelona, agrupades a la plataforma Unim les Vies, han convocat per al 20 de gener una marxa reivindicativa per reclamar la unió del tramvia per la Diagonal. El moviment critica el bloqueig polític i insta els grups municipals de Barcelona a donar suport a la connexió del Trambaix i el Trambesòs, un projecte projectat per la Generalitat el 2001, recorden. Els impulsors de la manifestació defensen que seria un pas endavant en el foment del transport sostenible a la ciutat i que cohesionaria Barcelona, així com les seves connexions amb municipis metropolitans.
"""

Salut i tramvia!



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dijous 11/01/2018 7:43

Miquel ha escrit:Atenció!

Per al proper, dissabte 20 de gener de 2018 hi ha convocada una manifestació en defensa de la unió de la xarxa tramviaira. :D

A les 11:00h, dos grups, un des de Francesc Macià i l'altre des de Glòries faran el recorregut del tramvia fins a Verdaguer. Algú s'hi animarà?

https://unimelstramvies.org/
Jo m'hi animo!



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 18/01/2018 14:08

El govern de Colau calcula que el tramvia enllaçat aportarà 4,5 milions anuals de beneficis
Un estudi avala que fins el 2032 es guanyaran 64 milions al tram central de la Diagonal
MARIA ORTEGA Barcelona 18/01/2018 12:54
https://www.ara.cat/societat/LAjuntamen ... 05603.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 18/01/2018 22:41

Trias força Colau a retirar la partida de la connexió del tramvia per la Diagonal dels pressupostos
El govern continua negociant les abstencions del PDECat, Esquerra i el PSC per aprovar els comptes
MARIA ORTEGA/MONTSE RIART Barcelona 18/01/2018 20:06
https://www.ara.cat/societat/Trias-forc ... 05679.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/01/2018 21:01

Avui hem estat a la manifestació que sortia de Glòries, unes 500 persones calculo que hi érem, els nens engrescats amb el tramvia petit de cartró (i el gran, que el tenien darrera). Seguint fins a Verdaguer, el punt de trobada de les dues manifestacions, han anat inaugurant simbòlicament parades de tramvia, travessant el de cartró una cinta. Han "inaugurat" Sicília, Monumental i Cinc d'Oros. Venien armilles amb el "#UnimElsTramvies". Quan s'han unit les manis, un senyor amb megàfon ha confós el moi que portava el tramvia de cartró des de Francesc Macià amb una noia, pel seu cabell llarg, dient que "les dones també condueixen tramvies", provocant riure. Han fet parlaments (malauradament no se sentien gaire.).



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 20/01/2018 21:33

​La decisió sobre el tramvia de la Diagonal s'eternitza
Colau comença a encarar la recta final del mandat sense poder aclarir quin serà el desenllaç d'una de les seves principals apostes
La complexa negociació dels pressupostos provoca que construir-ne un sol quilòmetre abans de les municipals del 2019 sigui ara mateix difícil

Jordi Bes | 20/01/2018 a les 16:55h
https://www.naciodigital.cat/noticia/14 ... /eternitza



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 10/02/2018 20:04

premsa/2018/02/09/lalcaldessa-de-barcelona-rep-als-representants-de-la-plataforma-unim-els-tramvies/

L’alcaldessa de Barcelona rep als representants de la plataforma Unim els Tramvies
Dilluns, 12 de febrer, a les 18:00 hores (Sala Tàpies, Ajuntament de Barcelona), l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, rep als representants de la plataforma Unim els Tramvies, que li presentarà el seu manifest per a la connexió dels dos tramvies per la Diagonal. A la trobada també hi assistirà la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal. Unim els Tramvies és una plataforma unitària formada per diverses entitats veïnals, socials i sindicals de l’àrea metropolitana de Barcelona, defensores d’un transport públic de qualitat, accessible i a l’abast de tothom. La reunió forma part de la ronda de trobades que la plataforma manté amb els diferents representants municipals.

