Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
59
43%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
32
24%
M'és indiferent
2
1%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
43
32%
 
Vots totals : 136

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: ferroparc » Divendres 24/02/2017 17:14

Analía Plaza (Coordinadora de l'app de CityMapper a Barcelona) i jo hem escrit un article sobre la L9-10 i el MWC ja que s'acosten aquestes dates tan especials. Esperem que us agradi.
https://medium.com/@lalalalia/lo-que-hemos-aprendido-hasta-ahora-con-el-mwc-de-barcelona-bf8c1adc2f3c#.yxmd1kjs0
Qualsevol comentari (queixa, suggeriment, cacauets...) feu-nos-ho saber.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
ferroparc
N4
N4
 
Entrades: 56
Membre des de: Dijous 31/12/2015 10:51

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: jaezcurra » Dissabte 25/02/2017 13:03

L9 i L10: El metro que mai acaba d'arribar
Albert Acín | Barcelona. Dissabte, 25 de febrer de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/linia-l9-l10-metro-barcelona_138930_102.html
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 915
Membre des de: Divendres 16/04/2010 21:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dilluns 06/03/2017 15:07

Fitxers adjunts
L10.jpg
L10.jpg (52.72 KiB) S’ha visualitzat 1868 vegades
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22113
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Estacions del viaducte

EntradaAutor: Javi M » Dilluns 06/03/2017 15:13

De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?

Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1448
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: Estacions del viaducte

EntradaAutor: victorcasta » Dilluns 06/03/2017 15:49

Javi M ha escrit:De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?

Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?


No ho estan. Falten portes d'andana, falten línies de peatge, venda de bitllets, cal acondicionar l'estació amb serveis i comunicacions. Per a tot això, cal el finançament.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4518
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: Renfe445 » Dissabte 25/03/2017 14:42

Renfe445 ha escrit:I si us sembla anomenar al tram de Sagrera - Bon Pastor - Can Zam/Gorg L9/L10 nord i al tram que properament inauguraran Gornal - Aeroport/Zona Franca L9/L10 sud, i ja quan s'enganxi amb el tram central ja es digui L9/L10?


Anda! Estaba buscando fotografías de Aeroport Terminal de Càrrega y me he encontrado con una predicción acertada. :x
Sandro Rey, has visto eh? :D
La música és la única cosa que manté el planeta en harmonia. Jaco Pastorius.

deviantART

flickr
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2632
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dimecres 03/05/2017 18:30

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22113
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: uriol108 » Dimecres 03/05/2017 21:19

Ací teniu el video del TN de TV3 penjat al Youtube :



https://youtu.be/Sblxhz1FC40
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 688
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 17/05/2017 12:21

Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23502
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical

EntradaAutor: Renfe445 » Dimecres 17/05/2017 12:59

Guigui ha escrit:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.

El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.
La música és la única cosa que manté el planeta en harmonia. Jaco Pastorius.

deviantART

flickr
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2632
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dimecres 17/05/2017 13:09

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22113
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 18/05/2017 0:25

Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.

El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.


Doncs jo el que em pregunto és per què a Zona Universitària no han posat escales mecàniques com a Sagrera, Torrassa i Collblanc.

Ara veiem una L9/L10 (nord o sud, tant és) que va funcionant a mig gas, però em consta que ja hi ha saturació als ascensors de Zona Universitària L9 a les hores punta.
En estacions d'enllaç amb alta afluència de passatgers, les escales mecàniques són molt més efectives que els ascensors, ja que el flux de passatgers és continu.

Ara com ara la L9/L10 és lluny del flux de passatgers definitiu. Però les estacions haurien de ser definitives, encara que funcionin a mig gas una temporada llarga.

Per culpa de voler obrir la L9 fins a Zona Universitària de pressa i corrents, quan hagués estat més assenyat obrir només fins a Collblanc, a la llarga hauran de refer l'estació de Zona Universitària. I no serà gratis... :martell2 :nono
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4127
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: Renfe451 » Dijous 18/05/2017 14:50

metring ha escrit:


Seria molt estrany que el BEI rebutgi aquesta sol·licitud, jo crec que l'acceptaran tenint en compte que és una infraestructura estratègica per a Barcelona. De totes maneres, m'alegro que la Generalitat hagi començat a moure fitxa (per fi!) en el tram central de l'L9/L10, un dels més importants i que més demanda tindrà.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1872
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: Renfe445 » Dijous 18/05/2017 18:23

Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.
La música és la única cosa que manté el planeta en harmonia. Jaco Pastorius.

deviantART

flickr
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2632
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: SrYeri » Dijous 18/05/2017 18:50

Renfe445 ha escrit:Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.

Tenint en compte la demanda que té actualment, i el traçat que farà quan es decideixin a acabar-lo, no crec que el nivell d'utilització sigui prou alt. La gent de Sarrià i Lesseps li podrien treure profit, però no tant com per afegir un vagó més als trens. El que haurien de fer és comprar trens nous, ja que no donarien abast amb els que tenen ara, i si treuen més trens a la L2 i la L4, acabaran tenint una freqüència de pas molt baixa.
SrYeri
N3
N3
 
Entrades: 35
Membre des de: Dilluns 28/11/2016 0:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dimecres 24/05/2017 17:45

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22113
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dimecres 24/05/2017 17:50

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22113
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dimecres 24/05/2017 18:15

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22113
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant