Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/07/2018 14:29




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 10/07/2018 14:57

Com a complement a la informació facilitada per Metring i tenint en compte que la edició del Diari Ara es només per subscriptors, faig una transcripció de la presentació del cap del Departament de Territori i Sostenibilitat, l'H. Conseller Sr. Damià Calvet; i transcrita i facilitada per l'ACN (Agència Catalana de Notícies). Salut!

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha afirmat aquest dilluns que el tram central de l'L9 de Metro, el que connecta la Sagrera amb Zona Universitària i que uneix els ramals donant sentit al conjunt de la línia, entrarà en servei de forma progressiva a partir del 2022 amb l'objectiu que estigui finalitzada el 2025.

En comissió parlamentària per presentar les línies d'actuació del seu Departament, Calvet ha explicat que el Govern ja compta amb la "conformitat tècnica" del crèdit de 740 milions d'euros sol·licitat al Banc Europeu d'Inversions (BEI).

El tram central de l'L9 de Metro té un cost total d'obres de 1.127 milions d'euros, dels quals 740 milions es cobririen amb el crèdit del BEI i la resta es finançaria amb dotacions pressupostàries.

Segons ha dit Calvet, que ha sostingut que la L9 és el "principal repte" de la Conselleria, el crèdit del BEI, per al qual s'espera també l'autorització de l'Estat, és a retornar en 30 anys i té una manca de set anys amb un tipus d'interès que no ha indicat.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 11/07/2018 17:35

Fonemental i vital, el tram Z.Universitària-Sarrià-Lesseps, així com obrir l'intercanviador de la Torrassa/Rodalies.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 20/07/2018 21:34

Foc i Foneria acabades! :plas


Imatge

Foc:

Imatge

Imatge

Foneria:

Imatge

Imatge

Imatge

Ciutat de la Justícia:

Imatge

Provençana:

Imatge


Salut!
#volemL9

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dimecres 25/07/2018 10:56

El pou d'atac al carrer A també sembla que s'ha finalitzat. Ara surt al 100%



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 26/07/2018 15:53

Això s'acaba! Inauguració d'aquí a un mes i mig.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/07/2018 15:25

Pay attention!!!



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dilluns 30/07/2018 19:02

metring ha escrit:Pay attention!!!
Si us fixeu, les proves seran entre Can Tries|Gornal i Collblanc, no arriba a Zona Universitària. Això vol dir que quan entri en servei hi haurà tren llançadora Z.Univ-Collblanc, o que la L9 seguirà com ara i la L10 sortirà des de Collblanc, però no fa pinta que la L10 arribi a Zona Universitària. Veurem què passa...



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 30/07/2018 19:05

SrYeri ha escrit:
metring ha escrit:Pay attention!!!
Si us fixeu, les proves seran entre Can Tries|Gornal i Collblanc, no arriba a Zona Universitària. Això vol dir que quan entri en servei hi haurà tren llançadora Z.Univ-Collblanc, o que la L9 seguirà com ara i la L10 sortirà des de Collblanc, però no fa pinta que la L10 arribi a Zona Universitària. Veurem què passa...
L9 funcionarà com fins ara. L10 farà final a la andana sense servei de Collblanc.
Entre mig camí de Torrassa a Collblanc i Zona Universitària només hi ha 1 via, pel que és impossible posar freqüències inferiors als 7 minuts (i per tant, cap tren de L10 podrà arribar).


El metro de Barcelona amb motoristes!

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 31/07/2018 12:10



Salut!
#volemL9

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 02/08/2018 16:49



Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/08/2018 12:39

https://www.naciodigital.cat/noticia/16 ... ona/franca

BARCELONA: TRANSPORTS
El metro arribarà el 8 de setembre a la Marina de la Zona Franca
Les estacions de Provençana i Ildefons Cerdà mantenen el calendari i seran una realitat l'any 2019
per Redacció, 8 d'agost de 2018 a les 11:17 |


Les estacions de Foneria i Foc Cisell de la línia L10 sud del Metro de Barcelona entraran en servei el proper 8 de setembre, després que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja hagi dut a terme -durant juliol i agost- les proves corresponents. Ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que considera l'engegada d'aquestes dues estacions com un "moment solemne" ja que, segons diu, "donaran un molt bon servei al barri de la Marina".

