Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Denunciar i felicitar

Entrada Autor: Guigui » Divendres 13/11/2009 10:15

Danzig ha escrit:Si es fa malament s'ha de denunciar; si es fa bé s'ha de felicitar.
Per tant, aquest govern es mereix poques felicitacions i moltes denúncies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Divendres 13/11/2009 10:32

Todos los proyectos, y en especial los constructivos, tienen previstos en su diseño unos márgenes de error y unas medidas de contingencia para hacer frente a imprevistos que se puedan presentar durante su desarrollo. Si en este hilo se ha hecho alguna alabanza, ha sido a la forma de finalizar la fase de reanudación del servicio, cumpliendo la fecha y demostrando que el proyecto estaba bien diseñado. En la dirección de proyectos es habitual decir, en broma, que las fechas y los costes se replanifican cada vez que se revisa un proyecto. La realidad es que lo que se replanifican son los esfuerzos a realizar para que se cumplan los plazos.

Ocurre que, en ocasiones, los imprevistos que surgen no son asumibles por más esfuerzos que se aporten, bien por incompatibilidad de los medios que se han de utilizar, o porque aparecen de forma externa al desarrollo, p.ej. falta de asignación del presupuesto al período en curso, acciones póliticas, fallos de empresas, etc.

Es normal (por propio del comportamiento humano) que solo aparezcan criticados aquellos proyectos que no cumplen en plazo o coste lo previsto, pero sería deseable que la crítica estuviera fundamentada en el conocimiento de la realidad de los mismos. Las opiniones de los que solo somos espectadores son eso, opiniones, no críticas, tanto cuando nos parece que no se va a llegar como cuando nos congratulamos de que se cumplan los plazos.

Tendremos oportunidad de seguir "valorando" este proyecto de cara al siguiente hito, la apertura al tráfico de la carretera de Collblanc, fijada inicialmente para Mayo de 2010, y hasta ahora no modificada por ningún responsable del proyecto. También podremos comentar sobre el uso real de la cobertura que se ha hecho de toda la zona.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 16/11/2009 9:34

Guigui ha escrit:
Danzig ha escrit:Si es fa malament s'ha de denunciar; si es fa bé s'ha de felicitar.
Per tant, aquest govern es mereix poques felicitacions i moltes denúncies.
Correcte. Aquest i els precedents.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 16/11/2009 19:55

Segueixo sense entendre per què s'ha de felicitar la finalització d'una obra al termini establert, si contracto uns paletes perquè em facin la cuina els felicitaré si acaben una setmana del previst i els maleïré si ho fan quinze dies més tard del pactat, però el simple fet d'acabar-les el dia que s'havien compromès no és motiu de felicitació, han complert la feina que s'havien compromès i que he pagat. Una altra cosa és que la cuina hagi quedat tan bé que els acabats siguin motiu d'elogi.

De la mateixa forma a les obres de la meva cuina poden sorgir imprevistos i aquests els poden tenir en compte els paletes a l'hora de donar-me un termini, poden posar dos dies més de feina en cas que es carreguin les rajoles i les hagin de canviar però si em foraden una canonada d'aigua i això suposa un mes de feina addicional és evident que no compliran les dates pactades.

Tots hauríem d'exigir de l'obra pública el mateix que demanem per les obres de la llar, al final també les paguem nosaltres.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dimarts 08/12/2009 18:21

TMB ha editado un nuevo plano de las líneas para incluir el primer tramo en servicio de la L9. En él, ( y en los anteriores) hay un error de bulto en el punto de la estación Ernest Lluch (futuro intercambiador L5-TramBaix según la publicidad oficial). Como sabemos, el trazado real de las dos líneas coinciden en la nueva estación y, según el plano, la L5 y la del Tram aparecen bastante lejanas una de otra. No han corregido el trazado del Tram ni la L5 está bien situada.

Lo he comunicado también a TMB, veremos que contestan,igual se esperan a que entre en servicio la estación para corregirlo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/12/2009 18:43

Si el plànol és l'esquemàtic de sempre, això no vol dir res mentre no hi hagi l'intercanviador. Només cal veure el traçat de la L4 entre Bogatell i Maresme-Fòrum, que en realitat és recte, o el de Renfomentadif entre Pg. de Gràcia i l'Estació de França, que sembla que vagi en paral·lel amb la L4.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 09/12/2009 14:02

"TMB ha editado un nuevo plano de las líneas para incluir el primer tramo en servicio de la L9 "

¿ Lo han editado en "papel" ?,si es así todavía no lo he visto,porl as estaciones que he pasado solo tenían los antiguos..

¿ Podría alguien "subirlo" ?

Gracias ! :hola



Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dijous 10/12/2009 10:03

Aquí va, no les habrá dado tiempo a distribuirlo por las estaciones y trenes. Se puede ver (aunque no sale muy claro, lo siento, pero no he logrado que salga con mejor resolución) lo que comentaba más arriba de la distancia entre L5 y Tram, que tendrán que arreglar para "fijar" la posición del intercambiador. De paso, podrían ajustar todo el plano en general al trazado sobre la trama urbana.

