Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
93
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
9%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
4
3%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 126
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 10/11/2018 16:12

Hace poco estaba en la uni hablando con Germà Bel (hago economía y me dio clase), y me dijo que lo del tranvía era estúpido de todos modos hacerlo ahora puesto que hasta que Glòries no se termine de cubrir no se pueden hacer las obras. También me enseñó estudios que mostraban que hoy por hoy el tranvia no compensa. Opiniones?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22786
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 10/11/2018 17:30

Què tal aquesta? Llegeix el fil, més clar impossible



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 10/11/2018 18:07

Jo he sigut pro tranvia de tota la vida, pero lo del cobriment de Glòries no deixa de ser cert, a no ser que algú argumenti el contrari


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22786
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 10/11/2018 18:13

Aeduh ha escrit:Jo he sigut pro tranvia de tota la vida, pero lo del cobriment de Glòries no deixa de ser cert, a no ser que algú argumenti el contrari
Doncs es cobreix i es fa l'obra del tramvia, no té més.

Lo d'ERC... Alguns direu que el tacticisme polític fa possible això, però jo ho trobo molt poc ètic, digueu-me susceptible.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 10/11/2018 23:55

Bueno, pues hasta que se cubra queda pongamos 2 años, así que no serviría de nada aprobar las obras en este mandato si no se pueden hacer.

Lo de ERC es muy cínico eso sí.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Diumenge 11/11/2018 12:10

És que en teoria no ha d'anar per sobre de la plaça de les Glòries, deien que faria el gir per Casp - Castillejos - Diagonal. No sé on ho vaig llegir, si ho trobo us ho mostro


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 847
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 11/11/2018 15:49

Aeduh ha escrit:Bueno, pues hasta que se cubra queda pongamos 2 años, así que no serviría de nada aprobar las obras en este mandato si no se pueden hacer.

Lo de ERC es muy cínico eso sí.
Pueden empezar por el tramo Francesc Macià hasta Plaza Jacint Verdaguer, y luego hacer el tramo hasta Glories :nose



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 12/11/2018 19:51

Ya, pero, precisamente se quería empezar por abajo hasta Verdaguer.

Pero si fuera por Casp - Castillejos - Diagonal, como dice Solella, cosa que tendría sentido, no habría problema por las obras de Glòries.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 911

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 12/11/2018 22:58

Aeduh ha escrit:Hace poco estaba en la uni hablando con Germà Bel (hago economía y me dio clase), y me dijo que lo del tranvía era estúpido de todos modos hacerlo ahora puesto que hasta que Glòries no se termine de cubrir no se pueden hacer las obras. También me enseñó estudios que mostraban que hoy por hoy el tranvia no compensa. Opiniones?
Que tots els estudis reals i imparcials (no els del RACC i companyia) mostren que serà la infraestructura més rendible de totes les que s'han fet a Catalunya en molts anys. He vist estudis que xifren el retorn en un 176% a curt termini, que és una bestiesa tractant-se de transport públic. D'aquí que tothom vulgui penjar-se la medalla. És trist, però així ens va en aquest país.

Per cert, pel que fa al pas del Tram per Glòries, sóc l'únic que creu que seria una bona ocasió per reordenar-ho? No té massa sentit que un tram venintde Gran Via hagi de fer tota la volta a la plaça menjant-se quaranta semàfors, quan podria anar recte pel mig del parc i diagonal amunt.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 13/11/2018 13:48

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 16/11/2018 22:20

El PDeCAT replica a Pere Macias que el tramvia per la Diagonal seria "un actiu tòxic"

“El signe dels temps no és l’aplicació de sistemes ferroviaris rígids i invasius a centres urbans altament densificats”, esgrimeix la regidora Francina Vila


https://totbarcelona.elmon.cat/politica ... 96102.html

I, a més, hi dediquen un article sencer al web de la seva candidatura per BCN:

https://projectebcn2019.com/2017/05/25/ ... -diagonal/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22786
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/11/2018 10:19

m.h.t. ha escrit:El PDeCAT replica a Pere Macias que el tramvia per la Diagonal seria "un actiu tòxic"

“El signe dels temps no és l’aplicació de sistemes ferroviaris rígids i invasius a centres urbans altament densificats”, esgrimeix la regidora Francina Vila


https://totbarcelona.elmon.cat/politica ... 96102.html

I, a més, hi dediquen un article sencer al web de la seva candidatura per BCN:

https://projectebcn2019.com/2017/05/25/ ... -diagonal/
Ells sí que són gent tòxica!



Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 17/11/2018 11:55

m.h.t. ha escrit:“El signe dels temps no és l’aplicació de sistemes ferroviaris rígids i invasius(...)
Aquesta terminologia s'utilitza a les escoles a Catalunya, més concretament a secundària, per definir el ferrocarril dins del domini de les ciències socials.

El signe dels temps, precisament, és la implantació allà on sigui possible del tramvia i del tren-tramvia, en alguns casos recuperant un esperit antic de "ferrocarril econòmic" (Appenzeller Bahn amb els seus nous Tango), en d'altres pacificant el centre de la ciutat (Besançon, a mig terme Lausanne...), fins i tot realitzant una funció transfronterera (Estrasburg, en breu Annemasse i Saint-Julien-en-Genevois).

No es pot ser més curt de gambals. La defensa dels seus interessos no es veu amenaçada per la implantació del tramvia: ans al contrari, aquest ajudaria a defensar-los en la mesura de que, precisament, cuidarien més el teixit econòmic de la ciutat, ara fortament en decadència pel que fa a la qualitat del mateix.

Per cert, no se n'adonen però aquesta negativa tan ferotge i destructiva sense cap mena d'arguments constructius envers la construcció del tramvia pot girar-se en contra del PDeCAT mateix. Del costat de C's, i centrant-nos només en la temàtica transportil, Manuel Valls a França fou un defensor major de la implantació del tramvia, utilitzant-lo sense dubtar i fomentant-lo: sense anar més lluny, a Evry, impulsà el tren-tramvia Evry-Massy, inaugurant diferents tramvies com ara el de Tours... per tant, constitueix una figura que contraargumenta de manera massa sòlida contra aquest "signe dels temps" justificat pel PDeCAT. Que "@CatEnComu_Podem aconsegueix el suport a la unió del Tramvia per la Diagonal, amb els vots favorables també d’ERC i C’s", que C's ja es posicioni dins del costat favorable, és una clara amenaça als arguments tòxics utilitzats pel PDeCAT.



França451
N9
N9
Entrades: 1759
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 17/11/2018 12:51

La pena de todo esto, es que cada vez que abro este hilo, me dan ganas de sentarme en el sillón con el cubilete de palomitas y la coca-cola, porque voy a ver un show de Sálvame Deluxe. Como dije en su día, que aparezca un político, sindicato o partido a favor de la unión del tranvía, sólo significa que mañana van a aparecer uno, dos o varios partidos publicando otra noticia en contra, cuando no salgan quienes en el Parlamento, en la calle o en su casa salgan tirándose los trastos a la cabeza. Llevamos... ¿cuántas? 125 páginas? Leyendo exactamente lo mismo: hay un tiempo de forat, que no se habla del tema, luego sale una noticia de partidos a favor y al día siguiente o a los dos días aparecen las noticias en contra, y la Diagonal físicamente permanece igual: parece un enfermo en quirófano que se está muriendo y en un corrillo están tres médicos peleándose por decidir qué vena hay que cortar primero, y mientras discuten el paciente se va apagando...Es una metáfora macabra pero en este tema la veo muy similar, porque el Tranvía sigue como está.

Estamos de acuerdo en una cosa sólo: que al final se acabarán uniendo las dos redes, y se acabarán haciendo por la Diagonal sin desvíos. Pero ya dije que en una ciudad como Barcelona, con la gente que hay aquí, se acabará haciendo como todo: por la fuerza bruta y teniendo a la gente en contra. Simplemente faltan dos cosas para que suceda eso:

O que TRAM pase a ser de TMB en vez de una compañía privada independiente, o que la actual compañía tenga lo que hay que tener para que sus dirigentes pacten con el partido dominante de turno, y hagan las obras por las bravas. Viendo el percal, me decanto por la primera opción: a TMB no le ha temblado la mano con la NXB, la ha implantado a golpe de hacha, y los cambios que hicieron fueron pequeños puntos menores. Por ello apoyo la idea de que TRAM pase a ser de TMB, porque si eso llegara a pasar, en dos años máximo, el tranvía estaría circulando por toda la Diagonal.