Després d'aquestes dues estacions s'avançarà amb les de Provençana i Ildefons Cerdà a l'Hospitalet de Llobregat, que es preveu que entrin en servei el febrer i octubre del 2019, respectivament, i per les quals la Generalitat es va comprometre a invertir 37 milions d'euros per finalitzar les tasques pendents.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 23/08/2018 3:29

Important:
I opinions personals:


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 23/08/2018 5:19

Transcripció d'un article de La Vanguardia

https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... vacio.html

La foscor en què està immers el túnel a mig construir del tram central de la línia 9 de metro té data d’acabament. La Generalitat té una planificació detallada d’obres i pressupost per unir els 16 quilòmetres que separen els dos extrems de la línia 9, des de La Sagrera fins a Zona Universitària, i, així, acabar la infraestructura pendent més important de l’àrea metropolitana de Barcelona. Només falta que el Banc Europeu d’Inversions (BEI) doni llum verda al crèdit de 740 milions d’euros que farà possible l’entrada en funcionament de la tuneladora, la construcció de les estacions i l’acabament dels treballs associats. Al Govern català confien que serà abans de finals d’aquest any.
El document de treball de la Generalitat a què ha tingut accés La Vanguardia detalla que a finals de l’any que ve la tuneladora s’hauria de tornar a posar en funcionament per començar a executar el tram pendent d’una mica més de quatre quilòmetres entre la plaça Lesseps i el passeig Manuel Girona, a Pedralbes. La previsió és que el 2021 ja hi hagi tot el túnel exe­cutat. El gruix dels treballs esconcentrarà en el 2021 i el 2022, malgrat que des de finals del 2019 ja es començaran a instal·lar vies, catenàries i la resta de les instal·lacions necessàries a l’extrem de La Sagrera, on fa gairebé deu anys la tuneladora ja va fer la seva feina.
Els plans de la Generalitat passen per posar en marxa el tram central el 2023 amb sis parades no consecutives (Camp Nou, Sarrià, Lesseps, Guinardó, La Sagrera i Sagrera-TAV). El 2024 s’obririen tres estacions més ( Mandri, Sanllehy i Ma­ragall), i entre el 2025 i el 2026, tres més (Campus Nord, Manuel Girona i El Putxet). Hauran passat 24 anys des que van començar les obres.

L’obertura progressiva per posar en marxa la infraestructura com més aviat millor sense necessitat d’esperar a tenir totes les estacions acabades és una aposta del fins fa uns mesos secretari d’ Infraestructures, Ricard Font, que fa anys que dona forma al projecte que ara està en mans del BEI. Així, es repetirà la fórmula que ja funciona al ramal de l’L10 Sud, que està a punt d’inaugurar les dues primeres estacions, i la resta formen part d’aquest pla econòmic. Les quatre parades del viaducte ja construït al carrer A entraran en servei el 2022, i Motors, al passeig de la Zona Franca, haurà d’esperar fins al 2025 o el 2026.
Les estacions escollides per a la primera fase d’inauguracions el 2023 són les que poden tenir més demanada perquè actuen com a intercanviadors amb altres línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Rodalies. Fins i tot confien que aleshores l’estació d’alta velocitat de la Sagrera –que també ha reprès les obres fa poc– ja estigui funcionant.
El cronograma i el projecte tècnic de les obres ja té el vistiplau del Banc Europeu d’Inversions. El pas següent és obtenir la llum verda definitiva del consell executiu del BEI a la qüestió econòmica. Aquest aspecte ha d’anar associat amb una previsió i uns compromisos plurianuals de la Generalitat amb el corresponent mecanisme de retorn del crèdit. El més habitual seria que anés lligat als pressupostos del govern català per al 2019 i que hi quedés recollit, però, si les negociacions dels números en l’àmbit polític es compliquen, el Govern el podria presentar de manera independent. La bona voluntat de l’Executiu de Pedro Sánchez també serà decisiva per desencallar el vistiplau europeu a una documentació que es va enviar quan Mariano Rajoy encara era a la Moncloa.
Si tot surt segons el previst, el Banc Europeu d’Inversions aportarà 50 milions el 2019, 100 el 2020, 200 el 2021, 200 més el 2022 i 290 milions el 2023 per acabar el préstec. Cada disposició té cinc anys de carència, de manera que fins al 2024 la Generalitat no haurà de començar a tornar el préstec. Quan comenci a pagar les quotes, les pagarà durant 30 anys amb uns 292,4 milions de comissions i interessos estimats, cosa que suposarà un retorn final de 1.032,40 milions d’euros. El secretari general d’ Economia de la Generalitat, Albert Castellanos, destaca que “aquestes condicions de finançament són millors que les dels bancs”. De fet, l’opció de fer les obres amb un crèdit del BEI no és nova, sinó que ja se’n va rebre un el 2004 per construir els dos extrems de l’L9, i ara s’estan tornant 150 milions cada any.
La Generalitat hi haurà de dedicar 192 milions més entre el 2024 i el 2026 per poder acabar totalment el projecte. La previsió amb què treballen al Departament d’ Economia és destinar-hi 127 milions el 2024, 32 el 2025 i 33 el 2026. Entre els diners del BEI i els de la Generalitat sumen 932 milions d’euros, una xifra que s’haurà d’afegir als més de 4.000 milions que ja s’han invertit en aquestalínia i als 230 milions que es paguen cada any de cànon per la concessió a les constructores de les estacions.
A part de resoldre unes obres que fa anys que estan empantanegades, la inversió queda justificada pels importants efectes en l’àmbit mediambiental que pot suposar la posada en marxa del tram central de l’L9. És la principal motivació per la qual el BEI dona suport a aquesta infraestructura que serà la línia més llarga de metro d’Europa i una de les més utilitzades de Barcelona, com ara ho són les línies 1, 3 i 5. Els càlculs dels tècnics apunten que pot arribar a tenir una demanda de fins a 110,1 milions de viatgers a l’any una vegada totes les estacions estiguin obertes. La previsió és eliminar 16.605 vehicles cada dia.



França451
N9
N9
Entrades: 2236
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 23/08/2018 13:52

Por fin se va haciendo. Aunque este punto es en verdad un off-topic, tiene un efecto colateral que impacta en un extremo del tramo central de la L9. En los dibujos, se indica La Sagrera (la Meridiana, para entendernos) ya con su enlace de conexión, aparte de a líneas 1 y 5, a línea 4, con lo cual se entiende que en el momento en que abra el tramo central inaugural, el de 2023,la línea 4, al menos tendrá las estaciones activas de Estaciò de la Sagrera, si ya está operativa, como prevéen, y La Sagrera (meridiana) como estación final. Depende de que esos 290 metros de túnel que hay entre La pau y Santander queden ya hechos. n cualquier caso, La Sagrera Meridiana ya se indica como conexión a línea 4, por lo que a las malas si Est de La Sagrera AV no estuviera aún operativa, la línea 4 técnicamente entraría en funcionamiento ese mismo día desde La Pau a su estación terminal sin paradas intermedias (es una deducción, ya que como no se dice nada de la estación de Santander no sabemos si se pondrá antes en funcionamiento o después, pero teniendo en cuenta que se están fijando mucho en la L9, supongo que Santander abrirá más tarde de 2023, a menos que editen una nueva noticia donde se diga otra cosa.) En cualquier caso, en 2023, se deduce que ya hay línea 4 a La Sagrera. Está por ver con cuántas estaciones abrirá en principio.

Igualmente os recuerdo, como indica mi firma que hasta la puesta en servicio de Ildefons Cerdá dentro de un año y dos meses, los usuarios de Zona Franca pueden acceder a la red de Ferrocarrils Catalans y sobre todo a la RENFE (línea de Vilanova) usando el enlace de 590 metros de la estación Can Tries i gornal (y ya me habéis dicho tropecientas veces que para eso se usen otras alternativas pero el tiempo que pierdes en ir a buscarlas, ya has recorrido los 6 minutos caminando de trayecto (5 a Gornal FGC) por la avenida Carmen Amaya). También indicar que la línea LH2 hace ese recorrido desde L9 a la estación de Renfe, y desde Renfe a la L9, sube el LH1, y que desde Renfe a la estación de la L9/L10 hay una parada de por medio (es por tanto un trayecto de dos paradas solamente). Por lo que si en el sentido que vamos, nos pasa al momento o nos va a pasar en breve, podemos usarlo para reducir los 6 minutos a 2. Y sinceramente en el caso de la L10, incluso abriendo Ildefons Cerdà, nos sale más a cuenta caminar Carmen Amaya que hacer un enlace kilométrico a los Catalanes (el de Europa fira no es tan inmediato como lo vendíais, pájaros, cuando lo hice fueron cinco minutos de reloj), recorrer dos paradas y hacer el cambio en Gornal. Y luego que te pase el tren de FGC, que a ciertas horas la frecuencia de espera puede ser de diez o quince minutos, y esa demora puede ser fatal ya que la Renfe tiene unos horarios y trenes muy concretos de paso por Bellvitge.
Sinceramente y como opinión personal, este enlace desde un principio me pareció bastante acertado, aún estando la estación de L9 a cierta distancia y aunque no sea precisamente cómodo caminar seis o siete minutos, creo que debería potenciarse y darse a conocer. Al menos hasta que hagan la Renfe de la Torrassa allá por el 2030, ya que para la L10 y para según qué estación de origen tengas de la L9, es muy útil. (En el caso de la L9 porque no olvidemos que de Can Tries i Gornal a El Prat Estaciò hay cinco o seis estaciones de por medio y el metro no va tan rápido precisamente en ese tramo, y si vienes de estaciones como Fira o Torrassa, te sale más a cuenta ir a buscar Bellvitge que no llegar hasta El Prat y hacer el enlace (que por cierto, vosotros mismos criticásteis que el enlace del Prat no era inmediato precisamente con lo cual son más minutos a perder).