Els mitjans gràfics que ho desitgin podran prendre imatges a l’inici de la reunió i posteriorment es farà una atenció a mitjans al Saló de la Ciutat (hora aproximada 18:30 ).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 26/02/2018 13:56

https://www.metropoliabierta.com/el-pul ... 4_102.html

Colau aplasta con el tranvía el consenso sobre la D30
La práctica totalidad de los partidos de la oposición acuerdan poner en marcha durante un año el bus eléctrico


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 26/02/2018 18:50

Fran-Ikarus ha escrit:https://www.metropoliabierta.com/el-pul ... 4_102.html

Colau aplasta con el tranvía el consenso sobre la D30
La práctica totalidad de los partidos de la oposición acuerdan poner en marcha durante un año el bus eléctrico
Los Politicos anti tranvia estan enfermos, ellos impulsaron el proyecto de Tranvia moderno en Barcelona que era todo unido y ahora no quieren ni oir hablar, esta sociedad empieza a tener un grave problema.
Saludos.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 07/03/2018 12:42

El 23 de març es decidirà si el Tramvia s'uneix per la Diagonal:

L’ATM encarrila la unió del tramvia en espera d’un acord en el ple

En una reunió extraordinària, aprova diversos tràmits per impulsar l’obra i faculta el director general a negociar el finançament amb l’Ajuntament


L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha reunit aquest dimarts al vespre el Consell d'Administració de forma extraordinària per abordar la connexió del tramvia per la Diagonal. La sessió s'ha fet a instàncies de l'Ajuntament, que forma part d'aquest organisme amb la Generalitat i l'Àrea Metropolitana. En la reunió s'han aprovat diversos tràmits per impulsar la unió dels tramvies en espera de la votació que hi haurà en el plenari del 23 de març, en què s'ha de veure si la infraestructura té consens polític o no. [...]

Segons recull el comunicat de l'ATM, la intenció municipal és executar la unió dels tramvies en dues fases, una primera entre Glòries i l'estació de Verdaguer , i una segona entre Verdaguer i la plaça de Francesc Macià. Per tirar endavant l'obra, el govern d'Ada Colau vol comptar amb el suport de la majoria del consistori. Per això, en l'última sessió de la comissió del tramvia va anunciar que en el ple del 23 de març es votarà una proposta executiva. ERC i la CUP mantenen reserves al projecte pel model de gestió.

http://beteve.cat/connexio-tramvia-diag ... nsell-atm/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 07/03/2018 19:22

"Que es deixin ja de tanta tonteria de rails".

Només deixo la cita. No val la pena ni fer-ne comentaris.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 08/03/2018 11:18

Finalment el Tram inicia una etapa d'expansió, desprès de la seva consolidació, amb la possibilitat d'un primer tram per consolidar la unió de les dues xarxes (Glòries-Verdaguer), i a més la possible traça directe per Laureà Miró, i la ampliació des de Sant Adrià fins al Port de Badalona; esperem que més endavant s'allargui fins la Rambla (carrer del Mar), i amb possibilitat d'arribar a Montgat.

Redacció de l'estudi informatiu i d'avaluació d'impacte ambiental simplificada de l'ampliació del tramvia Sant Martí-Besòs entre Sant Adrià de Besòs i Badalona.

En l’Estudi Informatiu que s’encarrega es treballarà sobre el corredor de l’Avinguda Eduard Maristany per on, a partir de l’actual parada Estació de Sant Adrià (terminal per a les actuals línies T4 i T6) es perllongarà el traçat fins al Port de Badalona. Dins d’aquest corredor, fixat en el Planejament, s’establirà un mínim de tres alternatives d’implantació del sistema tramviari, tenint en compte el contingut de la documentació que la Direcció Responsable dels Treballs lliurarà al Consultor. Les diferents alternatives, si bé el traçat transcorrerà bàsicament per l’eix definit anteriorment, estaran relacionades amb les configuracions possibles de plataforma tramviària, analitzant-les des dels punts de vista del trànsit i la mobilitat, la funcionalitat, la compatibilitat urbanística, l’explotació tramviària, els serveis existents i afectats, els
subministraments energètics, la compatibilitat mediambiental i l’economia, amb un grau de precisió adequat per poder sotmetre l’Estudi a informació pública.

