Línia Orbital Ferroviària

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Re: Es presenta l’estudi de traçat de la futura Línia Orbital

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 15/04/2010 15:40

El traçat a Martorell a mi també em sembla una autèntica bestiesa, sense fomentar un bon punt d'intercanvi a Martorell-Central. I encara més absurd posar una estació a Esparreguera però enmig del no-res totalment, encara més allunyada del centre que l'estació de l'aeri (que ja és dir!!). I ja posats a forçar la corba en aquesta zona més hauria valgut una estació més al centre d'Esparreguera i una altra a Olesa que a més podria fer intercanvi amb FGC. Tampoc entenc perquè no preveuen un triangle a l'enllaç amb la R4 a Viladecavalls per fer trens de mercaderies de Manresa cap a Vilafranca directes... sé que hi havia temes de diferències de cotes i pendents màxims però vaja, es podria haver pensat millor crec jo.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 15/04/2010 16:23

Hola,
Trenscat ha escrit:El traçat a Martorell a mi també em sembla una autèntica bestiesa, sense fomentar un bon punt d'intercanvi a Martorell-Central. I encara més absurd posar una estació a Esparreguera però enmig del no-res totalment, encara més allunyada del centre que l'estació de l'aeri (que ja és dir!!). I ja posats a forçar la corba en aquesta zona més hauria valgut una estació més al centre d'Esparreguera i una altra a Olesa que a més podria fer intercanvi amb FGC. Tampoc entenc perquè no preveuen un triangle a l'enllaç amb la R4 a Viladecavalls per fer trens de mercaderies de Manresa cap a Vilafranca directes... sé que hi havia temes de diferències de cotes i pendents màxims però vaja, es podria haver pensat millor crec jo.
Estoy de acuerdo, lo de Martorell es demencial. Se está construyendo y se están gastando un dineral en el intercambiador Renfe-FGC para que ahora el tramo de Terrassa a Martorell ¿no pase por allí? y luego fijémonos en que el trmao es casi todo azul, es decir, todo en túnel y soterrado y casi en paralelo a la línea actual de FGC entre Martorell y Olesa duplicando el trazado. ¿No será más barato hacer un túnel de Martorell a Terrassa directo? el resto de estaciones ya están abastecidas por FGC. ¿Y el aéreo de Esparraguera a Olesa? ¿para qué se hizo eso si ahora no se fomenta su uso?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Dijous 15/04/2010 16:44

No serà això un regal enverinat que deixa el tripartit a qui guanyi les eleccions, com ho va ser, en certa manera la linia 9?

El que no entenc és como fent un traçat gairebé subterrani (què serà la lina de rodalies subteranea més llarga d'Europa?), no s'aprofiti per posar les estacions al centre de les poblacions, com a sant Pere de Ribes, Esparreguera, etc.

Costarà una burrada de millons, i segur que es podria fer molt millor.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 15/04/2010 17:01

Analitzant-ho més a fons, no entenc l'obsessió de la Generalitat en presentar-nos la Línia Orbital com un sol projecte global.

No té cap sentit pensar en les relacions Vilanova-Mataró, Vilafranca-Granollers, Vilanova-Sabadell o Mataró-Martorell, perquè la nova línia no millorarà els temps de viatge que ja hi ha actualment. Fins i tot en relacions del tipus Granollers-Sabadell podria sortir més a compte agafar les línies ja existents o projectades a curt termini, ja que la "línia orbital" mai podrà competir en freqüències amb una línia que passi per Barcelona.

Dit això, la velocitat de recorregut ha de ser un objectiu secundari. És molt més important l'accessibilitat i la intermodalitat. Per això no entenc en absolut quin sentit té fer una línia on el 60% sigui en túnel. Sembla una línia més pensada per a afavorir els interessos de les constructores que no pas el d'afavorir la mobilitat. El cost és elevadíssim, i sembla pensat per a no fer-se mai.

Per tant, crec que aquesta línia s'ha de plantejar independentment per trams (Vilanova-Vilafranca, Martorell-Terrassa i Granollers-Mataró), ubicant les estacions en nuclis urbans que no disposen de ferrocarril i potenciant la intermodalitat amb les línies ja existents, quadriplicant els trams més saturats.

