Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 25/12/2017 23:01

Carlos González ha escrit:Jo el que no entenc és perquè la part de la L10 no pararà fins a Zona Universitària si està feta l'estació???


Ja s'ha comentat manta vegades, moltes. El tram final és de via única i no permet el fer passar les dues línies, doncs ens aniríem a uns intervals de pas massa llargs. Fins que no estigui operatiu i acabat el túnel cap a Lesseps, un dels túnels a Z.U. s' utilitza per a extracció de terres i entrada de material. Per tant mentre això duri, la línia 10 Sud començarà a Collblanc. Salut i Bon Nadal a tothom!



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 26/12/2017 15:16

122-042-132 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Jo el que no entenc és perquè la part de la L10 no pararà fins a Zona Universitària si està feta l'estació???


Ja s'ha comentat manta vegades, moltes. El tram final és de via única i no permet el fer passar les dues línies, doncs ens aniríem a uns intervals de pas massa llargs. Fins que no estigui operatiu i acabat el túnel cap a Lesseps, un dels túnels a Z.U. s' utilitza per a extracció de terres i entrada de material. Per tant mentre això duri, la línia 10 Sud començarà a Collblanc. Salut i Bon Nadal a tothom!
Puede que ya se haya comentado pero entonces en Collblanc usaran un anden llegadas/salidas para L10 y el otro anden para el paso de los trenes de la L9 en ambas direcciones?
Saludos.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 26/12/2017 15:25

Segurament sí serà així.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimecres 27/12/2017 0:02

ortegote ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Jo el que no entenc és perquè la part de la L10 no pararà fins a Zona Universitària si està feta l'estació???


Ja s'ha comentat manta vegades, moltes. El tram final és de via única i no permet el fer passar les dues línies, doncs ens aniríem a uns intervals de pas massa llargs. Fins que no estigui operatiu i acabat el túnel cap a Lesseps, un dels túnels a Z.U. s' utilitza per a extracció de terres i entrada de material. Per tant mentre això duri, la línia 10 Sud començarà a Collblanc. Salut i Bon Nadal a tothom!
Puede que ya se haya comentado pero entonces en Collblanc usaran un anden llegadas/salidas para L10 y el otro anden para el paso de los trenes de la L9 en ambas direcciones?
Saludos.
Se había investigado otra cosa, que consiste en limitar ambas líneas a Collblanc (Andén superior) y poner un tren lanzadera Collblanc-Zona Universitaria (Andén inferior). Si se quiere conseguir el intervalo de 3 min en tramo común y 6 min en los ramales, creo que esta sería la mejor opción.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 27/12/2017 17:35

SrYeri ha escrit: Se había investigado otra cosa, que consiste en limitar ambas líneas a Collblanc (Andén superior) y poner un tren lanzadera Collblanc-Zona Universitaria (Andén inferior). Si se quiere conseguir el intervalo de 3 min en tramo común y 6 min en los ramales, creo que esta sería la mejor opción.
Pues no veo tan mal esta propuesta, por que desde la L10 a L9 igualmente deberias hacer transbordo, asi que en plan salomon todos a hacer transbordo si queremos llegar a zona Universitaria o venimos de ella.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/12/2017 18:01

Ni transbord a nivells diferents (que amb l'estúpida configuració dels ascensors de la L9, ve a ser com un transbord entre línies diferents en tota regla) ni llançadores "per fer passar tothom per l'adreçador" (amb perdó, però quina lògica és aquesta???). És tan senzill com fer anar els trens d'una línia fins a Zona Universitària i fer inversió a Collblanc amb els de l'altra, cosa fàcil amb conducció automàtica perquè els trens poden sortir de l'estació amb la mateixa facilitat tant en un sentit com en l'altre. De fet, és el que ja es fa ara amb els reforços a Fira.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/12/2017 18:36

