Línia Orbital Ferroviària

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Mataró hi presentarà al·legacions

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/04/2009 9:15

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=258676

Ajuntament de Mataró presentarà al·legacions a la futura línia orbital de Rodalies

El consistori proposa soterrar el tram que passa per les Cinc Sènies

EFE / LAMALLA.CAT

L'Ajuntament de Mataró ha anunciat que presentarà al·legacions al traçat de la futura línia de tren de rodalies orbital, aprovada pel Departament de Política Territorial i que unirà Mataró amb Vilanova i la Geltrú a través de Vilafranca del Penedès, Terrassa, Sabadell i Granollers. Així ho han confirmat fonts municipals després de la reunió que han mantingut amb representants dels ajuntaments d'Argentona, Cabrera, Cabrils, Dosrius, Llavaneres i Vilassar de Mar.

Aquesta ha estat la segona de les reunions celebrades per aquests municipis amb l'objectiu d'establir una coordinació urbanística i territorial. A la primera de les reunions, celebrada al desembre passat, es va debatre principalment sobre el Pla Territorial Metropolità, i en aquesta segona s'ha debatut la reserva de sòls de la línia orbital ferroviària.

En aquest sentit, Mataró presentarà al·legacions al projecte de traçat per rebaixar les afectacions i aconseguir que el traçat sigui respectuós amb la zona agrícola de les Cinc Sènies. Per a això, l'Ajuntament de Mataró, que celebrarà un consell de ciutat abans de presentar les al·legacions, proposa soterrar el tram que passa per aquesta zona agrícola.

De la seva banda, l'Ajuntament d'Argentona també ha anunciat que presentarà al·legacions al traçat del futur tren orbital per modificar el recorregut a l'entrada i sortida del municipi. A la part nord, a la zona dels Pins, es proposa desplaçar el tren orbital a l'altra banda de l'autopista per no afectar un conjunt de masies, i a la zona sud, l'Ajuntament vol moure lleugerament el traçat per no afectar el polígon industrial del Cros.

Aquesta al·legació que fa referència a aquest polígon industrial afecta també Mataró, ja que és en aquest punt en el qual el tren s'endinsa a la capital del Maresme, de manera que els dos municipis estudiaran la proposta.

Els municipis de Mataró i el seu entorn han acordat celebrar una tercera sessió de treball abans de l'estiu sobre el tren orbital de la segona corona metropolitana, que unirà Mataró amb Vilanova i la Geltrú a través de Vilafranca del Penedès, Terrassa, Sabadell i Granollers. Les obres estan previstes per al 2010.

Publicat 28/04/2009 08:44h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 18/05/2009 8:55

Hola,

Pero aparte de esta línea orbital, ¿qué ha pasado o qué ha sido de hacer circular la C7 actual o de complementarla con una línea externa del tipo : Mollet-Martorell para que la C7 pudiese bajar de Rubí a Molins de Rei y Barcelona dando la vuelta entera?

Estaría muy bien una C7 circular complementada con una C8 de Martorell a Mollet o incluso entre Vilafranca y Granollers totalmente exterior.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

trainman
N9
N9
Entrades: 2353
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 22/06/2009 13:29

Urbanisme 22/06/2009 12:06
El Govern municipal vol que la línia orbital inclogui una nova estació de Renfe davant el Parc Taulí







Núria Garcia-Samuel Crespo / El Govern municipal vol que el projecte de la línia orbital de ferrocarril es materialitzi a Sabadell, entre d'altres coses, amb la construcció d'una nova estació a l'Hospital de Sabadell. Aquesta és una de les cinc al·legacions que des de Sabadell s'han presentat al Pla Director Urbanístic d'aquesta futura línia de tren que unirà les poblacions de Mataró i Vilanova i la Geltrú, a través de Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell i Vilafranca del Penedès, entre d'altres municipis. Aquesta línia entraria a Sabadell a través del Parc Central del Vallès des d'un nou ramal que s'hauria de fer des de la línia Mollet-Martorell a la zona del centre comercial Baricentro. A la zona del Parc circularia per les actuals vies de la C-4, és a dir, passant per Sabadell-Sud, Centre i Nord, i continuaria cap a Terrassa, aturant-se primer en la futura estació de Can Llong. No obstant això, entre les estacions de Centre i del Nord, el Govern municipal aposta per construir la nova estació que doni servei als usuaris del Parc Taulí i els veïns de la zona. El portaveu de l'equip de Govern, Lluís Monge, ha demanat al Govern català que "examini la viabilitat tècnica d'aquest projecte" ja que es un tema sobre el qual s'està treballant des de fa temps.

A banda d'aquesta primera al·legació, des de l'Ajuntament s'ha demanat que la nova línia no tingui afectacions en superfície sobre el Parc Central del Vallès ni que tampoc hipotequi la futura connexió en la B-140 i l'autopista C-58 entre Sabadell i Barberà. Monge ha insistit en que "la infraestructura ferroviària en cap cas ha d'implicar efectes sobre el Parc Central del Vallès, per això ha demanat "respecte amb el parc". També consideren apropiat des de l'executiu local que es contempli el soterrament de la via entre la sortida de l'estació de Sabadell-Sud i el lateral del Parc Central del Vallès fins a Barberà. Finalment, volen que es contempli el soterrament de la línia entre Sabadell-Nord fins a la nova estació de Can Llong per no separar els barris de Torreguitart i la Concòrdia. La línia orbital, amb 120 quilòmetres de longitud, hauria de donar servei a més de 800.000 persones, i uns 16 milions de passatgers cada any.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dilluns 22/06/2009 13:36

Més estacions a Sabadell? :x


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 22/06/2009 17:41

Aquí tothom en vol treure profit d'una situació que és un pèl complicada i que hi ha moltes complicacions a l'hora de fer passar una via fèrria en alguns municipis:
A mi el terreny que volen fer de Vilanova i la Geltrú fins a Terrassa em sembla molt bé (tot i que perd sentit la comunicació de la C2 o de la C4 a Sant Vicenç de Calders).
En canvi, el tram entre Terrassa i Granollers no em sembla massa ben preparat. De Terrassa (tot i donar més volta) el faria passar per Can Perellada (al costat del Carrefour), Sant Quirze del Vallès, a Sabadell l'uniria amb tota la línia de FGC (l'actual i l'ampliació), i a partir d'aquí el faria passar per Palau-Solità, Lliçà d'Amunt, i travessar Granollers des de Canovelles fins a Bellavista passant per les estacions de la C3 i C2 (Gran-Centre i Gran-Canovell), i seguir la C-60 fins (com que aquí hi ha punt conflictiu) soterrar a partir d'Argentona (tot i que jo estic en contra, des de l'inici de Argentona per evitar problemes amb masies i boscos),i fer-lo entrar per la zona de Mataró-Park (tot i haver pendent), per baixar soterrat fins a la ubicació actual de l'estació de Rodalies de la C1. En quant al tema de les estacions:
A Sabadell i Terrassa ja he manifestat la meva opinió, des de Vilanova fins a Martorell també. A partir d'aquí, una estació a Sant Quirze del Vallès, una a Palau-Solità, una entre Palau i Lliçà d'Amunt (per els pol·lígons industrials), una a Lliçà d'Amunt, una al centre de Granollers, una a La Roca del Vallès. Una a Argentona, una a Mataró Park (apartador), una a Mataró Centre i una a Mataró-renfe. Ara per ara, una estació a Barberà en aquesta línia es podria pensar, però no és urgent, a Santa Perpètua s'hi podria fer passar el meu projecte i després anar cap a Palau, i la resta ja està.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/06/2009 18:40

cristian26 ha escrit:Més estacions a Sabadell? :x
És clar: volen vendre "metro". I si els altres triguen una eternitat en arribar, tan se'ls en dóna, perquè no són qui els vota.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 22/06/2009 18:41

És que aquí vé el problema: Hi haurà més estacions a Sabadell que a Barcelona.
No és per dir res, però això sona a rivalitat política... :x .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/06/2009 21:01

BB9200 ha escrit:No és per dir res, però això sona a rivalitat política... :x .
No. És caciquisme electoral pur i dur. Ara és Sabadell amb la LOF, però abans ho han sigut els municipis del Baix Llobregat amb la R3 i tants altres exemples de voler arrambar per al propi municipi una cosa que desvirtua el projecte global.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 125
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 23/06/2009 16:36

Frente al vicio de pedir...