I sobre l'ample de via, caldria posar travesses adaptables per si en un futur es pren la decisió de convertir Catalunya a l'ample normal.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 15/04/2010 21:54

Sagrerenc ha escrit:Fins i tot en relacions del tipus Granollers-Sabadell podria sortir més a compte agafar les línies ja existents o projectades a curt termini, ja que la "línia orbital" mai podrà competir en freqüències amb una línia que passi per Barcelona.
Vostè no ha transitat mai per les carreteres transversals en hora punta, oi? Li convido a passar-se per la AP-7, la C-60, la C-243c, la C-15... sí podria comptetir ja que hi ha tanta gent que ens movem entre les poblacions del Vallès, Baix Llobregat i Penedès (em nego a fer servir la denominació ultramegacentralista excloent de "2ª corona") que les que van a Barcelona. Un cop més des de Barcelona s'afirmen falsedats basades en el desconeixement, com ara negar millores en carreteres com vostè mateix ha dit clarament negant millores a la xarxa secundària de carreteres.
Dit això, la velocitat de recorregut ha de ser un objectiu secundari. És molt més important l'accessibilitat i la intermodalitat.
Per a mi són igual d'importants velocitat i accesibilitat, o és que ens hem de conformar a anar a 50-60 km/h mentre ha de ser capital anar a Barcelona a 130-140 km/h?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 15/04/2010 22:39

UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Fins i tot en relacions del tipus Granollers-Sabadell podria sortir més a compte agafar les línies ja existents o projectades a curt termini, ja que la "línia orbital" mai podrà competir en freqüències amb una línia que passi per Barcelona.
Vostè no ha transitat mai per les carreteres transversals en hora punta, oi? Li convido a passar-se per la AP-7, la C-60, la C-243c, la C-15... sí podria comptetir ja que hi ha tanta gent que ens movem entre les poblacions del Vallès, Baix Llobregat i Penedès (em nego a fer servir la denominació ultramegacentralista excloent de "2ª corona") que les que van a Barcelona. Un cop més des de Barcelona s'afirmen falsedats basades en el desconeixement, com ara negar millores en carreteres com vostè mateix ha dit clarament negant millores a la xarxa secundària de carreteres.
A veure, jo en cap moment he parlat de negar millores a carreteres així que no sé a què ve això últim. El que he dit és que amb un intercanviador a la cruïlla de les línies Barcelona-Manresa i Mollet-El Papiol (juntament amb un servei de Rodalies entre Vilafranca i Sant Celoni) podríem solucionar molts problemes de mobilitat entre els dos Vallès, deixant la possibilitat de fer un enllaç pel nord de Barberà per a una segona fase. Amb això vull dir que cal potenciar l'efecte xarxa tenint en compte les línies ja existents.
UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Dit això, la velocitat de recorregut ha de ser un objectiu secundari. És molt més important l'accessibilitat i la intermodalitat.
Per a mi són igual d'importants velocitat i accesibilitat, o és que ens hem de conformar a anar a 50-60 km/h mentre ha de ser capital anar a Barcelona a 130-140 km/h?
Potser no m'he expressat prou bé. La línia ha d'estar dissenyada per a permetre el pas dels trens convencionals de Rodalia amb velocitat punta de 140 km/h, però que l'objectiu hagi de ser anar de Vilanova a Mataró en "x" minuts per mi és secundari. No és una línia de llarg recorregut, per mi és una línia de Rodalia amb trams força diferenciats.

De res serveix tenir trens que vagin a 140 km/h, si...
...a Esparreguera es fa una estació enmig del camp.
...la línia no passa per Martorell-Central, dificultant les relacions entre Terrassa i el Baix Llobregat.
...si es desmantella el traçat actual del tren al Garraf, impossibilitant anar del centre de Vilanova al centre de Sitges.
...si a Mataró es fa un nou traçat amb més parades penalitzant encara més les relacions entre Barcelona, l'Alt Maresme i la Baixa Tordera.
...si no es reobre el ramal de Les Franqueses per poder fer un trajecte Vic-Mataró.
etc.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 16/04/2010 23:25

Sagrerenc ha escrit:A veure, jo en cap moment he parlat de negar millores a carreteres així que no sé a què ve això últim.
Vostè va dir explícitament que no calia un nou traçat per la B-500 a pesar de ser una carretera estretíssima i plena de revolts i que anant via Barcelona n'hi ha prou, menyspreant a més, tractant com a ciutadans de 3ª categoria als habitants de Sant Fost de Campcentelles i Tiana per el simple "delicte" de no estar als extrems de la carretera. Cal que li citi la intervenció per si no s'en recorda?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/04/2010 23:30

Diguem-ho d'una altra manera: amb una oferta decent de transport públic, mai no hauria calgut fer la B-500 i moltes altres carreteres en forma d'autovia. I això no té a veure amb si passen o deixen de passar per Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 17/04/2010 13:28