Guigui ha escrit:Ni transbord a nivells diferents (que amb l'estúpida configuració dels ascensors de la L9, ve a ser com un transbord entre línies diferents en tota regla) ni llançadores "per fer passar tothom per l'adreçador" (amb perdó, però quina lògica és aquesta???). És tan senzill com fer anar els trens d'una línia fins a Zona Universitària i fer inversió a Collblanc amb els de l'altra, cosa fàcil amb conducció automàtica perquè els trens poden sortir de l'estació amb la mateixa facilitat tant en un sentit com en l'altre. De fet, és el que ja es fa ara amb els reforços a Fira.
De fet, és el que es farà. El tram de via única és des de la zona de maniobres entre Torrassa i Collblanc fins a Zona Universitària. No hi ha més maneres normals de fer-ho, i fer una llançadora perjudica a tots els usuaris de L9Sud que van fins a Zona Universitària, que seran molts més que els de L10Sud.

A banda, el transbord de L10S a L9S es podrà fer a Can Tries | Gornal i Torrassa sense necessitat de canviar de via, així que no cal que reinventin la roda.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 27/12/2017 19:07

122-042-132 ha escrit: Ja s'ha comentat manta vegades, moltes. El tram final és de via única i no permet el fer passar les dues línies, doncs ens aniríem a uns intervals de pas massa llargs. Fins que no estigui operatiu i acabat el túnel cap a Lesseps, un dels túnels a Z.U. s' utilitza per a extracció de terres i entrada de material. Per tant mentre això duri, la línia 10 Sud començarà a Collblanc. Salut i Bon Nadal a tothom!
Pregunto perquè no ho sé exactament... a més, jo no segueixo molt aquest fil, sóc més de escriure propostes ferroviàries i de bus. Afortunadament o no (per qui ho pensi així), no sóc tan friki dels trens.

Canviant de tema.... Algunes estacions per la L10 Sud he vist que no s'obriran encara com la de Camp Nou, he llegit que algunes s'obriran d'aqui a 2 anys com la de Ildefons Cerdà (O Ciutat de la Justícia) i Provençana.... Se sap si el tram central es començarà a fer obres??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 27/12/2017 20:32

Si no recordo malament, s'estava a l'espera de la concessió del crèdit per part del Banc Europeu d'Inversions per tal de reemprendre les obres al tram central.



França451
N9
N9
Entrades: 2236
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 27/12/2017 21:29

Miquel ha escrit:
Guigui ha escrit:Ni transbord a nivells diferents (que amb l'estúpida configuració dels ascensors de la L9, ve a ser com un transbord entre línies diferents en tota regla) ni llançadores "per fer passar tothom per l'adreçador" (amb perdó, però quina lògica és aquesta???). És tan senzill com fer anar els trens d'una línia fins a Zona Universitària i fer inversió a Collblanc amb els de l'altra, cosa fàcil amb conducció automàtica perquè els trens poden sortir de l'estació amb la mateixa facilitat tant en un sentit com en l'altre. De fet, és el que ja es fa ara amb els reforços a Fira.
De fet, és el que es farà. El tram de via única és des de la zona de maniobres entre Torrassa i Collblanc fins a Zona Universitària. No hi ha més maneres normals de fer-ho, i fer una llançadora perjudica a tots els usuaris de L9Sud que van fins a Zona Universitària, que seran molts més que els de L10Sud.

A banda, el transbord de L10S a L9S es podrà fer a Can Tries | Gornal i Torrassa sense necessitat de canviar de via, així que no cal que reinventin la roda.
Es muy fácil. Un tren que llega procedente de Aeroport a Z.U, cambia destino a L10Sud... (cúal era el destino provisional inicial? Cisell?) L10 Cisell y se va para abajo. Llega el siguiente L10 procedente de Cisell a Z.U y se va pal Aeroport... Siguiente tren procedente del Aeroport entra en Zona y se va pa Cisell...

Carlos, las líneas L9 N y L10 N llevan casi ¡¡¡¡diez años!!!! haciendo eso...
Si es un perro te muerde.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimecres 27/12/2017 21:34

Guigui ha escrit:Ni transbord a nivells diferents (que amb l'estúpida configuració dels ascensors de la L9, ve a ser com un transbord entre línies diferents en tota regla) ni llançadores "per fer passar tothom per l'adreçador" (amb perdó, però quina lògica és aquesta???). És tan senzill com fer anar els trens d'una línia fins a Zona Universitària i fer inversió a Collblanc amb els de l'altra, cosa fàcil amb conducció automàtica perquè els trens poden sortir de l'estació amb la mateixa facilitat tant en un sentit com en l'altre. De fet, és el que ja es fa ara amb els reforços a Fira.
Difícil de fer no és. Però si que és difícil assolir l’interval de 3 min comuns i 6 min per separat. Sense llançadora tinc dubtes que es pugui aconseguir. Actualment la L9S té un interval de 7:30, que hauria de ser de 6, però no és possible a causa del tram de Zona Universitària. Si arribés només fins a Collblanc el podria tenir, però estem traient una estació que molta gent pot necessitar. El transbordament és feixuc, no et diré que no, però llavors l’interval de 3 min no seria possible. Si l’objectiu principal no és aquest, doncs evidentment que no posem llançadora si el podem fer directe. I potser a la L9S, amb l’utilització que té actualment (Que no és poca, però podria ser superior) no li cal trigar 1:30 min menys. Ara bé, si es vol aconseguir reduir intervals de pas, no hi veig una altra forma que amb llançadora i transbordament a Collblanc.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 27/12/2017 21:38

França451 ha escrit: Carlos, las líneas L9 N y L10 N llevan casi ¡¡¡¡diez años!!!! haciendo eso...
Si es un perro te muerde.
Buaaaa, no me digas, yo pensaba que llevaban 1 día haciendo eso como lo de Tabarnia.... :osti

França451, ¿a qué venía tanta exclamación? Si no lo sé, pues no lo sé.... parece que nos hemos levantado con el pie izquierdo.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 27/12/2017 21:41

Jo el que espero és que actualment les obres i la inauguració de la L10 Sud es posi en marxar aquest any vinent que queda poc.
La L9/L10 ja porta temps que deien que estaria i encara no està feta del tot degut a manca de diners.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/12/2017 22:37

França451 ha escrit:Es muy fácil. Un tren que llega procedente de Aeroport a Z.U, cambia destino a L10Sud... (cúal era el destino provisional inicial? Cisell?) L10 Cisell y se va para abajo. Llega el siguiente L10 procedente de Cisell a Z.U y se va pal Aeroport... Siguiente tren procedente del Aeroport entra en Zona y se va pa Cisell...
El problema es que no hi ha manera de fer-ho mantenint la freqüència de 7:30 min a L9S.

El tram de via única consta de 3 parades comercials, 1 d'aquestes amb un temps d'espera un pel més gran per a permetre que hi hagi temps de que tothom baixi, i tothom entri al tren, a banda del trajecte Z.Universitària - Collblanc i la maniobra de canvi de via camí de Torrassa.
Tot això no ho pots fer en 3 minuts per molta automatizació que hi hagi. El tram des de les maniobres de Torrassa -> Collblanc fins a Zona Universitària, està ocupat per un sol tren durant 5-6 minuts.