Obertura de pliques (Obertura ofertes tècniques (SOBRE B) ) :
22/03/18 12:00 a la seu de l'ATM, al C/Muntaner, 315-321 (08021).

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203711&



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/03/2018 13:56




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/03/2018 17:06

Gràcies a l'oposició, tornem a quedar com a provincians:



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/03/2018 21:22

metring ha escrit:Gràcies a l'oposició, tornem a quedar com a provincians:
Aviam, però no ens enganyem sempre culpant a l'oposició. O sortim els que de veritat veiem que això ha de ser tant si com no, dia si dia també al centre de la Diagonal a tocar els pebrots fins que acceptin o ja podem acomiadar-mos del tramvia. I de la PTP ja ens podem oblidar, que ells posen la poteta, amb por i encara gràcies.

Amb el pas dels anys ens hem tornat molt conformistes i en comptes de sortir al carrer a defensar "justícia" d'una vegada, molts ploren mentre s'ho miren menjant crispetes a casa, i això no pot ser.

La primera fase del tramvia fins a Verdaguer és una bomba de fum, per la senzilla raó que després, en cas que es vulgui continuar sortiran els de sempre a dir que el tramvia ha de fer-se la volta turística per dins l'eixample.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 15/03/2018 21:03

Bueno, pues amb aquest gran NO d'ERC hem de suposar que la connexió a la Diagonal es tornarà a postergar indefinidament.

De totes formes, tampoc es poden fer obres a Glòries fins que es tapi la plaça com al 2020, així que la votació del 23, sortís sí o no, seria només una votació simbòlica. Una victòria política per a la Colau sense conseqüències pràctiques.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 16/03/2018 0:26

Lo vuelvo a repetir: esas cosas hay que hacerlas como muchas que se han hecho en Catalunya: ni votaciones, ni referéndums ni nada: si hace falta por una vez aceptaría que liciten la obra, los políticos se lleven la pasta, y se haga medio mal, pero por lo menos la infraestructura ya está hecha y luego aunque haya que gastar dinero público en arreglarla o reformarla, al menos los tranvías ya están corriendo, la gente que tanto chilla los llena día si día también como la línea 5 de metro en hora punta mañanera y ya ni Cristo saca el tranvía de ahí. Por una úniuca vez votaría en mi vida para que hagan eso, los políticos se lleven los millones y luego salga el escándalo tal o cual de corrupción política, pero la obra ya está hecha y los detractores sólo les queda patalear o tirar piedras si les apetece. No es la mejor opción, pero ya que las cosas en este país se han hecho así, que lo hagan con el tranvía y se callen la boca de una vez, que de tanto discutir en el parlamento, en los medios y en este mismo foro si el tranvía sí o no, ya duele la cabeza. Que lo impongan de una vez, aún siendo con dinero sucio, y cuando esté corriendo por el centro de la Diagonal (repito, eso va a estar como la 5 de metro a las 8 de la mañana un martes y eso todos lo sabéis tanto como yo y acordaros de mis palabras en el hilo de las líneas hechas por los foreros, porque al día siguiente TODOS habrán puesto las líneas unificadas de Tram como líneas recorridas). luego hablamos de si el impacto ambiental, si el mantenimiento, si los coches les estorba en esta o aquella calle, pero primero metemos el tranvía, y luego podéis debatir todo lo que queráis que yo os leeré encantado las 123 páginas del hilo desde mi móvil mientras voy de Glóries a María Cristina camino del trabajo. Me seguirá doliendo la cabeza de leer otra vez la misma canción, pero al menos lo haré montadito en un medio de transporte decente, que para eso he pagado mis 145 eurazos trimestrales.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 16/03/2018 1:51

Esta conexión es absolutamente necesaria para descongestionar líneas, junto con el tramo central de la línea 9. Seguro que tendrán una aceptación tremenda cuando todo esté funcionando. Personalmente me vendrían increíblemente útiles ambos proyectos. Impacto ambiental cero, lo que en realidad molestan son los coches que bastantes están implicados en escándalos de emisiones ¡que provocan que personas se estén muriendo!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”