UT596001 ha escrit:Vostè va dir explícitament que no calia un nou traçat per la B-500 a pesar de ser una carretera estretíssima i plena de revolts i que anant via Barcelona n'hi ha prou, menyspreant a més, tractant com a ciutadans de 3ª categoria als habitants de Sant Fost de Campcentelles i Tiana per el simple "delicte" de no estar als extrems de la carretera. Cal que li citi la intervenció per si no s'en recorda?
Estigueu tranquil, ja em cito jo mateix, no variaria ni una coma el que vaig escriure en aquell moment.
Sagrerenc ha escrit:Però en aquest país ens hem permès el luxe de desmantellar el ramal de Laminados, i en canvi és una necessitat imperiosa fer l'autovia del túnel de la Conreria (B-500). Així ens va...

(...)

Si es fa una autovia no és precisament per connectar les poblacions de Tiana i Sant Fost. Ja que Tiana té molta més relació amb el Baix Maresme i Badalona, i Sant Fost té molta relació amb Mollet i el Vallès.

L'objectiu de l'autovia B-500 és connectar el Baix Maresme i el Vallès, per tal de descongestionar el nus de la Trinitat.

És per això que em sembla molt greu que s'estigui pensant en una opció tan agressiva com una autovia per travessar un indret muntanyós (parc natural inclòs), al mateix temps que es desmunta l'alternativa ferroviària, ja construïda, que podria servir per fer millorar la mobilitat d'aquestes comarques.

En aquest país es prefereix construir (i destruir) que no pas gestionar, i així ens va.
Jo en cap moment vaig dir que no calia un nou traçat per la B-500, només vaig dir que no em semblava bé que aquest nou traçat fos una autovia de quatre carrils.

Si segons vós això és menysprear i tractar com a ciutadans de 3ª categoria els habitants de Sant Fost i Tiana és que teniu un problema de comprensió lectora.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/04/2010 17:26

Respecte a l'hora d'expressar opinions, si us plau :topic



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Divendres 26/08/2011 20:04

Acabo de llegir aquest fil, i aprofito per adjuntar el que vaig escriure a l'ajuntament fa uns dies (una mica modificat per adequar-ho al context).

Primer de tot: si ho hem de fer, fem-ho bé.

La línia orbital no és la solució perquè Esparreguera tingui tren.
Comencem pel principi. Ningú havia pensat en fer passar la línia orbital per Esparreguera. No estem de pas, i tècnicament no seria possible fer-lo arribar al centre, perquè la millor entrada seria per Abrera, però el desnivell seria massa elevat. Vegeu això i imagineu que allunyem la corba que frega Esparreguera encara més amunt, quina xapussa no? De totes maneres la Paca Fosalba (ex-alcaldessa de Esparreguera, PSC) va veure una oportunitat purament electoralista en el projecte de la línia orbital. Ella es va ficar enmig del projecte per reclamar que passés per Esparreguera i s’hi construís una estació, obligant així a modificar el projecte, desviar el traçat i incrementar els temps de viatge que afectaria a tots els usuaris de la línia en benefici dels esparreguerins.

Es va estudiar la possibilitat de construir una estació entre el cementiri i la carretera d’Olesa, a la quinta punyeta d’Esparreguera. Però la Paca ja es devia conformar amb això.
No vull que ens deixem enganyar (això va pels esparreguerins principalment). Pels diaris hi havia articles que deien coses com “Esparreguera vol la línia orbital". Doncs no. Qui la volia era la Paca, que ja la va liar bastant durant els seus quatre anys de mandat i pretenia guanyar vots dient que posaria una estació de tren (i pel 2026!!). Per altra banda hem de recordar que el tren que nosaltres necessitem és el que va a Barcelona, molt més important que Vilanova o Mataró. Però no posaran cap tren directe a BCN. Si hi volem anar en tren ens quedaria l'opció de fer transbord a Martorell, però ja ens diran a on, perquè volen fer un traçat bordejant Martorell sense passar per Martorell Central, on lògicament s’hauria de fer el transbord. Total que per anar a Barcelona amb tren, Esparreguera-Martorell Oest, travessar a peu tot Martorell fins arribar a l’estació de Renfe i allà R4. Així que seguirem anant en Igualadina oi?

Si ens han de fer una xapussa de línia orbital (ni recta ni passant per Esparreguera, una cosa semblant a l'AVE al Aeroport), que s’oblidin de fer-la passar per Esparreguera i que vagi directe de Martorell al Vallès. I jo abans que res, no començaria la línia orbital fins que no tinguem una xarxa de Rodalies decent, com ens mereixem, cosa que hauria de ser molt més prioritari.