Imatge



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 10/12/2009 12:40

Gracias retired44.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 13:41

Veient-lo, em reafirmo en el que he dit abans: on no hi hagi intercanviador, la coincidència entre el traçat de les línies dibuixades i el recorregut real és pura casualitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dijous 10/12/2009 14:01

Guigui ha escrit:Veient-lo, em reafirmo en el que he dit abans: on no hi hagi intercanviador, la coincidència entre el traçat de les línies dibuixades i el recorregut real és pura casualitat.
Pues es para quejarse, ya que, además de hacer estético y de poster para los forofos, el plano ha de ser útil para los usuarios, especialmente aquellos que no lo son habitualmente. Ya me direis si, tal como está, alguien puede fiarse de la distancia y localización entre estaciones. En fin, una más de tantas servidumbres que hay que pagar a TMB por querer aparentar y no saber ser a la vez eficaces.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 10/12/2009 16:29

mmm
Cal dir que desde que TMB posa la xarxa del Tram el plànol ha tingut que ser modificat a pitgor, no hi ha més remei, en una dimensió tan petita es comprensiu la multitud d'errades en distàncies i es obvi, i ja veurem que pasa cuan la L9 i L10 estiguin senceres al plànol.

Podeu comparar el plànol de 1999 amb l'actual de 2009 i veureu el que dic.

Altre cosa que podeu fer, es agafar un DIN-A4 i dibuxar la Zona 1 amb totes les línies de Metro, FGC, Rodalies i el Tram (Com el de l'ATM), i jà em direu que fer:
a) Modificar el traçat d'alguns llocs per posar-hi els noms.
b) Mantenir casi al 100% el tram de línies, peró fer fletxes i posar els noms de les estacions apart.
c) Les dues opcions juntes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 10/12/2009 16:34

Si de mí dependiera,me olvidaría de planos esquemáticos y los sustituiría por planos geográficos.La información que dan es mucho mas "real" y por pura estética a mi me gustan más.

Recuerdo uno de estos planos geográficos de bolsillo,que TMB repartía a finales de los 80,principios de los 90.Eran fantásticos,no he podido encontrarlo en la red.

( Y no digo nada más, que pronto vendrán a reñirnos por el "off-topic"..)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 10/12/2009 16:36

Tens raó, però deixa, en certs llocs, molt poc espai per escriure.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/12/2009 17:55

Si, mireu sino, un plànol de metro de París "real" i un altre d'esquemàtic. Amb el primer és que no t'enteres de res!



Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dijous 10/12/2009 19:24

retired44 ha escrit:TMB ha editado un nuevo plano de las líneas para incluir el primer tramo en servicio de la L9. En él, ( y en los anteriores) hay un error de bulto en el punto de la estación Ernest Lluch (futuro intercambiador L5-TramBaix según la publicidad oficial). Como sabemos, el trazado real de las dos líneas coinciden en la nueva estación y, según el plano, la L5 y la del Tram aparecen bastante lejanas una de otra. No han corregido el trazado del Tram ni la L5 está bien situada.

Lo he comunicado también a TMB, veremos que contestan,igual se esperan a que entre en servicio la estación para corregirlo.
Aquí está la primera respuesta:
" En referencia a su consulta le informamos que trasladamos su observación al departamento correspondiente para su análisis y evaluación. Le agradecemos su colaboración por tal de ayudar a mejorar nuestro servicio.
A la espera de poder atenderle en posteriores ocasiones,
Atentamente,
Centros de Información y Atención al Ciudadano de TMB
."

Habrá que esperar al resultado del análisis y evaluación para conocer la opinión de TMB. Seguiremos informando.

En cuanto a los planos esquemáticos tienen que ser solo eso, pero si un esquema se proyecta sobre un plano geográfico, tal como hace TMB, se tendrían que respetar las posiciones reales y si es necesario, ampliar el formato y/o ajustar los tipos de letra. Los tamaños standard del papel A4 o A3 no son de aplicación si se editan guías impresas en formatos plegables, menos aún si se destinan a murales o los trenes. Sigo pensando que TMB piensa en los planos como un componente estético de su imagen corporativa y, por eso, no le hado nunca importancia a su exactitud.

Cierro el off-topic y seguiremos esperando a la nueva estación en la que, por cierto, las obras han entrado en un ralentí manifiesto.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 10/12/2009 19:37

Jo estic d'acord en que mentre no hi hagi enllaç, en un plànol esquemàtic com aquest no és necessari fer passar les línies juntes. Un error: El funicular de Montjuïc i el telefèric, fan enllaç!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 10/12/2009 21:17

Per cert, apart del mapa que esta més amunt, el que hi ha ha les estacions de tota la zona 1, canvia, i en aquest si que coincideixen el TRAM i la L5



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dijous 10/12/2009 21:30

Aprofitarà FGC el canvi de mapes per treure la correspondència amb la R10 a Gornal, línia que fa 10 mesos que ja no circula?


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 10/12/2009 21:35




Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”