Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
68
43%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
37
24%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
49
31%
 
Vots totals: 157
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4006
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 13/01/2021 15:49

Si us plau que al moment d'arrencar la tuneladora no l'hagin de parar després de foradar un centímetre perquè cal replantejar-se l'estudi del sòl.



davida
N9
N9
Entrades: 1699
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 13/01/2021 16:20

Una pregunta. Si una tuneladora esta estava entre Manuel Girona y Mandri i l'altre passa't Lesseps. Quin era era el cost de acabar el túnel comparat en tenir 10 anys parats la tuneladora?



TECliège
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: TECliège » Dimecres 13/01/2021 21:12

No és un tema de cost, sino de liquiditat.

El cost de aturar-ho és evidentment més car, perquè pagues l'aturada, el manteniment i després has de tunelar-ho igual més tard.

Però quan no hi ha un ral i no pots pagar... has d'esperar a tenir-ne. No estic defensant el que es va fer, sinó explicant que no és un tema de cost.



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 551
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 14/01/2021 12:19

Aturar la tuneladora ha estat un error garrafal. Tot i que es pot entendre la decisió al 2011 per falta de liquiditat, s'hauria d'haver pensat que l'aturada no seria precisament temporal (de pocs anys) sinó que en els pitjors dels casos s'allargaria bastant. El fet de que cada mes rebi un manteniment de 30.000€ (dada confirmada per l'exconseller Rull a una entrevista als Matins) dona que durant tots aquests anys s'han gastat més de 3 milions només en manteniment, quan amb aquest cost estic segur que es podria haver avançat o directament acabat el túnel a un ritme més lent. Ara, després de 10 anys i 3 milions d'euros gastats, ningú garanteix que la tuneladora segueixi funcionant quan es torni a engegar. Si no hi havien diners la priorització de recursos hauria d'haver anat a acabar l'excavació del túnel aturant les obres a la resta d'estacions, però el túnel s'hauria d'haver acabat per a treure les tuneladores i acabar així amb un dels majors maldecaps del projecte.


Salut!
#volemL9

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”