La meva proposta per tenir tren a Esparreguera és la següent; a llarg termini es podria construir un traçat per Renfe de Martorell (Central, no Martorell-Oest o parides d’aquestes) a Esparreguera passant per Abrera (i prop de la SEAT si cal). Només cal allargar els R4 que finalitzen recorregut a Martorell fins Esparreguera. Això voldria dir un tren cada 30’ en hora vall i 15’ en hora punta aproximadament. Tenint en compte que és a llarg termini, probablement ja s’haurien ampliat freqüències a l’R4 (en un futur R2) i també es podrien ampliar fins Esparreguera, però això no és important ara mateix. El traçat per Esparreguera es podria fer soterrat (perquè un tren-tranvia... va a ser que no, volem una cosa més ràpida que l’Igualadina) al no haver espai a l’aire lliure. A mi se m'acudeix que es podria fer l’estació, sota l'avinguda (antiga N-II) davant de la Passió d'Esparreguera. Penso que s'hi podria fer també una parada d’autobusos tant locals (coordinant els seus traçats) com Igualadina per anar més enllà d’Esparreguera (parlo de Collbató, el Bruc, etc). Per cert, prefereixo portar a Esparreguera Renfe i no FGC perquè aquest últim és lentet per anar a Barcelona. Renfe és més ràpid en aquest trajecte i si en un futur es quadripliqués el tram Sants-Martorell es podrien posar trens semidirectes.
jEiiK0b l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 03/03/2012 14:05, en total s’ha editat 1 vegada.



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dissabte 27/08/2011 22:42

Esto......¿qué hay de nuevo?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/08/2011 23:13

En temps de teranyines a les arques, res.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Dissabte 27/08/2011 23:27

Bàsicament no hi ha res nou com dieu, només és la meva opinió com a esparreguerí.

I altres fils com pot ser "Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE" porten res nou?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/08/2011 23:37

jEiiK0b ha escrit: I altres fils com pot ser "Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE" porten res nou?
No, els retards són sempre els mateixos :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/08/2011 23:51

jEiiK0b ha escrit:I altres fils com pot ser "Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE" porten res nou?
Portaran quelcom de nou el dia que no calgui publicar-hi missatges. Però mentrestant, és la manera de denunciar l'abandó dels serveis de rodalia, en el cas que esmentes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Diumenge 20/11/2011 14:05

La línia de tren orbital de Vilafranca, aturats davant l’actual context econòmic

Alt Penedès

04/11/2011 - 10:11

El territori ha rebut aquesta setmana males notícies en matèria d’inversions. D’una banda, el número 4 de la candidatura de CiU per Barcelona al Congrés dels Diputats, Carles Campuzano, va descartar dilluns, en un esmorzar de treball amb els alcaldes de Vilafranca, Igualada, Vilanova i Sitges, la construcció de la línia orbital si no es compleix la disposició addicional tercera de l’Estatut, que estableix que el Govern central ha d’invertir a Catalunya l’equivalent al pes del seu PIB a l’Estat espanyol, o no s’assoleix el pacte fiscal, és a dir, un nou escenari polític que permeti a la Generalitat gestionar els seus propis impostos i disposar així de més ingressos.

Recordem que l’execució d’aquesta línia ferroviària, que ha d’unir Vilanova amb Mataró sense passar per Barcelona i en el cas del Penedès permetre una connexió de Vilanova a Vilafranca, comportarà una inversió de 4.000 milions d’euros que hauria d’estar finançada pel Ministeri de Foment d’acord amb el Pla de Rodalies 2008-2015.

http://lafura.cat/noticies/linia-tren-o ... t-economic





Doncs bé, voldria saber si algú te més informació sobre aquesta nova linia que es vol fer que unira, per fi Vilanova i Vilafranca (i se suposa que amb Igualada), els vilafranquins fa anys que revindiquem una línia directe entre les capitals del Garraf, Alt Penedès i l'Anoia



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/11/2011 14:08

Aquí tens informació. No sé d'on treus que ha de passar per Igualada...



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Diumenge 20/11/2011 14:10

victorcasta ha escrit:Aquí tens informació. No sé d'on treus que ha de passar per Igualada...

Es el que vaig llegir al noticiari del Penedès pero que aqui no surt, per aixo poso Igualada entre ¿? :riure

PD: Cal que passi per Lavern i La Granada?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/11/2011 14:13

L'únic que es parla d'Igualada és que hi va assistir el seu alcalde, però més avall posa "la línia que ha d'unir Vilanova amb Vilafranca"...

Sí, perquè la línia actual Vilafranca-Martorell ja hi passa... :nono



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”