Estem parlant doncs que amb el que comentes cada 6-7 minuts sortiria 1 sol tren, i que es van alternant, deixant la freqüència a uns macos 12-14 minuts a cada línia.
Difícil de fer no és. Però si que és difícil assolir l’interval de 3 min comuns i 6 min per separat. Sense llançadora tinc dubtes que es pugui aconseguir. Actualment la L9S té un interval de 7:30, que hauria de ser de 6, però no és possible a causa del tram de Zona Universitària. Si arribés només fins a Collblanc el podria tenir, però estem traient una estació que molta gent pot necessitar. El transbordament és feixuc, no et diré que no, però llavors l’interval de 3 min no seria possible. Si l’objectiu principal no és aquest, doncs evidentment que no posem llançadora si el podem fer directe. I potser a la L9S, amb l’utilització que té actualment (Que no és poca, però podria ser superior) no li cal trigar 1:30 min menys. Ara bé, si es vol aconseguir reduir intervals de pas, no hi veig una altra forma que amb llançadora i transbordament a Collblanc.
Realment hi ha demanda suficient entre les estacions de Can Tries i Collblanc/Zona Universitària per a que hi hagi un tren cada 3 minuts i no cada 7 (i amb la L10, uns 4)? L'interval de 3 minuts, s'assolirà quan la línia estigui en condicions. Però actualment aquell tram està en "obres", i la línia tampoc es que tingui gaires més trens per a incrementar la freqüència (de fet, diria que s'ha dit que L10S no funcionarà a 7 minuts, si no a més temps), ni la demanda ho justifica. Ara per ara el que es voldrà és mantenir el que hi ha i veure que rasca les dues parades de L10Sud.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 28/12/2017 13:53

Carlos González ha escrit: Algunes estacions per la L10 Sud he vist que no s'obriran encara com la de Camp Nou, he llegit que algunes s'obriran d'aqui a 2 anys com la de Ildefons Cerdà (O Ciutat de la Justícia) i Provençana.... Se sap si el tram central es començarà a fer obres??
La estacion de Camp Nou de momento es imposible que se habra por que se usa el pozo de entrada para sacar y entrar material en las obras que restan para el tramo central.
Asi que hasta que no este el tramo central esa estacion permanecera cerrada, ano ser que desmantelen todo lo que se encuentra alli fuera.
Saludos.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 28/12/2017 14:12

Carlos González ha escrit:
122-042-132 ha escrit: Ja s'ha comentat manta vegades, moltes. El tram final és de via única i no permet el fer passar les dues línies, doncs ens aniríem a uns intervals de pas massa llargs. Fins que no estigui operatiu i acabat el túnel cap a Lesseps, un dels túnels a Z.U. s' utilitza per a extracció de terres i entrada de material. Per tant mentre això duri, la línia 10 Sud començarà a Collblanc. Salut i Bon Nadal a tothom!
Pregunto perquè no ho sé exactament... a més, jo no segueixo molt aquest fil, sóc més de escriure propostes ferroviàries i de bus. Afortunadament o no (per qui ho pensi així), no sóc tan friki dels trens.

Canviant de tema.... Algunes estacions per la L10 Sud he vist que no s'obriran encara com la de Camp Nou, he llegit que algunes s'obriran d'aqui a 2 anys com la de Ildefons Cerdà (O Ciutat de la Justícia) i Provençana.... Se sap si el tram central es començarà a fer obres??
Calendari d'actuacions; fins a Enrest Lluch es força segur

- Foneria & Foc Cisell obriran a l'estiu del 2018.
- Provençana obrirà pel febrer de 2019.
- Ildefons Cerdà obrirà a l'octubre de 2019.
- Ernest Lluch, sí tot va bé pel juny del 2019. Ja sé que no és línia 9, però ens ve de camí.

El tram central de la L9/L10, sí tot va bé i arriben els diners, pel 2026, com a mínim tot el tram i les estacions de correspondència.

Salut!



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 30/12/2017 20:22

Vist els dubtes amb la futura explotació de la L10 Sud amb la L9 Sud en funcionament, deixo una foto dels monitors de les andanes a un dels caps de setmana de proves:

Imatge

L'explotació, tal i com s'ha comentat, serà que els trens de la L9 Sud continuaran arribant fins Zona Universitària de la mateixa manera que es fa actualment, mentre que els trens de la L10 Sud acabaran a l'andana superior de Collblanc i compartiran traçat entre Torrassa i Can Tries amb la L9, amb freqüències de 3 minuts entre Can Tries i Collblanc.

