Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
93
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
9%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
4
3%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 126
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 18/05/2020 14:42

Us Recordo que la Sagrada Família és una fundació privada, no hi ha cap diner ni ajuda de cap estament oficial. què facin el que bonament vulguin. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 18/05/2020 15:04

L'argument de l'alcadessa és, com sempre, patètic.
- Primera, no crec que l'Ajuntament de Barcelona hagi tingut grans despeses amb la pandèmia; l'alcaldessa, s'ha passat aquests dos mesos demanan a les altres administracions que resolguessin els problemes.

- Segona; Pocs diners hi posava l'Ajuntament de Barcelona en les obres del tramvia; qui el paga és la Generalitat i l'ATM, i cal veure sí finalment la gestió serà pública o privada, com fins ara.

i - Tercera, precisament en moments difícils, les administracions han d'impulsar l'obra pública per donar, quan més feina, millor.

Malauradament a l'Ajuntament de Barcelona (els seus màxims dirigents) són tant mediocres actualment, i sap tant de greu!. Salut!



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 551
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 18/05/2020 16:44

L'Ajuntament havia de pagar el cost de les obres d'urbanització, que no eren precisament barates. En qualsevol cas opino que els motius que argumenten son força ridículs, més en un moment on totes les administracions (des de la catalana fins l'espanyola i l'europea) estan apostant per sortir de la crisi gastant en projectes sostenibles gràcies a línies de crèdit hiper rentables. Per tant, no s'entenen aquests motius per dir no al tramvia ara mateix. Estic segur que darrera hi ha algú pressionant per a que no es faci, i segur que dels socis de govern...


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 25/05/2020 14:57

Entrevista d'El Nacional, a la arquitecta Beth Galí

Beth Galí, arquitecte, urbanista i dissenyadora, expresidenta del FAD, forma part del col·lectiu professional que han conformat el “model Barcelona” impulsat pels ajuntaments socialistes i que va tenir el zenit en els Jocs Olímpics del 92. Viu el confinament a cavall entre l’estudi d’arquitectes, reobert aquests dies, i casa seva. “És una meravella treballar a casa. Encara que al final fas més hores, pots fer altres coses, com tocar el cello”. En les hores de passeig reglamentat ha vist “una Barcelona que és una meravella, ens ha fet més feliços... no dic que la ciutat hagi d’estar buida. Tots diem ´com ho trobarem a faltar!´ Hem d’anar cap aquí”.
És moment de repensar Barcelona? “Aquesta pandèmia ha arribat en un moment molt oportú perquè ha sigut, jo en dic un accelerador de partícules, que de fet ja estaven latents com la pacificació de la ciutat, i que ara s’han posat d’evidència”. A Alemanya està treballant en un projecte amb les grans empreses automobilístiques perquè facin cotxes més nets i menys sorollosos. “Ja s’ha acabat això de que l’urbanista pensi la ciutat només des del seu àmbit”. Per això, “ara que no tenim cotxes, l’Ajuntament de Barcelona hauria de caminar cap a la pacificació de treure carrils i motos de les voreres, aquesta es la relació causa-efecte. Fem-ho ara, en calent, abans no s’acabi el confinament”.
Autora del parc i biblioteca Joan Miró, la zona de banys del Fòrum o el Fossar de la Pedrera a Montjuïc, aquesta urbanista companya d’Oriol Bohigas considera que “ara venim d’uns anys en què no s’ha fet res” I en lloc de plans urbanístics que són processos feixucs, prefereix obres petites que pugui ser projectades, fetes i construïdes en poc temps. “En un any podríem tenir espais estratègics escampats pels barris de Barcelona en condicions de ser viscuts. Comença a haver iniciatives en aquesta línia, molt a la vora del ciutadà, que creen teixit urbà”.

Beth Galí és molt partidària del tramvia de la Diagonal, “quasi és un vici”. Al seu entendre, hauria d’haver tres grans línies, “que són les tres grans vies de Cerdà sud, nord, oest: Diagonal, Gran Via i Meridiana, que funcionarien com el tren de l’extraradi de Paris”. Però, alerta: “Aquest tema no hauria d’estar contaminat per la política”.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22848
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/07/2020 15:06

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... amviaries/

Janet Sanz i Damià Calvet expliquen novetats sobre la unió de les dues xarxes tramviàries

29/07/2020

Dimecres 29 de juliol, a les 16.00 hores, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, i el president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona i conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, explicaran de forma telemàtica novetats sobre el projecte d’unió de les dues xarxes tramviàries.