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 23/08/2018 14:26

França ha dit "Por fin se va haciendo. Aunque este punto es en verdad un off-topic, tiene un efecto colateral que impacta en un extremo del tramo central de la L9. En los dibujos, se indica La Sagrera (la Meridiana, para entendernos) ya con su enlace de conexión, aparte de a líneas 1 y 5, a línea 4, con lo cual se entiende que en el momento en que abra el tramo central inaugural, el de 2023,la línea 4, al menos tendrá las estaciones activas de Estaciò de la Sagrera, si ya está operativa, como prevéen, y La Sagrera (meridiana) como estación final. Depende de que esos 290 metros de túnel que hay entre La pau y Santander queden ya hechos. n cualquier caso, La Sagrera Meridiana ya se indica como conexión a línea 4, por lo que a las malas si Est de La Sagrera AV no estuviera aún operativa, la línea 4 técnicamente entraría en funcionamiento ese mismo día desde La Pau a su estación terminal sin paradas intermedias (es una deducción, ya que como no se dice nada de la estación de Santander no sabemos si se pondrá antes en funcionamiento o después, pero teniendo en cuenta que se están fijando mucho en la L9, supongo que Santander abrirá más tarde de 2023, a menos que editen una nueva noticia donde se diga otra cosa.) En cualquier caso, en 2023, se deduce que ya hay línea 4 a La Sagrera. Está por ver con cuántas estaciones abrirá en principio".

En cap cas és parla de la línia 4 fins a Sagrera. Això és una altra història. No crec que el 2023 hi hagi cap previsió per obrir la continuació de la línia 4. Crec que fas una deducció curiosa, sí més no. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 23/08/2018 14:43

El Col·lecti Volem Línia 9 diu: "Tampoc entenem per què les estacions de Prat de la Riba i Muntanya no tenen data, quan aquelles zones tenen una forta demanda de transport públic (hospitals, escoles, oficines, comerços, zones turístiques, etc). No permetrem que aquestes estacions siguin suprimides".

L'estació Muntanya estava prevista a uns 400 m de l'estació de Lesseps, únic lloc per ubicar-hi el pou (zona de jardins de Sant Josep de la Muntanya); no diré que fos interessant tenir-la però crec que per ara està desprogramada, i no s'hi ha fet cap actuació. Salut!



França451
N9
N9
Entrades: 2236
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 23/08/2018 14:59

122-042-132 ha escrit:En los dibujos, se indica La Sagrera (la Meridiana, para entendernos) ya con su enlace de conexión, aparte de a líneas 1 y 5, a línea 4, con lo cual se entiende que en el momento en que abra el tramo central inaugural, el de 2023,la línea 4, al menos tendrá las estaciones activas de Estaciò de la Sagrera, si ya está operativa, como prevéen, y La Sagrera (meridiana) como estación final.

En cap cas és parla de la línia 4 fins a Sagrera. Això és una altra història. No crec que el 2023 hi hagi cap previsió per obrir la continuació de la línia 4. Crec que fas una deducció curiosa, sí més no. Salut!
¿Entonces la correspondencia con L4 en los esquemas se debe a un error? Si no se pensara para estos años, no aparecería el simbolito de L4 al lado de La Sagrera. Si lo han pùesto es porque hay algo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dijous 23/08/2018 15:43

Les 4 estacions del viaducte a 2022?? Esperar 3 anys més quan ja estan al 100%? Suposo que tenen pensades algunes eleccions per aquelles dates...

També és curiós que no hagin dit res de la estació del polígon pratenc



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 23/08/2018 15:46

També pensa que caldrà temps per tenir més material mòbil... (més trens i més freqüències de pas)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”