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimarts 06/04/2010 13:00

I més pals a les rodes. Ara des de Terrassa i Viladecavalls. Llegeixo al Diari de Terrassa d'avui (6-IV-2010): "Terrassa pide que el tren orbital se aleje de la planta de Abrera. El Ayuntamiento y Aigües de Terrassa presentan alegaciones al plan director. La propuesta de trazado hipoteca futuras ampliaciones del complejo de captación de agua." En un altre article al mateix diari es fa al.lusió a Viladecavalls: "Viladecavalls rechaza el trazado autonómico y lo tacha de "absurdo". El Ayuntamiento habla de "afectación terrorífica"." Entre altres coses, l'ajuntament de Viladecavalls considera "especialmente sangrante el paso del tren por los planes parciales de la zona industrial y el turó de Can Mitjans, donde la reserva (per al ferrocarril) afecta a la última porción de suelo que quedaba urbanizable". (...) En este punto, el municipio prevé la costrucción de un nuevo cementerio municipal. (...) En el polígono industrial de Can Mitjans y en las zonas residenciales de Can Corbera y la Planassa, las reservas limitarán la capacidad de crecimiento de las empresas y la posibilidad de renovación de las viviendas obsoletas. (...) Más allá de las afectaciones urbanísticas, (Viladecavalls) se lamenta también de la repercusión económica que la infraestructura ferroviaria puede reportar a las arcas del ayuntamiento, a paratir del recorte de ingresos que podría provocar la parálisis de sus planes urbanísticos." Tot, per tant, molt clar. (Volia afegir-hi algun comentari. Però no. No cal.)



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 14/04/2010 16:17

http://www.3cat24.cat/noticia/621885/ca ... -Barcelona


La Generalitat aprova el traçat de la línia de tren que enllaçarà Vilanova i Mataró sense passar per Barcelona

El govern català ha aprovat aquest dimecres el traçat definitiu de la futura línia orbital ferroviària, la línia de tren que enllaçarà Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona. La futura línia connectarà sis comarques de la primera corona de la regió metropolitana de Barcelona. Dels 120 quilòmetres que tindrà, 42 s'aprofitaran de traçats ja existents, mentre que la resta, uns 80, seran nous.


Els nous trams de la futura línia orbital ferroviària no estaran enllestits fins al 2026 i per tant, de moment, per viatjar en tren des de poblacions com ara Vilanova i la Geltrú a Mataró encara s'ha de passar per la capital catalana.

La Generalitat, però, ha fet avui un tràmit més perquè aquesta línia sigui una realitat i ha aprovat el traçat definitiu d'una línia que enllaçarà 26 municipis i acostarà poblacions de la primera corona de la regió metropolitana de Barcelona. El document ha obtingut aquest dimecres la llum verda definitiva després de 6 anys de debats.

La nova línia unirà Vilanova i la Geltrú amb Mataró, passant per Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers. Tindrà 120 quilòmetres de longitud, dels quals 78 seran de nova construcció. Se soterrarà el 60% del traçat, al llarg del qual hi haurà 42 estacions, 23 de les quals seran noves. La previsió és que la futura línia doni servei a 96.000 persones al dia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/04/2010 17:18

Els nous trams de la futura línia orbital ferroviària no estaran enllestits fins al 2026 i per tant, de moment, per viatjar en tren des de poblacions com ara Vilanova i la Geltrú a Mataró encara s'ha de passar per la capital catalana.
I fins i tot quan estigui llesta, el trajecte entre Vilanova i Mataró només el faran frikis.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

barcelonasants
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Dimecres 14/04/2010 17:44

Desprès de 6 anys de debats (més que l'Estatut),i el dia del 79è aniversari de la proclamació de la República La Generalitat aprova el traçat de la línia de tren que enllaçarà Vilanova i Mataró sense passar per Barcelona :amor :plas

La mala notícia: no la tindrem fins 2026. Inversió de 4.000 M d'Euros a càrrec del Ministerio de Fomento

Per cert, ¿algú sap quina és la postura de CiU sobre aquesta qüestió, ara que, segons tots els sondeigs, guanyaria les eleccions?

Aquí el comunicat oficial, a data d'avui: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fb8a85.pdf


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 14/04/2010 19:03

És un gran pas, però de moment només és una reserva de terrenys. No he vist que hi hagi un calendari a seguir, ni tan sols s'ha parlat de la licitació dels avantprojectes. L'any 2026 vés a saber qui governarà, o si el Ministerio de Fomento espanyol haurà passat a la història.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 15/04/2010 0:15

Guigui ha escrit:
Els nous trams de la futura línia orbital ferroviària no estaran enllestits fins al 2026 i per tant, de moment, per viatjar en tren des de poblacions com ara Vilanova i la Geltrú a Mataró encara s'ha de passar per la capital catalana.
I fins i tot quan estigui llesta, el trajecte entre Vilanova i Mataró només el faran frikis.
Crec que ara mateix hi ha un autobús que fa aquest recorregut... no crec que hi hagi gaire demanda.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/04/2010 1:04

Guigui ha escrit:
Els nous trams de la futura línia orbital ferroviària no estaran enllestits fins al 2026 i per tant, de moment, per viatjar en tren des de poblacions com ara Vilanova i la Geltrú a Mataró encara s'ha de passar per la capital catalana.
I fins i tot quan estigui llesta, el trajecte entre Vilanova i Mataró només el faran frikis.
Potser vols dir que tu no el faràs pas, guigui? Jo sí que penso anar de Vilanova a Mataró per l´orbital... si arribo al 2026... i la Gene compleix el que diu. :D :D :D :D :D :nono



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/04/2010 1:06

Sagrerenc ha escrit:És un gran pas, però de moment només és una reserva de terrenys. No he vist que hi hagi un calendari a seguir, ni tan sols s'ha parlat de la licitació dels avantprojectes. L'any 2026 vés a saber qui governarà, o si el Ministerio de Fomento espanyol haurà passat a la història.
Ah, ostres, com a Lloret. No ho havia vist. Com a Lloret... :plas :nono



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/04/2010 1:43

barcelonasants ha escrit:Desprès de 6 anys de debats (més que l'Estatut),i el dia del 79è aniversari de la proclamació de la República La Generalitat aprova el traçat de la línia de tren que enllaçarà Vilanova i Mataró sense passar per Barcelona

La mala notícia: no la tindrem fins 2026. Inversió de 4.000 M d'Euros a càrrec del Ministerio de Fomento

Per cert, ¿algú sap quina és la postura de CiU sobre aquesta qüestió, ara que, segons tots els sondeigs, guanyaria les eleccions?

Aquí el comunicat oficial, a data d'avui: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fb8a85.pdf
Moltes gràcies per l´enllaç al document. Molt aclaridor... Ara, un cop llegit...
La Generalitat de Catalunya ens pren el pèl, a la gent. Mireu-vos bé els plànols del traçat.

A) No em crec els MERDERS de línies que planegen a Vilanova i la Geltrú i a Mataró. Han fet estudis de mercat per què dóni per a tant, la cosa?
Un tramvia (que Mataró ja ha tingut) cap a les estacions actuals seria més solució que setanta mil baixadors i mil variants i by-pass...

B) Em crec ENCARA MENYS que TOT el traçat entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès sigui SOTERRAT. I tu tampoc t´ho creus. :boig :boig :boig :nono
Realment algú pensa que la pagarem amb els nostres impostos, una rucada així de grossa?
Soterrament fins i tot de l´estació de Canyelles!!! (i no és precisament la de la L3, no...).
Mare de Déu Senyor! Quants habitants té Canyelles???? :boig :boig :emprenyat :nono
Però si quasibé que equival a un túnel de Guadarrama, cois!!! I a quin cost?