El director general de l’ATM, Pere Torres, també hi serà present per resoldre qualsevol dubte o consulta que pugui sorgir.

Aquells mitjans que tinguin interès en assistir-hi, hauran d’escriure un correu a mvancells@atm.cat i se’ls facilitarà l’enllaç a la plataforma des d’on es durà a terme la compareixença.

Les qüestions que puguin sorgir durant el decurs de la mateixa, seran ateses en finalitzar les intervencions per ordre de sol·licitud de torn de paraula aixecant la mà virtualment.

La sessió serà enregistrada i les imatges estaran disponibles. Si algun mitjà hi està interessat, les podrà sol·licitar a mvancells@atm.cat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22848
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/07/2020 16:45






Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 117

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimecres 29/07/2020 17:27

metring ha escrit:
Dimecres 29/07/2020 16:45


:plas :plas :plas :plas



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 117

Entrada Autor: Railjet OBB » Dissabte 12/12/2020 11:27

Colau pacta amb ERC la connexió del tramvia per la Diagonal, que començarà el 2021

L'Ajuntament i l'ATM aportaran 108 M € per allargar el Trambesòs de Glòries fins al passeig de Sant Joan i la gestió seguirà sent privada fins al 2032.

El govern d’Ada Colau i Jaume Collboni ha tancat un acord amb el grup d’ERC que lidera Ernest Maragall a Barcelona per iniciar les obres del tramvia per la Diagonal la tardor del 2021. En una primera fase, s’allargarà de Glòries fins a l’estació de Verdaguer (passeig de Sant Joan). La inversió prevista supera els 108 M €, que assumiran l’Ajuntament i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

De fet, l’acord amb ERC ha permès tancar un conveni entre el consistori i l’ATM que descriu què farà cadascú i quant aportarà. L’Ajuntament s’encarregarà de la urbanització de la Diagonal i de la part afectada a les Glòries per valor de 56,2 M €. Per la seva banda, l’ATM (participada per la Generalitat, l’Ajuntament i l’AMB) pagarà les vies, la catenària i els trens, per valor de 52,4 M €.

Imatge

En aquest primer tram, d’1,8 quilòmetres, hi haurà tres parades noves: Monumental, Sicília i Verdaguer. L’estació de Glòries es reubicarà en un nou intercanviador amb l’L1 del metro just davant del Museu del Disseny. L’Ajuntament preveu portar a votació el projecte d’urbanització de la Diagonal en la propera Comissió d’Urbanisme, i que el ple del 23 de desembre aprovi el conveni amb l’ATM.

Per on passarà el tramvia?

Entre Glòries i el carrer de Marina, en què hi ha una rambla al mig, el projecte d’urbanització preveu que el tramvia passi pels laterals i les voreres s’ampliaran amb un sol carril per al trànsit privat. Des de Marina fins a Girona, circularà pel tronc central al costat d’un carril bici. El trànsit privat quedarà relegat als laterals, que tindran voreres més amples com en el tram ja reformat entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia.

La gestió no serà 100 % pública fins al 2032.

Una de les condicions que ERC sempre ha posat per donar el sí al tramvia és que la gestió fos 100 % pública. Ara, l’explotació del Trambaix i el Trambesòs està en mans privades i les administracions tenen poc pes. El conveni amb l’ATM es compromet a incrementar el percentatge públic i que la gestió de tota la xarxa tramviària sigui 100 % pública quan vencin les concessions actuals, previst pel 2032.

A més, fruit del conveni, l’ATM i l’Ajuntament es comprometen a ajustar la tarifa tècnica (el que paguen les administracions a l’operador privat per cada viatger) perquè l’ampliació del tramvia no aporti més beneficis a les empreses concessionàries. També es buscarà que la rendibilitat que generi la nova línia recaigui en el sector públic, que és qui n’haurà finançat la construcció (a diferència de la xarxa actual).

https://beteve.cat/mobilitat/colau-pact ... cara-2021/



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”