Durant les proves realitzades a aquests últims caps de setmana de desembre i novembre, s'han posat en circulació 15 trens per a les dues línies, que seran els que circularan pel ramal Sud a partir de l'estiu vinent quan obrin les primeres estacions de la L10 Sud. Tal i com veieu a la imatge, les proves s'han realitzat fins al viaducte. De fet, les proves s'han fet a totes les estacions del viaducte per tal de que, quan hi hagi pressupost, les proves ja estiguin fetes i es pugin obrir aquestes estacions més ràpidament.


Salut!
#volemL9

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 31/12/2017 2:49

davroca5 ha escrit:Vist els dubtes amb la futura explotació de la L10 Sud amb la L9 Sud en funcionament, deixo una foto dels monitors de les andanes a un dels caps de setmana de proves:

Imatge

L'explotació, tal i com s'ha comentat, serà que els trens de la L9 Sud continuaran arribant fins Zona Universitària de la mateixa manera que es fa actualment, mentre que els trens de la L10 Sud acabaran a l'andana superior de Collblanc i compartiran traçat entre Torrassa i Can Tries amb la L9, amb freqüències de 3 minuts entre Can Tries i Collblanc.

Durant les proves realitzades a aquests últims caps de setmana de desembre i novembre, s'han posat en circulació 15 trens per a les dues línies, que seran els que circularan pel ramal Sud a partir de l'estiu vinent quan obrin les primeres estacions de la L10 Sud. Tal i com veieu a la imatge, les proves s'han realitzat fins al viaducte. De fet, les proves s'han fet a totes les estacions del viaducte per tal de que, quan hi hagi pressupost, les proves ja estiguin fetes i es pugin obrir aquestes estacions més ràpidament.

I pel que es veu han escollit els noms del projecte constructiu i no els que havia dit l'ajuntament (La Factoria,Port Franc...)



Avatar de l’usuari
Karma_TMB
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Karmalandia

Entrada Autor: Karma_TMB » Dilluns 01/01/2018 12:06

Adrià Grande ha escrit:
davroca5 ha escrit:Vist els dubtes amb la futura explotació de la L10 Sud amb la L9 Sud en funcionament, deixo una foto dels monitors de les andanes a un dels caps de setmana de proves:

Imatge

L'explotació, tal i com s'ha comentat, serà que els trens de la L9 Sud continuaran arribant fins Zona Universitària de la mateixa manera que es fa actualment, mentre que els trens de la L10 Sud acabaran a l'andana superior de Collblanc i compartiran traçat entre Torrassa i Can Tries amb la L9, amb freqüències de 3 minuts entre Can Tries i Collblanc.

Durant les proves realitzades a aquests últims caps de setmana de desembre i novembre, s'han posat en circulació 15 trens per a les dues línies, que seran els que circularan pel ramal Sud a partir de l'estiu vinent quan obrin les primeres estacions de la L10 Sud. Tal i com veieu a la imatge, les proves s'han realitzat fins al viaducte. De fet, les proves s'han fet a totes les estacions del viaducte per tal de que, quan hi hagi pressupost, les proves ja estiguin fetes i es pugin obrir aquestes estacions més ràpidament.

I pel que es veu han escollit els noms del projecte constructiu i no els que havia dit l'ajuntament (La Factoria,Port Franc...)
Et van deixar entrar?? :o :o :o



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimarts 02/01/2018 18:51

122-042-132 ha escrit:
Calendari d'actuacions; fins a Enrest Lluch es força segur

- Foneria & Foc Cisell obriran a l'estiu del 2018.
- Provençana obrirà pel febrer de 2019.
- Ildefons Cerdà obrirà a l'octubre de 2019.
- Ernest Lluch, sí tot va bé pel juny del 2019. Ja sé que no és línia 9, però ens ve de camí.


Salut!
Se sap per qué l'estació d'Ildefons Cerdà trigarà tant a inaugurar-se en comparació amb les altres tres? Es la més important de totes quatre.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”