C) Traçat entre Martorell i ARGENTONA bastant acceptable, de totes maneres. Tot i que no estic segur que una estació a Esparreguera allà on diuen que la volen fer sigui una bona idea... Per què no un intercanviador amb FGC entre Abrera i Olesa? o directament, una estació a Olesa? Si volen que Esparreguera tingui tren, que posin l´estació més cèntrica i que també en posin una a Olesa amb enllaç amb FGC... :|

En resum: que pel 2046, rodalies orbital entre Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell, Mollet, Granollers i (potser) Mataró.
Vilafranca-Vilanova, que es facin fotre (puc semblar brusc, però llegint entre línies és el que ve a dir el document).


[mode sarcàstico-satànic on]: Què us hi jugueu que ens venen la prolongació de la R7 L´Hospitalet-Papiol-Sant Cugat-Cerdanyola UAB-Mollet St.Fost-Granollers Centre com si fós la línia orbital? :twisted:



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dijous 15/04/2010 11:02

[quote="barcelonasants"]Desprès de 6 anys de debats (més que l'Estatut),i el dia del 79è aniversari de la proclamació de la República La Generalitat aprova el traçat de la línia de tren que enllaçarà Vilanova i Mataró sense passar per Barcelona

Bé, no us sembla que aquesta proposta és una suma de despropòsits?
1. És una línia de rodalies de llarg recorregut, crec que fins i tot la podem considerar una línia de regionals. La idea de connecta els Penedès amb els Vallés i el Maresme es molt bona. Però barrejar una línia d'aquesta (que necessita velocitat i parades les justes per ser eficient) amb la idea de tram/metro lleuger a poblacions com Martorell, Vilanova, Mataró és el primer despropòsit. Hi haurà una línia de llarg recorregut que només s'aturi a l'estació "principal" de Vilanova, Martorell, Mataró i després una línia local pròpia i amb mes freqüència a Vilanova-StPere-Sitges, Martorell i a Mataró? O s'aturarà a totes les estacions previstes?

2. Un gran despropòsit amb nom propi és Martorell. No ho entenc, no para a Martorell Central! és increïble, no? després va mig paral.lela a la línia a Manresa, per sembla que 1km més cap a l'oest? I la parada en mig del no res (aparentment) entre Olesa, Abrera i Esparreguera (construiran un altre telefèric per connecta amb aquestes poblacions)?

3. No seria millor fer primer fer aprofitant Vilafranca-Martorell (R4), Martorell-Cerdanyola Univ (R7) Cerdanyola Univ-Martorelles(linia que no s'usa actualment a rodalies) Martorelles-Granollers (R2) . i fer d'una punyetera vegada autèntics intercanviadors a Rubi (no previst) i a St Cugat (serà una presa de pel amb 0.5 km de distància entre FGC I Rodalies Renfe). Veure com funciona i mentrestant construir Vilanova-Vilafranca i el Granollers-Mataro i

Clan Nadal: dimissió ja :emprenyat



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 15/04/2010 12:03

RodalinesCatalanes ha escrit: 1. És una línia de rodalies de llarg recorregut, crec que fins i tot la podem considerar una línia de regionals. La idea de connecta els Penedès amb els Vallés i el Maresme es molt bona. Però barrejar una línia d'aquesta (que necessita velocitat i parades les justes per ser eficient) amb la idea de tram/metro lleuger a poblacions com Martorell, Vilanova, Mataró és el primer despropòsit.
Crec que aquesta no és la raó de ser de la linia. Aquesta línia connecta punts importants de la provincia (Mataró, Granollers, Sabadel...) sense haver de passar per la capital. Obviament qui hagi d'anar de Mataró a Vilanova ho farà passant per Barcelona. A més, en el futur, existirà una linia directa costa-costa. Aquesta opció per l'interior és totalment necessària.
RodalinesCatalanes ha escrit: 2. Un gran despropòsit amb nom propi és Martorell. No ho entenc, no para a Martorell Central! és increïble, no? després va mig paral.lela a la línia a Manresa, per sembla que 1km més cap a l'oest? I la parada en mig del no res (aparentment) entre Olesa, Abrera i Esparreguera (construiran un altre telefèric per connecta amb aquestes poblacions)?
Totalment d'acord en què hauria de passar per Martorell Central aprofitant l'intercanviador que hi ha allà entre renfe i fgc.
Aquesta parada en mig del no res sembla ser (segons el google earth) un poligon industrial al sud d'esparreguera i al nord d'abrera.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”