La compañía del Tram no tiene lo que hay que tener bien puesto ni tiene la fuerza necesaria para ello, pero TMB sí. Todos lo hemos visto en la NXB cuando enviábamos reclamaciones y nos contestaban una respuesta previamente preparada para escurrir el bulto. Y ese es el fallo de base que tuvo TRAM cuando se creó: dárselo a una compañía completamente débil, y que requiere del apoyo de los partidos para avanzar: empezando así, está sentenciada desde el principìo, porque es un pelele manejado por cualquiera.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22786
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/11/2018 16:17

Viendo cómo gestiona TMB la Nova Xarxa Bus, cómo tienen el metro sin personal y sin suficiente vigilancia anti-grafitis, y la forma en que cuidan el patrimonio histórico, tú crees que son de fiar para gestionar el tranvía? Yo no les dejaba ni gestionar ni un transporte a pedales...



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 17/11/2018 16:18

Això ja ho vau preveure des del FTC!! Fa més de 2 anys!! Sou uns visionaris!! :) :) xD
:riure :riure


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 17/11/2018 18:42

bigcoaster ha escrit:
Que tots els estudis reals i imparcials (no els del RACC i companyia) mostren que serà la infraestructura més rendible de totes les que s'han fet a Catalunya en molts anys. He vist estudis que xifren el retorn en un 176% a curt termini, que és una bestiesa tractant-se de transport públic. D'aquí que tothom vulgui penjar-se la medalla. És trist, però així ens va en aquest país.

Per cert, pel que fa al pas del Tram per Glòries, sóc l'únic que creu que seria una bona ocasió per reordenar-ho? No té massa sentit que un tram venintde Gran Via hagi de fer tota la volta a la plaça menjant-se quaranta semàfors, quan podria anar recte pel mig del parc i diagonal amunt.
Jo em pregunto com serà la distribuició del TRAM sobre la Diagonal i què faran a l'actual ubicació de Glòries... s'haurà de modificar igual la parada de Glòries...


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3931
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 17/11/2018 20:23

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Que tots els estudis reals i imparcials (no els del RACC i companyia) mostren que serà la infraestructura més rendible de totes les que s'han fet a Catalunya en molts anys. He vist estudis que xifren el retorn en un 176% a curt termini, que és una bestiesa tractant-se de transport públic. D'aquí que tothom vulgui penjar-se la medalla. És trist, però així ens va en aquest país.

Per cert, pel que fa al pas del Tram per Glòries, sóc l'únic que creu que seria una bona ocasió per reordenar-ho? No té massa sentit que un tram venintde Gran Via hagi de fer tota la volta a la plaça menjant-se quaranta semàfors, quan podria anar recte pel mig del parc i diagonal amunt.
Jo em pregunto com serà la distribuició del TRAM sobre la Diagonal i què faran a l'actual ubicació de Glòries... s'haurà de modificar igual la parada de Glòries...
Y se contempla la fusión con La Farinera y Glòries?



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 17/11/2018 21:31

Renfe445 ha escrit:Y se contempla la fusión con La Farinera y Glòries?
No, porque Glòries es actualmente la parada más cercana al Metro y la que permite la intermodalidad... Si el Tram va por Casp y Castillejos, yo haría una segunda parada de Glòries en la zona del Bosquet dels Encants, junto a la actual pero en una vía distinta. De esta forma, la parada actual sirve para los terminales de TramBesòs y para los que vayan en dirección Vila Olímpica, y la nueva sirve para los que suban por Diagonal


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 17/11/2018 22:16

Creo que tienen pensado en remodelar la parada de Glòries...
Ya que se habla de suposiciones con el tranvía de la Diagonal hecha y de que se quiere remodelar también la plaza de las Glorias, se tiene pensado hacer que por la T3 vaya desde Sant Feliu hasta Glòries... por lo que ya de por sí se piensa en cambiar parte del trazado de Glòries para que bifurque y sea la misma parada.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”